برنامه یاد بعضی نفرات
 
همراهی نوازنده‌ی برجسته‌ی اوکراینی با نوازندگانِ برترِ ایرانی
ارکستر فیلارمونیک تهران به رهبری «آرش گوران» روی صحنه می‌رود
موسیقی ما - ارکستر فیلارمونیک تهران به رهبری «آرش گوران» دوم و سوم مهر ماه در تالار وحدت تهران در حالی روی صحنه خواهد رفت که «دیمیتری تکاچنکو» - یکی از برترین نوازندگان ویولن اوکراینی-  به همراه نوازندگانِ این ارکستر، قطعاتی از آهنگسازان معاصر را اجرا می‌کند. این کنسرت با نام 1960-1961-1988-2016 برگزار خواهد شد.

در این کنسرت «پانیذ فریوسقی» مدیر اجرایی و کنسرت مایستر، «پیمان ابوالحسنی» مدیر داخلی، «تینا جامه گرمی» مایستر ویولن دو، «مازیار ظهیرالدینی» مایستر آلتو، «مهدی عبدی» مایستر ویولنسل، «هادی اسماعیلی» مایستر کنترباس هستند و رپرتوار این کنسرت با نگاهی بر فجایع جنگ و مفهومی صلح طلبانه برگزیده شده است.

ارکستر فیلارمونیک تهران از سال ۸۵ تا کنون با رهبری آرش گوران با عنوان ارکستر فیلارمونیک ایرانیان فعالیت کرده و پس از جدایی او از این ارکستر چندی به نام ارکستر فیلارمونیک تهران دوباره احیا شد. این ارکستر در ابتدای سال جاری، اقدام به جذب نوازنده از طریق آزمون ورودی کرد و براى تزریق نوازندگان نسل جدید به صحنه موسیقى، فراخوانى براى برگزارى آزمون ورودى تمامى سازهاى زهى از جمله ویولن، ویولا، ویولنسل و کنترباس منتشر کرد.

به گفته گوران، یکی از اهداف این ارکستر کشف حقیقت مفهوم «آنسامبل» و رسیدن به کشف بیان و کیفیت صدادهندگی و میمیک صدا در جریان اجرای موسیقی در ادوار مختلف است. ضمن اینکه تمرکز و تمرین‌های فشرده روی «موزیکالیته»، «سوناریته» و استایل آهنگساز و تفسیر جدید و تولد دوباره این آثار از مهم‌ترین اهداف ارکستر به شمار می‌رود.
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1395 - 18:56

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر فیلارمونیک تهران به رهبری «آرش گوران» روی صحنه می‌رود | موسیقی ما