ٰآقای یگانه شما هم تا آخر بخوانید ! پاسخ هواداران محسن چاوشی به محسن یگانه چه شور وشوقی در میان جوانان این سرزمین براه افتاده بود .سال 83 را بی شک میتوان سال تحولی شگرف در موسیقی پاپ ایران نامید .در ابتدا محسن چاوشی .حامد هاکان و محسن یگانه آغاز گر این تحول نوین بودند محسن چاوشی طلایه دار این حرکت به سوی پیشرفت بود .در این راه افرادی هم که با او همراه شدند بی شک از مزایای آن بهرهمند شده و توانستند خود را در کنار محسن چاوشی به جامعه ی موسیقی کشور عزیزمان معرفی کنند .محسن یگانه ، حامد هاکان امید عامری و ... از این دسته اند. محسن یگانه با آلبوم اولش " سال کبیسه " اندکی در میان مردم برای خود نامی دست پا کرد که باز هم نام و نقش محسن چاوشی در این آلبوم بسیار مشهود بود !( تنظیم سال کبیسه بهترین آهنگ آلبوم سال کبیسه ) آهنگ های" نشکن دلمو" و" آهای خبر نداری" به همراه نفس بریده از جمله آهنگ هایی بودند که آقای محسن یگانه توانستند با استفاده از نام محسن چاوشی خود را به همگان بشناسند . جالب است بدانید خودشان هم منکر این قضایا نیستند ! از آنجا که محسن چاوشی همواره علاقه به نوگرایی و ایجاد فضا های جدید داشته همکاری اندکش را با محسن یگانه قطع و به راه خود در این مسیر سخت ادامه داد . یه شاخه نیلوفر اولین آلبوم مجاز محسن چاوشی پر فروش ترین آلبوم سال 87 لقب گرفت . سپس ژاکت و حریص هم عنوان پرفروش ترین را در سال های 88 و 89 از آن خود کردند و این در حالی بود که آمار کل فروش محسن یگانه در تمامی آلبوم هایش چه مجاز چه غیر مجاز حتی به نزدیکی محسن چاوشی هم نرسیده بود ! با تمام این تفاسیر جدایی دو محسن برای هواداران چاوشی اتفاقی خوشایدند به شمار نمیرفت و به گونه ای به خاطر چاوشی به یگانه هم علاقه مند شده بودند ... یگانه در جای جای این مملکت کنسرت اجرا کرد و از آهنگ های محسن چاوشی بدون اجازه اش برای ایجاد هیجان در کنسرت ها استفاده میکرد و همیشه خود را رفیق خوب چاوشی و خواننده ی حرفه ای مینامید ! سکوت هواداران چاوشی به همراه چاوشی و کنسرت های رنگارنگ یگانه شاید این ذهنیت را در محسن یگانه بوجود آورد که او خوانننده اول ایران میباشد تا اینکه سرانجام بغض چاوشیون در نظر سنجی یک شبکه تلویزیونی شکست ... آری ! دور از همه ی کنسرت ها ... دور از همه ی عکس ها... مجلات ... بدور از غرور محسن چاوشی و هوادارانش اول بودند و یگانه دوم ! شاید یگانه تاب نیاورد که اول بودن محسن چاوشی را ببینید ... و دست به این مصاحبه ی سراسر مشکوک زد ! همان مصاحبه زندگی ایدآل... طوری حرف میزد که انگار محسن چاوشی را میشناسد اما نمیشناسد ! طوری دلسوزی خود را بیان کرد که قلب هزاران هزار هوادار محسن چاوشی شکسته شد .لباس دوست بر تن داشت ، بر لبش زخم زبان بود ... انگار او نمیدانست هواداران چاوشی تا پای جان پشت دلبر خود ایستاده اند به هر طریق و با هر سختی پیش رو ...گویی او روند رشد را در فروش آلبوم های محسن چاوشی را نه دیده و نه شنیده بود ! شاید تفاوت دوست و دشمن باید آشکار میشد زیرا هیچ دوستی در جراید سخن به ناحق بر زبان نمی آورد !و هیچ دشمنی در خلوت نقد دوستانه نمی کند ! کسی که روزگاری خود را مدیون محسن چاوشی میدانست اینبار در مقام استاد موسیقی ! نقد چاوشی به شکلی بی رححمانه میکرد ... به یقین دل هواداران محسن چاوشی بسیار شکسته شد زیرا او را زمانی دوست چاوشی دانسته و برایش احترام خاصی قائل بودند ... نظیر این حرف ها را امثال بنیامین ، بابک ریاحی پور، سیروان و امید و ...... هم گفته بوندند و توجهی به آنان نشد اما هیچکس از هواداران محسن چاوشی انتظار این صحبت ها را از زبان دوست سابق نداشتند ... بگذریم ...ما و محسن چاوشی آنفدر بی درد زندگی نکرده ایم که با لگد ناقه ای به فغان آییم ... اما ... در باب کارهای کاور آقای محسن یگانه اینبار باید به حال موسیقی کشور زار بزنیم ...باید شیون کنیم ... چرا که افرادی که خود را استاد میدانند و برای خود حق صحبتی قائل میسوند ، خوانند ه ی شماره یک این مملکت را با ناجوانمردی نقد میکنند در حالی که ...... بله درست شنیدید آقای محسن یگانه به کرات از کارهای خواننده های خارجی و داخلی کاور کرده اند و ...بخش های اصلی ملودی قطعه «سکوت» برگرفته از قطعه معروف «دنیای رویائی» با صدای «هلنا» خواننده یونانی است. * ملودی قطعه «رگ خواب» از ترکیب برخی قطعات آلبوم «زندگی شگفت انگیز» لارا فابین ( خواننده بل*ژیکی – ایتالیایی) و «OPA OPA » دسپینا وندی از خواننده های معروف یونانی تشکیل شده است. * ملودی قطعه «بمون» بصورت کامل از قطعه ترکیه ای «KARA DAYAN » با صدای «DOGOSH» برگرفته شده است. * ملودی «دوباره نمی خوام » بصورت کامل از ملودی قطعه «LATHOS ANTHROPOS » با صدای دسپینا وندی است. ویژه " با تشکر از دوستانی که این لینک ها رو در اختیار من قرار دادند " نسخه اصلی سکوت http://s1.picofile.com/file/7249442682/Levent_Azer_Version_Asli_Sokut_.o... نسخه اصلی اخه دل من http://www.youtube.com/watch?v=AH1D8VxRpR8 ترجیع بند اهنگ خوب فکر کنم کاور زده واسه لهراسبی http://www.mediafire.com/?jg58frlyr8xgnxn از ثانیه 50 به بعد گوش کنین باز هم نسخه ی ارجینال سکوت http://s1.picofile.com/file/7249442682/Levent_Azer_Version_Asli_Sokut_.o... حدود یک سال پیش سایتی در اقدامی جالب توجه حدود 150 قطعه از آثار بزرگان موسیقی کشور را همراه با اصل آن قطعات ( قطعات خارجی ای که از سوی بزرگان موسیقی داخلی بدون ذکر منبع کاور شده بودند و ملودی هایشان به نام آقایان خواننده ها و آهنگسازان داخلی سند خورده بود) در فایلی واحد و با حجم نزدیک به 500 مگابایت، منتشر کرد تا اعتبار بسیاری از بزرگان موسیقی کشور زیر سوال رود و موسیقی پاپ در آستانه یک آبروریزی بزرگ قرار بگیرد. به دو روز نکشید که کل این فایل از روی خروجی این سایت حذف شد. علی جهان دیده ، مدیر آن سایت درباره آن روز و آن فایل جنجالی می گوید : « تقریبا همه خواننده هایی که از آنها در این فایل به نوعی قطعه ای وجود داشت تماس گرفتند و التماس می کردند که آنرا از روی خروجی سایت برداریم. بعضی ها که تعداد قطعات شان زیاد بود حتی به گریه افتاده بودند. آنها دیده بودند که دیگر چاره ای جز قبول همه اتهامات ندارند و مجبورند به اشتباه شان اعتراف کنند. قطعات کاور با صدای آنها خوانده و منتشر شده بود و نام خودشان به عنوان آهنگساز ذکر شده بود و انتشار این فایل به نوعی حقایق را بازگو می کرد. فشارها از سوی خواننده ها بروی ما بیشتر شد و بعد که دیدیم هنرمندان موجه و بزرگ داخلی با ما تماس گرفتند و از ما خواستند که آن فایل را برداریم، دیگر به احترام آنها کل آن قطعات را حذف کردیم.» آن سایت مخوف شاید در این بین این سوال برایتان مطرح شده باشد که بزرگان داخلی چطور و از چه طریقی به ملودی های آثار خوب جهانی که کمتر شنیده می شوند دسترسی پیدا می کنند. جواب این سوال را یکی از خواننده های پر آوازه داخلی اینگونه می دهد:« یک سایت یونانی هست که من به تازگی متوجه شده ام بسیاری از خواننده های داخلی و موزیسین های داخل کشور با آن ارتباط دارند. این سایت ( متاسفانه به دلایلی نمی توانیم نام کامل سایت را ذکر کنیم ولی اگر به صورت اختصاری بخواهیم به آن اشاره کنیم آدرسش می شود : «G.m.com») برای عضو گیری اش پول ناچیزی دریافت می کند و پس از اینکه در آن ثبت نام به عمل آمد و تائید می شود که عضو ثبت نام شده از خواننده ها و آهنگسازان و موزیسین های به نام یک کشور است ، هر هفته دو خط ملودی 30 ثانیه ای برای او ارسال می شود و در صورتی که مورد توجه طرف ایرانی قرار گرفت در ازای در یافت 10 دلار ملودی اصلی برای او ایمیل می شود. البته نام خواننده و نام قطعه ای که این ملودی مختص آن بوده و نام آلبومی که این قطعه در آن ****نده شده هم به همراه ملودی فرستاده می شود ولی طرف ایرانی معمولا یا آن ملودی را خودش می خواند و با گذاشتن ترانه فارسی روی آن ، در آلبوم اش قرار می دهد و یا آنرا با قیمتی در حدود یک و نیم تا دو میلیون تومان به خواننده های دیگر می فروشد! در هر دو حالت هم در برابر نام آهنگساز این قطعه، نام خود طرف ایرانی ذکر می شود! اتفاقی که قطعا حرفه ای نیست ولی به صورت گسترده در بازار موسیقی کشور شاهد اش هستیم. * عرف نادرست «کاور کردن» مترادف استفاده از ملودی و آهنگ قطعات دیگر با ایجاد برخی تغییرات کوچک در خط ملودی آن است که البته در نگاه جهانی، اتفاقی مرسوم و متداول است. بسیاری از جوانانی که عشق موسیقی دارند یا حتی خواننده*های سرشناس، آثار جاودان بزرگان موسیقی را «کاور » می*کنند و بخش هایی از ملودی آن را با ذکر منبع و مشخصات قطعه اصلی، انتخاب و در آثار خودشان اجرا می کنند. توجه داشته باشید که «کاور کردن» فرقی بنیادین با «بازخوانی قطعات» دارد و به هیچ وجه نباید این دو مفهوم را با هم اشتباه گرفت.در ایران مفهومی که از «کاور کردن» در ذهن اهالی موسیقی است، بیشتر اوقات با واکنش*های منفی رو به رو می*شود. یعنی مخاطبان خواننده*ای به محض اینکه بفهمند قطعه*ای از آن خواننده ، کپی برابر اصل ملودی یک خواننده دیگر است، دیگر کوتاه بیا نیستند و با هجوم به سایت های هواداری آن خواننده حسابی از خجالت او در می آیند. برای همین است که ستاره های موسیقی داخلی خیلی کم پیش می*آید که در معرفی آثارشان در شناسنامه آلبوم ، منبع ملودی هایشان را معرفی کنند و با توجه به اینکه ایران شامل قانون کپی رایت نیست، هنرمندان داخلی به راحتی ملودی ها را به اسم خود در شناسنامه آلبوم می زنند و برای خودشان آوازه و اعتبار کسب می*کنند. و چند نمونه دیگر... * «یالان » و «سزامه » و «چشامو بستم» هم از دیگر آثار کاور یگانه است که بصورت تک قطعه و برای آلبوم «14» علی لهراسبی ساخته شده است. * شاید برایتان جالب باشد که این خواننده در یکی از قطعات آلبوم جدیدش «حباب» نیز سراغ «کاور» رفته و قطعه ای از «لارا فابین» را کاور کرده است. نکته جالب توجه درباره این قطعه این است که مسعود سعیدی هم در آلبوم جدیدش به صورت کاملا اتفاقی کاور کرده و مشخص نیست اگر این قطعه در آلبوم مسعود سعیدی منتشر شود باز هم محسن آنرا در آلبوم بعدی اش استفاده خواهد کردیا خیر. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! قضاوت با شما خواننده ی گرامی هواداران محسن چاوشی در انتشار این متن کوشا باشید "جمعی از هواداران محسن چاوشی
ٰآقای یگانه شما هم تا آخر بخوانید ! پاسخ هواداران محسن چاوشی به محسن یگانه چه شور وشوقی در میان جوانان این سرزمین براه افتاده بود .سال 83 را بی شک میتوان سال تحولی شگرف در موسیقی پاپ ایران نامید .در ابتدا محسن چاوشی .حامد هاکان و محسن یگانه آغاز گر این تحول نوین بودند محسن چاوشی طلایه دار این حرکت به سوی پیشرفت بود .در این راه افرادی هم که با او همراه شدند بی شک از مزایای آن بهرهمند شده و توانستند خود را در کنار محسن چاوشی به جامعه ی موسیقی کشور عزیزمان معرفی کنند .محسن یگانه ، حامد هاکان امید عامری و ... از این دسته اند. محسن یگانه با آلبوم اولش " سال کبیسه " اندکی در میان مردم برای خود نامی دست پا کرد که باز هم نام و نقش محسن چاوشی در این آلبوم بسیار مشهود بود !( تنظیم سال کبیسه بهترین آهنگ آلبوم سال کبیسه ) آهنگ های" نشکن دلمو" و" آهای خبر نداری" به همراه نفس بریده از جمله آهنگ هایی بودند که آقای محسن یگانه توانستند با استفاده از نام محسن چاوشی خود را به همگان بشناسند . جالب است بدانید خودشان هم منکر این قضایا نیستند ! از آنجا که محسن چاوشی همواره علاقه به نوگرایی و ایجاد فضا های جدید داشته همکاری اندکش را با محسن یگانه قطع و به راه خود در این مسیر سخت ادامه داد . یه شاخه نیلوفر اولین آلبوم مجاز محسن چاوشی پر فروش ترین آلبوم سال 87 لقب گرفت . سپس ژاکت و حریص هم عنوان پرفروش ترین را در سال های 88 و 89 از آن خود کردند و این در حالی بود که آمار کل فروش محسن یگانه در تمامی آلبوم هایش چه مجاز چه غیر مجاز حتی به نزدیکی محسن چاوشی هم نرسیده بود ! با تمام این تفاسیر جدایی دو محسن برای هواداران چاوشی اتفاقی خوشایدند به شمار نمیرفت و به گونه ای به خاطر چاوشی به یگانه هم علاقه مند شده بودند ... یگانه در جای جای این مملکت کنسرت اجرا کرد و از آهنگ های محسن چاوشی بدون اجازه اش برای ایجاد هیجان در کنسرت ها استفاده میکرد و همیشه خود را رفیق خوب چاوشی و خواننده ی حرفه ای مینامید ! سکوت هواداران چاوشی به همراه چاوشی و کنسرت های رنگارنگ یگانه شاید این ذهنیت را در محسن یگانه بوجود آورد که او خوانننده اول ایران میباشد تا اینکه سرانجام بغض چاوشیون در نظر سنجی یک شبکه تلویزیونی شکست ... آری ! دور از همه ی کنسرت ها ... دور از همه ی عکس ها... مجلات ... بدور از غرور محسن چاوشی و هوادارانش اول بودند و یگانه دوم ! شاید یگانه تاب نیاورد که اول بودن محسن چاوشی را ببینید ... و دست به این مصاحبه ی سراسر مشکوک زد ! همان مصاحبه زندگی ایدآل... طوری حرف میزد که انگار محسن چاوشی را میشناسد اما نمیشناسد ! طوری دلسوزی خود را بیان کرد که قلب هزاران هزار هوادار محسن چاوشی شکسته شد .لباس دوست بر تن داشت ، بر لبش زخم زبان بود ... انگار او نمیدانست هواداران چاوشی تا پای جان پشت دلبر خود ایستاده اند به هر طریق و با هر سختی پیش رو ...گویی او روند رشد را در فروش آلبوم های محسن چاوشی را نه دیده و نه شنیده بود ! شاید تفاوت دوست و دشمن باید آشکار میشد زیرا هیچ دوستی در جراید سخن به ناحق بر زبان نمی آورد !و هیچ دشمنی در خلوت نقد دوستانه نمی کند ! کسی که روزگاری خود را مدیون محسن چاوشی میدانست اینبار در مقام استاد موسیقی ! نقد چاوشی به شکلی بی رححمانه میکرد ... به یقین دل هواداران محسن چاوشی بسیار شکسته شد زیرا او را زمانی دوست چاوشی دانسته و برایش احترام خاصی قائل بودند ... نظیر این حرف ها را امثال بنیامین ، بابک ریاحی پور، سیروان و امید و ...... هم گفته بوندند و توجهی به آنان نشد اما هیچکس از هواداران محسن چاوشی انتظار این صحبت ها را از زبان دوست سابق نداشتند ... بگذریم ...ما و محسن چاوشی آنفدر بی درد زندگی نکرده ایم که با لگد ناقه ای به فغان آییم ... اما ... در باب کارهای کاور آقای محسن یگانه اینبار باید به حال موسیقی کشور زار بزنیم ...باید شیون کنیم ... چرا که افرادی که خود را استاد میدانند و برای خود حق صحبتی قائل میسوند ، خوانند ه ی شماره یک این مملکت را با ناجوانمردی نقد میکنند در حالی که ...... بله درست شنیدید آقای محسن یگانه به کرات از کارهای خواننده های خارجی و داخلی کاور کرده اند و ...بخش های اصلی ملودی قطعه «سکوت» برگرفته از قطعه معروف «دنیای رویائی» با صدای «هلنا» خواننده یونانی است. * ملودی قطعه «رگ خواب» از ترکیب برخی قطعات آلبوم «زندگی شگفت انگیز» لارا فابین ( خواننده بل*ژیکی – ایتالیایی) و «OPA OPA » دسپینا وندی از خواننده های معروف یونانی تشکیل شده است. * ملودی قطعه «بمون» بصورت کامل از قطعه ترکیه ای «KARA DAYAN » با صدای «DOGOSH» برگرفته شده است. * ملودی «دوباره نمی خوام » بصورت کامل از ملودی قطعه «LATHOS ANTHROPOS » با صدای دسپینا وندی است. ویژه " با تشکر از دوستانی که این لینک ها رو در اختیار من قرار دادند " نسخه اصلی سکوت http://s1.picofile.com/file/7249442682/Levent_Azer_Version_Asli_Sokut_.o... نسخه اصلی اخه دل من http://www.youtube.com/watch?v=AH1D8VxRpR8 ترجیع بند اهنگ خوب فکر کنم کاور زده واسه لهراسبی http://www.mediafire.com/?jg58frlyr8xgnxn از ثانیه 50 به بعد گوش کنین باز هم نسخه ی ارجینال سکوت http://s1.picofile.com/file/7249442682/Levent_Azer_Version_Asli_Sokut_.o... حدود یک سال پیش سایتی در اقدامی جالب توجه حدود 150 قطعه از آثار بزرگان موسیقی کشور را همراه با اصل آن قطعات ( قطعات خارجی ای که از سوی بزرگان موسیقی داخلی بدون ذکر منبع کاور شده بودند و ملودی هایشان به نام آقایان خواننده ها و آهنگسازان داخلی سند خورده بود) در فایلی واحد و با حجم نزدیک به 500 مگابایت، منتشر کرد تا اعتبار بسیاری از بزرگان موسیقی کشور زیر سوال رود و موسیقی پاپ در آستانه یک آبروریزی بزرگ قرار بگیرد. به دو روز نکشید که کل این فایل از روی خروجی این سایت حذف شد. علی جهان دیده ، مدیر آن سایت درباره آن روز و آن فایل جنجالی می گوید : « تقریبا همه خواننده هایی که از آنها در این فایل به نوعی قطعه ای وجود داشت تماس گرفتند و التماس می کردند که آنرا از روی خروجی سایت برداریم. بعضی ها که تعداد قطعات شان زیاد بود حتی به گریه افتاده بودند. آنها دیده بودند که دیگر چاره ای جز قبول همه اتهامات ندارند و مجبورند به اشتباه شان اعتراف کنند. قطعات کاور با صدای آنها خوانده و منتشر شده بود و نام خودشان به عنوان آهنگساز ذکر شده بود و انتشار این فایل به نوعی حقایق را بازگو می کرد. فشارها از سوی خواننده ها بروی ما بیشتر شد و بعد که دیدیم هنرمندان موجه و بزرگ داخلی با ما تماس گرفتند و از ما خواستند که آن فایل را برداریم، دیگر به احترام آنها کل آن قطعات را حذف کردیم.» آن سایت مخوف شاید در این بین این سوال برایتان مطرح شده باشد که بزرگان داخلی چطور و از چه طریقی به ملودی های آثار خوب جهانی که کمتر شنیده می شوند دسترسی پیدا می کنند. جواب این سوال را یکی از خواننده های پر آوازه داخلی اینگونه می دهد:« یک سایت یونانی هست که من به تازگی متوجه شده ام بسیاری از خواننده های داخلی و موزیسین های داخل کشور با آن ارتباط دارند. این سایت ( متاسفانه به دلایلی نمی توانیم نام کامل سایت را ذکر کنیم ولی اگر به صورت اختصاری بخواهیم به آن اشاره کنیم آدرسش می شود : «G.m.com») برای عضو گیری اش پول ناچیزی دریافت می کند و پس از اینکه در آن ثبت نام به عمل آمد و تائید می شود که عضو ثبت نام شده از خواننده ها و آهنگسازان و موزیسین های به نام یک کشور است ، هر هفته دو خط ملودی 30 ثانیه ای برای او ارسال می شود و در صورتی که مورد توجه طرف ایرانی قرار گرفت در ازای در یافت 10 دلار ملودی اصلی برای او ایمیل می شود. البته نام خواننده و نام قطعه ای که این ملودی مختص آن بوده و نام آلبومی که این قطعه در آن ****نده شده هم به همراه ملودی فرستاده می شود ولی طرف ایرانی معمولا یا آن ملودی را خودش می خواند و با گذاشتن ترانه فارسی روی آن ، در آلبوم اش قرار می دهد و یا آنرا با قیمتی در حدود یک و نیم تا دو میلیون تومان به خواننده های دیگر می فروشد! در هر دو حالت هم در برابر نام آهنگساز این قطعه، نام خود طرف ایرانی ذکر می شود! اتفاقی که قطعا حرفه ای نیست ولی به صورت گسترده در بازار موسیقی کشور شاهد اش هستیم. * عرف نادرست «کاور کردن» مترادف استفاده از ملودی و آهنگ قطعات دیگر با ایجاد برخی تغییرات کوچک در خط ملودی آن است که البته در نگاه جهانی، اتفاقی مرسوم و متداول است. بسیاری از جوانانی که عشق موسیقی دارند یا حتی خواننده*های سرشناس، آثار جاودان بزرگان موسیقی را «کاور » می*کنند و بخش هایی از ملودی آن را با ذکر منبع و مشخصات قطعه اصلی، انتخاب و در آثار خودشان اجرا می کنند. توجه داشته باشید که «کاور کردن» فرقی بنیادین با «بازخوانی قطعات» دارد و به هیچ وجه نباید این دو مفهوم را با هم اشتباه گرفت.در ایران مفهومی که از «کاور کردن» در ذهن اهالی موسیقی است، بیشتر اوقات با واکنش*های منفی رو به رو می*شود. یعنی مخاطبان خواننده*ای به محض اینکه بفهمند قطعه*ای از آن خواننده ، کپی برابر اصل ملودی یک خواننده دیگر است، دیگر کوتاه بیا نیستند و با هجوم به سایت های هواداری آن خواننده حسابی از خجالت او در می آیند. برای همین است که ستاره های موسیقی داخلی خیلی کم پیش می*آید که در معرفی آثارشان در شناسنامه آلبوم ، منبع ملودی هایشان را معرفی کنند و با توجه به اینکه ایران شامل قانون کپی رایت نیست، هنرمندان داخلی به راحتی ملودی ها را به اسم خود در شناسنامه آلبوم می زنند و برای خودشان آوازه و اعتبار کسب می*کنند. و چند نمونه دیگر... * «یالان » و «سزامه » و «چشامو بستم» هم از دیگر آثار کاور یگانه است که بصورت تک قطعه و برای آلبوم «14» علی لهراسبی ساخته شده است. * شاید برایتان جالب باشد که این خواننده در یکی از قطعات آلبوم جدیدش «حباب» نیز سراغ «کاور» رفته و قطعه ای از «لارا فابین» را کاور کرده است. نکته جالب توجه درباره این قطعه این است که مسعود سعیدی هم در آلبوم جدیدش به صورت کاملا اتفاقی کاور کرده و مشخص نیست اگر این قطعه در آلبوم مسعود سعیدی منتشر شود باز هم محسن آنرا در آلبوم بعدی اش استفاده خواهد کردیا خیر. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! قضاوت با شما خواننده ی گرامی هواداران محسن چاوشی در انتشار این متن کوشا باشید "جمعی از هواداران محسن چاوشی