آلبوم دستان با قطعه بی کلام چکاد شروع می شود.این قطعه از لحاظ قدرت بیان، شکوه و عظمت قله دماوند را در بهترین شکل به تصویر کشیده و فضای دستگاه چهارگاه را از لحاظ مدولاسیون متحول کرده چراکه برخلاف روال معمول این امر، مخالف چهارگاه را با مقدمه همایون تطبیق و بعد وارد فضای بیداد می شوند اما ایشان با قرار دادن نت سی بمل و لا بمل فضای اصفهان فا و بیداد سل را به راحتی با چهارگاه تطبیق دادند.
نکته دیگر استفاده از ضرب زورخانه در پایان قطعه است که تا آن زمان سابقه نداشت.
از همه اینها که بگذریم چکاد فراتر از زمان خود ساخته شده بود کافیست یک بار که از پای قله دماوند می گذرید این کار را گوش کنید تا متوجه پیوند عمیق آن با مفهوم دماوند شوید.
آلبوم دستان با قطعه بی کلام چکاد شروع می شود.این قطعه از لحاظ قدرت بیان، شکوه و عظمت قله دماوند را در بهترین شکل به تصویر کشیده و فضای دستگاه چهارگاه را از لحاظ مدولاسیون متحول کرده چراکه برخلاف روال معمول این امر، مخالف چهارگاه را با مقدمه همایون تطبیق و بعد وارد فضای بیداد می شوند اما ایشان با قرار دادن نت سی بمل و لا بمل فضای اصفهان فا و بیداد سل را به راحتی با چهارگاه تطبیق دادند.
نکته دیگر استفاده از ضرب زورخانه در پایان قطعه است که تا آن زمان سابقه نداشت.
از همه اینها که بگذریم چکاد فراتر از زمان خود ساخته شده بود کافیست یک بار که از پای قله دماوند می گذرید این کار را گوش کنید تا متوجه پیوند عمیق آن با مفهوم دماوند شوید.