برنامه یاد بعضی نفرات
 
ارسباران میزبان متفاوت‌ها
برنامه کامل بخش نسل دیگر جشنواره فجر
ارسباران میزبان متفاوت‌ها
موسیقی ما - نگاه متفاوت، رویکرد نو، حضور مؤثر موسیقی‌دانان جوان و نواندیش در اجرا‌ها و آثار منتشر شده طی سالیان اخیر موجب شد که مسوولان جشنواره موسیقی فجر به این باور برسند که می‌توان بخشی متفاوت از این گردهمایی بزرگ موسیقی کشور را به تریبونی برای حرف‌های نو تبدیل کنند. بخش «نسل دیگر» بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر نخستین گام بلند برگزارکنندگان این جشنواره برای ایجاد فرصت حضور به نسل متفاوت موسیقی‌دانان کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن موسیقی ایران به نقل از ستاد خبری بیست‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر، فرهنگسرای ارسباران از آغازین روز جشنواره دو سانس میزبان نسل دیگری‌ها خواهد بود. سانس اول به اجرای موسیقی با سازهای غربی اختصاص دارد که رپرتوار متنوعی از آثار آهنگسازان معاصر ایران تا آهنگسازان دوره باروک اروپا در آن به اجرا درخواهد آمد. ارکس‌تر مجلسی چنگ به سرپرستی کاوه کشاورز، ارکس‌تر رود به رهبری مازیار یونسی، کوارتت فلوت به سرپرستی پویان فرزین، گروه کر پاسارگاد با هدایت حامد فقیهی در کنار رستیال پیانو بهنام ابوالقاسم کنسرت‌های این بخش از نسل دیگر را تشکیل داده‌اند. کنسرت‌های بخش کلاسیک در ساعت ۱۸: ۳۰ برگزار خواهد شد.

اما در سانس دوم که از ساعت ۲۱ آغاز خواهد شد، موسیقی‌ ایرانی به اجرا درخواهد آمد. سه شب اول به سه ساز اصلی و پرطرفدار موسیقی ایرانی یعنی تار، کمانچه و سنتور اختصاص دارد. در شب تار با حضور پویان بیگلر و عیسی غفاری گونه‌های متنوع و مختلفی از تار نوازی معاصر ایران به نمایش در می‌آید. در شب کمانچه سامر حبیبی در کنار معرفی گونه‌های مختلف ساز کمانچه و تنوع تکنیک‌های نوازندگی آن اجرایی همراه با تنبور و تمبک خواهد داشت. در شب سنتور نیز پویا سرایی با سنتور و سنتور باس شیوه‌های نوینی از بداهه‌پردازی بر این ساز را ارایه خواهد کرد و همچنین بابک بوبان قطعه‌ای برای یک سنتور و گروه راویان را به روی صحنه خواهد برد. این قطعه براساس شعری از مهدی اخوان‌ثالث ساخته شده است.

درادامه برنامه‌های بخش موسیقی ایرانی نسل دیگر گروه ماخور به سرپرستی سینا علم، گروه صنم به سرپرستی حسام اینانلو و گروه بزرگ نریمان به سرپرستی علی‌ پژوهشگر نمایه‌ای نوین از آهنگسازی معاصر موسیقی دستگاهی ایران را به اجرا درخواهند آورد.

به گفته علی ترابی، دبیر اجرایی بیست‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر، نسل دیگر، تنها یک محدوده سنی محسوب نمی‌شود بلکه تفکری است که در بین بخش قابل توجهی از موسیقی‌دانان دیده می‌شود که بعضا از استادان نواندیش به شاگردان مستعد نیز منتقل شده است. همه این جریان یک نسل است که با ایجاد فرصت برگزاری کنسرت و شنیده شدن توسط مخاطبان در پویایی جامعه موسیقی مؤثر خواهد بود.
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:53

متاسفانه شما همیشه گزارشاتون در مورد موزیسین های پاپ هست
مثلا در جشنواره ی امسال کسانی مثل فرزین طهرانیان ، دکتر مهرداد پاکباز و علیرضا تفقدی و ... هستند اما من مطمئنم مثل سالهای گذشته گزارش های تصویری فقط می شه در مورد گروه آریان بهنام صقوی مازیار فلاحی و ...
کمی هم به معرفی موزیسن های کلاسیک بپردازید همین اساتید هستند که نوازنده هارو در دانشگاه ها تربیت می کنند
سایتتون شده فقط واسه پاپ

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارسباران میزبان متفاوت‌ها | موسیقی ما