برنامه یاد بعضی نفرات
 
با هدف آشنایی و تقویت بخش مناجات‌خوانی در موسیقی مذهبی و آیینی
جشنواره ماهور برگزار می‌شود
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان فراخوان جشنواره «ماهور» نخستین مسابقه «سحرخوانی ایرانیان» را منتشر کرد.
 
سیدمحسن حسینی دبیر جشنواره «ماهور» با اعلام این خبر اظهارداشت: «سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، در نظر دارد جشنواره «ماهور» نخستین مسابقه «سحرخوانی ایرانیان» را با مشارکت انجمن موسیقی ایران برگزار کند.»

وی با اشاره به موسیقی رمضان به عنوان یکی از انواع شاخص و شناخته شده موسیقی مذهبی گفت: نیایش و مناجات یکی از موارد با اهمیت در ماه مبارک رمضان و دیگر مناسبات مذهبی است و از گذشته‌های دور مرسوم بوده است. از این رو، جشنواره «ماهور» را با هدف آشنایی و تقویت بخش مناجات‌خوانی در موسیقی مذهبی و آیینی در سه حوزه سحرخوانی، مناجات‌خوانی و نیایش در آئینه اقوام، طراحی کرده‌ایم که هر شرکت‌کننده می‌تواند همزمان در هر سه حوزه شرکت کند.
 
حسینی درباره شرایط ارسال آثار بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۰ فروردین سال ۱۴۰۲ به پرتال سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند و حداکثر سه اثر خود در هر حوزه را در قالب فایل صوتی mp۳ یا wave در این سامانه بارگذاری کنند. شرکت‌کنندگانی که از اشعار شاعران معاصر استفاده می‌کنند باید رضایت‌نامه شاعر را نیز در سامانه بارگذاری کنند.
 
دبیر نخستین جشنواره «ماهور» افزود: همچنین علاقه‌مندانی که امکان دسترسی به سایت را ندارند می‌توانند آثار خود را در قالب لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره به آدرس میدان ولیعصر(عج)، بلوار کشاورز، نبش خیابان دائمی، پلاک یک، طبقه ۹، دفتر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ارسال کنند. در راستای سهولت دسترسی مخاطبان، ابیات و اشعار منتخب با محوریت مناجات‌خوانی و سحرخوانی در سایت جشنواره بارگذاری شده است.
 
حسینی درباره آیین اختتامیه جشنواره «ماهور» گفت: پس از جمع‌آوری و داوری آثار، مراسم معرفی برگزیدگان ۱۷ فروردین سال ۱۴۰۲ همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود. جایزه نفرات اول تا سوم به ترتیب، ۱۰۰میلیون ریال برگزیده اول در هر بخش، ۷۰ میلیون ریال نفر دوم در هر بخش و ۵۰ میلیون ریال نفر سوم در هر بخش خواهد بود. همچنین قطعات برگزیده در قالب آلبومی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منتشر می‌شود.
 
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 اسفند 1401 - 16:42

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جشنواره ماهور برگزار می‌شود | موسیقی ما