برنامه یاد بعضی نفرات
 
«بردیا صدرنوری» در فرانسه نواخت
بازاجرای آزادانه‌ی ملودی‌ها در دو سبک موسیقایی
موسیقی ما- بردیا صدرنوری از آهنگسازان و نوازندگان پیانوی کشورمان در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی‌اش کنسرت تک نوازی پیانوی ایرانی خود را با نام «مثنوی» در تالار «خانه انجمن‌ها - Maison des associations»  شهر رِن کشور فرانسه برگزار شد.
 
در این کنسرت بردیا صدرنوری با پیانویی که کوک ایرانی شده بود به مرکب نوازی در دستگاه‌ها و مقام‌های ماهور، دشتی، سه‌گاه، همایون، چهارگاه، نوا و اصفهان پرداخت و بعد از استقبالی که تماشاگران از این شیوه نوازندگی به عمل آوردند، او بار دیگر به اجرای نغماتی در مایه اصفهان پرداخت. در حین اجرای برنامه نیز تصاویری برای قطعات مختلف کنسرت با هنرمندی پرهام عرب طراحی شده بود که در زمان اجرای برنامه به تناوب قطعات تغییر می کرد.
 
برگزار کننده این کنسرت در توضیح تازه ترین اجرای زنده بردیا صدرنوری نوشته بود:
 
«شنیدن نوای شرقی و موسیقی اصیل ایرانی از ساز جهانی پیانو، تجربه ای جذاب برای شنوندگان غیر ایرانی موسیقی است که از سوی انجمن گیلارت فرانسه در کنسرت پیانو بردیا صدرنوری تقدیم حضار می‌شود.
 
در اکثر اوقات، موسیقی ایرانی با سازهای ایرانی و بومی اجرا و شنیده شده است. اجرای موسیقی کلاسیک و سنتی و نیز فولکلور ایرانی و ارایه ظرایف و حالات آن با سازی مانند پیانو که صدای آن به گوش شنونده غیرایرانی آشناتر است از طرفی غنای موسیقی ایرانی و توانایی نوازنده آن را می‌رساند و از طرفی قابلیت پیانو به عنوان یک ساز جهانی و مادر سازها را بیش از پیش به نمایش می گذارد.
 
«مثنوی» کنسرت بداهه‌نوازی پیانو بردیا صدرنوری پیانیست ایرانی و نام آشنای موسیقی ایرانی است که سبک منحصر به فرد خود را در نوازندگی ملودی های ایرانی با پیانو دارد.
 
بداهه‌نوازی و خلق در لحظه ملودی‌های ناب ایرانی در کنار بازاجرای آزادانه ملودی ها در دو ژانر موسیقی کلاسیک و موسیقی فولکلوریک ایرانی، مدگردی (مرکب نوازی) در چارچوب سیستم های ۱۲ گانه موسیقی ایرانی و با کوک ناتامپره، تکنیک نوازندگی خاص او، از ویژگی های کنسرت‌ها و آلبوم‌های موسیقی بردیا صدرنوری است.
 
او با نوای پیانویش آرامش را به علاقه مندان موسیقی هدیه می‌دهد و آرامش موسیقی‌اش را حاصل نگاهش به زندگی می‌داند. زندگی که به اعتقاد او با تمام فراز و فرودها، تلخ و شیرین‌ها، آمد و شدها و بود و نبودهایش، جریان دارد.»
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 بهمن 1400 - 12:09

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بازاجرای آزادانه‌ی ملودی‌ها در دو سبک موسیقایی | موسیقی ما