عکس های موسیقی درگیر زمان و مکان نمی شود
موسیقی ما- لیلا رضایی: عمادالدین توحیدی از آهنگسازانی است که با تجربه کلاسیک خود ،گریزی هم به موسیقی مذهبی زده است. او از معدود آهنگسازانی است که با شناخت دقیقی که بر روی انواع موسیقی دارد، موسیقی مذهبی را تجربه کرده و علاوه بر همکاری با دیگر خواننده ها خود به انتشار آلبومی مستقل در جایگاه آهنگساز اقدام کرده است.او در این مقوله سعی بر این داشته تا با در نظر گرفتن آثار مذهبی و المان های موسیقی مذهبی، گونه ای جدید از این موسیقی را به گوش مخاطب خود برساند.این آهنگساز آلبومی به نام "ذوالجناح" را در کارنامه هنری خود دارد که با تنظیم بابک شهرکی ، از آثاری محسوب می شود که به تجربه ای نو منجر شده است.گفت و گو با این آهنگساز خالی از لطف نیست. با وی گفت و گو کرده ایم:
- در آلبوم ذوالجناح ، بیش از هر چیزی به ارائه مجموعه ای از سازهای کوبه ای پرداخته است. چطور چنین اتفاقی می افتد؟
- این تعریف جدید شما از سازهای کوبه ای، تغییراتی را در کلیت ساختار موسیقی منجر می شود . وقتی شما مبنا را سازهای کوبه ای قرار می دهید، ملودی باید در راستای آن باشد.
- منظورتان از این جدیت چیست؟
- این موسیقی که شما به سمت و سوی آن رفته اید چه خصلتی دارد؟
- چنین خصلتی برخاسته از سازبندی آن نیست؟
- شما در این راستا هیچ مرز بندی خاصی قائل نشده اید و این منجر به گستردگی بیشتری شده که حتما هم نیاز به تحقیق و جست و جوی بیشتری داشته است. این کارتان را سخت نکرده بود؟
- موسیقی دینی و مذهبی چگونه از این قضیه تبعیت می کند؟
- منظور از موسیقی دینی چیست؟ و بر چه مبنایی ساخته می شود؟
- پس چه باید کرد؟
- این که موسیقی مذهبی در ایران به سمت پاپ گرایش دارد؛ به همین دلیل نیست؟
- موسیقی و مداحی در چه مرزی از هم جدا می شوند؟
افزودن یک دیدگاه جدید