سلام اولا تبریک میگم به علی عبدالمالکی که آلبوم اولش منتشر شد ثانیا اصلا این آلبوم در حد اون انتظاری که داشتیم نبود . آیا این بود اون آلبومی که علی توی مصاحبه هاش میگفت حساسیت خیلی عجیب و خاصی روی آلبوم دارم و دارم از بین 50 - 60 تا تراک آلبوم رو گلچین میکنم ؟؟ واقعا از اینهمه تعریف و تمجید الکی هواداران علی عبدالمالکی اللخصوص هواداران فنس کلوب ( که توی فیسبوک دارن ) تعجب میکنم که ریختن اینجا فقط درن تعریف الکی میکنن . به والله این آلبوم اصلا موندگار نخواهد شد . خیلی لول پایینی داشت آلبوم مخاطب خاص . من نه طرفدار حمید عسگری هستم و نه محسن یگانه . آلبوم محسن یگانه هم موندگار نیست و اونم خوب نبود . به نظرم امسال فقط سال مرحوم مرتضی پاشایی هست و تا جایی که اثر مرتضی پاشایی قراره امسال موزیک رو بگیره توی دست خودش به نظرم آلبوم مخاطب خاص و یا نگاه حتی نمیتونن یک تراک از آلبوم مرحوم پاشایی رو رقیب بشن براش . من واقعا از علی عبدالمالکی انتقاد دارم و اونم اینه 6 سال انتظار و قول واسه این آلبوم واقعا بی رحمی به هوادارای خودش بود . آلبومش چه فرقی با تک آهنگاش داشت ؟؟ یکی یه نقطه ی قوت توی آلبومش نشون بده که فرقی با تگ آهنگاش نداشته باشه !! حتی بعضی از تک آهنگاش قوی تر از آلبوم بودن ، مثله موزیک تهران شلوغه که واقعا سر تر از این آلبومش بود . به نظرم آهنگایی مثل تهران شلوغه و بیزارم از شما و جنون و عذاب وجدان اگه توی این آلبوم جا میگیرفتن واقعا آلبوم موفق میشد به شدت هم موفق میشد . و در ضمن اینم بگم که قطعات قوی هم توی آلبوم بود و میتونست فقط همون قطعات قوی رو توی آلبوم نگه داره و قطعات زیادی که ضعیف بودن رو توی آلبوم قرار نده و یه آلبوم زیبا و قطعات کم رو به بازار عرضه کنه . در مورد سطح کلیه آلبوم باید بگم خیلی ضعیف بود از همه لحاظ از لحاظ میکس مسترینگ خیلی از قطعات فوق العاده بد بود و یکی دو تا قطعه مثل بی جهت نیست و عشق من که محمد فلاحی انجام داده خیلی قوی بود و واقعا میکس و مسترینگ های مهران عباسی افتضاح به تمام معنی بود . و اینم بگم که میکس و مسترینگ به ولوم بالای آهنگ نمیگن ، مهران عباسی فقط وولوم بالا داده به آهنگها که این اصلا از اصول میکس و مسترینگ نیست و اینو بگم که اگه یه موزیک رو هر چقدر وولومش رو زیاد کنی موزیک گوش خراش نشه اون میشه یه میکس و مسترینگ خوب و استندارد . متاسفانه میکس و مسترینگ مهران عباسی خیلی ضعیف بود . در مورد ترانه های این آلبوم بگم که واقعا دو تا ترانه ی مهرزاد امیرخانی عالی بود . خیلی از ترانه های آلبوم وقتی اول ترانه رو که آدم گوش میکنه میگه عجب ترانه ای هست ولی وقتی ادامه ی کار رو گوش میکنه میبینه ترانه داره رو به نزول میره و افت میکنه . ترانه ی خانم نرگس جعفری و خانم زهرا عاملی خیلی افتضاح بود و اصلا سطح بالا نبود . در مورد ترانه بی جهت نیست باید بگم که درسته اسمی از ترانه سرا نیست و احتمال خیلی بالا میدم ترانه ی این کار از علیرضا طلیسچی هست و فوق العاده قوی بود . ترانه های مهرزاد امیر خانی و ترانه ی موزیک بی جهت نیست عالی بود . ولی ما بقی فوق العاده ضعیف بود و خیلی سطحی و پیش پا افتاده بود . در مورد آهنگسازی قطعات بگم که همشون با علی عبدالمالکی بود به غیر موزیک گرنه نکن که از مرتضی پاشایی بود و واقعا باید بگم بهترین ملودی ای که برای آلبوم علی بود یادگاریه مرتضی پاشایی بود که فوق العاده زیبا بود . در مورد تنظیم ها باید بگم اصلا سطح حرفه ای نبود خیلی از کارا . مئلا موزیک هوا دو نفرس من که اول گوش کردم کاملا نزدیک به موزیک های میلاد ترابی بود و مهران عباسی چیزه جدیدی ازش ندیدم توی تنظیم این کار . در مورد هواداران که میگن توی این آلبوم اصلا از موزک کاور استفاده نشده باید بگم که شک نکنید که ملودی دو سه تا کار که علی به نام خودش ثبت کرده باید بگم موزیک یهویی ملودیه شعرش کاملا کاور موزیک ترکیه هست و توی تنظیم این کار از اورتور کاملا ترکیه ای استفاده کرده علی . آهنگ وایسا هشتاد درصد ملودیش الهام گرفته و کاور شده از آهنگ نرو از رضا صادقی هست . دوستای که موزیک حوزه ی بالکان و مثلا یونان رو گوش کرده باشن کاملا متوجه میشن که آهنگ عشق من ملودی و سازهای تنظیمش کاملا کاور شده از قطعات یونانی و حوزه ی بالکان هست . درسته توی ایران کسی زیاد موزیک یونانی گوش نمیده ولی اونایی که موزیک یونانی گوش داده باشن کاملا متوجه میشن آهنگ " عشق من " کاور همین حوزه هست . موزیک نشد هم ملودیه شعرش کاور شده از یه خواننده ی لس آنجلسی هست و کاملا مشخصه شبیه به یکی از قطعات اونور آبی هست و ملودی شعر این کار هم کاور شده ولی هر چی فکر میکنم یادم نمیاد از کدوم خواننده و کدوم آهنگ کاور شده ملودیه شعر و چون این کار رو زودتر از موزیک یونان مردم میفهمن که کاور شده اسمی از ملودی ساز کار نزدن چون کاور یه خواننده ی لس انجلسی ایرانی هست . ولی موزیک های یونانی معمولا اولا کسی دنبال میلیون ها آهنگ یونانی نمیگرده که پیدا کنه ورژن اصلیش رو علی خان ملودی رو به نام خودش ثبت کرده توی چند تا کار که کاملا مشهوده ملودی گوشه های یونانی و ترکیه ای داره . حتی آهنگ دلم مونده رو دستم خط ملودیش تقریبا کپی شده و الهام گرفته شده از یه خط ملودیه فکر کنم خطه ی لرستان هست که میگه : بیا ای مهربونم ، بیا دردت به جونم ... خدا نکنه خدا نکنه یه روز از من جدا شی ... و خیلی ایرادات دیگه میشه گرفت به کار و ایراد اصلیه کار اینه که هیچکدوم از این موزیک ها توی یه بازه ی زمانیه همزمان جمع نشده و صداهای علی توی این 15 تا آهنگ هیچکدوم توی یه سطح نبودن و معلوم بود مئلا یکیش رو دو سال پیش رکورد کرده و یکیش رو دو ماه قبل یکیش رو 6 ماه قبل و این خودش یه ضعفه . چرا نباید مثل میثم ابراهیمی یا احسان خواجه امیری یا رضا صادقی صدا در کل آلبوم توی یه لول و یه سطح نباشه ؟ در مورد خوده موزیک ها همین صدق میکنه و بالا هم اشاره کردم سطحشون یکی نیست ، آدم مثلا موزیک های آلبوم آخریه میثم ابراهیمی رو گوش میکنه سطح کیفیت ووکال و مسترینگ موزیکاش همش توی آلبوم روی یک سطح استاندارد بود یعنی یکیش بی کیفیت یکیش با کیفیت نبود و همش با کیفیت بود و یا آلبوم مهدی احمدوند هم مثله آلبوم میثم ابراهیمی . ولی این آلبوم تراک به تراک کیفیت ها فرق میکرد یکی با کیفیت یکی بی کیفیت یکی میکس و مسترینگ قوی یکی میکس و مسترینگ ضعیف ، یکی ووکال قوی یکی ووکال ضعیف . در کل این اولین آلبوم مجاز علی بود و هنوز علی در سطح مجاز خیلی راه طولانی ای رو داره . و به نظر من واسه آلبوم دومش باید تمرکز بیشتری داشته باشه و از طرف هواداراش توی فشار نباشه که زود آلبوم رو با عجله جمع کنه ، این آلبوم یه آلبوم عجله ای بود و فقط صرفا برای حضور علی توی آلبوم های مجاز بود . امیدوارم توی آلبوم بعدیش دقت بیشتری رو به خرج بده . بشدن منتظر اثر ماندگار مرحوم مرتضی پاشایی هستیم . موفق باشید
سلام اولا تبریک میگم به علی عبدالمالکی که آلبوم اولش منتشر شد ثانیا اصلا این آلبوم در حد اون انتظاری که داشتیم نبود . آیا این بود اون آلبومی که علی توی مصاحبه هاش میگفت حساسیت خیلی عجیب و خاصی روی آلبوم دارم و دارم از بین 50 - 60 تا تراک آلبوم رو گلچین میکنم ؟؟ واقعا از اینهمه تعریف و تمجید الکی هواداران علی عبدالمالکی اللخصوص هواداران فنس کلوب ( که توی فیسبوک دارن ) تعجب میکنم که ریختن اینجا فقط درن تعریف الکی میکنن . به والله این آلبوم اصلا موندگار نخواهد شد . خیلی لول پایینی داشت آلبوم مخاطب خاص . من نه طرفدار حمید عسگری هستم و نه محسن یگانه . آلبوم محسن یگانه هم موندگار نیست و اونم خوب نبود . به نظرم امسال فقط سال مرحوم مرتضی پاشایی هست و تا جایی که اثر مرتضی پاشایی قراره امسال موزیک رو بگیره توی دست خودش به نظرم آلبوم مخاطب خاص و یا نگاه حتی نمیتونن یک تراک از آلبوم مرحوم پاشایی رو رقیب بشن براش . من واقعا از علی عبدالمالکی انتقاد دارم و اونم اینه 6 سال انتظار و قول واسه این آلبوم واقعا بی رحمی به هوادارای خودش بود . آلبومش چه فرقی با تک آهنگاش داشت ؟؟ یکی یه نقطه ی قوت توی آلبومش نشون بده که فرقی با تگ آهنگاش نداشته باشه !! حتی بعضی از تک آهنگاش قوی تر از آلبوم بودن ، مثله موزیک تهران شلوغه که واقعا سر تر از این آلبومش بود . به نظرم آهنگایی مثل تهران شلوغه و بیزارم از شما و جنون و عذاب وجدان اگه توی این آلبوم جا میگیرفتن واقعا آلبوم موفق میشد به شدت هم موفق میشد . و در ضمن اینم بگم که قطعات قوی هم توی آلبوم بود و میتونست فقط همون قطعات قوی رو توی آلبوم نگه داره و قطعات زیادی که ضعیف بودن رو توی آلبوم قرار نده و یه آلبوم زیبا و قطعات کم رو به بازار عرضه کنه . در مورد سطح کلیه آلبوم باید بگم خیلی ضعیف بود از همه لحاظ از لحاظ میکس مسترینگ خیلی از قطعات فوق العاده بد بود و یکی دو تا قطعه مثل بی جهت نیست و عشق من که محمد فلاحی انجام داده خیلی قوی بود و واقعا میکس و مسترینگ های مهران عباسی افتضاح به تمام معنی بود . و اینم بگم که میکس و مسترینگ به ولوم بالای آهنگ نمیگن ، مهران عباسی فقط وولوم بالا داده به آهنگها که این اصلا از اصول میکس و مسترینگ نیست و اینو بگم که اگه یه موزیک رو هر چقدر وولومش رو زیاد کنی موزیک گوش خراش نشه اون میشه یه میکس و مسترینگ خوب و استندارد . متاسفانه میکس و مسترینگ مهران عباسی خیلی ضعیف بود . در مورد ترانه های این آلبوم بگم که واقعا دو تا ترانه ی مهرزاد امیرخانی عالی بود . خیلی از ترانه های آلبوم وقتی اول ترانه رو که آدم گوش میکنه میگه عجب ترانه ای هست ولی وقتی ادامه ی کار رو گوش میکنه میبینه ترانه داره رو به نزول میره و افت میکنه . ترانه ی خانم نرگس جعفری و خانم زهرا عاملی خیلی افتضاح بود و اصلا سطح بالا نبود . در مورد ترانه بی جهت نیست باید بگم که درسته اسمی از ترانه سرا نیست و احتمال خیلی بالا میدم ترانه ی این کار از علیرضا طلیسچی هست و فوق العاده قوی بود . ترانه های مهرزاد امیر خانی و ترانه ی موزیک بی جهت نیست عالی بود . ولی ما بقی فوق العاده ضعیف بود و خیلی سطحی و پیش پا افتاده بود . در مورد آهنگسازی قطعات بگم که همشون با علی عبدالمالکی بود به غیر موزیک گرنه نکن که از مرتضی پاشایی بود و واقعا باید بگم بهترین ملودی ای که برای آلبوم علی بود یادگاریه مرتضی پاشایی بود که فوق العاده زیبا بود . در مورد تنظیم ها باید بگم اصلا سطح حرفه ای نبود خیلی از کارا . مئلا موزیک هوا دو نفرس من که اول گوش کردم کاملا نزدیک به موزیک های میلاد ترابی بود و مهران عباسی چیزه جدیدی ازش ندیدم توی تنظیم این کار . در مورد هواداران که میگن توی این آلبوم اصلا از موزک کاور استفاده نشده باید بگم که شک نکنید که ملودی دو سه تا کار که علی به نام خودش ثبت کرده باید بگم موزیک یهویی ملودیه شعرش کاملا کاور موزیک ترکیه هست و توی تنظیم این کار از اورتور کاملا ترکیه ای استفاده کرده علی . آهنگ وایسا هشتاد درصد ملودیش الهام گرفته و کاور شده از آهنگ نرو از رضا صادقی هست . دوستای که موزیک حوزه ی بالکان و مثلا یونان رو گوش کرده باشن کاملا متوجه میشن که آهنگ عشق من ملودی و سازهای تنظیمش کاملا کاور شده از قطعات یونانی و حوزه ی بالکان هست . درسته توی ایران کسی زیاد موزیک یونانی گوش نمیده ولی اونایی که موزیک یونانی گوش داده باشن کاملا متوجه میشن آهنگ " عشق من " کاور همین حوزه هست . موزیک نشد هم ملودیه شعرش کاور شده از یه خواننده ی لس آنجلسی هست و کاملا مشخصه شبیه به یکی از قطعات اونور آبی هست و ملودی شعر این کار هم کاور شده ولی هر چی فکر میکنم یادم نمیاد از کدوم خواننده و کدوم آهنگ کاور شده ملودیه شعر و چون این کار رو زودتر از موزیک یونان مردم میفهمن که کاور شده اسمی از ملودی ساز کار نزدن چون کاور یه خواننده ی لس انجلسی ایرانی هست . ولی موزیک های یونانی معمولا اولا کسی دنبال میلیون ها آهنگ یونانی نمیگرده که پیدا کنه ورژن اصلیش رو علی خان ملودی رو به نام خودش ثبت کرده توی چند تا کار که کاملا مشهوده ملودی گوشه های یونانی و ترکیه ای داره . حتی آهنگ دلم مونده رو دستم خط ملودیش تقریبا کپی شده و الهام گرفته شده از یه خط ملودیه فکر کنم خطه ی لرستان هست که میگه : بیا ای مهربونم ، بیا دردت به جونم ... خدا نکنه خدا نکنه یه روز از من جدا شی ... و خیلی ایرادات دیگه میشه گرفت به کار و ایراد اصلیه کار اینه که هیچکدوم از این موزیک ها توی یه بازه ی زمانیه همزمان جمع نشده و صداهای علی توی این 15 تا آهنگ هیچکدوم توی یه سطح نبودن و معلوم بود مئلا یکیش رو دو سال پیش رکورد کرده و یکیش رو دو ماه قبل یکیش رو 6 ماه قبل و این خودش یه ضعفه . چرا نباید مثل میثم ابراهیمی یا احسان خواجه امیری یا رضا صادقی صدا در کل آلبوم توی یه لول و یه سطح نباشه ؟ در مورد خوده موزیک ها همین صدق میکنه و بالا هم اشاره کردم سطحشون یکی نیست ، آدم مثلا موزیک های آلبوم آخریه میثم ابراهیمی رو گوش میکنه سطح کیفیت ووکال و مسترینگ موزیکاش همش توی آلبوم روی یک سطح استاندارد بود یعنی یکیش بی کیفیت یکیش با کیفیت نبود و همش با کیفیت بود و یا آلبوم مهدی احمدوند هم مثله آلبوم میثم ابراهیمی . ولی این آلبوم تراک به تراک کیفیت ها فرق میکرد یکی با کیفیت یکی بی کیفیت یکی میکس و مسترینگ قوی یکی میکس و مسترینگ ضعیف ، یکی ووکال قوی یکی ووکال ضعیف . در کل این اولین آلبوم مجاز علی بود و هنوز علی در سطح مجاز خیلی راه طولانی ای رو داره . و به نظر من واسه آلبوم دومش باید تمرکز بیشتری داشته باشه و از طرف هواداراش توی فشار نباشه که زود آلبوم رو با عجله جمع کنه ، این آلبوم یه آلبوم عجله ای بود و فقط صرفا برای حضور علی توی آلبوم های مجاز بود . امیدوارم توی آلبوم بعدیش دقت بیشتری رو به خرج بده . بشدن منتظر اثر ماندگار مرحوم مرتضی پاشایی هستیم . موفق باشید