برنامه یاد بعضی نفرات
 
آيا جشنواره موسيقي فجر به كام پاپ‌ها خواهد بود؟!
آيا جشنواره موسيقي فجر به كام پاپ‌ها خواهد بود؟!
اگر سياست‌گذاران جشنواره در انديشه‌اند كه در نبود پاپ‌ها؛ رونق بخش‌هاي ديگر جشنواره را دوچندان كنند بايد ديد فروش بليت‌هاي جشنواره در كدام بخش چربش بيشتري دارد. گويا تا اين لحظه فروش بليت‌هاي اركسترهاي سمفونيك؛ ملي و رستاك از همه‌ي گروه‌ها بالاتر بوده‌است.

شايد حذف موسيقي پاپ از بخش رقابتي جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر در نگاه اول براي گروه‌هايي كه سال به سال روياي به صحنه رفتن را داشتند؛ خبر خوشايندي بود اما با نگاهي گذرا به جدول جشنواره درمي‌يابيم كه اين بخش فقط به بخش جنبي رانده شده‌اند و اين دغدغه را ايجاد مي‌كند كه به‌دليل فراگير بودن موسيقي پاپ؛ همه‌ي مخاطبان به سمت برج ميلاد كشانده شوند و اين استقبال از پاپ رونق پاپ در جشنواره را همانند سال گذشته بيش از پيش پررنگ‌ كند.

علی ترابی(سرپرست دفتر موسيقي وزارت ارشاد) در روز برگزاري كنفرانس مطبوعاتي جشنواره موسيقي فجر كه سوم بهمن ماه سالجاري در تالار وحدت برگزار شد؛ درباره‌ موضوع جنجال برانگیز این روزها یعنی حذف موسیقی پاپ از بخش رقابتی جشنواره اينگونه سخن گفت: این ژانر از موسیقی روی پای خودش ایستاده و سرمایه‌گذاران این بخش حضور فعال در زمینه آلبوم‌های موسیقی و کنسرت‌ها داشته‌اند به‌طوری‌که حجم برگزاری برنامه‌ها در این زمینه در مقایسه با دیگر گونه‌های موسیقی قابل مقایسه نیست. بر این اساس نبودش در جشنواره به معنای عدم ارزش‌گذاری نیست؛ چراکه این نوع موسیقی به لحاظ مالی ثبت شده و گروه‌های این نوع موسیقی به اندازه کافی شناسایی شده‌اند.

از نگاه او، در بخش رقابتی سیاست‌های مدون‌تری وجود دارد و شناسایی استعدادهای جوان به آن بخش محول شده اما موسیقی پاپ خودش این استعدادها را به خوبی شناسایی کرده که در گونه‌های دیگر هنوز این اتفاق رخ نداده است.

او بر اين است كه؛ با حذف برخی بخش‌ها جشنواره را تخصصی‌تر برگزار کند.

هر چند قرار نبود براي جشنوار امسال از گروه‌هاي پاپ برجسته دعوت شود اما شاهديم كه در جشنواره امسال گروه داركوب، رضا صادقي، مازيار فلاحي، علي اصحابي، حميد حامي، نيما مسيحا، شهاب رمضان، سهراب پاكزاد و امير طبري برنامه دارند و شايد تنها غايبان اين دوره؛ احسان خواجه‌ اميري، حميد عسگري و محسن يگانه باشند.

اما بابك رضايي(مدير اجرايي اين دوره از جشنواره) در پاسخ بر پرسش خبرنگار ايلنا مبني بر اينكه آيا حضور اين گروه‌ها حتي در بخش جنبي آسيبي به اجراي گروه‌هاي ديگر آن‌گونه كه سياست‌گذاران جشنواره آن را پيش‌بيني‌ كرده‌بودند؛ نمي‌زند،‌ گفت: اين اجراها هيچ تاثيري در فروش بليت ديگر گروه‌ها ندارد؛ به گونه‌اي كه هم‌اكنون آمار فروش بليت‌هاي اركستر سمفونيك تهران به رهبري شهداد روحاني و اركستر ملي به رهبري برديا كيارس و گروه موسيقي رستاك از همه‌ي گروه‌ها بالاتر است.

وي درباره غيبت گروه‌هاي سرشناس پاپ در جشنواره هم گفت: جشنواره فجر يك فرصت است. ما سعي كرده‌ايم كه اين فرصت را به ديگر گروه‌هاي جوان بدهيم كه از سطح نسبتا خوبي نيز برخوردار هستند.

رضايي، حضور ديگر گروه‌هاي مهم مانند رضا صادقي و داركوب را اين‌گونه توجيه كرد: حضور اين گروه‌ها براي هيجان جشنواره خوب است اما ما خيلي دوست داشتيم كه گروه‌هاي شاخص ديگري نيز بودند تا آنها را دعوت مي‌كرديم.
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 بهمن 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:05

چرا از کنسرت دیشب ، سهراب پاکزاد ، امیرطبری و شهاب رمضان عکس نمیذارید ، زود باشید دیگه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آيا جشنواره موسيقي فجر به كام پاپ‌ها خواهد بود؟! | موسیقی ما