برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت فلامنکو مهدی محققی برگزار می‌شود
23 و 24 مهر؛
کنسرت فلامنکو مهدی محققی برگزار می‌شود
موسیقی ما - گروه موسیقی فلامنکو به سرپرستی مهدی محققی 23 و 24 مهر در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می رود. در این کنسرت که از ساعت 20:30 برگزار می شود قطعاتی از گیتار فلامنکو و لاتین به همراهی آواز فلامنکو اجرا می شود.

 گروه فلامنکو در این کنسرت آثاری از پاکو دلوسیا ،ویسنت آمیگو ، کامارون دلا ایسلا و برخی دیگر از بزرگان عرصه موسیقی فلامنکو را به همراه قطعاتی از مهدی محققی و درنیک حق وردیان اجرا می کند و برخی از این قطعات به وسیله پیانو توسط مسعود سلطانی که به عنوان نوازنده میهمان در گروه حضور دارد اجرا می شود.

در این کنسرت حسن نجف (آواز)، درنیک حق وردیان (گیتار)، آرین کشیشی (گیتار باس)، مهرداد علیزاده (پرکاشن)، مسعود سلطانی ( پیانو) و مهدی محققی (به‌عنوان سرپرست و نوازنده گیتار) گروه فلامنکو را همراهی می‌کنند. مهدی محققی متولد 23 خرداد سال 1358 در تهران است. تحصیلات او مهندسی صنایع است. بعد از فراگیری ساز نی توسط پدر، به تشویق ایشان در سال 1368به فراگیری آواز و تار نزد رامین اصلاح پرداخت و بعد از فراگیری ردیف‌سازی و آوازی موسیقی دستگاهی ایران، به اجرای برنامه به همراه استاد در تالار گلریز و مجموعه دشت بهشت پرداخت. از دیگر فعالیت‌های او در زمینه موسیقی دستگاهی ایران، می‌توان از اجرا در فرهنگسراهای بانو، ابن سینا و شفق نام برد. از سال 1376 به صورت خود آموز به فراگیری موسیقی فلامنکو و ساز گیتار پرداخت و این سبک را به‌طور جدی دنبال کرد.

در سال 1384 در جشنواره سراسری گیتار نوازان اصفهان شرکت کرد و موفق به کسب مقام دوم در سبک فلامنکو گشت. سپس در سال 1384 اولین اجرای فلامنکوی خود را به همراه دوستانش ابتدا در اصفهان و سپس در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار کرد. بعد از این دو اجرا به ضبط آلبوم به‌همراه حسن نجف، خواننده فلامنکو مبادرت ورزید و این آلبوم که اولین آلبوم با همراهی آواز در تاریخ موسیقی فلامنکوی ایران است با نام گیتار سپید، هم اکنون با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازار موسیقی موجود است. در سال 1385 در اولین دوره مسابقات فلامنکو که با همکاری سفارت اسپانیا در ایران، در شهر تهران برگزار شد مقام دوم را کسب کرد. از دیگر تجربیات او می‌توان از اجرای موسیقی فلامنکو بدون کلام در سال 1385 و اجرای موسیقی فلامنکو به همراهی آواز در سال 1386 در فرهنگسرای هنر (ارسباران) نام برد.
منبع: 
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 مهر 1388 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

در تیتر مطلب فلامینکو رو نوشتید فلامونیک

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:36

چطوری میشه بلیط رزرو کرد؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت فلامنکو مهدی محققی برگزار می‌شود | موسیقی ما