برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از سال‌ها نوازندگی و انتشار چند آهنگ شخصی
صبا صمیمی: «دیوانه شو» اولین آهنگ مستقل من با سلیقه خودم است
موسیقی ما - «صبا صمیمی» یکی از موزیسین‌هایی است که طی سال‌های گذشته همکاری‌های متعددی با گروه موسیقی «دنگ شو» داشت. اما او در طول این سال‌ها از فعالیت‌های شخصی خودش هم غافل نبوده است. او تا کنون آهنگ‌های «دور دور»، «خوابِ خواب» و «موسیقی آشیانه» را با صدای خودش منتشر کرده است. چندی پیش هم آهنگ جدید او به نام «دیوانه شو» منتشر شد. به همین بهانه دقایقی را با این هنرمند گپ زدیم.
صبا صمیمی ابتدا درباره ساخت ملودی و آغاز علاقه‌اش به خوانندگی گفت:«زمانی که پای پیانو هستید با چند آکورد ساده گاهی چیزهایی به ذهن می‌رسد که اگر به آن بها بدهید تبدیل به یک ملودی یا آهنگی که از نظر خودتان خوب هست می‌شود.  من از وقتی کارهای خودم را برای نزدیکانم می‌خواندم، فهمیدم ملودی‌هایی که می‌سازم اطرافیانم را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد. چون با حس و حال خودم آنها را می‌خواندم و انرژی‌های بسیار خوبی به من برمی‌گشت. معمولاً هم در روند ساخت ملودی یک موتیف به ذهنم می‌رسد و همان را به شاعر ارائه می‌کنم و او هم بر همان اساس شعر می‌گوید.»
 
او در ادامه انگیزه‌های جدی خودش برای خوانندگی را اینگونه تشریح کرد:«بیشترین انگیزه برای من از وقتی آغاز شد که به صورت جدی شروع به یادگیری صداسازی و آواز کردم»
 
صبا صمیمی سپس داستان آهنگ «دور دور» را که حدود دو سال پیش با همراهی طاها پارسا منتشر کردند اینگونه شرح داد:«داستان آهنگی که به همراه «طاها پارسا» خواندم اینگونه بود که یک تیتراژ تلویزیونی به «دنگ‌شو» پیشنهاد شد و به توافق نرسیدیم. به پیشنهاد طاها پارسا همان آهنگ به نام «دور دور» را که با ایده جالب خودش تولید شده بود را با هم خواندیم که با تنظیم «پویا معمارزاده» منتشر شد. طاها برای آن اثر دو آهنگ قدیمی را باهم میکس و کار کودک را به یک کار عاشقانه تبدیل کرده بود. این آهنگ انگیزه بسیار زیادی به من داد و تازه فهمیدم که خواندن چقدر کار لذت بخشی است. در حالی که من در کنسرت‌های دنگ‌شو همیشه به عنوان بک‌وکال می‌خواندم.
در ادامه یکی از دوستانم به نام «امین اعرابی» قطعه‌ای ساخته بود که به من پیشنهاد داد تا روی آن قطعه آواز بخوانم و آن کار هم با نام «خواب ِ خواب» منتشر شد.
 
او در ادامه از آغاز همکاری با محمد شریعت گفت:«با طاها پارسا پس از تجربه آهنگ دور دور تصمیم گرفتیم همین بازی را ادامه بدهیم. طاها یک قطعه به نام «موسیقی آشیانه» را روی شعری از «مازیار عبایی» ساخته بود. آن آهنگ را به کمک «محمد شریعت» که یکی از موزیسین‌های خیلی خوب است تنظیم کردیم و آن اثر هم منتشر شد. محمد شریعت یکی از موزیسین‌های با اخلاق و حرفه‌ای است که آشنایی با او و صمیمیت بین ما باعث شد تا من همه کارهایم را با کمک و مشورت او پیش ببرم. دیوانه شو هم یکی از کارهایی است که با تنظیم، میکس و مسترینگ محمد شریعت انجام شده است و یک آهنگ دیگری هم داریم که به زودی منتشر می‌شود. اما در حقیقت، دیوانه شو اولین آهنگ مستقل من با سلیقه خودم است.»
 
همیشه از من این سوال را می‌پرسند که با خواننده‌شدن از دنگ‌شو جدا می‌شوی؟ باید در جواب بگویم که مگر کسی می‌تواند از بچه خودش جدا شود؟ من از ابتدا با دنگ‌شو بوده‌ام ، زندگی کرده‌ام و همیشه انتخابم بوده است.»
 
صبا صمیمی نهایتاً اعلام کرد:«طی یک سال گذشته تلاش کردم که تهیه‌کننده داشته باشم و با خیلی‌ها وارد مذاکره شدم تا بتوانم به بهترین شکل ممکن کارهایم را به گوش مخاطبانم برسانم ولی متأسفانه نشد. اما در این مدت حدود ده آهنگ دیگر ساختم و بیشترین تلاشم برای یادگیری درست صداسازی و آواز بوده است. در مسیر خواندن بسیار جدی هستم و تلاشم براین خواهد بود که کارها و ایده‌هایم را به بهترین شکل ممکن به گوش مخاطبان موسیقی برسانم. در ادامه هم قرار است با موزیسین‌های زیادی برای تولید کارها همکاری داشته باشم که در فرصت مناسب نام آنها را اعلام می‌
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 بهمن 1398 - 09:17

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود صبا صمیمی: «دیوانه شو» اولین آهنگ مستقل من با سلیقه خودم است | موسیقی ما