برنامه یاد بعضی نفرات
 
ipod
خبری از دنیای موبایل و کامپیوتر؛
ایجاد اختلال هدفون‌‌ در دستگاه‌های تنظیم ضربان قلب

موسیقی ما - سازمان غذا و داروی آمریکا بی‌خطر بودن «ipod» را برای دستگاه‌های تنظیم‌کننده ٔضربان قلب بی‌خطر دانسته اما این مسئله به آن معنی نخواهد بود که شما می‌توانید بدون بروز هرگونه مشکلی با این دستگاه‌ها به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید.

به گزارش مک‌ورلد، دستگاه قابل‌حمل پخش موسیقی ممکن است به تنهایی مشکلی را ایجاد نکند، اما در این میان شما ضررهای فراوان یکی از لوازم جانبی این دستگاه را به نام هدفون فراموش کرده‌اید.

بر اساس بررسی‌های جدید موسسه ایمنی دستگاه‌های پزشکی در مرکز بِث آمریکا، آهن‌رباهای به کار رفته در هدفون‌ها می‌تواند دستگاه‌های تنظیم کنندهٔ ضربان قلب و سیستم گردش خون را با اختلال مواجه کند.

در این میان باید توجه داشت که این مشکلات تنها به وسیله هدفون‌ها ایجاد میشود و دستگاه‌های قابل‌حمل پخش موسیقی، و به‌طور ویژه «ipod» مشکلی را به همراه نخواهند داشت.

هدفون‌ها برای آنکه برای دستگاه‌های تنظیم کننده ضربان قلب مشکلی ایجاد کنند، باید به این دستگاه‌ها که در نزدیکی قلب نصب می‌شوند، بسیار نزدیک باشند. بر این اساس، محققان به کاربران توسعه کرده‌اند که از گذاشتن هدفون در جیب بیرونی پیراهن خود خودداری کنند.

دکتر ویلیام مایسل مدیر این گروه تحقیقاتی گفت: «من بر این باورم که کاربران نباید بر اساس نتایج این تحقیق کار خاصی انجام دهند. اما باید هدفون‌ها را تا فاصله چندسانتیمتری از دستگاه‌های پزشکی نصب شده در بدن دور کنند و به افرادی که از هدفون استفاده می‌کنند، اجازه ندهند تا به قلب‌شان نزدیک شوند.»

منبع: فارس

تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1389 - 00:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ایجاد اختلال هدفون‌‌ در دستگاه‌های تنظیم ضربان قلب | موسیقی ما