برنامه یاد بعضی نفرات
 
prana7
از زبان آدریژان، خواننده‌ٔ گروه؛
درباره‌ٔ گروه «Prana7» و اعضای آن

موسیقی ما - گروه ایرانی هاردراک- آلترناتیو «Prana7» بدون داشتن آلبومِ منتشر شده، تاکنون کنسرت‌های متعددی را در کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی مانند آلمان، اتریش، ترکیه، اوکراین، قبرس، یونان، ارمنستان، امارات، مالزی و... برگزار کرده است.

آنها آذرماه 88 نیز دو شب در تهران به روی صحنه رفتند که مورد استقبال گسترده مخاطبان این ژانر قرار گرفت. همچنین اجرای 6 کنسرت خیریه به نفع کودکان سرطانی در مراکز خیریه تهران از سوی این گروه قابل تقدیر است.

گروه «Prana7» در سال 2009 موفق به کسب مقام ششم فستیوال «World Sings» از بین 158 گروه راک شرکت کننده از سراسر جهان در این رقابت شد. این گروه در حال حاضر ضبط قطعات آلبوم اول خود را به سفارش کمپانی «EMI» در دست تولید دارد.

آدریژان در مصاحبهٔ جنجالی با شبکه «Viva» در پاسخ به خبرنگار این شبکه که از او راجع به فعالیت‌شان در ایران سوال می‌کند، می‌گوید: «ما برای فعالیت‌مان در ایران مشکلی نداریم. کنسرت‌هایی هم در کشورم داشتم که قابل مقایسه با اروپا نیست. انرژی بیشتری می‌گیریم، شور و اشتیاق بیشتری هست، هر چند به زبان فارسی نمی‌خوانم اما مردم ما و طرفداران این ژانر خیلی خوب از ما حمایت می‌کنند. خب، ما چون از اول دوست داشتیم که در عرصهٔ بین المللی فعالیت کنیم، این‌گونه انتخاب کردیم که آلبوم‌مان در ایران منتشر نشود و با کمپانی «EMI» در این باره صحبت شد. کم و بیش آلبوم‌هایی در این ژانر در ایران منتشر می‌شود. اگر کمپانی ایرانی وجود داشت که می‌ت‌وانست آلبوم یا کنسرت‌های ما را پوشش جهانی دهد، هرگز با «EMI» همکاری نمی‌کردیم.

» خبرنگار: شما با توجه به تمام محدودیت‌ها در ایران، باز از کشورتان تعریف می‌کنید؟!

آدریژان: (با خنده) دوست عزیز، من یک راکر متعهد هستم و می‌دانم شما به دنبال چه می‌گردید! حاشیه ساختن و سیاسی‌کاری، تخصص شماست... من تنها وجه تمایزی که در کشورم با اروپا می‌بینم در کیفیت سالن‌های اجراست. همین! اگر منظورتان فیلترینگ در ایران است که باید بگویم این شما و امثال شما بودید که نگذاشتین آهنگ «غزه» را در آلمان اجرا کنیم و در حین اجرا با مشکلاتی که برای صدا پیش آوردین و صدای من قطع شد، سیاست خودتونو پیش بردین. من از تهیه‌کنندهٔ کنسرتمان پنج هزار یورو غرامت گرفتم. شاید از این موضوع ناراحتید؟! در کشور من هم مثل تمام دنیا فیلتر انجام می‌شود. اشکال از ماست. اگر من اینجا هستم برای موسیقی و صحبت در این باره هستم نه پیش بردن سیاست‌های شما! ما اصلا سیاسی نیستیم و نیازی به سیاست برای شهرت نداریم. ما گروهی به رنگ سفید هستیم.

شاید گروه «Prana7» را بتوان به عنوان اولین گروه در این ژانر دانست که در عرصهٔ بین‌المللی موفق بوده و با حمایت ما و مسئولین می‌تواند موفق‌تر عمل کند.

اعضای این گروه عبارتند از:

1- آدریژان (م. میرزاباقریان)، که به عنوان سرپرست گروه، آهنگساز، گیتاریست، ترانه‌سرا و خواننده گروه حضور دارد. وجه تمایز این گروه علاوه بر موسیقی‌شان در ترانه‌های انتزاعی سرودهٔ آدریژان است.

2- بهزاد بیسادی، آهنگساز و گیتاریست.
3- رضا بنائی نیا، نوازندهٔ درامز.
4- آیدین نیکو مرام، نوازندهٔ گیتار باس

تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آذر 1389 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود درباره‌ٔ گروه «Prana7» و اعضای آن | موسیقی ما