برنامه یاد بعضی نفرات
 
در رونمایی آلبوم «باران بی تو» اثر امیرحسین سمیعی بیان شد
تولیدات پاپ امروز کشور بسیار شبیه به موسیقی کوچه بازاری پیش از انقلاب است
موسیقی ما- آلبوم «باران بی تو» در سبک موسیقی پاپ به آهنگسازی و خوانندگی امیرحسین سمیعی با تنظیم آرمان مهربان در حوزه هنری با حضور جمعی از هنرمندان موسیقی، مدیران فرهنگی و هنری در تماشاخانه مهر حوزه هنری رونمایی شد.
 
میلاد عرفان‌پور (مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری) در این آیین اظهارداشت: «مرکز موسیقی حوزه هنری همواره تلاش داشته است تا موسیقی خوب به معنای دنباله منطقی و علمی آنچه بزرگان موسیقی به آن اطلاق داشته‌اند را پیگیری کند و ترویج دهد. آلبوم «باران بی تو» در شرایطی رونمایی می‌شود که جای چنین قطعاتی در سبد فرهنگی موسیقی مردم خالی است. سمیعی که خوانندگی و آهنگسازی این آلبوم را عهده‌دار بوده است یکی از موسیقیدانانی است که موسیقی را با جدیت دنبال می‌کند و برای آن در همه ابعاد تلاش می‌کند.»
 
عرفان‌پور اظهارداشت: «قطعات این آلبوم با خوانندگی خوب و آهنگسازی حساب شده سمیعی به همراه تنظیم خوب آرمان مهربان منتشر شده است و منتظر بازخوردهای گسترده آن هستیم. حدود ۳۰ آلبوم تولید شده یا در حال تولید در مرکز موسیقی داریم که دو آلبوم آن سال آینده رونمایی خواهد شد. این آثار در گونه‌ها و برای گروه‌های سنی گوناگون و متفاوت منتشر خواهند شد.»
 
داوود ورزیده آهنگساز و نوازنده نی در این آیین با بیان اینکه سال‌ها بود که اثر درخوری نشنیده، افزود: «پیش از انقلاب نوعی موسیقی به نام کوچه بازاری معروف بود که تولیدات پاپ امروز کشور هم بسیار شبیه به کوچه بازاری پیش از انقلاب است. آثاری که بتوان آن را اثری درخور و شایسته دانست کم داریم اما وقتی قطعه‌های آلبوم «باران بی تو» به دستم رسید به شوق آمدم چرا که دارای چارچوبی منسجم و دارای اشعاری زیبا است. قطعه‌های این آلبوم دارای اشعاری است که ملودی به خوبی روی آنها می‌نشیند. به این ترتیب طراحی اثر به خویی انجام شد.»
 
ورزیده بیان کرد: «تنظیم‌های این آلبوم بسیار زیبا انجام شده بود و ذوق و سلیقه‌ای تمام و کمال پای آن گذاشته شده بود. همچنین نوازندگان، قطعات آثار این آلبوم را با ظرافت بسیاری نواخته‌اند که حس خوبی به شنونده می‌دهد.»
محمد عبدالحسینی شاعر و خواننده نیز در این آیین گفت: «در آثاری که سال‌های گذشته شنیده‌ایم شاهد خودنمایی هر یک از عوامل سازنده اثر به تنهایی بوده‌ایم در حالی که در این اثر همه عوامل دست به دست هم برای ساخت مجموعه ای متحد و یکدست تلاش کرده‌اند به این ترتیب هنگامی که قطعات را می‌شنوی به دل و جانت می‌نشیند. امروز شاهد ترانه‌سراهایی هستیم که آمده‌اند تا با کلام حرف جدیدی بزنند و دریچه تازه‌ای را به روی شنونده باز کنند، آلبوم «باران بی تو» می‌تواند متر و معیاری باشد برای سنجش دیگر آثار پاپ چرا که دارای چهار چوب و ساختاری درست است.»
 
 
سیدعلیرضا میرعلینقی روزنامه‌نگار، پژوهشگر موسیقی و منتقد هنری نیز در آیین رونمایی از آلبوم «باران بی تو» با بیان اینکه خیلی اتفاقی در جریان تولید این آلبوم قرار گرفته است، اظهارداشت: «امین الله رشیدی تنها فردی است که به عنوان خواننده آهنگساز در ایران فعالیت کرده است که این روزها یکصدسالگی را پشت سر می‌گذارد. پس از انقلاب بیشتر خواننده‌ها تکیه بر صدای خوش خود داشتند و شناخت و استعدادی در آهنگسازی نداشتند. در دهه ۹۰ و امسال به تازگی با امیرحسین سمیعی آشنا شدم و می‌خواهم به نقش خواننده سالاری اشاره کنم چرا که خواننده این اثر خود نیز آهنگساز است. کلام، موسیقی و ترانه این آلبوم در یک نقطه طلایی باهم برخورد کرده و موجب مانایی آن خواهد شد.»

امیرعباس ستایشگر مدیرعامل انجمن موسیقی ایران نیز در این آیین بیان کرد: «نخستین بهانه آمدنم به این نشست این است که حوزه هنری خانه اول من است. استاد رضا مهدوی در حوزه هنری راهی را آغاز کرد که تاثرات و توفیقات بسیاری را داشت و باید از ایشان قدردانی کنیم. سمیعی صدای نویی است در جامعه موسیقی کشور و نسبت به آثار روز پاپ کشور که بسیار شکل هم و شبیه هم شده‌اند متفاوت است.»
 
وی گفت: «اینکه حوزه هنری توانسته این راه را آغاز و ادامه دهد موجب موفقیت آلبوم «باران بی تو» شده است. باید قدردانی کنیم از زحمات مرکز موسیقی حوزه هنری که در این برهوت موسیقی کشور همچنان به کاشت، داشت و برداشت در موسیقی می‌پردازد و برایش تلاش می‌کند.»

رضا مهدوی نوازنده و مدرس سنتور و کارشناس موسیقی نیز در این آیین اظهارداشت: «عنصر صدا نقش تعیین‌کننده‌ای در طبیعت و حال آدمی دارد. یکی از این صداها صدای آدمی است و خداوند دوست دارد تا صدای او را بشنود. «باران بی تو» عنوان مورد توجهی است که برای این آلبوم انتخاب شده است. نگاه موسیقی امروزی زمینی شده است و موجب پرکردن گوش‌های شنونده از محتوای زمینی می‌شود. خوانندگان نسل نو بعد از انقلاب دنبال زمینه‌هایی رفتند تا تفکر و اندیشه را همزمان القا کنند.»
 
مهدوی با بیان اینکه ما در سکوت خودمان به دنیایی می‌رسیم که موجب دریافت بارش رحمت الهی می‌شود، افزود: «سمیعی تنور دراماتیک می‌خواند و هنرمندانه جلوه‌گری می‌کند و اجراهای خوبی هم دارد. وی به واسطه ذات بنیادین خود در موسیقایی و مبتنی بر علم او بر موسیقی و آهنگسازی به کمک تنظیم مهربانانه آرمان مهربان به همراه شعر و ترانه‌ درست و هماهنگ اتفاقی نیک را آفریدند. آلبوم «باران بی تو» چهارضلعی منسجمی است که همه باهم برای یک هدف واحد تلاش کرده‌اند. این آلبوم همان اثری است که مردم نیازش دارند و با مدیریت خوب عرفان‌پور تولید شده است. آلبوم «باران بی تو» اثری است که با اعتقاد به رحمت الهی همه اقشار جامعه را به خود جذب می‌کند و ضمن اینکه جنبه تفننی خواهد داشت و می‌توان آن را در سبد فرهنگی خانوادگی قرار داد. آثاری همچون آلبوم «باران بی تو» به دنبال هویت ایرانی می‌گردند.»

آرمان مهربان که تنظیم آلبوم «باران بی تو» را برعهده داشته است، در این آیین با قدردانی از میلاد عرفان‌پور به دلیل حمایت‌های خوب و آرامش دهنده‌اش، اظهارداشت: «موسیقی پاپ فاخر هیچ گاه اقبالی برای خودنمایی و ترویج نداشته است.  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوبی نقش خود را در رعایت ممیزی‌های موسیقی ایفا می‌کند اما تنها تعداد انگشت شماری از تهیه‌کنندگان موسیقی راهی برای دور زدن این ممیزی‌ها پیدا کرده‌اند که همین تعداد وضعیت موسیقی پاپ کل کشور را تحت تاثیر منفی قرار داده است.»

امیرحسین سمیعی خواننده و آهنگساز آلبوم «باران بی تو» نیز در این آیین گفت: «آهنگساز کسی است که ارکستر می‌داند و هارمونی را می‌شناسد و بسیاری دیگر از عناصر را می‌شناسد و به کار می‌گیرد اما در کشور ما به کسی هم که نغمه‌پردازی می‌کند هم آهنگساز می‌گویند. این آلبوم با تنظیم خوب آرمان مهربان به کمال رسید و اثری قابل ارائه شد. از میلاد عرفان‌پور که برای ترویج و اشاعه موسیقی شایسته و مورد نیاز جامعه تلاش می‌کند قدردانی می‌کنم. این آلبوم با عمدا با بازار عرفی موسیقی پاپ فاصله دارد و سعی کرده تا به استانداردهای لازم برای کسب شایستگی‌های مورد نظر برسد.»
 
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 14:06

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تولیدات پاپ امروز کشور بسیار شبیه به موسیقی کوچه بازاری پیش از انقلاب است | موسیقی ما