برنامه یاد بعضی نفرات
 
وزارت بهداشت در پاسخ به موسسه‌ی پیش‌کسوتان هنر اعلام کرد:
هنرمندانِ موسیقی به مثابه‌ی شهروندانِ عادی واکسیناسیون می‌شوند
موسیقی ما- در شرایطی که موسیقی ایران در مدتِ اخیر بسیاری از چهره‌های خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داد و برای بسیاری‌شان، هیچ جایگزینی وجود ندارد؛ موسسه هنرمندان پیشکسوت (به عنوانِ نهادِ زیر مجموعه‌ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) می‌تواند با رایزنی‌ها و مذاکراتی که با ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت انجام می‌دهد، نسبت به در فهرست قرار گرفتن هنرمندان بالای ۶۰ سال در طرح واکسیناسیون اقدامات لازم را انجام دهد؛ اما این در حالی است که مدیرعاملِ این موسسه می‌گوید مسوؤلان وزارت بهداشت گفته‌اند، هنرمندان چون شهروندانِ عادی در این طرح قرار خواهند گرفت. 

چندی قبل با مطرح شدن بحث واکسیناسیون در کشور «حسین کرمانپور» -مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی-  طی نامه‌ای به کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولیدکنندگان برنامه‌های متنوع تلویزیونی و سینمایی را در تحقق شعار «در خانه بمانیم» بسیار موثر دانست و خواستار این شد که این افراد هم همچون کادر درمان در اولویت واکسن کرونا قرار بگیرند.

مطرح شدن این موضوع با مخالفت بسیاری از هنرمندان و اقشار مختلف جامعه روبرو شد و حتی هنرمندانی چون فاطمه معتمدآریا که به عنوان افراد مطرح‌کننده این موضوع معرفی شده بودند نیز در مقابل این پیشنهاد ایستادند و حتی چنین مسئله‌ای را تکذیب کردند.

اعتراض و انتقادات به مسئله مطرح شده به قدری بود که در نهایت حسین کرمانپور به دلیل مطرح شدن این پیشنهاد عذرخواهی کرد. در حال حاضر واکسیناسیونِ شهروندان بالای 80 سال آغاز شده است و این در حالی است که تعداد زیادی از هنرمندانِ موسیقی (و هم‌چنین موسیقی‌دانان نواحی) در این میانگینِ سنی قرار دارند. در حال حاضر «حسین خواجه امیری» (ایرج) خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی و «فرخنده گل‌افشان» مادر همایون شجریان، از جمله هنرمندانی هستند که در برابر ویروسِ کرونا، واکسینه شده‌اند.

 
«نیکنام حسینی پور» (مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوتان) در این‌باره  در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های این مجموعه در حوزه واکسیناسیون هنرمندان پیشکسوت توضیح داده و گفته است: «ما قبل از شروع سال جدید مکاتباتی را با وزارت بهداشت داشتیم که هنرمندان بالای ۶۰ سال با اولویت هنرمندان بالای ۹۰ سال و سپس هنرمندان بالای ۸۰ سال در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند. دوستان در جواب ما اعلام کردند این عزیزان هم به مثابه یک شهروند محسوب شده و حتماً بر اساس اولویت‌های موجود جزو نوبت واکسیناسیون قرار می‌گیرند. نظر به اینکه طی ماه‌های گذشته ما شاهد درگذشت بسیاری از هنرمندان حوزه‌های مختلف بر اثر بیماری کووید ۱۹ بودیم و این عزیزان هم به نوعی سرمایه‌های ملی ما محسوب می‌شوند. پیشنهاد دادیم که همراه با واکسیناسیون مردم شریف کشورمان بر اساس اولویت‌های موجود نهادهای ذی‌ربط شرایطی فراهم شود که موسسه هنرمندان پیشکسوت تبدیل به پایگاه واکسیناسیون هنرمندان شود و این عزیزان با حضور در محل مجموعه به عنوان یک مجموعه متمرکز و قابل اطمینان دیگر به شعبه‌های دیگر مراجعه نکرده و در همین جا با مراقبت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ویژه برای واکسن اقدام کنند. در این زمینه هم هنوز جواب قطعی به ما ارائه نشده اما ما همچنان مشغول رایزنی‌ها در این زمینه هستیم.»
 
مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت تصریح کرد: «ما به دوستان در ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت اسامی هنرمندان دارای اولویت برای واکسن را به طور کامل ارسال کردیم و این آمادگی را داریم که محل موسسه به طور کامل در اختیار واکسیناسیون هنرمندان قرار گیرد. به هر حال با کمال احترام به تمامی اقشار جامعه که بنا به برنامه‌ریزی‌های فنی ستاد ملی مقابله کرونا می‌بایست برای واکسینه شدن مورد توجه قرار بگیرند این انتظار می‌رود که ستاد کرونا بر اساس فهرستی که حتی کد ملی هنرمندان نیز در آن درج شده نسبت به واکسیناسیون هنرمندان بالای ۸۰ سال و سپس دیگر گروه‌های سنی اقدام کنند.»
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 - 14:38

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هنرمندانِ موسیقی به مثابه‌ی شهروندانِ عادی واکسیناسیون می‌شوند | موسیقی ما