برنامه یاد بعضی نفرات
 
حسین علیشاپور «تنها» به جمع موسیقی می‌آید
در گفت و گو با موسیقی ما مطرح شد:
حسین علیشاپور «تنها» به جمع موسیقی می‌آید
موسیقی ما- لی لا رضایی: حسین علیشاپور از انتشار آلبوم جدید خود خبر داد و در این رابطه به موسیقی ما گفت: نام این آلبوم «تنها» ست که با آهنگسازی سیامک جهانگیری انجام شده است و قرار است تا هفته آینده از سوی حوزه هنری منتشر و پخش آوای باربد به بازار موسیقی عرضه شود.

به گفته این خواننده سنتی، آلبوم «تنها» شامل سه تصنیف بوده که در مایه های ابوعطا و دشتی اجرا می شود و بر روی اشعار حافظ، سعدی و مولانا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بخش دیگر مربوط به اشعار آوازی است که در مایه های ابوعطا و دشتی است و با اشعاری از عبید زاکانی، عراقی و سعدی ساخته شده است.

وی در پاسخ به این که چرا از اشعار به روز شده و تازه تری بهره نمی گیرد، و آیا الزامی به این هست که همیشه از اشعار کلاسیک و شعرای قدیمی استفاده کند، گفت: هیچ الزامی به استفادهاز اشعار قدمای شعر نمی بینم. هیچ وقت در موسیقی الزامی به این نیست که چون من سنتی کار می کنم حتما باید از اشعار کلاسیک استفاده کنم.
وی ادامه داد: من با توجه به حرف هایی که می خواهم بزنم، اشعارم را انتخاب می کنم. چرا که معتقدم اشعار یک آلبوم باید اشعاری هدفمند باشند . این بستگی دارد به این که شما می خواهید چه حرفی بزنید و چه دغدغه ای دارید.
بستگی به سخنی دارد که می خواهید در خصوص آن بگویید و نیز بسته به جنس موسیقی متفاوت است.

وی ادامه داد:گاهی موسیقی یک آلبوم ایجاب می کند که اشعار انتخابی از شاعرانی همچون حافظ سعدی و مولانا باشندو برعکس گاهی هم فضای آن ایجاب می کند که از ترانه یک ترانه سرا استفاده شود و یک شعر کاملا محاوره ای باشد. این یک امر کاملا شخصی و حسی است. برای من فرقی نمی کند که از چه کسی و در چه زمانی از تاریخ ادبیات استفاده می کنم، بلکه مهم این است که می خواهم چه حرفی را در قالب موسیقی بگویم.

وی که به صورت جدی در زمینه موسیقی اصیل ایرانی فعالیت می کند، در ادامه یادآور شد: سعی ام بر این بوده که حرفی جدی برای گفتن داشته باشم. شعری که انتخاب می کنم مضامین جدی تری دارند و مهم نیست که شاعر معاصر آ ن را سروده یا یک شاعر قدیمی!

گفتنی است آلبوم «تنها» با نوازندگی سیامک جهانگیری(نی) ، روزبه رحیمی (سنتور) و رضا مازندرانی( تار و تار باس)، احمد حلت( عود)، وحید فتایی(تنبک) و سامر حبیبی( کمانچه و کمانچه آلتو) ضبط شده است.

حسین علیشاپورمتولد 1353 ،آوازخوان موسیقی ایرانی از سال 1371 همزمان با ورود به دانشگاه به محضر صدیق تعریف راه یافت و تا سال 1375 از محضر او ردیف موسیقی آوازی را فرا گرفت.

بین سال‌های 1375 تا 76 نزد زنده یاد رضوی سروستانی راه یافت و از او آموزه‌های آوازی و ردیف را آموخت.از وی تا کنون آلبوم های طلیعه، بادبان شکسته و آوای تو را شنیده ایم.

او پیش از این با گروه‌های موسیقی نیریز به سرپرستی و‌آهنگسازی ملیحه سعیدی،غوغا به سرپرستی و‌آهنگسازی محسن نفر، و گروه مهربانی به سرپرستی سلمان سالک برنامه‌هایی را در تهران و خارج از ایران اجرا کرد.


منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 21 آبان 1390 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسین علیشاپور «تنها» به جمع موسیقی می‌آید | موسیقی ما