برنامه یاد بعضی نفرات
 
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 19:05

آلبوم دستان با قطعه بی کلام چکاد شروع می شود.این قطعه از لحاظ قدرت بیان، شکوه و عظمت قله دماوند را در بهترین شکل به تصویر کشیده و فضای دستگاه چهارگاه را از لحاظ مدولاسیون متحول کرده چراکه برخلاف روال معمول این امر، مخالف چهارگاه را با مقدمه همایون تطبیق و بعد وارد فضای بیداد می شوند اما ایشان با قرار دادن نت سی بمل و لا بمل فضای اصفهان فا و بیداد سل را به راحتی با چهارگاه تطبیق دادند.
نکته دیگر استفاده از ضرب زورخانه در پایان قطعه است که تا آن زمان سابقه نداشت.
از همه اینها که بگذریم چکاد فراتر از زمان خود ساخته شده بود کافیست یک بار که از پای قله دماوند می گذرید این کار را گوش کنید تا متوجه پیوند عمیق آن با مفهوم دماوند شوید.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما