برنامه یاد بعضی نفرات
 
با نام «گم گشته» و برای کوارتت زهی، خواننده و سازِ دودوک
قطعه‌ای دیگر از «آفتاب درویشی» توسط ارکستری اروپایی اجرا می‌شود
موسیقی ما- قطعه‌ی جدید «آفتاب درویشی» (آهنگ‌ساز) با نامِ «گم گشته» که برای کوارتت زهی ، خواننده و دودوک نوشته شده است، در فستیوال واندرفیل آمستردام توسط کوارتت زهی کروسل اجرا می‌شود.

این قطعه از مجموعه‌‌ی سه‌گانه‌ای است که «آفتاب درویشی» به همراه یک آهنگ‌ساز خانم یونانی و یک آهنگ‌سازِ خانم بلژیکی نگاشته است. این زنانِ آهنگ‌ساز این قطعات را بر اساس سه افسانه‌ی یونانی مده آ، سرسی و پنلوپه به تصویر کشیده‌اند.

«گم‌گشته» بر اساس افسانه‌ی الهه‌ی جادوست که درگیر عشق انسانی ادیسه می‌شود و سرنوشتش برای همیشه تغییر می‌کند. درویشی در این قطعه زاویه‌ای متفاوت از شخصیت این جادوگر را با نوای دودوک و هارمونی‌های رهای سازهای زهی به تصویر کشیده است. این آهنگ‌ساز تصویری از تنهایی، انزوا و امید به عشق را در اثرِ جدید خود با زبانِ موسیقایی بیان کرده است.

این اولین اثر از این آهنگ‌ساز نیست که توسط ارکسترهای جهانی به اجرا درمی‌آید.  خلق بافت‌های متنوع سازی و آوازی و به‌کارگیری فرهنگ‌های موسیقایی مختلف و تلفیق آن‌ها از موضوعاتی است که در سال‌های اخیر بر روی آن‌ها کار کرده است و در این عرصه دست به تجربیات متفاوتی از جمله موسیقی کنسرتی، موسیقی فیلم، انیمیشن، تئاتر و غیره زده است. آفتاب در جشنواره های متعددی در آسیا و اروپا شرکت کرده و با آنسامبل های متعدد و شناخته شده‌ای چون Orkest De Ereprijs, Riccioti ensemble, Oerknal ensemble, Royal Ensemble, Latvian radio choir ,Helsingin Kamarikuoro chamber choir و …. همکاری داشته است.

او ر سال ۲۰۱۵ برنده‌ی جایزه‌ی Music Education از آیسلند و در سال ۲۰۱۶، با قطعه ی و دنیا در نبود تو ایستاد برای کر آکاپلا برنده ی جایزه‌ی “Tenso Young Composers award 2016” به عنوان (نخستین زن و نخستین فرد غیر اروپایی برنده ی این مسابقه) شد.
تاریخ انتشار : شنبه 19 تیر 1400 - 13:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قطعه‌ای دیگر از «آفتاب درویشی» توسط ارکستری اروپایی اجرا می‌شود | موسیقی ما