برنامه یاد بعضی نفرات
 
دکتر خبری: ما شرایط را فراهم می‌کنیم، آمدن یا نیامدن هر هنرمندی به خودش بستگی دارد
گفت و گوی اختصاصی موسیقی ما با دکتر خبری در حاشیه نشست مطبوعاتی جشنواره بیست و پنجم موسیقی؛
دکتر خبری: ما شرایط را فراهم می‌کنیم، آمدن یا نیامدن هر هنرمندی به خودش بستگی دارد
موسیقی ما - امین موسوی: نشست خبری بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر امروز با حضور دکتر خبری، شاهین فرهت عضو شورای سیاست گذاری، لطیفی سرشت مدیر اجرایی جشنواره و رضایی مدیر فروش بلیت در محل تالار وحدت برگزار شد. در حاشیه این نشست خبرنگار سایت موسیقی ما گفت و گوی اختصاصی با دکتر خبری دبیر بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و مدیر کل دفتر موسیقی انجام داده است که در ادامه می‌خوانید ...

اگر ممکن است کمی در مورد علت انتخاب گروه‌های شاخص پاپ برای بخش جنبی جشنواره توضیح دهید.

استقبالی که از این گروه‌ها می شود و جایگاهی که دارند یکی از دلایلی است که باعث می‌شود ما این گروه‌ها را در جشنواره داشته باشیم. ما باید به جایگاه این هنرمندان و این گروه‌ها توجه کنیم. ما به الگو سازی توجه خاصی داریم والبته ما باید برای گروه‌های دیگر هم این کار را انجام دهیم و حتی سالن‌های بزرگی هم که داریم باید به گروه‌های موسیقی سنتی خودمان و گروه‌های دیگر هم اختصاص دهیم. باید به این سمت و سو برویم که در یک سالن بتوانیم اجرای همه نوع موسیقی داشته باشیم.

معیار انتخاب گروه های پاپ برای بخش جنبی جشنواره چیست؟ اینکه بعضی گروه‌های پاپ هستند و بعضی نیستند به چه متغیر‌هایی وابسته است؟ فکر می‌کنید معیار انتخاب این گروه‌ها بیشتر دلایل هنری داشته یا دلایل اقتصادی هم تاثیر گذار بوده‌اند؟
نه اصلا چنین چیزی نبوده و اصلا دلایل اقتصادی در این کار تاثیر گذار نبوده و میل خود آنها بوده است. هر گروهی که از ما برای جشنواره درخواست کردند ما در خدمت‌شان بودیم.

آقای خبری جشنواره موسیقی هر کشوری ویترین موسیقایی آن کشور است و باید بهترین هنرمندان و بهترین اساتید در آن حضور داشته باشند ولی اکثرا اساتید بزرگ ما در جشنواره امسال شرکت نکرده‌اند؟ علت این مسئله چیست؟
نظر شما بسیار جالب است و من هم آن را تایید می‌کنم ولی ببینید ما باید شرایط را فراهم کنیم تا همه‌ی دوستان شرکت کنند ولی آمدن یا نیامدن هر هنرمندی به خودش بستگی دارد ما وظیفه داریم هر گروه و هر کسی که میل حضور داشت فضا را برایش باز کنیم و در خدمتش باشیم.

امسال که دیگر گروه‌ها مشخص شدند و کار از کار گذشت، آیا فکری برای سال‌های بعد برای این مشکل کرده‌اید؟

همانطور که گفتم به خود هنرمندان این مسئله بستگی دارد و البته این را هم بگویم که اساتید بزرگی هم مثل استاد ذوالفنون در این دوره حضور داشته‌اند که ما می‌توانستیم پذیرای اساتید بیشتری هم باشیم.

سوال آخر اینکه گروه‌های جوان که در قسمت رقابتی جشنواره با هم رقابت می‌کنند و چند گروه به عنوان بهترین‌ها انتخاب می‌شوند، آیا قرار است از این گروه‌ها حمایت خاصی شود و یا در مجوز دادن به آثارشان بیشتر همکاری به عمل آید؟
خب بلاخره ببینید این‌ها قرار است شناخته شوند و به عرصه هنر معرفی شوند و وظیفه‌ی ما هم همین است که این گروه‌های با استعداد را بیشتر به مخاطب بشناسانیم و همین خود هم یک گونه حمایت است.
ولی در مورد مجوز هم خود به خود هنرمندانی که در این جشنواره شرکت می‌کنند آثارشان سیر مراحل قانونی خود را گذرانده و فکر نمی‌کنم برای مجوز گرفتن آثارشان به مشکل خاصی برخورند.
منبع: 
تاریخ انتشار : شنبه 1 اسفند 1388 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

بسیار عالی
از موسیقی ما و آقای موسوی بابت این مصاحبه تشکر می کنیم.
سوالاتی که پرسیده شده به نظر درست جواب داده نشده !
فرمودند : آمدن یا نیامدن هر هنرمندی به خودش بستگی دارد
خوب وقتی بدترین رفتار ها را با هنرمندان دارید چه انتظاری هست در جشنواره حضور داشته باشند ؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

جالب بود
به نظر من ایشون میخواستن از جواب دادن درست به سوال ها تفره بره
یعنی چی که هر کی بیاد ما در خدمتشیم.شما باید از خواننده های مطرح درخواست کنید که بیان.شما میگید افرادی مثل محسن چاووشی و فرزاد فرزین و حامی ومحسن یگانه بیاد خودش درخواست کنه؟فکر نکنم هیچ جای دنیا به این صورت باشه همه جا به خواننده های مطرحشون احترام میزارن و خودشون ازشون دعوت میکنن حالا اگر میتونستن میان و اگر نه که هیچ

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

اینا دیدن هیشکی نیومده واسه ی اینکه ضایع نشدن تو بخش جنبی از خواننده های پاپی که معمولا گیشه دارن مثل خواجه امیری و لهراسبی و رضا صادقی استفاده کردن!
پارسال هم تقریبا همین کارو کردن.یعنی بحث حمایت از هنرمند و اینا کشکه.جایی که براشون درامد داشته باشه خوب مجوز میدن!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:38

خیلی خیلی جالب بود!!!
طرفو کاملا تحقیر می کنن،اول که مجوز کنسرت نمیدن وقتی هم که مجوز جور میشه هزار تا مشکل دیگه برا خواننده بنده خدا می تراشن،یه فرصت این جوری هم که برا کنسرت ایجاد می شه میگن خودش باید بیاد بگه!!!!
فکر کن حامی بیاد بگه لطف کنین بذارین من هم باشم!!!فکر کن حامی!!!
محاله!
همینا براشون خوبن،همین امثال خواجه امیری که تو آهنگاش بگردی فقط اونایی که برای تیتراژ ها خونده یکم قابل توجهن من واقعا موندم این تو کنسرت های هر شبش چی میخونه خدایی!!!
خدا به راه راست هدایتشون کنه!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دکتر خبری: ما شرایط را فراهم می‌کنیم، آمدن یا نیامدن هر هنرمندی به خودش بستگی دارد | موسیقی ما