برنامه یاد بعضی نفرات
 
kgg
گزارشی از گروه‌هایی که در سال 2008 به فعالیت خود خاتمه دادند (قسمت اول)
تا اطلاع ثانوی، خداحافظ!
موسیقی ما - بردیا برجسته نژاد:هر ساله گروه‌های مختلف موسیقی بنا به دلایل خاصی، از شرایط مالی گرفته تا اختلاف نظر و سلیقه اعضای آن، از مسائل حقوقی تا مشکلات خانوادگی، از کسب تجربه فعالیت انفرادی تا بازنشستگی، به کار خود خاتمه می‌دهند. در این نوشته نگاهی به معروف‌ترین گروه‌های موسیقی‌ای که در سال 2008 به فعالیت خود خاتمه دادند می‌اندازیم:



* * *

[ گروه The Velvet Revolver ]
 
در سال 2002 سه عضو گروه Guns N' Roses یعنی «اسلش»، «داف مک کاگان« و «مت سوروم» با همکاری «دیو کاشنر» (عضو سابق گروه Wasted Youth) و خواننده گروه Stone Temple Pilots یعنی «اسکات ویلند» گروه «ولوت ریولور» را تشکیل دادند. این گروه دو آلبوم در سالهای 2004 و 2007 منتشر کرد. در تاریخ 20 مارس 2008 گروه آخرین اجرای تور خود را برگزار کرد و فردای آن، پس از مشاجره شدید بین «اسکات ویلند» و «مت سوروم» که با حمایت اعضای گروه بخصوص «اسلش» از «سوروم» همراه شد، «ویلند» گروه را ترک کرد و «ولوت ریولور» رسما اعلام نمود که تا پیدا کردن خواننده جدید، فعالیتی نخواهد داشت و تا اطلاع ثانوی به کارخود پایان خواهد داد.






[ گروه The Servant ]

 گروه خلاق و دوست‌داشتنی «سرونت» با رهبری «دن بلک»، از گروه‌های مشهور آلترناتیو راک و ایندی راک انگلستان، شهرت فراوانی در اروپا به‌خصوص ایتالیا و فرانسه دارد. علت این شهرت، جدا از موسیقی بی‌نظیر و ابتکاری آن‌ها، حضور «دن بلک» به‌عنوان خواننده مهمان در آثار پیاپی گروه مشهور ایتالیایی Planet Funk است. «سرونت» که فعالیت خود را از سال 1998 آغاز کرد پس از انتشار 4 آلبوم موفق، در 26 نوامبر 2007 اعلام کرد بزودی اعضای گروه برای کسب تجربه‌های جدید از یکدیگر جدا خواهند شد. در اوایل سال 2008 خبر رسمی انحلال گروه منتشر شد.








[ گروه The Police ]

 در سال 1978 ترکیب سه نفره‌ی سه جوان انگلیسی مستعد به نام‌های «گوردون توماس» (معروف به استینگ)، «اندی سامرز» و «استوارت کوپلند» یکی از بیاد‌ماندنی‌ترین گروه‌های راک تاریخ موسیقی یعنی پلیس (The Police) را تشکیل داد. حاصل فعالیت مشترک آنها انتشار 5 آلبوم بسیار موفق بود که به جز اولین آلبوم (که رتبه‌ 6 را در چارت انگلستان تصاحب کرد) بقیه آلبوم‌ها موفق به کسب رتبه‌ی اول چارت انگلستان شدند. در سال 1984 اعضای گروه به‌دلیل انجام پروژه‌های شخصی و فعالیت‌های انفرادی، «پلیس» را منحل کردند. در سال 1986 این سه نفر در تور مشترکی در کنار هم ظاهر شدند و پس از آن، دوباره هر کدام به‌تنهایی به فعالیت خود ادامه دادند. در سال 2007 زمزمه‌هایی به گوش رسید که اعضای گروه قصد دارند بمناسب 30 سالگی اولین آهنگ‌شان تور مشترکی را در سال 2008 برگزار کنند. در فوریه 2008 «استینگ» رسما اعلام کرد؛ این بازگشت فقط برای برگزاری تور بمناسبت 30 سالگی حضور آنها در عرصه موسیقی خواهد بود و از انتشار آلبوم جدید خبری نیست! این تور در 28 می 2008 در ونکوور کانادا در برابر 22هزار نفر گشایش یافت و این سه نفر دوباره در کنار هم آهنگ‌های بی نظیر و موفق خود اجرا کردند. آخرین برنامه هم هفتم آگوست در نیویورک برگزار شد و مجددا «پلیس» به خاطره‌ها پیوست.



[ گروه Hootie & The Blowfish ]

گروه «هوتی اند د بلوفیش» فعالیت خود را در سال 1986 آغاز کرد و در اواسط دهه 90 به اوج شهرت خود رسید. «داریوش راکر» رهبر گروه «هوتی اند د بلوفیش» با وجود آنکه قبلا عنوان کرده بود شایعات مبنی بر انحلال گروه بی اساس است، طی مصاحبه‌ای با AOL اعلام کرد؛ در حال حاضر خبری از آلبوم یا برگزاری تور جدیدی نیست و قصد دارد به مدت 5 تا 6 سال فعالیت‌های انفرادی خود را ادامه دهد و 4 آلبوم کانتری منتشر کند. او اضافه کرد که در حال حاضر قصد انحلال گروه را ندارد، اما احتمال آنکه تا چند سال آینده خبری از «هوتی اند د بلوفیش» به گوش برسد ضعیف است.







[ گروه Wolfmother ]
 
گروه راک استرالیایی «ولف مادر» توسط «اندرو اسکاتدیل» با همکاری «کریس راس» و «مایلز هسکت» در سال 2000 تشکیل شد. این گروه فقط یک آلبوم در سال 2005 منتشر کرد که موفق به کسب جایزه گرمی بهترین اجرای موسیقی راک در سال 2007 شد. در آگوست سال 2008، زمانیکه صحبت از انتشار آلبوم جدید گروه در میان بود، «راس» و «هسکت» گروه را ترک کردند. «اسکاتدیل» اعلام کرد که قصد انحلال کامل گروه را ندارد و تا یافتن همکاران جدید، موقتا فعالیت‌های «ولف مادر» متوقف خواهد ماند.








[ گروه Junior Senior ]

 گروه «جونیور سینیور» از گروه‌های معروف پاپ و هاوس دانمارک بشمار می‌آید. این گروه در سال 1998 توسط دو نفر به‌نام‌های «جسپر مورتنسن» (جونیور) و «جپه لارسن» (سینیور) تشکیل شد. این دو نفر که قبلا سابقه همکاری در گروه Ludo-X داشتند، پس از انحلال آن در سال 1995 زمینه‌های تاسیس گروه جدیدی را فراهم کردند. اولین آلبوم آنها در سال 2003 موفقیت زیادی برای آنها به ارمغان داشت و انتشار دومین آلبوم در سال 2005 شهرت آنها را جهانی کرد. در 26 دسامبر 2008 در وبلاگ مشترک مورتنسن و لارسن عنوان شد که این دو نفر فعالیت مشترک خود را، جهت کسب تجارب انفرادی، پایان داده‌اند. «مورتنسن» گروه جدیدی با عنوان I Scream Ice Cream را تاسیس نمود و در‌صدد تاسیس گروه دیگری نیز با نام The Little Sisters است. «لارسن» هم مشغول ساخت اولین آلبوم انفرادی خود است.





[ گروه Toto ]

گروه مشهور «توتو» فعالیت هنری خود را در سال 1977 آغازکرد. موسیقی عجیب و تلفیقی آنها که مایه‌هایی از پاپ، راک، هارد راک و پراگرسیو را در کنار سول و فانک و جز قرار داده بود، باعث شهرت فراوان آنها در اوایل دهه 80 شد. در سال 2007 گروه هجدهمین آلبوم خود را منتشر کرد و تور بزرگی نیز برای آن در سال 2008 برگزار نمود. «استیو لوکاتر»، رهبر گروه اعلام کرد که «توتو» بعد از به پایان رسیدن این تور، پس از 31 منحل خواهد شد.








ادامه دارد ...
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 دی 1387 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

مثل گروه The Police شاید دیگه هیچوقت پا به دنیای موسیقی نذاره.ستینگ جوان با اون لهجه ی خاص خودش که بعضی از اهنگ هارو حتی تا حدی reggae می خوند و سولوهای خاص خودشون یکی از بیادماندنیترین گروه های تاریخ راک شدن و بار دیگه پرچم بریتانیا رو در قله ی راک به احتزاز در آوردند تا به گروه هایی که تازه داشتن سعی می کردند از تبعات موج اول راک بریتانیایی خودشون رو نجات بدن ثابت کنند که درسته راک رو اونور اقیانوسی ها ابداع کردند ولی نباید فراموش کنند که بندر لیورپول.لندن. و دوبلین و . .. . جایی هست در اینور اقیانوس که به اونور اقیانوسی ها هنر راک رو نشون میده.لدزپلین . اریک کلپتن که بعد از اولین اجراش با cream فردا صبحش همه ی دیوار های نیویورک پر بود از جمله ی کلپتن خداست و بیتلز و رولینگ ستونز و ون موریسون و صدها ایزدی که فقط آلبوم بیرون دادن که به آمریکایی ها نشون بدن که قدر کشف خودشون رو نمی دونن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

گروه aerosmith رو فراموش کردين !!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

Aerosmith که منحل یا تعطیل موقت نکردن. قراره امسال یک آلبوم جدید بیرون بدن که هنوز اسمش معلوم نیست و توری هم قرار بود که با نام همین آلبوم برگزار بشه که از اول ژانویه ی امسال با کنسرتی در ونزوئلا شروع میشد ولی 3 روز پیش ستیون تایلر اعلام کرد که کنسرت آتی اونها به خاطر دومین عمل جراحی زانوی گیتاریستشون جو پری امکانش نیست و احتمالا" کنسل خواهد شد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:51

mer30000000 Ashkey:)

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تا اطلاع ثانوی، خداحافظ! | موسیقی ما