برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

دوستان میدونم که آقای ارجینی ترانه سرای خوبی هستن چون کارای قبلیشونم شنیدیم... اما یکمی بیاین منطقی فکر کنیم. این شعر واقعا ضعیفه و خیلی هم ضعیفه. قسمت اوج ضعف شعر در این بیته:
نمیدونی نمیدوم / ولی بدجور پشیمونم
یعنی اصلا وزن درستی هم نداره قافیه اولی 2 کلمه و دومی با 3 کلمه جفت و جور شده و تنها چیزی که شعر رو نجات داده ملودی خوب و تنظیم زیبای سیروان بود. قبلا هم ملودی های شهاب رمضان رو توی آلبوم رمانتیک شنیدیم و دیدیم که بدترین شعرا رو زیبا نشون میداد و این هنر آهنگسازه که از کلمه بتونه شاهکار بسازه.
سبک زانیار هم در یکی دو جا کاملا در ملودی وکال مشخصه و اونایی که کارای زانیار رو پیگیری میکنن خیلی سریع زانیار رو توی ملودی پیدا میکنن.
تنظیم که هیچ حرفی توش نیست. میتونم بگم خیلی ساده و در عین حال مدرن و سنگین تنظیم شده. یعنی نمونه غربی اگه این ملودی رو تنظیم میکرد میشد هاوس و صدای ساز اصلی هم به جای پیانو (البته کیبورده) سینتی سایزر فایروال میزاشت و چپ و راست اسپیکر رو با اورتورهای کیبورد و OVERDRIVE های گیتار باس پر میکرد بطوریکه گوشخراش میشد. تبریک میگم که سیروان تونست این کار رو متفاوت از کارهای قبلیش تنظیم کنه (مثلا بارون پاییزی واقعا تنظیمش تکراری بود)
بازهم بحث میکس و مسترینگ کار وسطه که میشه گفت سبک سیروان در مسترینگ همینه و با اینکه تکراری به نظر میاد ولی خوبه چون راحت میشه فهمید کار سیروانه. یعنی دیگه اینقدر کارش شناخته شده و شنیده شده هست که بدون نوشتن اسمش روی یک آهنگ میشه فهمید سیروان هم توی کار بوده.
در مجموع یک شعر ضعیف داریم با یک ملودی محکم و خوب (که ضعف شعر رو کم رنگ میکنه) و یک تنظیم ساده ولی مدرن و سنگین الکترونیک-پاپ.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما