جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
شنبه 18 خرداد 1392 - 16:19

2 نکته رو دلم میخواست تا مطرح کنم.
نکته ی اول اینکه خوبه که هر کسی فقط کار خودش رو انجام بده. اینطوری هم آدم به شعور خودش احترام گذاشته و هم واسه دیگران احترام قائل شده. دوستان میگن که سیروان خواننده نیست. دوست عزیز، شما با این ابراز عقیدت فقط 1 چیز رو ثابت میکنی. اونم عدم آگاهی کافی و جامع خودت هستش. شما وقتی میگی سیروان خواننده نیست، یعنی آگاهی کافی و لازم و جامع رو توی مقوله ی خوانندگی نداری. یعنی سبک نمیشناسی. اگه از نظر شما فقط کسایی که ایرانی میخونن خواننده هستن و خوندن یعنی اجرای تحریرهای دستگاه چهارگاه موسیقی سنتی ایرانی، پس دوست عزیز خود شما هم خواننده نیستی. چون خود شما هم توانایی اجرای همچین مواردی رو نداری. بعضی از دوستان به اصطلاح دوست هم که میگن سیروان خواننده ی ضعیفی هستش. بازم مورد اولی که گفتم در مورد این عزیزان هم صادق هستش یعنی نشناختن سبک. در ضمن شما میای توی مطلبی که در مورد آهنگسازی و تنظیم سیروان برای شهاب رمضان هستش، از آهنگسازی شهاب رمضان برای سیروان حرف میزنی ؟! این واقعا برای من تعجب آوره. با چه هدفی 1 همچین بحثی رو مطرح میکنی واقعا برای من جای سوال داره!! بعد شما میگی شهاب رمضان باید با خواننده های قویتری از سیروان همکاری کنه. فجیع تر از حرفای اول شما، این اظهار نظرتون هستش که میای اسم خواننده هایی که میگی شهاب باید واسه اونا آهنگ بسازه رو هم میاری. محمد اصفهانی، احسان خواجه امیری، فریدون آسرایی. دوست عزیز شما اگه 1 خرده هم از سبک های موسیقی سر در بیاری میدونی که هر 3 تای این هنرمندای خوبمون، ایرانی خون هستن و اگر هم گاهی وارد خوندن ملودی های غربی میشن یعنی در واقع دارن پا رو از تخصص خودشون فراتر میذارن و میخوان سبک های دیگه رو هم تجربه کنن. در حالی که سیروان 1 غربی خون هستش و هیچوقت هم تا الآن ایرانی نخونده. و این یعنی سبک. این یعنی حرفه ای بودن سیروان. این یعنی سبک خوندن سیروان با دیگرانی که شما اسم میبری و مقایسه ی نابجا هم میکنی فرق داره. اگر هم این نظرات رو دادی هدفت این بوده که راهو به شهاب نشون بدی، میتونستی خیلی ساده 1 تماس تلفنی باهاش داشته باشی و کلی هم نصیحتش کنی نه اینکه بیای اینجا و دیگران رو که دارن زحمت میکشن رو تخریب کنی و حرفات رو بزنی.
نکته ی دوم اینکه هر کسی که توی 1 حوزه ای تخصص داره، توی همون حوزه باید نقد کنه یا نظر بده. شما که ترانه سرا هستی، چطور میای و در مورد آهنگسازی و تنظیم و خوب شدن 1 کار نظر میدی. خود شما میگی من فقط تا حالا در مورد نشستن ترانه روی ملودی نظر دادم، همینم اشتباهه دوست من. شما مگه ساز تخصصی میزنی؟ شما مگه روی ملودی های خودت ترانه مینویسی که میخوای 1 همچین نظری بدی؟ انتقاد کردی از سرآلبومی جشن تنهایی با متن و آهنگ امیر یگانه و در کمال تعجب از متن خودت توی آلبوم رومانتیک دفاع کردی. دوست عزیزم، اگه کسی هم بخواد نظر بده در این مورد اول امیر یگانه از شما تو اولویت قرار داره. چون هم ساز تخصصی میزنه و هم آهنگسازه و هم روی ملودی های خودش میتونه ترانه بگه. اون میتونه بگه که آیا ترانه روی ملودی نشسته یا خیر و شما فقط میتونی در مورد ترانه حرف بزنی و بس. تنظیم قطعه ی لحظه ها هم به مراتب شیک تر از قطعه ی دوباره بیا هستش و خلاقیت بیشتری هم توی تنظیمش وجود داره و 1 مسیر ساده و بی دغدغه رو طی نمیکنه. کاش 1 خرده بیشتر به خودمون و جایگاهمون و طرز نظر دادنمون فکر کنیم. بذاریم همه با هر سلیقه ای کار کنن. مردم ما حتی اگه از بدترین نوع موسیقی هم وقتی دارن لذت میبرن، خودشون آگاهن به اینکه این موسیقی بد هستش و حتی برمیگردن بهت میگن که ببین چی ساخته واسه خودش!! به شعور مردم احترام بذاریم و فقط کار خودمون رو بکنیم.

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما