![«رومی 3» بیشتر به سمت موسیقی پاپ رفته است](https://musicema.ir/sites/default/files/styles/300/public/news/b1/0.49742dd.jpg?itok=-d_No5um)
گفتگو با پدرام درخشاني؛
«رومی 3» بیشتر به سمت موسیقی پاپ رفته است
موسیقی ما - پدرام درخشاني كه كنسرتش در مرداد و شهريور در تالار وحدت با استقبال زيادي مواجه نشد؛ هماكنون درنظر دارد كنسرتهاي بعدي خود را با بخش خصوصي برگزار كند.
پدرام درخشاني(سرپرست گروه موسيقي رومي و آهنگساز) گفت: هماكنون اوضاع براي برگزاري كنسرت در مقايسه با سالهاي گذشته بسيار فرق دارد. بهيقين كسي كه ميخواهد كنسرت برگزار كند، جدا از سابقه هنري خود بايد كاملا به صورت حسابشده عمل و با برنامهريزي جلو برود.
وي افزود: هماكنون براي يك كنسرت بايد به عواملي مانند موسيقي، مخاطب، زمان و تبليغات خوب اهميت داد و بعد اقدام به برگزاري كنسرت كرد.
اين آهنگساز كه در مرداد ماه با گروه موسيقي رومي به صحنه رفته است، خاطرنشان كرد: اين كنسرتها را انجمن موسيقي ايران برگزار كرد. ما توقع داشتيم براي اين كار تبليغات بهتري صورت بگيرد كه متاسفانه اين امر محقق نشد و كنسرت هم نتوانست مخاطبان زيادي را جلب كند.
وي درباره همكاري خود با گروه آواي مهرباني(بهعنوان آهنگساز و نوازنده سنتور) به سرپرستي سهيلا پورگرامي كه سه روز در اواخر شهريور در تالار وحدت به صحنه رفته و اين كنسرت هم مانند كنسرت گروه رومي با استقبال مواجه نشد، اظهار داشت: به دليل مسافرتهاي پايان تابستان و انتخاب زمان نامناسب؛ اين كنسرت هم باوجود تمرين فراوان و آهنگهاي بسيار خوبي كه انتخاب كرده بود، نتوانست مخاطبان را به تالار وحدت بكشاند.
درخشاني با تاكيد بر اين موضوع كه كنسرت به معناي ويترين كاري يك موسيقيدان است، گفت: معمولا موسيقيدانها در زمان برگزاري كنسرت به ضرر و زيان مالي فكر نميكنند. بيشتر آنها به دنبال شناساندن موسيقي خود و آلبومهاي خود به مخاطبان هستند اما اگر اين ويترين به حد نصاب نرسد، گروه سرخورده ميشود.
اين آهنگساز در ادامه صحبتهاي خود با تاكيد بر اين موضوع كه هدف گروه موسيقي؛ ساخت موسيقي خوب با استفاده از سازهاي ايراني و معرفي موسيقي ايراني در يك قالب جديدتر به مخاطبان است، يادآور شد: در زمان برگزاري كنسرت؛ ما براي تمام اعضاي گروه يعني نوازنده، آهنگساز و خواننده برنامه داريم و همه آنها به طور همسان در گروه نقش دارند اما شناساندن اين نوع موزيك در ايران نياز به تبليغات و همكاري اهالي اهل قلم دارد.
اين آهنگساز كه آلبومهاي رومي يك و دو را منتشر كرده است، از ضبط آلبوم رومي 3 خبر داد.
بهگفته درخشاني، رومی 3 بیشتر به سمت موسیقی پاپ رفته است؛ البته موسیقی پاپی که به نظریات درخشاني بیشتر نزدیک است. از نگاه او؛ اين موسيقي کاملا ایرانی و اصیل است و همچنین هویت دارد.
درخشانی در رابطه با سازهاي این آلبوم نيز گفت: تنوع سازها در این آلبوم بسیار زیاد است. در هر قطعهای سازها براساس شعر و نوع موسیقی انتخاب و تعیین میشوند. همچنین قطعات و خوانندههاي اثر باهم متفاوت هستند.
پدرام درخشاني(سرپرست گروه موسيقي رومي و آهنگساز) گفت: هماكنون اوضاع براي برگزاري كنسرت در مقايسه با سالهاي گذشته بسيار فرق دارد. بهيقين كسي كه ميخواهد كنسرت برگزار كند، جدا از سابقه هنري خود بايد كاملا به صورت حسابشده عمل و با برنامهريزي جلو برود.
وي افزود: هماكنون براي يك كنسرت بايد به عواملي مانند موسيقي، مخاطب، زمان و تبليغات خوب اهميت داد و بعد اقدام به برگزاري كنسرت كرد.
اين آهنگساز كه در مرداد ماه با گروه موسيقي رومي به صحنه رفته است، خاطرنشان كرد: اين كنسرتها را انجمن موسيقي ايران برگزار كرد. ما توقع داشتيم براي اين كار تبليغات بهتري صورت بگيرد كه متاسفانه اين امر محقق نشد و كنسرت هم نتوانست مخاطبان زيادي را جلب كند.
وي درباره همكاري خود با گروه آواي مهرباني(بهعنوان آهنگساز و نوازنده سنتور) به سرپرستي سهيلا پورگرامي كه سه روز در اواخر شهريور در تالار وحدت به صحنه رفته و اين كنسرت هم مانند كنسرت گروه رومي با استقبال مواجه نشد، اظهار داشت: به دليل مسافرتهاي پايان تابستان و انتخاب زمان نامناسب؛ اين كنسرت هم باوجود تمرين فراوان و آهنگهاي بسيار خوبي كه انتخاب كرده بود، نتوانست مخاطبان را به تالار وحدت بكشاند.
درخشاني با تاكيد بر اين موضوع كه كنسرت به معناي ويترين كاري يك موسيقيدان است، گفت: معمولا موسيقيدانها در زمان برگزاري كنسرت به ضرر و زيان مالي فكر نميكنند. بيشتر آنها به دنبال شناساندن موسيقي خود و آلبومهاي خود به مخاطبان هستند اما اگر اين ويترين به حد نصاب نرسد، گروه سرخورده ميشود.
اين آهنگساز در ادامه صحبتهاي خود با تاكيد بر اين موضوع كه هدف گروه موسيقي؛ ساخت موسيقي خوب با استفاده از سازهاي ايراني و معرفي موسيقي ايراني در يك قالب جديدتر به مخاطبان است، يادآور شد: در زمان برگزاري كنسرت؛ ما براي تمام اعضاي گروه يعني نوازنده، آهنگساز و خواننده برنامه داريم و همه آنها به طور همسان در گروه نقش دارند اما شناساندن اين نوع موزيك در ايران نياز به تبليغات و همكاري اهالي اهل قلم دارد.
اين آهنگساز كه آلبومهاي رومي يك و دو را منتشر كرده است، از ضبط آلبوم رومي 3 خبر داد.
بهگفته درخشاني، رومی 3 بیشتر به سمت موسیقی پاپ رفته است؛ البته موسیقی پاپی که به نظریات درخشاني بیشتر نزدیک است. از نگاه او؛ اين موسيقي کاملا ایرانی و اصیل است و همچنین هویت دارد.
درخشانی در رابطه با سازهاي این آلبوم نيز گفت: تنوع سازها در این آلبوم بسیار زیاد است. در هر قطعهای سازها براساس شعر و نوع موسیقی انتخاب و تعیین میشوند. همچنین قطعات و خوانندههاي اثر باهم متفاوت هستند.
منبع:
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1389 - 00:00
دیدگاهها
وای رومی 3.
کم کم دیگه دارن پاپ می خونن.
امیدوارم از رومی 2 خیلی بهتر باشه!
به نظر من یکی از نقاط قوت گروه رومی اینه که مخاطب خاص خودشو داره... اکثر این گروههایی که میخوان همه نوع سلیقه ای رو راضی کنن فقط به قیمت فروش بیشتر کنسرتاشون و واسه تبلیغات با هر شرکتی که گیر میارن قرارداد میبندن ،افت فاحشی در کیفیت آهنگها و بر گزاری کنسرتاشون میشه دید مثل فرمان فتحعلیان که کنسرتهای به یاد موندنیش مربوط میشه به همون کنسرتهای هفت ، هشت سال پیشش (البته فقط از لحاظ اجرای کنسرت میگم نه سبک و آهنگاش) .. البته از حق نمیشه گذشت که رومی با توجه به اینکه بهترین نوازنده هارو تو ایران دور هم جمع کرده ولی بلیتهاش همیشه جزو ارزون ترینهاس 30 تومن برای ردیف جلو اونم تو تالار وحدت!! ولی جمید عسگری 50 تومن!!!!!
وگرنه سالن تالار وحدت شب دوم کنسرت رومی پر شده بود و خوب هم استقبال شده بود
افزودن یک دیدگاه جدید