برنامه یاد بعضی نفرات
 
با شعر «عبدالجبار کاکایی» و موسیقی «فرید سعادتمند»
«علیرضا شفائی» تیتراژ «هزارۀ شعر» را خواند
موسیقی ما - تیتراژ برنامۀ«هزارۀ شعر» تحت عنوان«دلتنگی» با صدای علیرضا شفائی، آهنگسازی فرید سعادتمند و ترانۀ عبدالجبار کاکایی منتشر شد. عبد‌الجبار کاکایی ترانه سرای این اثر در این خصوص گفت: ترانه تیتراژ هزاره ی شعر با آهنگ آغاز شد. با فرید سعادتمند سابقه همکاری بسیار خوبی دارم، پیشنهاد ایشان مثل همیشه تحسین بر انگیز ، زیبا و احساسی بود. در ترکیب کلام و موسیقی قرار شد نیم نگاهی به سنت تصنیف سرایی ایرانی داشته باشم که با موضوع برنامه تناسب داشت حدودا چهار روز مراوده کلامی بین من و فرید به سرانجام رسید.

وی در ادامه افزود: اما این پایان ماجرا نبود به جمع ما خوانندۀ خوب، خوش صدا و با اخلاق، علیرضا شفائی پیوست و پایان خوب ماجرا شد این ترانه؛ فراقنامه‌ای محزون در بی شکیبایی سنتی عاشق غزل‌های ایرانی ست که با ملودی و تنظیم استادانه فرید و اجرای هنرمندانه علیرضا شفایی به ثمر نشسته است.
علی‌رضا شفائی خوانندۀ«دلتنگی» گفت: در میان صدها برنامۀ بی محتوا که شبانه روز از رسانه‌های مختلف پخش می‌شود و ذهن و روح مخاطبان را بیمار می‌کند و جامعه را به پوچی می‌کشاند، برنامۀ فاخر و فرهنگ‌سازی چون هزارۀ شعر دُر نایابی‌ است که روح جامعه را جلا میدهد. بسیار خوشحال و مسرورم که برای این برنامه وزین خواندم. اجرای جناب کاکاوند هم که شیرینی برنامه را صدچندان کرده است.

این خواننده که به تازگی تجربۀ خواندن در کنسرت نمایش‌های کافه عاشقی و ترانه‌های شرقی را پشت سر گذاشته است، اظهار داشت: تجربه شیرین همکاری با فرید سعادتمند عزیز و استاد عبدالجبار کاکایی را از زمان آلبوم اولم (خیال آمدنت) داشتم که به خلق آثار دلنشینی همچون مادر منجر شد. خواندن بر روی کلام استاد کاکایی و آهنگ فرید عزیز همیشه لذت‌بخش و مایه افتخار و البته دشوار و حساس بوده و هست. از لذت این همکاری‌ها هرچه بگویم کم است. کلمات در قلم استاد کاکایی رقصان و روانند و معجزۀ ترانه‌های ایشان روان بودن در عین تفاخر و حفظ شان هنر است. موسیقی فرید سعادتمند هم در عین تفاخر و پیچیدگی، روان و ساده و اصیل است.

فایل صوتی این اثر را از این صفحه بشنوید.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مرداد 1401 - 22:04

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «علیرضا شفائی» تیتراژ «هزارۀ شعر» را خواند | موسیقی ما