برنامه یاد بعضی نفرات
 
امشب مسعود صادقلو و مصطفی راغب روی صحنه می‌روند
پاپ‌خوان‌ها نبضِ جشنواره‌ی موسیقی را در دست گرفتند
موسیقی ما- در اولین شب از جشنواره‌ی موسیقی، ارکستر ملی ایران به رهبری «همایون رحیمیان» در حالی روی صحنه رفت که قرار شد عواید این کنسرت به به زلزله‌زدگان خوی، سوریه و ترکیه تقدیم شود. بخش پررنگ روز اول جشنواره اما اجرای هنرمندان پاپ از جمله آرون افشار و سینا شعبانخانی بود.
 
محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و حسین امیرعبداللهیان (وزیر امور خارجه) به تماشای اجرای ارکستر ملی نشستند. «رحیمیان» که پیش از این اجرای کنسرت موسیقی «وداع» را در سال 98 در برج میلاد برعهده داشت، در این کنسرت قطعاتی درباره‌ی ایران اجرا کرد.
 
آرون افشار

افتتاحیه‌ی بخش پاپ جشنواره‌ی موسیقی به اجرای «آرون افشار» اختصاص داشت. این خواننده‌ی جوان موسیقی پاپ قطعه‌ی «دلشوره» را در حالی اجرا کرد که آن را پاسخی به قضاوتِ هنرمندان مربوط دانست و گفت: «کسی از دلِ جماعتِ هنرمند خبر ندارد.»

افشار در این اجرا قطعاتِ  کجایی جانم، باش، ساحل آرامش، ثانیه خنده هات و قربون دلشوره، رفتم، مادر، پدر و شب رویایی را اجرا کرد.

سینا شعبانخانی

کنسرت سینا شعبانخانی دومین اجرای روز نخست جشنواره سی و هشتم بود. این خواننده بخش اعظمِ کنسرت خود را به اجرای گروه‌های شاد اختصاص داد و در این باره گفت که خود قطعاتِ شیش و هشت را دوست دارد و این قطعات در تاریخِ موسیقی ایران سابقه‌ای طولانی دارد.

این خواننده جوان در اجرای شب گذشته خود آهنگهای "نقطه حساس"، "اگه نباشی"، "جادوی خاص"، "تو عزیزی"، "دیوونه میشم"، "من بی قرارم" و "عمدا" را اجرا کرد.

و در روز دوم چه می‌گذرد؟

۲۹ بهمن در دومین روز این جشنواره کنسرت موسیقی آذربایجان ساعت ۱۸:۳۰ و ویژه برنامه ارکستر پیامبر مهربانی به مناسبت سالروز مبعث حضرت محمد(ص) ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شوند.
 
کنسرت هنرستان‌های موسیقی دختران کشور ساعت ۱۸:۳۰ و کنسرت شب موسیقی اصفهان ساعت ۲۱:۳۰ در تالار رودکی به روی صحنه می‌روند.
 
دوئت پیانو از صربستان ساعت ۱۸:۳۰ و کنسرت گروه قوالی افغانستان ساعت ۲۱:۳۰ در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شوند.
 
همچنین گروه‌های سرود یزد و لارستان ساعت ۱۸:۳۰ و گروه‌های موسیقی سیستان و مازندران ساعت ۲۱:۳۰ در بخش موسیقی نواحی در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می‌روند.
 
در بخش پاپ، کنسرت‌های موسیقی مسعود صادقلو و مصطفی راغب به ترتیب ساعت‌های ۱۹ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شوند.
 
مجموعه کوشک هنر در بخش موسیقی نواحی ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ به ترتیب میزبان گروه‌های موسیقی بوشهر و آذربایجان است.
 
موزه هنرهای دینی امام علی(ع) نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان بخش جشنواره جشنواره‌هاست، در بخش جشنواره جشنواره‌ها علاوه بر نمایش پوستر و جدول دوره‌های گذشته موسیقی فجر، فیلم‌های اجراهای صحنه‌ای برگزیده این دوره‌ها (اول تا دوره سی و هفتم) نیز برای مخاطبان اکران می‌شود.
 
بخش پژوهش جشنواره به مدت پنج شب با حضور هنرمندان موسیقی و کارشناسان به صورت مستقیم از رادیو گفت و گو پخش می‌شود. این بخش شنبه (۲۹ بهمن‌) از ساعت ۲۰ تا ۲۱ با حضور سیدعلیرضا میرعلی نقی به بررسی «تاریخ پیدایش و انحلال ارکسترها در ۴۳ سال گذشته از ۱۳۵۸ تا ۱۴۰۱» اختصاص دارد.
تاریخ انتشار : شنبه 29 بهمن 1401 - 11:13

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پاپ‌خوان‌ها نبضِ جشنواره‌ی موسیقی را در دست گرفتند | موسیقی ما