جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
حمید عسکری: «من به جزعشق تو عشقی را عشق نمی‌دونم..!»
گفت و گو با حمید عسکری:
حمید عسکری: «من به جزعشق تو عشقی را عشق نمی‌دونم..!»
موسیقی ما - مینا آتشی: امکان نداشت که مجله، رسانه یا سایتی از او خبرکار نکرده باشد به هر کجا که سر می‌زدم نام او به چشم می‌آمد حتی در کل شهر هم پوستر‌های مختلفی از او به چشم می‌خورد اما نمی‌دانم به یک یاره چی شد که این حضور پررنگ، بی‌رنگ و تا به این لحظ محو شد شاید می‌خواست سوپرایز باشد و یا هر چیز دیگر ولی هر چه که بود بهترین دلیل بود تا با حمید عسکری گفت‌و‌گویی بلند داشته باشم او در این مصاحبه حرف‌ها و درد و دل‌های زیادی کرد که درادامه آنرا می‌خوانید:

  • چرا مدتی است که حمید عسکری به افراط و تفریط دچار شده است؟
منظورتان را نمی‌فهمم؟

  • یک مدت بود که رسانه‌ها و مطبوعات پر از مطلب و اخبار تو بود و امکان نداشت که جایی حتی در سطح شهر خبر یا پوستری از حمید عسکری نباشد اما تمامی این مسائل به یک باره کمرنگ و به کل محو شد؟
۲ دلیل داشت، یکی درگیر کار آلبوم جدیدم و ساختن کار برای خواننده‌های دیگر بودم و دیگر اینکه مطبوعات و رسانه‌ها حتی نسبت به گذشته طی یکی دو سال اخیر دچار حواشی شده و آن روند سالم را کمتر در کارشان دیده می‌شود و راحت بگویم یک جورایی فاسده شده و یک روند نیمه هنری را مطبوعات و سایت‌های اینترنتی در پیش گرفتند و من ترجیح می‌دهم که بیشتر وقتم را صرف کارم نموده و به این مسائل نپردازم.

  • این دلخوری از جای خاص یا مسئله‌ای نشات گرفت؟
نه صرفا بحث حمید عسکری نیست مسئله اینجاست که یک سری موضع گیری‌هایی وجود دارد.

  • فقط برای شما؟
نه! واسه همه این داستان وجود دارد چون کسی با من خصومتی که ندارد وقتی یک چنین اتفاقی چه برای من چه برای دوستانم رخ می‌دهدباعث بدبینی می‌شود و بنابراین سعی کردم مدت ز یادی را رو رسانه‌ها نگذارم.

  • از آلبوم «کما ۳» چه خبر؟
فعلا تنها در یک جمله می‌توانم بگویم خیلی به حس من نزدیک بوده و آن چیزی هست که خودم واقعا احساس و درکش می‌کنم.

  • این چه نوع حسی است؟
یک حسی که به حس من نزدیکه چون آهنگسازی تمامی قطعات خودم بودم و امیدوارم که به حس طرفدارانم هم نزدیک باشد.

  • در این آلبوم با چه اشخاصی همکاری کردی؟
همانطور که گفتم آهنگسازی تمامی قطعات خودم و ترانه سرایان کار هم علی بحرینی، داریوش شهریاری، نرگس جعفری، امین بامشاد و ۵ قطعه هم خودم و کار تنظیم هم بر عهده میلاد ترابی مهران خالصی، امید حجت به اضافه جوانی ۱۸ ساله با نام فرشاد فارسی که تنظیم سرکاستی آلبوم کار او می‌باشد.

  • به نظرت بهتر نبود آهنگسازی را بر عهده اشخاص دیگر می‌گذاشتی؟
چرا ولی یک نکته هست آن هم اینکه آهنگسازی در کشور ما به شدت فقیر است یعنی ما آهنگساز خوب نداریم و فکر می‌کنم هیچ یک از آهنگساز‌ها به اندازه من تراک هیت نداشتند در نتیجه خدم را جزو بهترین آهنگساز‌های این مملکت می‌دانم بنابراین چه کسی بهتر از خودم؟

  • بگذریم یک مسئله‌ای که در رزومه کاری تو به چشم می‌آید این است که در آلبوم اول فقط با میلادترابی همکاری داشتی در آلبوم بعدی این همکاری کات و به نیما وارسته انتقال یافت و الان هم مجددا با میلاد ترابی همکاری دارید.. علت این همه سردرگمی چیست؟
 اول صحبت‌هایم هم گفتم موسیقی خاله بازی نیست هم نیما هم میلاد جزو دوستان خوب من هستند ولی اینجا تصمیم گیرنده صرفا منم! و من هستم که تصمیم می‌گیرم که با توجه به فضای ایجاد شده باید باد چه کسی همکاری داشته باشم و موضوع کاملا یک طرفه است و من بودم که تصمیم گرفتم در آلبوم اول میلاد باشد و بعد از آن نیما و در حال حاضر با هم با میلاد و دوستان دیگر کار کنم و شاید در آلبوم بعدی باز نیما دوباره کار کنیم!

  • همکاری‌ات با «هدایت فیلم» به کجا کشید؟
به جای خاصی نباید کشیده شود یک قراردادی بود که امضاء شد و الان هم دورانش را سپری می‌کند.

  • برای حمید عسکری تا به حال پیش امده که صدای خواننده‌ای به دلش بشیند و به او برای همکاری پیشنهاد دهد؟
اگر بخواهم واقعیت را بگویم تا به حال صدای خوب آنچنانی نداشتیم.

  • حتی میان خوانندگان (شناخته یا ناشناخته) این مسئله پیش نیامده است؟
در بین خواننده‌های ناشناخته که نه اما در میان خواننگان مطرح معمولا من پیشنهاد گیرنده هستم تا دادنده.

  • از بین آثار تازه انتشار یافته چطور؟ کدامیک را بیشتر پسندیدی؟
هیچ کدام، بودند آلبوم‌هایی که یکی دو تراک خوب داشتند ولی تنها داشتن دو تراک خوب برای یک آلبوم ضعف بوده و من آن کار را موفق نمی‌دانم به نظرم آخرین آلبوم موفقی که به بازار آمد «کما۱» بود ولی بعد از آن اثری را ندیدم که تعداد آثار خوبش زیاد باشد، و از انجائی که سطح کار‌ها به شدت پایین آمده زمانی یک آلبوم منتشر شود و قطعات خوب آن کم باشد همه می‌گویند چه آلبوم خوبی! این قضیه به عقیده من اصلا چیز جالبی نیست.

  • برای آلبوم جدیدت نمی‌خواهی ساپورت خبری ویژه‌ای ترتیب ببیینی؟
کار خوب خودش پخش می‌شود و هیچ احتیاجی به رسانه یا امثال این ندارم.

  • این به این معناست که حمید عسکری در سکوت خبری بسر می‌برد؟
آخه خبری نیست..!

  • چرا همیشه نام کما را برای آلبوم‌هایت انتخاب می‌کنی؟
دوست دارم و از این حرکت خوشم می‌آید

  • پس دلیل خاصی ندارد؟
چرا ولی کاملا شخصی است.

  • صحبت پایانی؟
دلم می‌خواهد بعنوان یک پیام برای طرفدارانم باشد و آن هم اینکه از ته قلبم واقعا عاشق طرفدارانم هستم و دوست دارم بدانند که حمید عسکری در یک سال اخیر یک ساعت نبوده که به این آلبوم فکر نکند و تمام تلاشش را کرده تا نظر شما را در «کما۳» جلب کند و فکر می‌کنم تا حد زیادی به سلیقه اشان نزدیک شده باشم به هر حال دلم برای همه اشان تنگ شده و دوست دارم که هر چه زود‌تر از نزدیک ببینمشان.. همین.
منبع: 
هفت نگاه
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردین 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

واقعا من هنوز هاج و واج موندم یعنی این حرفا رو حمید عسکری زده... تا الان هیچ موقع تو مصاحبه هاش این طوری صحبت نکرده بود اخه وقتی خودش تو ایران خیلی ها رو قبول داره بعد یهو این طوری نظرش عوض میشه وخودشو فقط میبینه ... من که طرفدار کاراش هستم اصلا توقع نداشتم این طوری صحبت کنه. وبا محمدوارسته تو این که باید با طرفدارات تعامل داشته باشی موافقم چون این جوری بهتر میتونی بفهمی که طرفدارات ازت چی میخوان

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

اگه یکی از ترکهات به اندازه یکی از ترکهای رگ خواب گل کرد اونوقت میتونی بیای این حرفهار بزنی داداش!
دیگه یگانه و صادقی و چاووشی صدا ندارن هان؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

VaaY...Man ke asheghe in mossahebash shodam, kheiliii bahal bOOd:-D
Makhsosan inke cheraa coma mizari!? dOOs dashtam:-)))
aSheGhetamMm, Sedaat, Khodet, Ahang saazit take:-X

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

سلام
یه خواهشی از اقای عسکری داشتم...خواهشا دیگه این لطف و در حق اقای وارسته نکن !!!و ضعف ملودیهاشونو و تکراری شدنشونو گردن اقای وارسته نندازن..مثلا اومد با معرفت بازی در اره...اول انتشار کما2 گفت اگر عیبی باشه گردن منه ...اقای وارسته کارشو خوب انجام داده..نگو داره راست میگه حقیقت و میگه ...اما بعضی بی جنبه ها زود در مقابل بهترین تنظیم کننده یه ایران گارد گرفتن ...حالا با کما3 همه مطمئن شدن اگر حمید عسکری به کما 3 رسید با لطف و کارارزنده یه اقای وارسته بود ..کما 3 یک افتضاح تو موسیقی ایران...ممنون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

حمید دوست داریم اما تو .توآلبومات خیلی خسیسی.

به خدا من طرفدارتم اگه نمیدونی از همین بچه های موسیقی ما بپرس.

راستی یه خواننده وقتی موفق هست که با طرفداراش تعامل داشته باشه که البته تو اینجور نیستی و حتی ایمیلتو سالی یه بار چک نمیکنی.

من تو آبادان منتظرتم......

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

من آلبوم اول جناب عسکری رو خیلی دوست دارم ولی به نظر من تویه ملودی خیلی دارن یه ریتم میشن و تکراری آهنگ میسارن در مورد آلیوم دوم هم هیمنطور بود ولی حضوره نیما وارسته رنگ داد به آلبوم ولی آلبوم سوم از نظر تنظم هم مشکل داشت و آدم نمیتونست باهاش ارتباط بر قرار کنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

خدایی یه ذره از صداش خوشم می اومد اونم فدای این غرور کاذبش شد. باز اگه چاووشی یا یگانه این حرفها رو میزدن یه چیزی که خیلی از این عسکری سالارترند.
به قول یکی از دوستا یکی اینو از کما در بیاره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

به حمید شادمهر عقیلی تقلبی فالش خون بگین بابا بشین سرجات همش از بنیامین،شادمهر واین و اون تقلید میکنی.به عشق عشق تو من ...هم میدادی پیام شمس تنظیم کنه که شبیه تو رو من ، من تورو بشه(مثل من تو بهشتم و تو فرشتمی ...)که دادی نیما وارسته عینا مثه دنیا دیگه مثل تو نداره تنظیم کنه.تو آخه خواننده ای؟تو آخه آهنگسازی؟اگه باشی محسن یگانه چیه؟رضا صادقی چیه؟بنیامین چیه؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

میگم اعتماد به نفس هم خوب چیزیه...
کما1=کما2=کما3=کماn

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آقای عسکری آیا فروش 30 درصدی آلبوم جدیدتان برای شما و بازار موسیقی موفقیتی چشمگیر به حساب می آید؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

سلام دوستان....من خدای نا کرده قصد هیچگونه توهینی به آقای

عسکری ندارم اما این قسمت از صحبت هایشان فوق العاده خنده

دار است:

چرا ولی یک نکته هست آن هم اینکه آهنگسازی در کشور ما به شدت فقیر است یعنی ما آهنگساز خوب نداریم و فکر می‌کنم هیچ یک از آهنگساز‌ها به اندازه من تراک هیت نداشتند در نتیجه خدم را جزو بهترین آهنگساز‌های این مملکت می‌دانم بنابراین چه کسی بهتر از خودم؟

جواب:

آهنگسازهای خوب هستند مانند:چاوشی...یگانه...سیروان...بهنام صفوی...شهاب رمضان...رضا یزدانی و غیره

----------------------------------------------------------------

هیچ کدام، بودند آلبوم‌هایی که یکی دو تراک خوب داشتند ولی تنها داشتن دو تراک خوب برای یک آلبوم ضعف بوده و من آن کار را موفق نمی‌دانم به نظرم آخرین آلبوم موفقی که به بازار آمد «کما۱» بود ولی بعد از آن اثری را ندیدم که تعداد آثار خوبش زیاد باشد، و از انجائی که سطح کار‌ها به شدت پایین آمده زمانی یک آلبوم منتشر شود و قطعات خوب آن کم باشد همه می‌گویند چه آلبوم خوبی! این قضیه به عقیده من اصلا چیز جالبی نیست.

جواب:در سال 89 آلبوم های حریص..رگ خواب

درسال 88:ژاکت..عشق من باش

در سال 87:یه شاخه نیلوفر و نفس های بی هدف و....

-----------------------------------------------------------------

هنرمند باید متواضع و توانا باشد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

صادق چطوری نوشتشو Bold کرده ؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آقای حمید عسکری واقعا بعضی حرفات عجیب غریب هستش!

آلبومت فقط دو تا ترک خوب داشت البته در حد خود آلبومت

آلبوم های رگ خواب و رمانتیک و حریص و ... اینا یعنی ضعیف بودن؟!

بخدا آلبوم هیت از آرمیک که غیر مجاز بودش از لحاظ اهنگ سازی و ترانه از آلبوم تو قشنگ تر بودش

http://www.armicmusic.com/download?category=5

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

بابا حمید عسگری چی میگی؟؟؟تو کجای موسیقیه این مملکتی ؟ چقدرم مغروری . . . . 2 تا کنسرت دادی و 1000 نفر اومدن دیدن ، جو گرفته . . . درسته موسیقی تنزل کرده اما یکیشون هم خودت بودی . . چون ظرفیتت و نوآوریت به اندازه آلبوم کما 1 بوده و تمام شده رفته . . . . .پس برو یه ذره از بقیه یاد بگیر . . .ن.آوری داشته باش . . تواضع . . . مانی رهنما و چاوشی و یگانه و بنیامین و اصفهانی و یگانه و . . . . فاصله ی وحشتناکی با تو دارن . . .خودتا خیلی بالاها فرض کردی . . .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

سلام
خیلی ممنون بابت مصاحبه!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

اوووووووووووووووه ... فکر نمی کردم تا این حد مغرور شده باشه ...

حمید عزیز ... هیشکی با غرور به جایی نرسیده ... خیالت راحت ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

باز معذرت میخوام ولی باید اینو قبول کنی!تو خوبی ولی به اونا نمیرسی!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

عجب ادم مغروری!
البوم کما 1 خودشو بهترین البوم میدونه!
بعد یه نگا نمیکنه ببینه حریص پر فروش ترین البوم سال وبهترین شده یا محسن یگانه خواننده ی سال 89 شده!
واقعا که...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

برو بابا دلت خوشه
کارات در حد ساسی مانکنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

بهتره که تو دنیای خودت غرق بشی
یکی اینو از کما دربیاره...یه ذره از محسن چاووشی تواضع یاد بگیر
کما 1 فقط یه اتفاق بود و بس اگه اون دو تا ترکش قبل از البوم پخش نمیشد هیشکی سمتش نمیرفت فقط کنجکاوی بود
سعی کن خودت باشی نه اینکه توی هر سه تا البومت ادای یکی دیگه رو دربیاری آهنگسازیات هم همه مثل هم هیچ خلاقیتی هم نداره اینقدر توی توهم البوم اولت هستی که میترسی اسم البومای بعدیت هم عوض کنی
یکی حرف خیلی قشنگی زد گفت محسن چاووشی کسیه که دنبال شهرت و پول و ... نبود ولی به همشون رسید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

دوباره بحث وجنجال شروع شد ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

دوستان آقای عسگری راست میگه . آلبوم خوب نداشتیم .

آلبوم یگانه و خواجه امیری و چاوشی بد بودن .

آره دیگه . وقتی آلبوم کما خوبه ، این آلبوما میشن بد !

البته آقای عسگری آلبوم کما 1 رو بهترین میدونن . که به نظر منم خوب بود.اما کما 3 اصلا به آلبوم 3 تا خواننده بالا نمیرسه .

در مورد صدای خوب واقعا بی انصافیه ،

یعنی رضا صادقی و یگانه و . . . صداشون خوب نیست ؟

بابا صدای خواجه امیری که فوق العادس .

به هر حال آدم نباید مغرور باشه . این قضیه شامل تمام خواننده ها میشه که نباید مغرورباشن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

واقعا فکرش رو نمیکردم حمید عسگری یک همچین ادم مغروری باشه واقعا واسش متاسفم واقعا........ ا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

تند نرید دوستان این مصاحبه اصلا ماله یکی دو ماه پیشه اصلا قبل از حریص و کما 3
البته حمید یه ذره تند رفته تو این مصاحبه مگر نه خواننده خوبیه
خودشم که از طرفدارای سلطان چاوشی هست :
http://www.mediafire.com/?qrsxxl1jbleq1ku
البته قبل از اومدن حریص به جز رمانتیک البوم خوب دیگه ای هم نیومد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آقای عسکری خیال میکنی کی هستی که ذرباره همه چیز نظر میدی؟ درسته آهنگسازی تو کشور خوب نیست ولی قطعا کارهای تو که اصلا خوب نیست.
در مورد آلبوما هم اینهمه آلبوم خوب داریم که هر کدومشون به تنهایی از سه تا کماهات باهم برترن.
آهنگات فقط به درد کاندید شدن در کنار آهنگای عمو پورنگ و فیتیله برای کودکان میخورن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

آلبوم جالبی نیست
فقط آهنگ به عشق تو خیلی قشنگه
چی ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی محسن یگانه و محسن چاووشی رو نمیبینه ؟
برات واقعا متاسفم حمید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

اقا حمید این قدر مغرورانه صحبت کردن خوب نیست یه هنرمند باید متواضع باشه
محسن چاوشی با این همه محبوبیت و طرفدار خودشو هیچ وقت خودشو گم نکرد و واسه همه احترام قائله و اصلا اهل تعریف از خودش نیست و همه هم واسش احترام قائلن
اخه این حرف یعنی چی؟
چرا ولی یک نکته هست آن هم اینکه آهنگسازی در کشور ما به شدت فقیر است یعنی ما آهنگساز خوب نداریم و فکر می‌کنم هیچ یک از آهنگساز‌ها به اندازه من تراک هیت نداشتند در نتیجه خدم را جزو بهترین آهنگساز‌های این مملکت می‌دانم بنابراین چه کسی بهتر از خودم؟
واقعامن همینطوری هنگ کردم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

سلام
اول از سایت خوب موسیقی ما به خاطر قرار دادن مصاحبه ها و .. ممنونم
و درباره ی این مصاحبه:
من که یکی از پر و پا قرص ترین طرفداراشم قبول دارم تو این مصاحبه شاید یه کمی از کالبد حمید عسکری ای که ما تو ذهنمون ساختیم خارج شده اما این حقیقت رو هم توی حرفاش قبول دارم که تو ایران یه خواننده ی موفق بوده اون هم در سطح 1 . چون بقیه اگر با یه آلبومشون کاملا موفق شدن اما با آلبوم بعدیشون چون فضاشون رو خیلی عوض کردن تو ذوق طرفدارها زدن و این خوب نیست. حمید عسکری حداقل تو هر آلبوم همیشه ترک هایی داره که میشه گفت مورد علاقه ی همه ی طرفداراشه.
اما ضمن زیبایی ترک های کما 1 و 3 که همه رو مجذوب خودش کرد. بر خلاف خیلی ها میگم موسیقی و صدا توی ترک های کما 2 خیلی مچ و هماهنگ ترن.
به امید موفقیت برای همه ی هنرمندها از جمله خواننده ی محبوب خودمون **(حمید عسکری)**

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

نباید اینطوری جواب مصاحبه هارو بده . وقتی درباره هیچ خواننده ای نظر نمیده حتی درباره ی یک آهنگشون یعنی فقط خودشو میبینه
ما خیلی دوسش داریم آخه چرا باید انقدر مغرور باشه؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

این مصاحبه ی حمید عسگری ام واسه خودش یه پا قهوه تلخه ها ...!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

ishon to koma hastan shadiiiid vaaaayyyy khoda khodesho behtrin ahangsaz midone vaghean ke ja khordam ajab adamiye ishon

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

فقط و فقط بهترین خواننده ایران حمید عسگری

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

با خوندن این مصاحبه نمیدونم من تو کما رفته ام یا شخص حمید عسکری؟؟؟واقعا که باورم نمیشه اینا حرفای آقا حمید باشه!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

سلام
من یکی از طرفدار های پرو پا قرص این آقا بودم ولی وقتی میبینم جز خودش هیچکس رو قبول نداره فقط میتونم بگم هیچی نیستی...!
اونم با این آلبوم که هیچ حرفی واسه گفتن نداشت
به نظر من ایشون به گرد پای خوانندگان محترم و واقعا دوست داشتنی همچون آقایون خواجه امیری,یگانه,چاوشی و.. نمیرسن
یه بار دیگه میگم خیلی مغروری آقای ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

من خودم به آهنگهای عسگری علاقه دارم ولی اون بهترن تو ایران نیست!!!!
این نهایت غروره که خودشو بهترین میدونه
آلبوم محسن یگانه به مراتب با احساس تر و شعراش هم بسیار بسیار قوی تر از شعرای آبکی آلبوم حمید عسگری بود!!!
فقط متاسفم براش که غرق شهرت شده و خودشو گم کرده
این مصاحبه یه فاجعه بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

با بودن خواننده هایی مثل محسن یگانه ...بابک جهانبخش...محسن چاوشی...رضا صادقی...احسان خواجه امیری و...بازم میگی صدا نداریم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:46

دوستانی که با شخصیت حمید عسکری اشنا نیستند باید بگم این مصاحبه رو یک مجله انجام داده که اسمش پایین مصاحبه است و یه سری کار ژورنالیستی انجام داده مطمعنا منظور حمید عسکری این نیست که برداشت شده حمید واقعا شخصیت متواضع و مهربان دارهاینو در کنسرتاش میشه درک کرد و با همه رابطه خوبی داره حتی کسانی که علیه او مصاحبه کردن مسه علی بحرینی و بنیامین

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حمید عسکری: «من به جزعشق تو عشقی را عشق نمی‌دونم..!» | موسیقی ما