يادداشتى را كه نوشته ام دوباره خواندم. به قولِ فرنگى ها «كامِنْت»ها را هم. در هيچ كجاىِ يادداشت توهينى نمى بينم. مسئوليّتِ نوشته هاىِ دوستان [همان «كامِنْت»ها] هم با من نيست. فقط يكى-دوُ نكته:
در كجاىِ يادداشت نامى از آقاىِ فرهمند نوازنده ىِ محترم كوبه اى رفته كه دوستان مرقوم فرموده اند به ايشان توهين شده است؟ در يادداشت به شكلِ مشخّص آمده به جُز تعدادى از نوازنده ها باقى سرشناس نبوده اند و بى درنگ توضيح داده شده كه سرشناس نبودنِ ايشان بى اهميّت توانست بود اگر كه نوازندگانى تواناتر مى بودند. پس تأكيدى نه بر كسى خاص بوده وَ نه بر گمنامى وَ بديهى ست كه در يك يادداشت بنا نيست از تَك-تَكِ آدم ها نام بُرد وُ نوشت به جُز فُلانى وُ فُلانى بقيه خوب نبودند يا بودند يا چه. كليّتى لحاظ مى شود وُ درباره اش سخن مى رود.
مى مانَد يك نكته: در همه جاىِ جهان براىِ تشكيل يك اُركِستْر فراخوان داده مى شود، «ژورى» و هيئتِ داورانى كه موردِ قبول قاطبه ىِ اهلِ فن باشند از متقاضيان آزمون مى گيرند و نتيجه هرچه باشد از سوىِ همگان پذيرفته مى شود. شما در اركسترتان بزرگانى چون على رهبرى و اسماعيلِ تهرانى داريد، كافى ست يك فراخوان بدهيد و يك آزمونِ جدّى برگزار كُنيد تا اين حرف وُ حديث ها [كه مطلقاً توهين آميز نيست] تمام بشود. وَ چُنان كه در متنِ يادداشت هم آمده بعيد است اين دو كاربلدِ كارآمد خود به فكرِ چُنين آزمون وُ نظم وُ نسقى نباشند. بديهى ست هرچيز قاعده اى دارد وُ كار با فريادِ وامصيبتا سَر دادن سامان نمى گيرد.
دوستدار وَ اميدوارِ اُركِستْرِ شما
مانىِ جعفرزاده
پِى-نِوِشت:
اين چند سطر را با گوشى ام نوشته ام كه امكانِ دَرجِ نيم-فاصله را بر خود ندارد. به اين دليل بابتِ رعايت نشدنِ نيم-فاصله ها از خوانندگانِ محترمِ «سايتِ موسيقىِ ما» عذر مى خواهم.
يادداشتى را كه نوشته ام دوباره خواندم. به قولِ فرنگى ها «كامِنْت»ها را هم. در هيچ كجاىِ يادداشت توهينى نمى بينم. مسئوليّتِ نوشته هاىِ دوستان [همان «كامِنْت»ها] هم با من نيست. فقط يكى-دوُ نكته:
در كجاىِ يادداشت نامى از آقاىِ فرهمند نوازنده ىِ محترم كوبه اى رفته كه دوستان مرقوم فرموده اند به ايشان توهين شده است؟ در يادداشت به شكلِ مشخّص آمده به جُز تعدادى از نوازنده ها باقى سرشناس نبوده اند و بى درنگ توضيح داده شده كه سرشناس نبودنِ ايشان بى اهميّت توانست بود اگر كه نوازندگانى تواناتر مى بودند. پس تأكيدى نه بر كسى خاص بوده وَ نه بر گمنامى وَ بديهى ست كه در يك يادداشت بنا نيست از تَك-تَكِ آدم ها نام بُرد وُ نوشت به جُز فُلانى وُ فُلانى بقيه خوب نبودند يا بودند يا چه. كليّتى لحاظ مى شود وُ درباره اش سخن مى رود.
مى مانَد يك نكته: در همه جاىِ جهان براىِ تشكيل يك اُركِستْر فراخوان داده مى شود، «ژورى» و هيئتِ داورانى كه موردِ قبول قاطبه ىِ اهلِ فن باشند از متقاضيان آزمون مى گيرند و نتيجه هرچه باشد از سوىِ همگان پذيرفته مى شود. شما در اركسترتان بزرگانى چون على رهبرى و اسماعيلِ تهرانى داريد، كافى ست يك فراخوان بدهيد و يك آزمونِ جدّى برگزار كُنيد تا اين حرف وُ حديث ها [كه مطلقاً توهين آميز نيست] تمام بشود. وَ چُنان كه در متنِ يادداشت هم آمده بعيد است اين دو كاربلدِ كارآمد خود به فكرِ چُنين آزمون وُ نظم وُ نسقى نباشند. بديهى ست هرچيز قاعده اى دارد وُ كار با فريادِ وامصيبتا سَر دادن سامان نمى گيرد.
دوستدار وَ اميدوارِ اُركِستْرِ شما
مانىِ جعفرزاده
پِى-نِوِشت:
اين چند سطر را با گوشى ام نوشته ام كه امكانِ دَرجِ نيم-فاصله را بر خود ندارد. به اين دليل بابتِ رعايت نشدنِ نيم-فاصله ها از خوانندگانِ محترمِ «سايتِ موسيقىِ ما» عذر مى خواهم.