برنامه یاد بعضی نفرات
 
با قطعاتی از موسیقی نواحی مختلف ایران و همچنین آثار ماندگار
آلبوم «واریته‌های رنگی» با اجرای پیانوی «مانی فرزانه» منتشر شد
موسیقی ما- آلبوم «واریته‌های رنگی» با اجرای پیانوی «مانی فرزانه» منتشر شد. این آلبوم شامل قطعاتی از موسیقی نواحی مختلف ایران و همچنین آثار ماندگار موسیقی ایرانی است که با تکنوازی پیانو گردآوری شده است. در این آلبوم که تلاش شده است فضای جدیدی از آثار ماندگار موسیقی ایران به مخاطب ارائه شود.

این آلبوم به تهیه‌کنندگی «محمدرضا میرصادقی» و «محسن معراجی» و از سوی موسسه فرهنگی هنری «ترانه باربد» در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. جمعی از هنرمندان سرشناس عرصه موسیقی هم به عنوان مشاور حضور داشته‌اند. در یادداشت همراه با آلبوم واریته‌های رنگی می‌خوانیم:

«در این آلبوم قطعاتی از جای جای کشور عزیزمان ایران در قالب تک‌نوازی پیانو شامل قطعات کرماشان (از ساخته‌های استاد حشمت لرنژاد)، گل پامچال (قطعه محلی گیلانی)، بهار دلنشین (از ساخته‌های استاد روح الله خالقی)، آیریلیق (قطعه‌ای آذربایجانی)، یار جانی (قطعه محلی بیرجندی) و قطعه واریته‌های رنگی (شامل اجرایی از چند ملودی دلنشین ایرانی در یک قطعه) از طرف تهیه‌کنندگان با هدف ارائه رنگ جدیدی از صدای دلنشین پیانو با نگاهی به سبک موسیقی جز به نوازندگی مانی فرزانه  اجرا و توسط موسسه هنری ترانه باربد ارائه شده است.»

اما محسن معراجی، یکی از تهیه‌کننده‌های این اثر، درباره واریته‌های رنگی به «موسیقی ما» گفت: «آلبوم واریته‌های رنگی نگرشی بدیع به موسیقی‌های پر خاطره و خوش رنگ سرزمین‌مان است. این رسالتی است که سال‌ها بر دوش خود حس می‌کردیم و با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا از فکر و خیال به روی کاغذ آمد و در تعامل  با مانی فرزانه بر کلاویه‌های پیانو نقش بست.»

محمدرضا میرصادقی، تهیه‌کننده دیگر این آلبوم، هم اعلام کرد:«با افقی که برای آینده این پروژه ترسیم شده قصد بر زنده کردن ملودی‌های ماندگارمان با سازهایی خاص‌تر و تنظیم‌هایی جدیدتر داریم. امیدوارم که دیگر همکاران در کنار پرداختن به موسیقی روز و تجاری، سعی بر حمایت از موسیقی ماندگار این مملکت داشته باشند و به آن بپردازند.»

آلبوم واریته‌های رنگی از طریق تمامی سایت‌های معتبر موسیقی قابل تهیه است.
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 بهمن 1400 - 12:11

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «واریته‌های رنگی» با اجرای پیانوی «مانی فرزانه» منتشر شد | موسیقی ما