برنامه یاد بعضی نفرات
 
سلمان سالك
سلمان سالک در گفت‌و‌گو با موسیقی ما:
موسیقی فعلا در سایه انتخابات به خواب رفته است
موسیقی ما - لی‌لا رضایی: سلمان سالک در گفت‌و‌گو با موسیقی ما با بیان اینکه اوضاع موسیقی در شرایط کنونی کشور تحت تاثیر قرار گرفته و در رکود به سر می‌برد، گفت: متاسفانه باید بگویم که به این دلیل موسیقی تحت هر شرایطی دچار رکود می‌شود، که برنامه ریزی خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است. این هم به این دلیل است که نهاد‌ها و ارگانهای مرتبط وظایف خود را در این زمینه به خوبی انجام نمی‌دهند. به همین دلیل موسیقی به خواب می‌رود.

سالک در ادامه گفت: در شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که در مملکت به وجود می‌آید، اولین چیزی که متضرر می‌شود، هنر و بخصوص موسیقی است. به همین دلیل در شرایط فعلی نیز که در آستانه انتخابات هستیم، موسیقی به خواب موقت رفته و با رکود مواجه شده است. شورای شعر عملا شعر‌ها را تصویب نمی‌کند، شورای موسیقی فعلا مجوز نمی‌دهد و خلاصه همه چیز در شرایط اینچنینی به سر می‌برد. همه منتظرنتایج انتخاباتند.

این نوازنده و مدرس تار و سه تار افزود: لغو کنسرت‌ها و تاخیر در انتشار آلبوم‌ها نیز به همین دلیل و در همین راستا بوده است. هر کس هم که بخواهد کار کند از ترس اینکه با تاخیر و تعویق مواجه شود، فعلا دست نگه داشته است تا بعداز انتخابات وارد عمل شود. نه فعلا بلکه تمامی شرایط بدینگونه موسیقی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند و مردم به سراغ کارهای هنری نمی‌روند. این قضیه کاملا طبیعی است و ربطی به سیاست دولت و این چیز‌ها ندارد. اولین چیزی که در این شرایط ضربه می‌خورد، هنر است.

گفتنی است سلمان سالک در آخرین فعالیتهای خود درآلبوم موسیقی سنتی «سرمست» را با صدای مظفر شفیعی روانه به عنوان مدیر گروه موسیقی مهربانی و آهنگساز قسمتی از این آلبوم حضور دارد.

 بازار موسیقی کرده است. وی پژوهشگر در زمینه دیسکوگرافی ومبانی نظری موسیقی ایرانی، فارغ التحصیل رشته موسیقی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

سالک نوازندگی را از کودکی با آموزش تمبک نزد آقای غلامرضا مشایخی آغاز کرد و در ادامه به فراگیری تار به ترتیب نزد کیوان ساکت، ارشد طهماسبی، داریوش طلایی مشغول شد. در سال ۱۳۷۷ به دانشگاه راه یافت در حال حاضر نیز از محضر استاد محمدرضا لطفی استفاده می‌کند.
اثر صوتی «شاخه پسته» اولین آلبوم اوست. وی در حال حاضر عضو هیأت مدیره مؤسسة فرهنگی هنری آوای مهربانی است و در آنجا به تدریس تار و سه تار مشغول است. دومین کار او تولید آلبوم «خروشان» (گذاری در شیوه تار نوازی درویش خان) است.

اثر دیگر وی آلبوم تکنوازی تار با نام «شور» است که توسط موسسه آوای مهربانی منتشر شده است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 خرداد 1392 - 22:08

دیدگاه‌ها

یکشنبه 26 خرداد 1392 - 12:47

امیدوارم با انتخاب آقای روحانی به عنوان رییس جمهور،آلبوم پنجم گروه آریان منتشر بشه و ما طرفدارای آریان بعد از پنج سال انتظار به آرزومون برسیم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود موسیقی فعلا در سایه انتخابات به خواب رفته است | موسیقی ما