دوست گرامی ، شما یا موسیقی ایرانی را نمی شناسید یا موسیقی دیگر فرهنگ های منطقه را ! این که به صرف وجود داشتن چند اسم عربی در ردیف - آن هم در دوره ای که رسم الخط عربی و حتی زبان عربی بسیار رایج تر از حالا بوده در کشور ما - این موسیقی را عربی بدانیم ، بیش از هر چیز آبروی خودمان را می برد !
دوست گرامی ، موسیقی های ترکی ، عربی و ایرانی خواستگاه های مشترکی و به قول شما مشترکاتی هم دارند و هیچ کدام بر دیگری ارجح نیستند هر چند بیشتر گفته می شود موسیقی ایرانی بعد از هجوم اعراب به این ممالک عرب گسترش پیدا می کند . شما الان موسیقی اعراب را گوش کنید و ببینید چقدر شباهت بین این موسیقی و موسیقی ترک ها و موسیقی ما وجود دارد ؟
گفته بودید که تار ایرانی نیست پس این موسیقی خارجی ست ! بنده این سخنان متناقض شما را نمی فهمم ، به قول خودتان احتمالا گیتار ریشه ای ایرانی دارد ، پس چون گیتار ریشه اش ایرانی ست موسیقی فلامینکو یا موسیقی جز " خارجی ! " است و بی ارزش !
گذشته از آن ،تار چه در دوره ی قاجار وارد شده باشد چه نه ( که هنوز مشخص نیست ) ، مهم این است که موسیقی و صدا و ساختاری که در تار ایرانی هست در تار قفقازی نیست و بالعکس ! دوست گرامی ! آنچه مهم است صدای ساز است نه این که قیافه ی ساز به فلان ساز فلان کشور شبیه است ! در ضمن شما از تار مثال زدید ، چرا سه تار را نگفتید ؟! چرا سنتور و کمانچه و نی را نگفتید ؟! چرا تنبک را نگفتید ؟!
در ض
دوست گرامی ، شما یا موسیقی ایرانی را نمی شناسید یا موسیقی دیگر فرهنگ های منطقه را ! این که به صرف وجود داشتن چند اسم عربی در ردیف - آن هم در دوره ای که رسم الخط عربی و حتی زبان عربی بسیار رایج تر از حالا بوده در کشور ما - این موسیقی را عربی بدانیم ، بیش از هر چیز آبروی خودمان را می برد !
دوست گرامی ، موسیقی های ترکی ، عربی و ایرانی خواستگاه های مشترکی و به قول شما مشترکاتی هم دارند و هیچ کدام بر دیگری ارجح نیستند هر چند بیشتر گفته می شود موسیقی ایرانی بعد از هجوم اعراب به این ممالک عرب گسترش پیدا می کند . شما الان موسیقی اعراب را گوش کنید و ببینید چقدر شباهت بین این موسیقی و موسیقی ترک ها و موسیقی ما وجود دارد ؟
گفته بودید که تار ایرانی نیست پس این موسیقی خارجی ست ! بنده این سخنان متناقض شما را نمی فهمم ، به قول خودتان احتمالا گیتار ریشه ای ایرانی دارد ، پس چون گیتار ریشه اش ایرانی ست موسیقی فلامینکو یا موسیقی جز " خارجی ! " است و بی ارزش !
گذشته از آن ،تار چه در دوره ی قاجار وارد شده باشد چه نه ( که هنوز مشخص نیست ) ، مهم این است که موسیقی و صدا و ساختاری که در تار ایرانی هست در تار قفقازی نیست و بالعکس ! دوست گرامی ! آنچه مهم است صدای ساز است نه این که قیافه ی ساز به فلان ساز فلان کشور شبیه است ! در ضمن شما از تار مثال زدید ، چرا سه تار را نگفتید ؟! چرا سنتور و کمانچه و نی را نگفتید ؟! چرا تنبک را نگفتید ؟!
در ض