برنامه یاد بعضی نفرات
 
ظرفيت موسيقی بيش‌تر از سينماست
گفت‌وگو با رامين بصيرت‌نيا، تهيه‌کننده‌ی آلبوم «سلام آقا»
ظرفيت موسيقی بيش‌تر از سينماست
موسیقی ما- علی بحرینی: خواننده‏هاى پاپ خصوصاً آنهایى كه به اسم و رسم رسیده‏اند، معمولاً ترجیح مى‏دهند در یك آلبوم كنار یكدیگر قرار نگیرند. شاید یك تفكر «غلط» چنین باورى را به آنها منتقل كرده كه خواننده‏هاى «آماتور» باید آلبوم‏هاى مشترك داشته باشند. نه آنهایى كه قبلاً آلبوم‏‌هاى مستقل داشته‏اند و به توفیق هم رسیده‏اند!
فضاى لبریز از معنویت در ایام ماه محرم و ارادت قلبى ایرانیان به اسطوره مظلومیت باعث شد آلبومى با نام «سلام آقا» تولید شود كه در آن چهار تن از بهترین خواننده‏هاى حال حاضر پاپ ایران، اثرى شنیدنى و ماندگار را به پیشگاه سرور و سالار شهیدان پیشكش كنند.
رامین بصیرت‏نیا، مدیرعامل شركت تبلیغاتى تصویرگران دنیاى هنر، تهیه‏كننده آلبوم «سلام آقا» كه در تهیه آلبوم «خاموش» با صداى غلام كویتى‏پور هم نقش داشته، در مورد تولید متفاوت‏ترین آلبوم سالیان اخیر، نحوه همكارى‏اش با خواننده‏ها، مراحلى كه براى اخذ مجوز و انتشار «سلام آقا» سپرى شد، حرف‏هاى جالبى دارد. روبه‌روى او نشستیم و در این گفت‌وگو جزئیات این آلبوم را شكافتیم.

تولید «سلام آقا» چطورى شكل گرفت و از كجا جرقه خورد؟
حدود یك ماه پیش به اتفاق فرزاد حسنى، محمد علیزاده و میلاد ترابى در یك جمع دوستانه حضور داشتیم. محمد علیزاده ترانه «خداى احساس» را با آهنگى كه خودش ساخته بود، برایمان خواند. همان روز این فكر به سرمان زد كه آلبومى را براى محرم امسال آماده كنیم و 24 ساعت بعد تصمیم‏مان قطعى شد.

یعنى در «خداى احساس» این پتانسیل را مى‏دیدى كه پایه یك آلبوم قرار بگیرد؟

بله، هم «خداى احساس» شنیدنى بود و هم حرف‏هاى دوستانم دلگرمى مى‏داد تا براى تولید آلبوم مصمم بشویم.

براى سایر قطعات چه خواننده‏‌هایى مدنظرت بودند؟
من دوست داشتم چهار خواننده در این آلبوم حضور داشته باشند. اسمى كه مدنظر داشتیم هم «محرم» بود. علاقه داشتیم تا براى هر كدام از حروف كلمه «محرم» یك خواننده جذب كنیم كه اسمش با همان حرف آغاز شود. «میم» اول، محمد علیزاده بود، «ح» حسین زمان بود، «ر» رضا صادقى بود و «میم» دوم هم محسن چاوشى. هر كدام از آنها قرار بود دو قطعه را بخوانند. ضمن آن كه مهدى یغمایى هم قرار بود یك قطعه را بخواند و در حقیقت خواننده مهمان آلبوم باشد.

اما الان از حسین زمان خبرى نیست و مهدى یغمایى به جاى یك قطعه، چهار قطعه خوانده و حضورش در «سلام آقا» از دیگران بیشتر است!
متأسفانه آقاى زمان در جزیره كیش اقامت دارند و گرفتارى‏هایشان در این جزیره هم زیاد بود. ایشان به این پروژه لطف زیادى داشتند اما متأسفانه براى اجراى قطعات توسط ایشان با كمبود زمان روبرو شدیم و یكى از قطعات مورد نظر، آماده نشد و چون اصلاً فرصتى وجود نداشت هیچ چاره‏اى جز قطع همكارى وجود نداشت. ما زمان بسیار كمى دراختیار داشتیم و این آلبوم ظرف 17 روز مجوز گرفت. به همین دلیل قطعه «باحسین» كه قرار بود توسط آقاى زمان اجرا شود را به یغمایى سپردیم. او قبلاً قطعه «ماه قبیله» را در زمانى كه قرار بود خواننده مهمان باشد آماده كرده بود. در آخرین فرصتى كه وجود داشت مهدى اجراى دو آهنگ جدید (گل پرپر و شام غریبان) را هم به ما پیشنهاد داد. این دو قطعه، كاملاً آماده بودند و فقط نیاز به تنظیم و بازخوانى داشتند. با میلاد ترابى براى تنظیم فورى «شام غریبان» و «گل پرپر» به توافق رسیدیم. مشكل اصلى براى او هم مسأله كمبود زمان بود اما خدا را شكر تنظیم‏ها را انجام داد و در آن روز و شب‏هاى سخت، همه ما را خوشحال كرد.

بعد از محمد علیزاده، براى آلبومى كه قرار بود اسمش «محرم» باشد با كدام خواننده مذاكره كردید؟
با محسن چاوشى حرف زدیم. چند دقیقه فكر كرد و براى همكارى به ما جواب منفى داد!

چرا؟
مسأله او هم كمبود زمان بود. هم نگران بود كه نتواند آهنگ‏هایش را آماده كند و هم مى‏ترسید كه آلبوم براى ماه محرم منتشر نشود.

پس چطورى قانع شد؟
اصرار كردیم و اطمینان دادیم با توجه به فضایى كه مورد نظرمان است هم او و هم ما به هدفمان مى‏رسیم! به چاوشى گفتم: تازمانى كه آلبوم مجوز نهایى را نگیرد، در موردش اطلاع‏رسانى نخواهیم كرد تا خداى ناكرده پیش هوادارانش بدقول نشود. وقتى اصرار ما را دید، چند دقیقه دیگر فكر كرد و جواب مثبت داد.

با رضا صادقى چه زمانى مذاكره كردید؟
یك روز بعد از آن كه با چاوشى به توافق رسیدیم، با آقاى زمان صحبت كردیم و همان روز هم از رضا صادقى ok گرفتیم. البته او هم مثل چاوشى نگران بود.

از چه بابت؟
مى‏گفت: «مى‏ترسم نتوانم حق مطلب را ادا كنم.» حتى خیلى راحت و بى‏رودربایستى به ما گفت: «اگر كارهایم آن جورى كه دلم مى‏خواهد نشوند، آنها را در اختیارتان نمى‏گذارم.»

واكنش شما نسبت به این «شرط» چه بود؟ خصوصاً از این جهت كه كمبود زمان هم داشتید. صادقى كارهاى خودش را نمى‏پسندید، تكلیف چه مى‏شد؟
من مطمئن بودم در این آلبوم همه چیز خوب پیش خواهد رفت. اطمینان داشتم همه آهنگ‏ها دلنشین خواهد بود. چاوشى و صادقى آهنگ‏هایشان را ظرف 48 ساعت ساختند و كمتر از یك هفته بعد سى‏دى نهایى را تحویل دادند. این در حالى بود كه هر دوى آنها هم به شدت درگیر بودند. محسن چاوشى باید براى یك مسأله خانوادگى به اهواز مى‏رفت اما پروازش را عقب انداخت و آهنگ‏ها را آماده كرد. رضا صادقى هم در یكى از شهرستان‏ها كنسرت داشت و كامپیوترش را همراه خودش برد و در همان روزها دو قطعه خودش را آماده كرد.

فكر مى‏كنم ارزش كار صادقى و چاوشى وقتى بیشتر روشن مى‏شود كه بدانیم در همان زمان كوتاه، خودشان آهنگ‏‌ها را تنظیم كردند.
دقیقاً همین‌‏طور است.

با تنظیم‌‏كننده‏هاى دیگر دچار مشكل نشدید؟
به خدا نه! میلاد ترابى ظرف دو هفته، چهار قطعه را تنظیم كرد. مهدى یراحى هم بسیار همراه بود. از مهرداد احمدزاده هم واقعاً متشكرم كه از دبى به تهران آمد و تنظیم یكى از قطعه‏ها را با همه وجود انجام داد.
به این سؤال صادقانه جواب بده: آیا خواننده‏اى بود كه به پیشنهاد شما براى حضور در این آلبوم جواب منفى بدهد؟
خدا را شكر از هیچ خواننده‏اى «نه» نشنیدیم.

الان كه آلبوم «سلام آقا» در دسترس مردم است، چند درصد از انتظارات نسبت به آن برآورده شده؟
هشتاددرصد.

اگر زمان بیشترى در اختیار داشتى، به رضایت «صددرصد» مى‏رسیدى؟
صددرصد! اما من دوست داشتم آلبوم با نمره 18 بیرون بیاید نه اینكه نمره 20 بگیرد اما منتشر نشود!

كنار هم قرار گرفتن چهار خواننده با چهار سلیقه كاملاً مختلف، به مدیریت بالایى نیاز داشت. توانستى این مدیریت را اعمال كنى؟

به نظر من این آلبوم در «دل» بچه‏ها مدیریت شد. اتفاقاً خیلى خوشحالم كه سلیقه‏هاى مختلفى در این آلبوم وجود دارد. شعارم از همان ابتداى تولید این بود كه هر مخاطبى، یك جور فضا را در موسیقى دوست دارد و با توجه به اینكه همه ایرانى‏ها به امام حسین (ع) ارادت دارند، بهتر است «سلام آقا» آلبومى باشد كه همه سلیقه‏ها را پوشش بدهد.

نگران نیستى كه اهالى موسیقى، این آلبوم را به «یكدست نبودن» متهم كنند؟
ما این آلبوم را براى مردم تولید كردیم، نه اهالى موسیقى! فكر مى‏كنم در طول هر سال ده‏ها آلبوم كه منتقدان و اهالى موسیقى بتوانند آنها را بررسى كنند، منتشر مى‏شود! «سلام آقا» با آلبوم‏هاى رایج در موسیقى پاپ، قابل مقایسه نیست. چون تفكر آن، زمان و شرایط تولیدش كاملاً متفاوت است.

«سلام آقا» آلبوم پرهزینه‏اى بود؟
بله، البته ما به هیچ كس بابت دستمزدش «نه» نگفتیم و سعى كردیم قدرشناس باشیم. این نكته را هم حتماً باید بگویم كه چاوشى و صادقى هر كدام یك قطعه را بدون دریافت دستمزد به آلبوم هدیه كردند...

اما احتمالاً براى قطعه دیگرشان پول خیلى خوبى گرفته‏اند!
اگر قیمت آلبوم‏هاى ده، یازده قطعه‏اى آنها را با قیمت آهنگى كه در اختیار «سلام آقا» گذاشتند مقایسه كنیم، باید گفت كه صادقى و چاوشى دستمزد زیادى از ما نگرفتند. موقعیت این دو نفر در موسیقى ما، یك موقعیت كاملاً ویژه است و هرگز لطفشان را فراموش نمی‌كنم.

دست‌مزد چاوشى بیشتر بود یا صادقى؟
تقریباً هر دو به یك اندازه دست‌مزد گرفتند.

براى خواننده‏ها وقتى قرار است در یك آلبوم یا یك كنسرت كنار هم قرار بگیرند، حساسیت‏هایى به وجود مى‏آید. در آلبوم «هشت» كه البته منتشر نشد، هشت خواننده حضور داشتند كه آهنگ‏هایشان براساس حروف الفبا در آلبوم جا گرفت و از طرف دیگر اسم آلبوم هم متعلق به هیچ كدام از قطعات نبود اما در «سلام آقا» نظم الفبایى وجود ندارد و آهنگى از جوان‏ترین خواننده این آلبوم (محمد علیزاده) به عنوان قطعه اول شنیده مى‏شود و اسم همین قطعه را هم روى آلبوم گذاشته‏اید.
همان‌طور كه گفتم آلبوم با قطعه «خداى احساس» یا «سلام آقا» استارت خورد و در حقیقت فلسفه آلبوم هم سلام و احترام به امام حسین (ع) بود. اگر این آهنگ ساخته نمى‏شد، شاید اصلاً آلبومى هم به وجود نمى‏آمد...
رضا صادقى و محسن چاوشى نپرسیدند كه قرار است كار چه خواننده‏اى در ابتداى آلبوم قرار بگیرد؟
چرا سؤال كردند اما این مسأله برایشان چندان مهم نبود. براى همه ما مهم این بود كه آلبوم در دهه اول محرم منتشر شود كه خدا را شكر این اتفاق رخ داد.

به گواه شناسنامه آلبوم و حرف‏هایى كه تا حالا زده‏اى محمد علیزاده، مهدى یغمایى، محسن چاوشى، رضا صادقى و میلاد ترابى «هسته» اصلى «سلام آقا» را تشكیل داده‏اند. جز این پنج نفر چه كسانى در خلق این آلبوم نقش داشتند؟
فرزاد حسنى یكى از كسانى بود كه نطفه این آلبوم با او بسته شد و یكى از ترانه‏هایش را هم در اختیار ما گذاشت. قرار بود فرزاد قسمتى از تولید این آلبوم را هم انجام بدهد كه متأسفانه مقدور نشد. از زحمات احسان حاجیان هرچه بگویم كم گفته‏ام. او براى تولید این آلبوم زحمات زیادى كشید و هفده روز بى‏وقفه با همه عوامل در ارتباط بود. من احسان را «پدر» این آلبوم مى‏دانم. آقاى بمانى در دو قطعه با ترانه‏هایش خوش درخشید. قطعه «باحسین» در حقیقت بالاترین اوجى است كه مى‏توانستم براى پایان آلبوم تصور كنم. مهدى یراحى براى «سلام آقا» دو ملودى ساخت و یك قطعه را هم تنظیم كرد تا نقش مهمى داشته باشد. او هم در آن روزها، مشكلات شخصى داشت و سه بار به اهواز رفت و به تهران برگشت و سرانجام كارش را با بهترین كیفیت در اختیارمان گذاشت. ایمان حجت علیرغم آن كه باید در كنسرت‏هاى متعددى روى صحنه مى‏رفت، سه شبانه‏روز براى میكس و مسترینگ آلبوم زحمت كشید و سى‏دى نهایى را در روزى كه باید با فرهاد جواهركلام روى صحنه مى‏رفت، به ما تحویل داد. در «سلام آقا» حضور معنوى سه نفر را هم به شدت احساس مى‏كنم. سه شاعرى كه در میان ما نیستند اما سروده‏هایشان آنقدر پرقدرت بوده كه امروز هم تكان دهنده است. مرحوم آغاسى تا چند روز پیش در ذهن من آنقدر بزرگ بود كه هرگز تصور نمى‏كردم روزى آلبومى را تهیه كنم و در آن شعرى از ایشان اجرا شود. خائف و سیداحمد موسوى هم گرچه در میان ما نیستند اما با حضورشان در «سلام آقا» ثابت مى‏كند كه هنرمند همیشه زنده است.

اگر قرار باشد به عنوان مخاطب، از هر خواننده «سلام آقا» یك قطعه را انتخاب كنى، به كدام آهنگ‏ها اشاره مى‏كنى؟
از علیزاده «خداى احساس»، از صادقى «مرثیه» و از یغمایى «با حسین» را انتخاب مى‏كنم. در مورد آهنگ‏هاى چاوشى هم بهتر است خودش نظر بدهد چون انتخاب یكى از آهنگ‏هایش در این آلبوم براى من سخت است!

در طول تولید «سلام آقا» خوش‏قول‏ترین خواننده چه كسى بود؟
اصلاً بدقول نداشتیم، اما محسن چاوشى از همه خوش‏قول‏تر بود.

فكر مى‏كنم در میان خواننده‏هاى «سلام آقا» برنده بزرگ مهدى یغمایى باشد كه توانایى‏هاى فوق‏‌العاده‏اى را در یك آلبوم پرفروش از خودش نشان داده و ثابت كرده جزو خواننده‏هاى درجه یك موسیقى پاپ ایران است.
به نظر من تمام خواننده‏هاى این آلبوم «برنده» هستند چون توانستند آنچه در دلشان مى‏گذرد را در اختیار مردم قرار بدهند. «سلام آقا» از آن جهت براى یغمایى، برگ برنده به حساب مى‏آید كه تصورمى‏كنم اتفاقى كه باید با دو آلبوم براى او رخ مى‏داد، با همین آلبوم برایش به وجود آمده است...

سه خواننده دیگر بابت اینكه یغمایى در «سلام آقا» چهار قطعه خوانده و آنها دو قطعه اعتراضى نكردند؟
تا الان كه خبرى از اعتراض نبوده، فكر نمى‏كنم كسى مهدى را نفى كند!

تولید فشرده 10 قطعه این آلبوم وقتى نتیجه داد كه «سلام آقا» خیلى زود مجوز گرفت و توانست در ماه محرم به دست مردم برسد. در دفتر موسیقى ارشاد چه گذشت؟

صدور مجوز براى یك آلبوم مذهبى، آن هم در قالب پاپ یكى از اتفاقاتى است كه مى‏تواند مدیر دفتر موسیقى را از روى صندلى‏اش بلند كند اما دكتر خبرى مدیرى هستند كه در اوج شجاعت تصمیم مى‏گیرند و «تز» خودشان را دنبال مى‏كنند. «سلام آقا» صرف نظر از اینكه من تهیه‏كننده‏اش هستم، به نظر من یك اتفاق جدید در موسیقى است. انتشارش به صورت مجاز باعث مى‏شود بسیارى از مردم كه در ایام محرم «دل‏آشوب» هستند، آثار مناسبتى گوش بدهند. آن هم آثارى كه كارشناسى شده‏اند. پیش از مراجعه به دفتر موسیقى ارشاد، تصور نمى‏كردم با این همه انرژى مثبت روبرو شوم اما همه برخوردها عالى بود. دلیل خاصى وجود نداشت تا در مراحل صدور مجوز این آلبوم تسریع شود اما لطف همه مسئولان دفتر موسیقى شامل حال ما شد و «سلام آقا» با مساعدت‏هاى آنان و خصوصاً دكتر خبرى در همان زمانى كه آرزو مى‏كردیم مجوز گرفت.

معمولاً مدیران فرهنگى ما به دنبال دردسر نیستند و ترجیح مى‏دهند همه چیز «عادى» پیش برود!
خدا را شكر دكتر خبرى مى‏خواهند یك مدیر تأثیر گذار باشند. ایشان در حق این آلبوم بزرگى كردند. آلبوم ما به راحتى مى‏توانست مجوز نگیرد و هرگز منتشر نشود! در دفتر موسیقى ارشاد نظرات روى «سلام آقا» فوق‏العاده مثبت بود تا جایى كه به ما پیشنهاد شد با قطعات همین آلبوم طى ایام ماه محرم در تالار وحدت برنامه داشته باشیم.

آلبوم همان طورى كه به ارشاد ارائه شد، مجوز گرفت یا...؟
نه، سه مورد اصلاحیه داشتیم. البته اصلاحیه‏ها، جنبه فنى داشت نه محتوایى و مى‏خواهم بگویم كه این اصلاحیه‏ها به آلبوم خیلى كمك كرد و واقعاً اصلاحیه بود. الان وقتى قطعه «مرثیه» را به صورت اصلاح شده‏اش گوش مى‏دهم و آن را با نسخه اولیه‏اش مقایسه مى‏كنم، بیشتر لذت مى‏برم.

نگران نبودى كه آلبوم مجوز نگیرد؟
در كارى كه همه معادلات درست پیش مى‏رفت، هرگز به مسائل منفى فكر نكردم.

چرا در زمان تولید آلبوم، هیچ اطلاع‏رسانى و تبلیغ خاصى انجام ندادید؟
نمی‌خواستیم بعضى‏ها روى این حركت حساس شوند. اگر خبر تولید این آلبوم بیرون مى‏آمد، براى ما این مسئولیت به وجود مى‏آمد كه حتماً باید تا تاریخ مشخصى آلبوم بیرون بیاید و این در صورتى بود كه باید مراحل مجوز آلبوم طى مى‏شد. از انرژى‏هاى خارجى فوق‏العاده مى‏ترسیدم و به همین دلیل هیچ‏كس جز كسانى كه درگیر تولید آلبوم بودند، نمى‏دانستند كه ما مشغول آماده كردن «سلام آقا» هستیم. جالب است كه به شما بگویم من پیش از تولید این آلبوم نه رضا صادقى را دیده بودم و نه محسن چاوشى را! و جالب‏تر اینكه بگویم رضا صادقى را هنوز هم ندیده‏ام اما در طول هفته‏هاى اخیر دل‏هایمان به یكدیگر آنقدر نزدیك شده كه خودم هم تعجب مى‏كنم. با محسن چاوشى هر روز در ارتباطم. روزى كه «سلام آقا» منتشر شد، تماس گرفت و تبریك گفت و مرا شرمنده كرد. با پیگیرى‏ها و مهربانى‏هاى چاوشى متوجه شدم كه چطورى یك هنرمند مثل او به اوج می‏رسد.

چرا وقتى آلبوم مجوز گرفت، آن را براى پخش به موسسه دنیاى تصویر كه تا حالا بیشتر در زمینه پخش سى‏دى‏هاى سینمایى فعال است، قرار دادى؟
ابتدا با یكى از تهیه‏‌كننده‏هاى موسیقى درباره «سلام آقا» مذاكره كردیم اما به توافق نرسیدیم. مهمترین خواسته من این بود كه «سلام آقا» طى كوتاه‏ترین زمان ممكن در بیشترین مراكز فروش وجود داشته باشد كه خدا را شكر همین‏طور هم شد. اتفاقاً براى تداوم حضور شركت تصویرگران دنیاى هنر با آقاى جواد معمارى حرف‏هایى زده‏ایم و به توافقاتى دست پیدا كرده‏ایم. چون هر دوى ما بر این باوریم كه مى‏توان از پتانسیل‏هاى موسیقى استفاده‏اى بهینه داشت. جواد معمارى مدیرعامل تصویر دنیاى هنر و حسین معمارى و محمود گودرزى وقتى آلبوم را شنیدند، به شدت تحت تأثیر قرار گرفتند و گفتند: «تمام اعتبارمان را مى‏گذاریم تا این آلبوم به بهترین شكل منتشر شود.»پخش تصویر دنیای هنر بدون شك قوی‌ترین پخش موجود در ویدئو رسانه است.

به نظر تو، موسیقى این ظرفیت را دارد تا در ویدئورسانه با فیلم‏هاى سینمایى رقابت كند یا خیر؟
من ظرفیت موسیقى را خیلى بیشتر از سینما مى‏دانم چون نقش یك آهنگ را نمى‏توان با هیچ فیلمى مقایسه كرد. من در طول این مدت از هیچ‏كس در موسیقى بدى ندیدم اما متأسفانه انگار در موسیقى سیاستى وجود دارد كه خواننده‏ها نباید بزرگ شوند. در سینما این سیاست حاكم نیست و همه آدم‏ها سعى مى‏كنند فیلمى را بالا ببرند. این اتفاق در سینما براى «اخراجى‏ها» و «درباره الى» افتاد اما در موسیقى تمام اتفاق‏ها فقط براى استادشجریان مى‏افتد و از بقیه خصوصاً خواننده‏هاى پاپ، در راستاى همان سیاست غافل هستیم. اگر نیمى از كارهایى كه در سینما انجام شده، براى موسیقى شكل بگیرد، موسیقى خیلى بزرگتر از سینما خواهد شد. یكى از راه‏هاى رسیدن به این هدف، فرهنگسازى است.

شخصا امید دارى كه «سلام آقا» از فیلم «درباره الى» پرفروش‏تر بشود؟
من بعید نمى‏دانم.

در رقابت «سلام آقا» با «خاموش» فكر مى‏كنى كدام یك برنده شود؟
نمى‏توانم دقیقاً نظر بدهم. از یك طرف سرقفلى آلبوم‏هاى ماه محرم به نام آقاى كویتى‏پور است اما از طرف دیگر خواننده‏ها در «سلام آقا» برترى آمارى دارند.

تهیه‏كنندگى در موسیقى را ادامه مى‏دهى؟
به صورت جدى خیر اما سعى مى‏كنم در مقاطع خاص تك مضراب‏هایى داشته باشم.

آیا تهیه‏كننده‏اى بوده كه تحت تأثیرش قرار بگیرى؟
من رفتار و كردار حرفه‏اى محسن رجب‏پور را بسیار مى‏پسندم. او از جمله كسانى است كه طى سال‏هاى فعالیت‌اش در موسیقى به هنرمندان شخصیت داده است.

احتمال دارد «سلام آقا- 2» هم سال آینده منتشر شود؟
باید تكلیف آلبومى كه امسال بیرون آمده روشن شود. اما براى «سلام آقا- 2» هم فكرهایى دارم.

مثلاً؟
وقتى توانستم فكرهایم را عملى كنم و آلبوم مجوز گرفت، متوجه مى‏شوید اما فعلاً همین‏قدر بگویم كه براى خواننده‏ها و هنرمندان «سلام آقا- 1» سنگ تمام خواهد گذاشت.

حرف آخر؟
طبق معمول اغلب مصاحبه‏ها مى‏خواهم از چند نفر تشكر كنم: از دوست خوبم احسان حاجیان كه روى همراهى‏اش همیشه حساب كرده‏ام، از محمود گودرزى و حسین معمارى كه واقعاً برادرانه در تمام ماه‏هاى اخیر به من كمك كردند، از جناب آقاى سعید كریمى، آقاى بمانى و همین‏طور دوست خوبم مسعود سلیمانى هم متشكرم... راستى از تمام دوستانى كه شاید نامشان از قلم افتاده باشد نیز حلالیت مى‏طلبم.
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 دی 1388 - 00:00

دیدگاه‌ها

ali
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

heif ke too albom ali lohrasbi nabood

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

این حمیدرضا چه بچه باحال و بامزه ایه ایپی شو نگاه کنید یه بار با اسم حمیدرضا نظر داده یه بار با اسم محمد خوب شد تو هستی مگر نه کسی نمیفهمید این یارو صادقی طرفدارم داره
در ضمن اون سایتی هم که گذاشتی نظرسنجی برو نظراتش و بخون همه میگن تقلبیه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

دو اهنگی که چاوشی خونده برای این البومفوق العاده بود اشک همه رو در میاره

ولی باز مثه البوم هشت عکسش رو البوم نیست

کاشکیاقای بحرینی میپرسیدن چرا عکس همه هست الا چاوشی ؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

چاوشی یه اسطورست هم از نظر هنر هم از نظر اخلاق
با این همه محبوبیت هیچ وقت مغرور نشده و خودش و نگرفته

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

ایول به تهیه کننده و شرکت پخش.
باید 8 رو میدادن به اینا نه ...
ظهر عطش محسن چاوشی فوق العاده بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

آقای بحرینی گفتگوی بعدی حتما یادتون باشه اینو بپرسید.
کاشکی آقای بحرینی میپرسیدن چرا عکس همه هست الا چاوشی ؟
خیلی خوب میشد اینو میپرسید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

اگر به چاوشی تو همین سن کم ( از لحاظ موسیقیایی ) استاد بگیم اغراق نکردیم
در دو روز بتونی همچین شاهکارایی تولید کنی دست مریزاد داره
اقا محسن یه دونه ای
با احترام به خواننده های دیگه این البوم که اونا هم زحمات زیادی کشیدن باید بگم که دلیل اصلی سرو صدا کردن و معروف شدن این البوم حضور چاوشی تو این البوم بود همانطور که تو سایت های مختلف فقط صحبت در مورد دو اهنگ چاوشی بود
شدیدا منتظر ژاکت و هنرمایی دیگری از چاوشی میمانیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

محسن عزیز بی نظیری تورا ارج مینهم و بی صبرانه
منتظر ژاکتت تو این هوای سرد هستم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

چاوشی ابی خودی این همه معروف نیست برعکس بعضی از خواننده های الان ما مغرور نیست با این که کار های بزرگی داره و طرفداران بسیاری و ازش ممنونیم که با ایران گام کار نکرد و برای طرفدارانش ارزش قائل است
زنده باد محسن چاووشی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

چه سوالهای خاله زنکی پرسیده بودید.کی بهتر بود کی ال بود کی بل بود!
اقای بمانی همون روزبه بمانیه دیگه اوردن اسمش ممنوعه!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

چقدر خوب بود اگه با محسن چاووشی مصاحبه می کردید اینجوری حرف دلشو می فهمیدیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

شما دیگه شورشو در آوردین.خوبه همیشه واسه خرید آثار مجاز رو ارجینالش تاکید دارین بعد چطوری مصاحبه مجله رو بی ذکر منبع و البته فقط دو روز بعد چاپ مجله میذارین رو سایت؟؟موسیقی ما: این مطلب به صورت اختصاصی برای سایت موسیقی ما بوده است و قرار نبود در جای دیگری منتشر شود. در ضمن مجله مذکور تا به حال چندین بار از مطالب سایت موسیقی ما بدون ذکر مطلب استفاده کرده است که متاسفانه علی رغم تذکرات همچنان به این کار ادامه می دهد که در حال اقدامات قانونی هستیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

همه زحمات پای رامین بود من شاهدم.خدا نگهت داره برام

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

چاووشششششششششششییییییییی دوسسسسسسسسسسست داریییییییییییییییییییم عالی بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

bah bah aaaali bod mer30

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

زنده باد محسن چاووشی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

چرا عکس همه هست الا چاوشی ?

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

تو این آلبوم آهنگای چاووشی از همشون سر بود.واقعا محسن حق مطلبو ادا کرد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

اشک همه رو در میاره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

یا امام حسین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

احتمالاً براى قطعهiهایشان پول خیلى خوبى گرفته‏اند!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

همه آهنگ‏ها دلنشین بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

با احترام به خواننده ها بگم که دلیل معروف شدن این البوم حضور محسن چاوشی تو این البوم بود همانطور که تو سایت های مختلف فقط صحبت در مورد دو اهنگ چاوشی بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

فوق العاده بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

ژاکت کی میاد بیرون؟؟؟؟؟؟

:(
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

«سنتوری» یا «ژاکت» مساله این است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

با چاووشی مصاحبه کنید پلییزز

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

Doost darim bebinim salam agha 2 chi mishe:D:D:D

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

albume koveyty por ham khobeee haaaaa

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

مایه ناز | سالار عقیلی هم چیز خوبیه ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

منتظر ژاکت میمانیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

تو اون قسمت گفت‌و‌گویی خواندنی با محسن چاوشی در آستانه‌ی تکمیل آلبوم تازه‌اش که گفته دوران من تازه شروع شده است اصلا از این آلبوم حرفی نزده
یه مصاحبه بذارین ازش کث ما راجع به ظهر عطش بیشتر بدونیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

من که خیلی خوشم اومد از آلبوم دستشون درد نکنه همه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

man fekr mikonam ke ba vojode ye seri az ahanga album ye kami ofte keifi dare
masalan ahange halalam kon kheili adamo yade emam hosein nemindaze,ya masalan ahange ya hosein e mehdi yaghmaie.khob shoma ke inhame kar kardin behtar nabod roo ye seri ahanga vaghte bishtari bezarin?
albate dasteton dard nakone kheili khob shode
ama behtaram mishod

ali
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

kheeeeeeeeeeeeeeeeeili khob bod man ke kheili khosham omad

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

تحت تأثیرش قرار 'گرفتم خیلی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

kheili albume khobi bod man ke kheili dosesh dashtam kash beshe harsal az in albuma to in monasebata bedan biron ama in aagha ki hast ke bahash mosahebe kardin chikarast?

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

میبخشید من مجدد نظر گذاشتم تایید نشد؟؟

بنده گفتم مصاحبه ها شما توسط خبرنگارا خودتون صورت میگیره که عضو سایتن.اینطور که شما میفرمایین با مجله مشکل دارین علی بحرینی سردبیر اون مجله اس.پس ایشون مصاحبه رو انجام دادن که شما نوشتین اون بالا علی بحرینی.خب ایشون هر مصاحبه رو که انجام میدن شخصا حق دارن تو مجله خودشون چاپ کنن.ضمنا چرا مصاحبه ها بعد انتشار مجله تو سایت قرار داده میشه ؟اگه اختصاصیه؟؟مثلا حتی مصاحبه نیما وارسته!!این مصاحبه روو هم تو سایت اخیرا قرار دادین در حالی که تقریبا دو فته پیش تو مجله مذکور به جاپ رسیده بود و البته منبعش هم هست.اگه شما مشکل دارین با این مجله چطوریاس شما مصاحبه های اونو تو سایت قرار میدین؟حتی با ذکر منبع؟؟
برگردیم عقب تر مصاحبه چاووشی رو هم میتونم اسم ببرم.
سایت شما یه سایت خبریه موسیقیه و طبیعتا منبع موثقی برای هر مجله ایی در جهت منعکس کردن اخبار موسیقی.
اما من اصلا به این قسمت کار ندارم .من برام جالبه اگه مجله بده باش مشکل دارین پس سردبیرشم بده.شما نباید مصاحبه ها ایشونو بذارین تو سایت.حتی اختصاصی سایتم باشه چه برسه مصاحبه ها مجله رو با ذکر منبع بذارین تو سایت.اینطووری ماهیت حقوقی مجله هم میتونه از شما شاکی باشه....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

مرثیه رضا صادقی افتضاح بود آخه کی میاد سید ذاکر و ول کنه اینو گوش بده
ظهر عطش چاوشی اشکمو دراورد
زنده باد محسن

sam
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

به نظر من خواننده هایی مثل صادقی و چاوشی نباید دنباله اینجور ترانه ها برند
اونها یا خواننده باشند یا مداح اهل بیت !
احتمالا خوندن اینجور ترانه ها برای ایمکه نشون بدند که مومن و متدین هستند تا ةزارت ارشاد برای آلبوم هاشون به راحتی مجوز بده
کسی مثل رضا صادقی که ترانه های رمانتیک و عشقی که از نظر مذهبی عشق پسر و دختر حرام هست میخونه بعد میره ترانه های مذهبی میخونه !؟

بهتره که یا خواننده باشند و یا اینکه بره مداح بشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

cheghadr albume khobi bod makhsosan karaie chavoshi.hame dosesh daran

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

آلبوم بسیار قشنگی بود.چاووشی و صادقی مث همیشه خوب بودن.محمد علیزاده هم فوق العاده و مهدی یغمایی هم فراتر از انتظار بود.اما...

نمیدونم چند نفر از این دوستان تک آهنگ علی لهراسبی(کاکا) رو شنیدن که اینطور دارن باهم کل کل میکنن.من اهل کل کل کردن نیسم اما خواهش می کنم این ترانه رو فقط گوش کنین.همین.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

طبق معمول طوفان راه انداخت رضا صادقی عجب چیزی خونده

خیلی مخلصیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

این نظر hamidreza اخر خندست یه پا جوکه دمت گرم کلی خندیدیم خواننده ای که 2000 تا اهنگ خونده باشه 7 تاشم قابل گوش دادن نباشه بهش چه القاب بامزه ای میده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

از تمامی خوانندگان این قسمت از سایت در خواست می شود در نظر سنجی سایت :

www.iranmusicnews.net

شرکت نمایند . ( طبق معمول رضا صادقی نفر اول نظر سنجی )

خیلی مخلصیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

با آهنگ رضا صادقی خیلی حال کردم من به حمیدرضا حق میدم رضا صادقی خدای موسیقی ایول بازم از این کار ها بکنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:37

مهدی یغمایی از عالی هم بهتر بود آلبومو چندین درجه بالاتر برد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ظرفيت موسيقی بيش‌تر از سينماست | موسیقی ما