برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:55

جناب آقای مروستی گرامی

شما به عنوان هنرمندی چند بعدی با توانایی های خاص در بین اهالی موسیقی شناخته می شوید.از قدرت نوازندگی ویلن کلاسیک در گروه زهی پارسیان و اجراهای درخشان با این گروه ، نوازندگی سه تار با اجرای بسیار خوب و سالم با یادآوری مرحوم مجتبی میرزاده ، نوازندگی ویلن ایرانی و صحنه گردانی بسیار خوب که از جنابعالی در همراهی و سرپرستی کنسرتهای احسان خواجه امیری در ذهنمان نقش بسته است.
همه این توانایی ها حاشیه نشین نگین اخلاق خوش شما هستند و اخلاق مداری توام با خوشرویی و حرفه ای گری شما برگ برنده تان در پیشرفت در عرصه هنر بوده است.بیاییم و نگاهی حرفه ای به اجرای ترانه " بیا بنویسیم" با اجرای شما بیندازیم:
به عنوان یک حرفه ای نیک می دانید که اجرای مجدد ترانه هایی که در اذهان مردم همچنان جایگاه دارند اصولاا تجربه موفقی نبوده است.چه در ایران و چه در خارج از ایران.البته در این بین استثنائات آنقدر ناچیز و محدود به ثند اثر انگشت شمارند که آنان را در دایره موفقیت بازخوانی نمی توان جای داد.
خود کلاه خود را قاضی نمایید و اجرای خود را فارق از تمام احساسات شخصی نسبت به این ترانه بسیار محبوب ، مقایسه نمایید.شما موسیقیدان قابلی هستید و به سادگی تغییر فاحش جنس تنظیم خود را می توانید با اثر اصلی مقایسه نمایید.چه در باز نویسی تنظیم و چه در بازخوانی ترانه ، اثر بهتر و یا متفاوت تر- با حفظ ارزشهای اولیه اثر - نسبتت به اثر اصلی خلق نشده است.
فراموش نفرمایید که زمان ساخت این اثر ، به جنس صدای خواننده فکر شده بود و بر اساس جنس و دامنه صوتی صدای خواننده اصلی ، خوانش اثر به وی محول گردید.
نکته بعدی رعایت حقوق معنوی (و شاید مادی) آهنساز ، ترانه سرا و خواننده درگذشته اثر است.آیا شما که حرفه ای و با اخلاق این وادی هستید، این مهم را رعایت فرموده اید؟یا به اتکای عدم توانایی در پیگیری از سوی پدید آورندگان آن اقدام به انتخاب و اجرای این ترانه گرفته اید؟
به هر نحو که تصور بازخوانی این اثر برای شما جذاب بوده است ،دلیلی شخصی و مربوط به خود شما می باشد ولی نکته ای که حائز اهمیت می باشد اینست که اکنون که این اجرا را در بوته نقد گذاشته اید ، هوشمنانه عمل نمایید و با دریافت عکس العمل - اینچنین - منفی مخاطبان و به موازات آن همکاران و دوستان موسیقیدان نزدیک خود ، با شجاعت این اجرا را از مجموعه در دست انتشار خود حذف نموده و تجربه نا موفق دیگران در این حوزه را مکرر نفرمایید.
اخلاق حرفه ای بر مدار حرفه ای گری اخلاق گرایانه می چرخد بدان معنا که تعاریف نزدیکان " توازن" یک "حرفه ای" را نمی تواند بر هم زند و بر همین مدار "انتقادات" فاقد وجوه عقلی و شهودی.
شما قبلا تجربه جذب مخاطب را با اثر مخلوق خود داشته اید.بنابراین آینه مشعشع طبع بلند خود را با آزمونی که خطای پایانی آن عیان است مکدر ننمایید.
چشم انتظار موفقیتهای برگرفته از خلق ذهنی شما هستیم.
روزگار عزت مستدام
رضا ملک زاده

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما