برنامه یاد بعضی نفرات
 
قطعه «سرزمین من» با صدای حامد طاها
اینجا دانلود و گوش کنید؛
قطعه «سرزمین من» با صدای حامد طاها
موسیقی ما- لیا شیرازی: حامد طاها که سال گذشته با ارائه آلبوم «نفس» توانست نام خود را به عنوان یکی از پدیده‌های سال 90 به این لیست اضافه کند، این‌ روزها به شدت مشغول جمع‌آوری قطعات آلبوم دوم خود است که به مراتب نسبت به «نفس» در جایگاه شایسته و بهتری قرار دارد. بابک مافی در این آلبوم نیز به عنوان تنظیم‌کننده حضور دارد.

همچنین او خبر از کسب مجوز و انتشار قطعه «سرزمین من» از صدا و سیما داد که ترانه و ساخت ملودی آن‌را خود انجام داده و تنظیمش بر عهده بابک مافی بوده است.

حامد طاها در گفتگویی اختصاصی با سایت موسیقی ما درباره علت عدم توفیق برخی از آلبوم‌ها در بازار موسیقی گفت: در بروز این مشکل دلایل زیادی دخیل است. بخش بزرگی از این آلبوم‌ها به علت داشتن مشکلات فنی نمی‌توانند با مخاطب ارتباط لازم را برقرار کنند. ضعیف و تکراری بودن موسیقی و شبیه‌سازی صدای اکثر این خواننده‌های تازه‌وارد به خواننده‌های مطرح باعث می‌شود، مخاطب رغبتی برای شنیدن آثارشان نداشته باشد. متاسفانه درصد بسیار زیادی از این دوستان چه به لحاظ پیشینه هنری و چه به لحاظ حضور در بازار موسیقی برآیند درستی از این حرفه ندارند و تنها به صرف آشنایی با یک آهنگساز و تنظیم کننده و داشتن شرایط مناسب مالی و درگیر بودن با تب شهرت وارد این کارزار شده که البته با یک شکست زود هنگام نیز بدرقه می‌شوند. وجود آلبوم‌های اینچینی برای آلبوم‌های خوبی که به علاقمندان عرضه می‌شوند نیز مضر هستند چرا که شلوغی بی‌نتیجه بازار موسیقی سردرگمی مخاطب را به همراه دارند و ناخودآگاه به آلبوم‌های دیگر نیز لطمه می‌زنند.

وی ادامه داد: از دلایل دیگر بروز این مشکل، می‌شود به عقب افتادن زمان انتشار آلبوم‌ها اشاره کرد که اکثر آلبوم‌های مجاز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. مدت زمان صدور مجوز آلبوم‌ها حتی با توجه به مساعدتی که دفتر موسیقی وزارت ارشاد نسبت به تسریع صدور مجوز آلبوم‌ها دارد، در کنار زمانی که لازم است برای توافق با شرکت‌های پخش برای انتشار اثر صرف شود، باعث می‌شود آلبوم‌ها بوی کهنگی به خود بگیرند و نتوانند مخاطب را جذب کنند. از این گذشته، به جز آثار تعداد خواننده مطرح که آلبوم‌هایشان به صورت گسترده‌ای در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد، دیگر آلبوم‌ها از شرایط پخش مناسبی برخوردار نیستند. عدم تبلیغات مناسب را هم باید به این شرایط اضافه کرد. بسیاری از خواننده‌ها مخصوصا خواننده‌های آلبوم اولی به دلیل عدم حمایت شرکت‌ها و بالا بودن هزینه‌های تبلیغات از پس مخارج آن برنمی‌آیند و در نتیجه آلبوم‌هایشان بدون هیچ‌گونه تبلیغاتی وارد بازار می‌شوند که حتی با توجه به قابل دفاع بودن اثر، بدون دیده و شنیده شدن از این گردونه خارج می‌شوند. ضمن این‌که اینترنت را هم نباید فراموش کرد که همزمان با انتشار آلبوم با سرعت چشمگیر روی سایت‌ها قرار می‌گیرند. به طور کلی همه این عوامل دست به دست یکدیگر می‌دهند تا یک آلبوم و خواننده‌اش در بازار موفق نباشند.

خواننده آلبوم «نفس» با اشاره به این‌که این مشکلات اجازه نمی‌دهند امید به جذب مخاطب در مدت زمان کوتاه و به شکل گسترده وجود داشته باشد، اظهار داشت: جذب درست مخاطب نیاز به یک برنامه‌ریزی مناسب دارد چرا که مردم موسیقی خوب را به هم معرفی کرده و شنیدن آن‌را به یکدیگر پیشنهاد می‌دهند به دوستانشون پیشنهاد می‌دهند. این موضوع در همه جای دنیا وجود دارد لذا می‌بایست از این مساله استفاده کرد، با ارائه آثار خوب، مردم را در جذب مخاطب شریک کرد چرا که یک اثر قابل قبول به هر حال دیر یا زود شنیده می‌شوند و طرفداران خاص خود را پیدا می‌کند.

حامد طاها در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به این‌ مساله که یک اثر خوب در سایه مشورت و همفکری متولد می‌شود، گفت: کسانی که سعی دارند صرفا به ایده و نظر خود اهمیت بدهند باید بدانند که هنوز به لحاظ تفکر حرفه‌ای به آن حد نرسیده‌اند که وارد این عرصه بشوند چرا که عدم استفاده از تجربیات دیگران به خصوص در موسیقی که یک هنر عام‌پسند است، مساوی با باخت زودهنگام است. اگر در پیشینه آثار موفق موسیقی دقیق شویم بی‌شک ردی از همفکری و کار گروهی می‌بینیم. البته این‌که بدانیم باید از چه اشخاصی مشورت گرفته و نظرات‌شان را اعمال کنیم، خود نکته مهمی است اما در حالت کلی داشتن مشاور و همفکری با افرادی‌که اشراف کامل به موسیقی دارند، می‌تواند در موفقیت یک هنرمند تاثیر بسزایی داشته باشد.

او در پایان با اشاره به نزدیک شدن نگاه مخاطبین موسیقی به سمت و سوی نظر فعالین این حرفه گفت: به جز تعداد انگشت‌شماری خواننده بقیه در حال تکرار شدن هستند؛ چه تکرار کارهای خود و چه دیگران. این دوستان با این تکرارها در پی به دست آوردن مخاطب بیشتر نیستند بلکه ناآگاهانه به دنبال دستیابی مخاطبین خواننده‌های موفق هستند که این امر نیز هیچ‌گاه اتفاق نمی‌افتد. در موسیقی کشور ما مساله فاخر بودن را هر کسی از دید خودش تعریف می‌کند و متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم در این مساله به تعریف واحدی برسیم. بعضی از دوستان به صرف استفاده از یک ترانه کلاسیک کار خود را فاخر می‌دانند و بعضی‌ها نیز آن‌را در اجرا نکردن موسیقی اکتیو و ریتمیک تعریف می‌کنند و برای عده‌ای نیز همکاری با هنرمندان مشهور معنای فاخر بودن را می‌دهد که البته تمام این تفکرات در جای خود قابل احترام هستند اما به نظر من اثر فاخر، همان اثری‌ست که مناسب با صدا و شخصیت حقیقی خواننده باشد، در واقع همان اثری‌ست که در کنار رعایت ارزش‌های جامعه، گستردگی مخاطب را نیز به همراه داشته باشد. در یک اثر فاخر ترانه، موسیقی، صدا و حتی ظاهر و شخصیت خواننده باید در یک راستا باشند تا بشوند نام یک اثر را «فاخر» نهاد.

در ادامه می‌توانید قطعه «سرزمین من» را بشنوید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

دوس داشتم آهنگشو خیلی انرژی داشت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

عالب بود .
خوشم اومد .
دستش و دستتون درد نکنه .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

ولی متاسفانه تمام خواننده ها فقط به زبون می یارند که شخصیت و صدا یکی هست....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

پس چرا هیچ کس برای ایران کار عاشقانه نمی خونه همه حماسی می خونن؟؟؟؟!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

صدای حامد طاها موزیک بابک مافی اسم ایران بایدم قشنگ باشه
عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

nesbat bbe baghieye karhaii ke rajebe iran khondan behtar bod mamnonam az music e ma

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

خیلی قشنگ بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:57

واقعا کار قشنگی بود. خیلی خیلی خوشم اومد. حامد طاها تو می شه بهترین بشی. تلاش کن. تلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااش

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قطعه «سرزمین من» با صدای حامد طاها | موسیقی ما