برنامه یاد بعضی نفرات
 
مصطفي پورتراب گفت: مرحوم «محمد نوري» از برجستگان موسيقي ايران بود كه به واسطه كارهاي با ارزشش اولياي امور او را به عنوان چهره ماندگار برگزيدند.

«مصطفي كمال پورتراب» استاد دانشكده موسيقي دانشگاه تهران  گفت: مرحوم محمد نوري سبك مخصوص به خودش را داشت همان طور كه شاعران بزرگ همچون سعدي،حافظ و فردوسي و ... سبك مخصوص به خود را دارند.

وي ادامه داد: هنرمندان دو دسته هستند، يك دسته آنهايي كه شخصيت هنري ندارند و خودشان را به ماديات،شهرت و كارهاي نادرست مي‌فروشند و يك دسته نيز هنرمنداني هستند كه همه سختي‌ها و مسائل را تحمل مي‌كنند تا ماندگار شوند، نوري از اين دسته بود كه هميشه سعي مي‌كرد اطلاعاتش را ارتقا دهد و نزد كساني برود و درس‌هايي را فرا گيرد تا بتواند هنرمند ارزنده‌اي شود.

پورتراب در ادامه با اشاره به حضور مرحمو محمد نوري در كلاس‌هاي درس او در دانشگاه افزود: بين سال‌هاي 30 و 40 نوري شاگرد من در درس سلفژ و تئوري موسيقي بود چرا كه او همانند بسياري از هنرمندان مي‌دانست كه براي هنرمند واقعي شدن بايد اين دو درس ريشه‌اي را بداند.

اين استاد دانشگاه با بيان اينكه كارهاي نوري شاخص بود، اظهار داشت: در جامعه دو دسته مخاطب موسيقي وجود دارد يك دسته آنهايي هستند كه به هنرهاي مبتذل گرايش مي‌يابند و موسيقي‌هاي نامناسب گوش مي‌دهند و يك دسته آنهايي كه تحت تأثير ابتذال‌ قرار نمي‌گيرند و به هنرها و موسيقي‌هاي با ارزش توجه مي‌كنند كه به عقيده من اين افراد همه مخاطبان كارهاي نوري بودند چرا كه افراد فهيم موسيقي ايشان را مي‌پسندند.

پورتراب ادامه داد: موسيقي مرحوم نوري همراه با شعر بود. او شعرهاي انساني را انتخاب مي‌كرد كه داراي مفاهيم عميق از جمله انسانيت، وطن و ... بود.

وي درخاتمه خاطرنشان كرد: همه مردم و اولياي امور قدرشناس او بودند و به همين خاطر ايشان را به عنوان چهره ماندگار شناختند.
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مرداد 1389 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:10

سلام؛

ببخشید شما عکس با کیفیت تری از استاد پورتراب ندارید؟ چون هر دفعه من می بینم که این عکس رو از ایشون می ذارین. اگر ندارید، تو گوگل اسم ایشون رو سرچ و سپس یکی از عکس های با کیفیتشونو تو کامپیوترتون ذخیره کنین.

ممنون..

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی ما | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران