رضا مهدوی - مدیر حوزه هنری :
محسن چاوشی، مثل بسیاری از چهرههای از یاد نرفتنی در موسیقی مردمی صدسال گذشته ما، از همین بستر، همین فضا و همین مفاهیم، برخاسته است. همه این عناصر در صدای او به رعنایی و استواری، قد کشیدهاند. بعید بود که صدای دیگری هر چند خوب و خوش، ترانه «سنتوری» را میخواند و اینچنین به اعماق دل میلیونها جوان این مرز و بوم مینشست. در صدای این نخل بلند بالای جنوبی، کیمیای «درد»، به سه معنا حضور دارد: فردی، اجتماعی و تاریخی؛ او خوانندهای غریزی است، اما غریزی بودن و ناآگاهی فرهنگی او به این مسایل، از جنسی اصیل و پاکیزه است و همین نیز اقبالش را برای ماندگار شدن افزایش میدهد. دانش تحسینآمیز او در کار با صداسازهای الکترونیکی و رایانههای موسیقی، فهمش در انتخاب شعر، برکناری لحن زیبای او از لمپنیسم رایج و «سرد» خواندن (ویژگیهایی ناپسند، و متاسفانه رایج در بسیاری خوانندگان جوان)، معصومیت جوانی، و احترامی که برای حرفه خود به عنوان کاری انسانی ـ و بعدا هنری ـ قائل است، اقبال او را در ماندگاری باز هم افزایش میدهد. محسن چاوشی یک پدیده است در سالهای بعد از انقلاب اسلامی و واقعا نمیشود او را با هیچکس دیگر مشابه انگاشت، و تنها، آن نخل تنومند برآمده باز هم از جنوب ـ رضا صادقی نجیب و مهربان ـ است که در نوع خود، میتواند همراه با او به یاد بیاید. تا وقتی که در گوشهای از این آب و خاک، جوانی از غم نان، از بیکسی، از یغما رفتن دردانهاش به دست فقر و احتیاج، و از نامهربانی محبوبی، بغض نترکیدهای را همچون سنگی در گلو فرو میبلعد و از ایوان اشکهایش به پیادهروهای بیکسی و بلاتکلیفی فرود میآید و داغهای هولناک روز و شب را به سینه حمل میکند، جوانی معصومِ صدای دردآشنای چاوشی، قصهها و غصههای او را میگوید و مرثیهخوان دلهای ناآرام آنهاست.
چاوشی حتی محدود به خود هم نیست و نمیتواند باشد. چاوشی میتواند صدای آینده موسیقی پاپ ایران باشد.
و باز هم سلطان محسن چاوشی برای سومین سال پیاپی عنوان بهترین و پرفروشترین البوم سال رو از ان خودش کرد
و بی جهت نیست که خبرگزاری خبرانلاین چنین متنی رو راجع به سلطان مینویسد :
در سال 89 آلبوم جنجالی محسن چاووشی بالاخره منتشر شد. تا در همان ابتدا جزو پرفروشهای موسیقی پاپ ایران باشد. چاووشی که پیوسته در میان مخاطبان جایگاه ویژهای داشته است کافی است تا یک حرکت موسیقایی انجام دهد تا دوباره به صدر جدول موسیقی پاپ برگردد. این خواننده در روزهای پایانی سال هم از سوی کاربران سایت خبرآنلاین به عنوان چهره سال موسیقی ایران معرفی شد.
رضا مهدوی - مدیر حوزه هنری :
محسن چاوشی، مثل بسیاری از چهرههای از یاد نرفتنی در موسیقی مردمی صدسال گذشته ما، از همین بستر، همین فضا و همین مفاهیم، برخاسته است. همه این عناصر در صدای او به رعنایی و استواری، قد کشیدهاند. بعید بود که صدای دیگری هر چند خوب و خوش، ترانه «سنتوری» را میخواند و اینچنین به اعماق دل میلیونها جوان این مرز و بوم مینشست. در صدای این نخل بلند بالای جنوبی، کیمیای «درد»، به سه معنا حضور دارد: فردی، اجتماعی و تاریخی؛ او خوانندهای غریزی است، اما غریزی بودن و ناآگاهی فرهنگی او به این مسایل، از جنسی اصیل و پاکیزه است و همین نیز اقبالش را برای ماندگار شدن افزایش میدهد. دانش تحسینآمیز او در کار با صداسازهای الکترونیکی و رایانههای موسیقی، فهمش در انتخاب شعر، برکناری لحن زیبای او از لمپنیسم رایج و «سرد» خواندن (ویژگیهایی ناپسند، و متاسفانه رایج در بسیاری خوانندگان جوان)، معصومیت جوانی، و احترامی که برای حرفه خود به عنوان کاری انسانی ـ و بعدا هنری ـ قائل است، اقبال او را در ماندگاری باز هم افزایش میدهد. محسن چاوشی یک پدیده است در سالهای بعد از انقلاب اسلامی و واقعا نمیشود او را با هیچکس دیگر مشابه انگاشت، و تنها، آن نخل تنومند برآمده باز هم از جنوب ـ رضا صادقی نجیب و مهربان ـ است که در نوع خود، میتواند همراه با او به یاد بیاید. تا وقتی که در گوشهای از این آب و خاک، جوانی از غم نان، از بیکسی، از یغما رفتن دردانهاش به دست فقر و احتیاج، و از نامهربانی محبوبی، بغض نترکیدهای را همچون سنگی در گلو فرو میبلعد و از ایوان اشکهایش به پیادهروهای بیکسی و بلاتکلیفی فرود میآید و داغهای هولناک روز و شب را به سینه حمل میکند، جوانی معصومِ صدای دردآشنای چاوشی، قصهها و غصههای او را میگوید و مرثیهخوان دلهای ناآرام آنهاست.
چاوشی حتی محدود به خود هم نیست و نمیتواند باشد. چاوشی میتواند صدای آینده موسیقی پاپ ایران باشد.
و باز هم سلطان محسن چاوشی برای سومین سال پیاپی عنوان بهترین و پرفروشترین البوم سال رو از ان خودش کرد
و بی جهت نیست که خبرگزاری خبرانلاین چنین متنی رو راجع به سلطان مینویسد :
در سال 89 آلبوم جنجالی محسن چاووشی بالاخره منتشر شد. تا در همان ابتدا جزو پرفروشهای موسیقی پاپ ایران باشد. چاووشی که پیوسته در میان مخاطبان جایگاه ویژهای داشته است کافی است تا یک حرکت موسیقایی انجام دهد تا دوباره به صدر جدول موسیقی پاپ برگردد. این خواننده در روزهای پایانی سال هم از سوی کاربران سایت خبرآنلاین به عنوان چهره سال موسیقی ایران معرفی شد.