برنامه یاد بعضی نفرات
 
مدیرعامل جدید صندوق اعتباری هنر اولین نشست رسانه‌ای خود را برگزار کرد
سید مجید پوراحمدی: تا اردیبهشت سه میلیون و ششصد هزار تومان به حساب هنرمندان واریز می‌شود
موسیقی ما- مدیرعامل جدید صندوق اعتباری هنر در اولین نشست رسانه‌ای خود، به تشریح جزییات نحوه اعطای بسته حمایتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه پرداخت.

«سید مجید پوراحمدی» (مدیرعامل صندوق اعتباری هنر) در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های صندوق در ماه‌های گذشته توضیح داد: «با روی کار آمدن دولت سیزدهم موضع حمایت از اقشار مرجع مورد توجه قرار گرفت. دولت مردمی در حوزه‌های مختلف برنامه‌هایی داشت که یکی از برنامه‌ها حمایت از اشخاص مرجع از جمله اصحاب فرهنگ و هنر و توزیع عادلانه خدمات در این زمینه بود. مجموعه دولت مصمم است که فرهنگ و هنر به عنوان عنصری پیشگام در فعالیت‌های دولت مورد توجه قرار گیرد. بر همین اساس طرح موضوع حمایت از هنرمندان و موضوع بسته حمایتی مطرح شد و وزیر ارشاد هم در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام داد و با اخذ دستورات از رییس جمهور کارها آغاز شد.»
 
وی ادامه داد: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع پیگیری بسته حمایتی را از شهریور سال ۱۴۰۰ آغاز شد و بعد از طی مراحل اداری هم اکنون به اعلام عمومی هنرمندان می‌رسد. این بسته شامل چند بخش است که شامل واریزی‌های بلاعوض و بخشی هم شامل تسهیلات بانکی است. صندوق اعتباری هنر اکنون به عنوان مهم‌ترین و جامع‌ترین نهاد مالی و حمایتی دولت در حوزه فرهنگ و هنر کشور است و خوشبختانه روز به روز این گستردگی رو به افزایش است و تبدیل به بخش مهمی از حوزه‌های حمایتی می‌شود.»
 
پوراحمدی گفت: «یکی از محصولات صندوق اعتباری هنر «هنرکارت» است که به عنوان یک رابط زیرساختی ایجاد شده و خدمات مختلفی روی این هنر کارت ایجاد شده است. یکی از این خدمات واریزی‌های بلاعوضی است که به این حساب واریز می‌شود. موضوع «هنر کارت» زیرساختی است که خدمات مختلفی را شکل می‌دهند و این واریز شاید یکی از کمترین خدمات قابل ارائه است. البته طی روزهای آینده جزییات بیشتری از تسهیلات دیگر اعلام می‌شود که فکر می‌کنم می‌تواند دربرگیرنده اتفاقات موثری برای هنرمندان باشد.»
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن ارائه آمار و توضیحاتی درباره وضعیت عضویت صندوق هم گفت: «در حال حاضر بیش از ۸۶ هزار نفر اعضای صندوق اعتباری هنر را تشکیل می‌دهند که در قالب‌های مختلف از خدمات ارائه شده در حوزه‌های بیمه‌های تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی، طرح تکریم و حمایت‌های دیگر توسط صندوق استفاده می‌کنند. ما تقاضای جدیدی برای عضویت در صندوق داشتیم که بیش از ۱۵ هزار نفر نسبت به عضوگیری در صندوق اقدام کردند. البته در این چارچوب طراحی‌های جدیدی برای نحوه عضوگیری داریم که از مراجع هنری و فرهنگی به اهالی فرهنگ و هنر اطلاع رسانی شده است. ما موضوع پالایش را هم در حوزه عضوگیری مد نظر قرار داده‌ایم که در حوزه‌های مختلف مورد توجه است. این پالایش در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر و جدیداً هم فعالان قرآنی مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند.»
 
وی در تشریح بسته حمایتی صندوق اعتباری هنر توضیح داد: «ما چند عنوان تسهیلات بلاعوض و چند عنوان تسهیلات بانکی داریم. کمک بلاعوض عمومی تحت عنوان بحث حمایتی هنرمندان در سه مرحله قطعی انجام می‌شود. که اولین آن در آستانه شب یلدا با مبلغ یک میلیون تومان به حساب هنرمندان واریز می‌شود. مرحله دوم نیز به میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در شب عید و مبلغ دیگر اول اردیبهشت به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی به مبلغ یک میلیون و صد هزار تومان در نیمه ماه مبارک رمضان آتی تقدیم هنرمندان می‌شود. ما در تلاش هستیم که مرحله دیگری از واریز هم انجام شود اما چون هنوز قظعی نشده فعلاً نمی‌توانیم زیاد راجع به آن صحبت کنیم.»
 
پوراحمدی افزود: «ما در مجموعه صندوق بخش ارزشمندی داریم که هنرمندان دارای نشان درجه یک هنر هستند و این افتخار ماست که چنین عزیزانی عضو مجموعه ما هستند. ما تکریم این هنرمندان عزیز راکه واقعاً اثر گذار بودند به صورت ویژه‌تر دیدیم و این بسته حمایتی ویژه در اولین مرحله به مبلغ سه میلیون تومان و شب عید پنج میلیون تومان و به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی ۴ میلیون تومان به حساب آنها واریز می‌شود. افراد شامل این تسهیلات اعتبارسنجی شده و دارای «هنر کارت» هستند و می‌توان گفت مجموعه تمام کسانی که دارای «هنر کارت» هستند شامل این بسته حمایتی می‌شوند.»
 
وی توضیح داد: در ادامه طرح‌های حمایتی ما کمک فوق‌العاده به مستمری بگیران داریم که تعداد این عزیزان حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر است و به صورت ماهانه مستمری دریافت می‌کند اما با برنامه‌ریزی هایی که صورت گرفته، اواسط بهمن ماه امسال به صورت ویژه یک مبلغ دیگر به صورت فوق‌العاده به حساب هنرمندان مستمری بگیر واریز می‌شود. از سوی دیگر ما در طول ۱۴۰۰ عزیزانی را از دست دادیم و در شرایطی که هنرمندان ما دچار مشکلاتی بودند تلاش کردیم با هدف حمایت از هنرمندان درگذشته مبلغ پنج میلیون تومان به حساب خانواده این هنرمندان درگذشته واریز می‌شود.»
 
مدیرعامل صندوق اعتباری هنری در توضیح بخش دوم بسته حمایتی هم اظهار کرد: «در بخش دوم بسته حمایتی موضوع تسهیلات تقدیمی به هنرمندان را داریم. این کار از هفت روز گذشته آغاز شد و بعد از اعلام اولیه ای که صورت گرفته شرایط در طرح‌های «یادمان»، «شمیم» و «جوانه» تسهیلاتی را در کمترین زمان تقدیم هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه می‌کنیم. در طرح یادمان تسهیلات ضروری و معیشتی مدنظر است که اگر هنرمندان دچار گرفتاری‌های خاص می‌شوند مبلغی به میزان ۸ تا ۱۵ میلیون تومان تقدیم آن‌ها می‌شود. در این راستا با توجه به بررسی درخواست‌ها از تهران و شهرستان و همچنین تفاهم نامه‌ای که با بانک عامل صورت گرفته، اعطای تسهیلات با کارمزد کمتر و تضامین آسان (ارائه ۲ سفته بانکی) صورت می‌گیرد، در این زمینه، برنامه ریزی ها در مرحله عملیات و اجرا قرار گرفته و ما بر اساس اطلاعات دریافتی و بررسی تقاضاها، کارهای مربوطه را انجام خواهیم داد.:
 
پوراحمدی در پایان سخنان خود گفت: «در طرح «شمیم» که در قالب طرح ازدواج تعریف شده، به هر هنرمندی که از اول مهر ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۱ ازدواج کند، مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات به اضافه کمک ۵ میلیون تومان بلاعوض تقدیم می‌شود. هر هنرمندی هم که عضو صندوق باشد و از اول مهر تا پایان ۱۴۰۱ صاحب فرزند باشد تحت عنوان طرح «جوانه» مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات به اضافه مبلغ ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض تقدیم می‌شود. البته که اینها در برابر هزینه‌های بالای این روزهای سخت، عددهای ناچیزی است ولی واقعاً تمام تلاش خودمان را انجام داده‌ایم تا بتوانیم قدمی برای هنرمندان عزیز برداریم و مورد رضای خداوند قرار بگیرد.»
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آذر 1400 - 17:11

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سید مجید پوراحمدی: تا اردیبهشت سه میلیون و ششصد هزار تومان به حساب هنرمندان واریز می‌شود | موسیقی ما