جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
چهارشنبه 6 خرداد 1394 - 23:35

من با دیگر نقد ها کاری ندارم و فقط و فقط دارم از نقدر کاملا اشتباه ترانه ترکت«همینه که هست» صحبت میکنم و بس.‌..
بنظر من که این مساله که سبک محمد علیزاده بنیامینی بوده اشتباهه.....چون دیگه هرکسی ترانه های بنیامین رو با همینه که هست مقایسه کنه متوجه تفاوت های بارزش میشه.....واما در مورد نقد چند مصراعی که گفته شد که کاملا اشتباهه : اگه عشق رو به بیماری ای تشبیه کنیم که ادم بهش مبتلا میشه و همه لحظه باهاش میاد و کسی هم که بیماره مسلما دوس نداره بیماری رو با خودش حمل کنه و همیشه در حالت زاری وجود داره این که کاملا مشخصه و همه میدونن خوب بیت «عاشقی بیماریه!/از حالا گریه و زاریه» رو اگه مصراع اول رو بگیریم شاعر این مصراع رو در برای همان زمان شروع عاشق شدنش گفته باشه معنای «حالا» هم مشخص میشه که این مصراع حال زار بیمار یا عاشق رو نشون میده که میگه «از حالا»(شروع عاشقیش و مبتلا شدن به عشق) گریه و زاریه که معنای ناراحتی وزاری شخص از عشقی که در برابرش کنترلی نداره رو نشون میده....
و اما «حال دلم عجیبه واسم/حالم عجیب غریبه واسم» در مورد مصراع اول عاشقی شخص باعث شده که تجربه ی جدیدی در قلب و دلش تجربه کنه و این تجربه و عشق برای خود شخص ناشناخته و عجیب هستش....
بنظرم در این شعر هم مهرزاد امیرخانی هنرش رو به اجرا گذاشته ولی کمی نسبت به شعر های دیگرش به تفکر بیشتری نیاز داره و این شاید اقتضای این هستش که مهرزاد امیرخانی دست به سبک جدیدی برای محمد علیزاده زده و همچنین شعر های ساده و روان ترکت های قبلیه محمد علیزاده باشه که این شعر رو بی معنی جلوه داده که اگه دقت بکار بره میبینیم چقدر مرتبط هستن ابیات این شعربا همدیگه....
با ارزوی موفقیت و سربلندی برای محمد عزیز و مهرزاد نازنین.....

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



افزودن یک دیدگاه جدید | موسیقی ما