به هرحال ممنون از نظرات و وقتی که گذاشتید . با قسمت هایی با شما موافقم . اگه قراره فیلتر ارشاد باشه ؛ می تونست رپ هم کانالیزه کنه به راه درست .
به هرحال من موافق هیچ گونه سانسوی نیستم همونطور که موسیقی کشورهای صاحب سبک چنین چیزی رو ثابت کرده و اصلآ موفق نیستم وجود فیلتر باعث رشد میشه . نمی دونم شما منظورتون چیه که نمیشه هر موسیقی رو به مردم خوراند ! یعنی الان همه دارن موسیقی ای که مجوز داره گوش میدن ؟ اصلآ حق با شما فیلتر مناسبه ولی دیگه 10 سال پیش نیست ؛ همه دارن همه چی گوش میدن سری به سایت ها بزنید متوجه میشید کمتر از 0.5 درصد آهنگ ها مجوز دارن . پس کسی نمی تونه فیلتر کنه
آخره آخرش مهاجرت خواننده به کشورهای دیگست و تکرار ماجرا.
به قول جناب ریاحی پور باید فرهنگ مردم درست شه که موسیقی خوب گوش بدن اون هم به زمان نیاز داره و 2 عامل:
1- وجود رسانه ملی که به درستی با موسیقی برخورد کنه
2-آموزش موسیقی در مدرسه ها برای تربیت گوش بچه ها برای شناخت موسیقی خوب
و همین طور اعتقاد دارم ابتذال در موسیقی وجود نداره و کاره ضعیف و قوی جایگاه خودشونو به دست میارن . حالا به قول شما شعری اینجوریه : "تکون بده باسن و ماسن چون که ساسی دوس داره" خوب چی شده من گوش دادم یک بار این آهنگو دیدم دغدغه ی من این شعر و آهنگ نیست دیگه گوش ندادم (همونطور که واقعآ هم فقط یک بار گوش دادم)یکی ممکنه برای مهمونیاش بخواد بزاره گوش بده ...
صحبت در مورد تولید ملودی هم که کردید مربوط به موسیقی ملودی محور هست و موسیقی هیپ هاپ و رپ بر اساس ریتم شکل میگیرند و بحثشون جداست و نشونه ی ضعف نیست و کلآ بحثی جدا هست.و نقد اون هم پارامترهای دیگه ای داره .و فکری که پشت اون می تونه باشه فکری نیست که در پشت سبکی دیگر است .
در مورد کارشناس موسیقی هم با تعریف شما دوستان احتمالآ یاد اساتید مسن میوفتند با یه سه تار در دست ! اگه قراره موسیقی ساسی مانکن نقد بشه باید کسی نقد کنه که این موسیقی رو میشناسه و روزانه ساعت ها این موسیقی گوش بده . و مسلمآ اگه نقدی بنویسه نکات منفی و مثبتی در این آهنگ ها میبینه . چرا که نه .
ممکنه البته من اشتباه کنم ! من در نقد هایی انگلیسی که سال هاست می خونم بارها به این جمله برخوردم که منتقد نوشته این آهنگ مورد علاقه ی من هست / این آهنگ رو من نمی پسندم / ریتم آهنگ رو من خوشم اومد / و امثال این جمله ها
نمی دونم انتخاب بهترین آهنگ سال اروپا رو کسی پی گیری میکنه (یورو ویژن) از دیشب بدجوری توی این فکرم موسیقیمون سال ها که هیچ قرن ها دور شده و ...
----
از فرصت بحثی که موسیقی ما فراهم کرده تشکر می کنم و دوستان دیگه هم چه خوب خواهد بود به این بحث ها نگاه جدی داشته باشند
به هرحال ممنون از نظرات و وقتی که گذاشتید . با قسمت هایی با شما موافقم . اگه قراره فیلتر ارشاد باشه ؛ می تونست رپ هم کانالیزه کنه به راه درست .
به هرحال من موافق هیچ گونه سانسوی نیستم همونطور که موسیقی کشورهای صاحب سبک چنین چیزی رو ثابت کرده و اصلآ موفق نیستم وجود فیلتر باعث رشد میشه . نمی دونم شما منظورتون چیه که نمیشه هر موسیقی رو به مردم خوراند ! یعنی الان همه دارن موسیقی ای که مجوز داره گوش میدن ؟ اصلآ حق با شما فیلتر مناسبه ولی دیگه 10 سال پیش نیست ؛ همه دارن همه چی گوش میدن سری به سایت ها بزنید متوجه میشید کمتر از 0.5 درصد آهنگ ها مجوز دارن . پس کسی نمی تونه فیلتر کنه
آخره آخرش مهاجرت خواننده به کشورهای دیگست و تکرار ماجرا.
به قول جناب ریاحی پور باید فرهنگ مردم درست شه که موسیقی خوب گوش بدن اون هم به زمان نیاز داره و 2 عامل:
1- وجود رسانه ملی که به درستی با موسیقی برخورد کنه
2-آموزش موسیقی در مدرسه ها برای تربیت گوش بچه ها برای شناخت موسیقی خوب
و همین طور اعتقاد دارم ابتذال در موسیقی وجود نداره و کاره ضعیف و قوی جایگاه خودشونو به دست میارن . حالا به قول شما شعری اینجوریه : "تکون بده باسن و ماسن چون که ساسی دوس داره" خوب چی شده من گوش دادم یک بار این آهنگو دیدم دغدغه ی من این شعر و آهنگ نیست دیگه گوش ندادم (همونطور که واقعآ هم فقط یک بار گوش دادم)یکی ممکنه برای مهمونیاش بخواد بزاره گوش بده ...
صحبت در مورد تولید ملودی هم که کردید مربوط به موسیقی ملودی محور هست و موسیقی هیپ هاپ و رپ بر اساس ریتم شکل میگیرند و بحثشون جداست و نشونه ی ضعف نیست و کلآ بحثی جدا هست.و نقد اون هم پارامترهای دیگه ای داره .و فکری که پشت اون می تونه باشه فکری نیست که در پشت سبکی دیگر است .
در مورد کارشناس موسیقی هم با تعریف شما دوستان احتمالآ یاد اساتید مسن میوفتند با یه سه تار در دست ! اگه قراره موسیقی ساسی مانکن نقد بشه باید کسی نقد کنه که این موسیقی رو میشناسه و روزانه ساعت ها این موسیقی گوش بده . و مسلمآ اگه نقدی بنویسه نکات منفی و مثبتی در این آهنگ ها میبینه . چرا که نه .
ممکنه البته من اشتباه کنم ! من در نقد هایی انگلیسی که سال هاست می خونم بارها به این جمله برخوردم که منتقد نوشته این آهنگ مورد علاقه ی من هست / این آهنگ رو من نمی پسندم / ریتم آهنگ رو من خوشم اومد / و امثال این جمله ها
نمی دونم انتخاب بهترین آهنگ سال اروپا رو کسی پی گیری میکنه (یورو ویژن) از دیشب بدجوری توی این فکرم موسیقیمون سال ها که هیچ قرن ها دور شده و ...
----
از فرصت بحثی که موسیقی ما فراهم کرده تشکر می کنم و دوستان دیگه هم چه خوب خواهد بود به این بحث ها نگاه جدی داشته باشند