برنامه یاد بعضی نفرات
 
هم‌زمان با سال‌روز میلاد شاعر فقید
دو اثر منتشرنشده از «افشین یداللهی» در «موسیقی ما» منتشر می‌شود
موسیقی ما- اگر ترانه‌سُرای ماندگار موسیقی ایران زنده بود، بیست و یکم دی‌ماه پنجاه و سه ساله می‌شد. گنجینه‌ی آثار او اما به اندازه‌ای پُربار است که هم‌چنان قطعاتی منتشرنشده از او باقی مانده است که از جمله‌ی آن «جشن جدایی» و یک دکلمه با صدای این شاعر فقید است که هر دو، هم‌زمان با تولد او به شکل اختصاصی از سایت «موسیقی ما» منتشر می‌شود.

قطعه‌ی منتشر نشده‌ی «جشن جدایی» با موسیقی «بابک زرین» و تنظیم بهتاش زرین و حامد حسینی است؛ این اثرِ به‌جامانده از «افشین یداللهی» در زمان حیاتش ضبط شده است. علاوه بر آن، «امیرحسین سمیعی» دکلمه‌ای از این شاعر را آهنگ‌سازی کرده است. هر دوی این آثار را می‌توانید 21 دی ماه از سایت «موسیقی ما» بشنوید.

«افشین یداللهی» یکی از مهم‌ترین ترانه‌سرایان دهه‌های اخیر است که در زمان حیات خویش آثار ماندگاری خلق کرد. او هم‌چنین برای سریال‌هایی چون کمکم کن، سریال غریبانه، شب دهم، خط شکن، میوهٔ ممنوعه، مدار صفر درجه، تبریز در مه و معمای شاه نیز قطعاتی را سرود.

«یداللهی» چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ در مسیر بازگشت از هشتگرد به سمت تهران به دلیل برخورد شدید یک دستگاه کامیون با خودرویش، به شدت مجروح شده و در بیمارستان امام جعفر صادق شهر هشتگرد درگذشت.
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 12:23

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دو اثر منتشرنشده از «افشین یداللهی» در «موسیقی ما» منتشر می‌شود | موسیقی ما