برنامه یاد بعضی نفرات
 
آينده آواز ايران درخشان است
حسام‌الدين سراج:
آينده آواز ايران درخشان است
موسیقی ما - خواننده باسابقه كشور آينده موسيقي آوازي ايران را در مجموع، آينده اي خوب و درخشان عنوان كرد.

حسام الدين سراج خواننده موسيقي ايراني در گفت‌وگو با پايگاه اطلاع‌رساني موسيقي ايران درباره وضعيت كنوني موسيقي آوازي ايران اظهار كرد: من اخيرا به نقاط مختلف كشور كه سفر كرده ام صداهاي خوبي شنيده‌ام و شاهد بوده‌ام كه شيوه‌هاي آوازي جالب‌توجه و متنوعي در ميان جوانان رونق يافته است.

وي ادامه داد: در حال حاضر، زمينه تحقيق و پژوهش در مورد موسيقي آوازي، ميان جوانان علاقه‌مند رونق يافته و آنها براي شناخت بيشتر شيوه‌ها و تكنيك‌هاي اساتيد گذشته، به آثار قديمي رجوع مي‌كنند. استاد شجريان هم لطف كرده‌اند و كلاس آواز تشكيل دادند كه جاي خوشحالي است چرا كه تعداد عظيمي از جوانان زير نظر ايشان به فعاليت و آموزش مي‌پردازند.

خواننده «نينوا» با بيان اينكه فكر مي‌كنم آينده آواز ايران، در مجموع آينده خوبي خواهد بود گفت: اگر جوانان روي يك شيوه متمركز مي‌شوند علت‌اش اين است كه صداي استاد شجريان صداي غالب زمانه است و ايشان يگانه استاد آواز هستند. البته اساتيد ديگري هم بوده‌اند اما به اندازه ايشان كار نكرده‌اند و آثارشان بسيار كمتر از آثار استاد شجريان است. اميدوارم خداوند به ايشان طول عمر بدهد تا هم مردم از صداي ايشان لذت ببرند و هم جوانان توفيق شاگردي ايشان را به دست آورند.

سراج درباره رواج صداهاي تقليدي در ميان خوانندگان جوان ابراز كرد: به طور كلي هنرآموز هنگام شروع يادگيري آواز، در مرحله تقليد قرار مي‌گيرد، اما آرام آرام كه در كارش به پختگي مي‌رسد شيوه خود را به دست مي‌آورد و جايگاه خود را خواهد يافت. بنابراين طبيعي است كه امروز جوانان صداهاي تقليدي دارند.
حسام‌الدين سراج به تازگي آلبوم جام الست را به بازار موسيقي ارائه كرده است.
منبع: 
پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران
تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آينده آواز ايران درخشان است | موسیقی ما