برنامه یاد بعضی نفرات
 
Bramlett
دوست و همراه کلاپتون هم رفت؛
دلانی براملت درگذشت

موسیقی ما - جواد رهبر: دلانی براملت (Delaney Bramlett)، گیتاریست سرشناسی که با اریک کلاپتون و جرج هریسون همکاری نزدیک داشت، در سن 69 سالگی در لس آنجلس درگذشت. همسر او، سوزان لینیر-براملت، گفت که دلانی روز شنبه پس از هفت ماه دست و پنجه نرم کردن با بیماری های حاد خود، فوت کرده است.

بارملت اولین بار به واسطه همکاری مشترکش با همسر اول خود یعنی بانی لین در گروه دو نفره اشان، «دلانی و بانی» (Delaney & Bonnie)، به شهرت رسید. نکته فقط این بود که این گروه بااستعداد همیشه تحت تاثیر موفقیت های "دوستان" (Friends) خود قرار می گرفتند. یکی از این دوستان، اریک کلاپتون بود که بارملت کار تهیه کنندگی اولین آلبوم سولوی او در سال 1970 را برعهده داشت و بسیاری از ترانه های آن را با همکاری کلاپتون ساخت که از میان آنها می شود به ترانه سبکِ گاسپل «بگذار باران بیاید» (Let It Rain) اشاره کرد. «دلانی و بانی» همراه با کلاپتون به انگلستان رفتند و در آنجا بود که دلانی براملت با جرج هریسون آشنا شد و به او ساخت ترانه های سبک گاسپل را آموخت. ترانه «خدای مهربانم» (My Sweet Lord) یکی از نتایج درخشان این همکاری بوده است.

دلانی و بانی در کنار هم ترانه های پرفروش و مشهوری چون «داستان بی انتهای عشق» (Never Ending Song of Love) به بازار دادند اما گروه پس از انتشار آلبوم «در کنار هم» (Together) در سال 1972 به دلیل جدایی آنها از هم پاشید. البته اندکی پیش از آن به دلیل اوج گرفتن کلاپتون حسابي از مجبوبیت زوج هنرمند امریکایی کاسته شده بود.


منبع: سایت بیلبورد

تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1387 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

ممکنه راجع به اريک کلاپتون و آلبوم هاشون بنويسيد؟ البته قبل از اينکه برن!!!! mer30

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

این یکی خیلی ناراحتم کرد... :(

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دلانی براملت درگذشت | موسیقی ما