توسط انتشارات ماهور و با خوانندگی منتخبالذاکرین و قلیخان ققفازی
کمانچهنوازی «هایک نونیانس» منتشر شد
موسیقی ما - تکنوازیها و همنوازیهای ضبطشده روی صفحات گرامافن ۷۸ دور (۱۳۰۵-۱۳۱۷) با خوانندگی «منتخبالذاکرین» و «قلیخان قفقازی» و نوازندگی تار ساشا، وارطان و آشود توسط انتشارات ماهور منتشر شد.
دربارهاین اثر، به قلم محمدرضا شرایلی میخوانیم: «هایک نونیانس تنها نوازندهی مطرح کمانچه در دورهی پهلوی اول است که بیش از سایرین نواختههای او توسط کمپانیهای متعدد در فاصلهی سالهای ۱۳۰۵ تا ۱۳۱۷ و حتی برخی آثار در دورهی پهلوی دوم تا سال ۱۳۳۰ش روی صفحات ۷۸دور ضبط شده است. هایک اصالتا ارمنی-آذری تبار بود و احتمالا میبایست هنرآموخته نزد استادان کمانچهنواز منطقهی قفقاز بوده باشد. متاسفانه اطلاعات چندانی از زندگی هنری و شرح حال او در دست نیست. نوازندهی پرکاری که تنها در دورهی پهلوی اول نزدیک ۹۰ تراک از نوازندگی او روی صفحات گرامافن ۷۸دور ضبط شده است. نوازندگی هایک تلفیقی قوی از آرشه و پنجه توام با لحن آذری-ارمنی در اجرای جملات غنی موسیقایی است..»
دربارهاین اثر، به قلم محمدرضا شرایلی میخوانیم: «هایک نونیانس تنها نوازندهی مطرح کمانچه در دورهی پهلوی اول است که بیش از سایرین نواختههای او توسط کمپانیهای متعدد در فاصلهی سالهای ۱۳۰۵ تا ۱۳۱۷ و حتی برخی آثار در دورهی پهلوی دوم تا سال ۱۳۳۰ش روی صفحات ۷۸دور ضبط شده است. هایک اصالتا ارمنی-آذری تبار بود و احتمالا میبایست هنرآموخته نزد استادان کمانچهنواز منطقهی قفقاز بوده باشد. متاسفانه اطلاعات چندانی از زندگی هنری و شرح حال او در دست نیست. نوازندهی پرکاری که تنها در دورهی پهلوی اول نزدیک ۹۰ تراک از نوازندگی او روی صفحات گرامافن ۷۸دور ضبط شده است. نوازندگی هایک تلفیقی قوی از آرشه و پنجه توام با لحن آذری-ارمنی در اجرای جملات غنی موسیقایی است..»
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 شهریور 1398 - 12:38
افزودن یک دیدگاه جدید