برنامه یاد بعضی نفرات
 
ارکستر باید درست بزنه
یادداشتی درباره تصمیم جدید ارشاد درباره اعطای مجوز به افراد حقیقی؛
ارکستر باید درست بزنه
موسیقی ما - رسول ترابی: در بهترین حالت ، مدیر اجرائی، تولید و یا تهیه کننده آلبوم ها و کنسرت های موسیقی ام. پس این موضوعی که به تازگی مدیر کل محترم دفتر موسیقی مطرح کرده اند تاثیری در حال و روز کاری من از نظر وجهه و نوع کارم نخواهد داشت. برایم فرق چندانی ندارد که با شرکت و موسسه همکاری کنم یا بدون آنها. اما اگر این اتفاق بیفتد که البته اعلام رسمی شده ولی به مرحله اجرا نرسیده، همه چیز برای موسیقی پاپ، که داشت سر و سامان می گرفت، بدون شک به هم خواهد ریخت.

متن خبر ساده، صریح و حتی برای بعضی ها خوشحال کننده بود. روابط عمومی دفتر موسیقی خبری را به نقل از مدیر کل دفتر موسیقی اعلام کرده است :((مديركل دفتر موسيقي اعلام كرد افراد حقیقی از این پس می‌توانند آثار موسیقایی خود را به طور مستقل و بدون واسطه شرکت‌های رسمی برای دریافت مجوز به دفتر موسیقی ارائه کنند.))

  • برداشت اول:ظاهر قشنگ
تصمیمی بسیار عالی گرفته شده است ولی... بعد از این هیچ موسسه و شرکتی حق تحمیل نظر درست یا غلط خود را به صاحبان آثار موسیقی مردمی (پاپ) این سرزمین را نخواهد داشت. حتی شرکت هایی که همه امیدشان به مجوز گرفتن چند آلبوم گاه بی نام و نشان و تنها منبع در آمدشان هم از این به اصطلاح «آّب باریکه» بود ، باید در موسسه و شرکت شان را تخته کنند و بروند دنبال یک کار آبرودار. آن هم در این شرایط اقتصادی مردم که مطمئنا کالاهای فرهنگی در ته سبد خانوارها قرار دارند. حکایت موسیقی هم که مظلوم ترین هنر فعلی این سرزمین است، که جای خود را دارد. با این تصمیم و حالا که سد بزرگی به اسم «بعضی از شرکت های موسیقی یا همان به اصطلاح مافیاها!!» حذف شده اند، خوانندگان و تهیه کنندگانی که همیشه و در هر حالتی آلبوم خود را بهترین آلبوم و اثر هنری سال می دانند، خوشحالترین و راضی ترین هستند، حتی خوشحال تر از پرویز مظلومی که سه دربی پشت سر هم را برد.

  • برداشت دوم : آغاز ماجرا
اگر گذرتان به «دفتر شعر و موسیقی» که تنها مرجع صدور مجوز تولیدات موسیقائی ست افتاده باشد حتما می دانید که قلب تپنده و گلوگاه موسیقی ، در طبقه پنجم دفتر شعر و موسیقی است. یعنی واحد «نظارت و ارزشیابی». بیشترین حجم کاری دفتر موسیقی هم در سر و کله زدن کارمندان با شرکت های متقاضی آلبوم های پاپ است که به نوعی عادت کرده اند که با صبوری با هم تعامل داشته باشند. دلیل این صبوری همراه با تعامل باشد برای یادداشت های بعد. طبق آمارهای سال گذشته دفتر موسیقی و به نقل از سرپرست سابق دفتر موسیقی، سال 89 به لحاظ آماری سالی منحصر بفرد بوده و 960 مجوز برای آلبوم و کنسرت با مخاطب بالای پانصد نفر صادر شده که این آمار شامل اجرای موسیقی با تماشاگر کمتر از پانصد نفر نمی شود.

به عدد ارائه شده دقت کنید. 960 مجوز. آنهم در دوره ای که فقط موسسات و شرکت های موسیقی اجازه تشکیل پرونده و ثبت آثار را در دفتر موسیقی داشته اند. طبق عرف سال های گذشته مطمئنا آثار و تولیدات پاپ بیشترین حجم کاری را در مقایسه با سایر سبک های موسیقی داشته اند. همیشه هم بیشترین دردسرها و حساسیت ها را در دفتر موسیقی ، آلبوم های پاپ داشته اند.بیشترین زمان کاری کارمندان هم در سر و کله زدن با شرکت هایی گذشته است که آلبوم های پاپیولارشان به هر دلیلی دچار مشکلات شده اند. حالا به این وضعیت فعلی حضور خوانندگان و تهیه کنندگان شخصی را اضافه کنید که ممیزی شرکت ها و موسسات را ندارند و با فراغ بال و آسودگی خاطر آمده اند که حقشان را از موسیقی بگیرند ! همگی هم آلبوم شان را بهترین آلبوم می دانند. آلبوم هایی که ارزش حتی یک بار شنیدن را هم ندارند و صرفا تجارب خوانندگی و آهنگسازی سازندگانش هستند که با دیدگاه گرفتن حق شان از موسیقی و اثبات حقانیت شان بر خواننده های مطرح فعلی وارد گود خواهند شد و افراد خواننده و تهیه کنندگانش هم هیچکدام از محدودیت های رفتاری شرکت ها و موسسات را در برخوردها و سیکل و چارت های اداری برای خودشان متصور نیستند. کمبود نیرو و تعداد کم کارمندان هم برای پاسخگوئی به متقاضیان حتی فعلی، مساله بعدی است که ربطی به حدود اختیارات دفتر موسیقی در جذب نیرو ندارد ولی کمبودش همیشه به پای دفتر موسیقی نوشته شده است.

در عصری که همه دستگاه های اداری در تلاش برای کم کردن قوانین غیر ضروری اداری برای بازدهی بیشتر و تسهیل امور هستند، درگیری با ارباب رجوع و متقاضیان متوقع و همواره گله مند، واقعا حوصله و سعه صدر زیادی می خواهد که دفتر موسیقی با این تصمیم آمادگی اش را برای چنین اتفاقی اعلام کرده است.

  • برداشت سوم: فلش بک به گذشته
می گویند گذشته چراغ راه آینده است. من هنوز حال و هوای چند سال قبل دفتر موسیقی و طبقه پنجم را فراموش نکرده ام. آن روزهایی را که طبقه پنجم شده بود دفتر و آفیس کاری ترانه سرایان،آهنگسازان، تنظیم کننده ها و خوانندگان . آن روزهایی را که ترانه سرایان بساط ترانه های شان را در دفتر های مختلفی که به همراه داشتند در طبقه پنجم پهن می کردند، هنوز به یاد دارم. یادم می آید همه جور ترانه ای داشتند . ترانه های بی مجوز و مجوزدار در ژانرهای مختلف و در قیمت های مختلف. به هیچ کس هم نه نمی گفتند و برای هر مراجعه کننده ای ترانه ای در بساط داشتند. آهنگسازان و تنظیم کننده ها هم همیین وضعیت را داشتند. واسطه گری می کردند،دلال کارهای همدیگرمی شدند، کار می خریدند، کار می فروختند، مشاوره می دادند، زد و بند می کردند، ترانه های رد شده را مجوز می گرفتند و .... هنوز صدای آهنگ هایی را که از اسپیکرهای موبایل ها آرام و در گوشی پخش می شد فراموش نکرده ام. متقاضیان خرید و فروش آهنگ و تنظیم در راهرو و پاگردها آهنگ می شنیدند، آهنگ می فروختند، تنظیم کننده معرفی می کردند و...

موسسات و شرکت ها هم که به سختی از دفتر موسیقی و وزارت ارشاد مجوز گرفته بودند و باید تنها مرجع تائید شده برای انجام فعالیت های مرتبط با دفتر موسیقی بودند،چندان فعالیت خاصی نداشتند و عمده فعالیتشان در همکاری با چند چهره خاص و اکثرا دوستانشان بود و شاید همان سیاست باعث شد که از _ اگر اشتباه نکرده باشم _ حدود 400 شرکت و موسسه دارای مجوز فعالیت فقط چند شرکت قادر به فعالیت باشند و مابقی قید این کار را بزنند و بی خیال فعالیت در موسیقی بشوند. حکایت صدور مجوز هم که جای خود را داشت. شاید به دلیل همان حجم کاری فوق العاده زیاد بود که فقط چهار پنج ماه و شاید بیشتر طول می کشید تا پرونده های شعری، فقط برای کارشناسی در شورا مطرح شوند. پرونده هایی که اکثریت شان حتی با وجود مجوز گرفتن حتی به کار یک آهنگ هم نیامدند و در بایگانی ترانه سرایانشان ماندند و خیرشان به هیچ کس نرسید و فقط و فقط وقت را از ترانه هایی که برای آلبوم ها آماده شده بودند گرفتند. داستان شورای موسیقی و... هم که مصائب و حاشیه های سخت تر خودش را داشت.

از تکرار آن روزها و حدس اینکه شاید و فقط شاید، حتی گوشه ای از آن اتفاقات با این تصمیم تکرار شوند، واقعا نگرانم.

_ برداشت چهارم: دلیل این تصمیم
به نظر می رسد تنها دلیل و عمده ترین دلیل این تصمیم، محدود و منع کردن چند موسسه ای باشد که عادت کرده اند از هر فرصتی برای درآمد زائی و گرفتن مبالغ اضافه و بی مورد از خوانندگان و تهیه کنندگان آلبوم ها و حاشیه هایی که بوجود آورده اند، باشد. نکته ای که از آخرین گفتگوی مدیرکل دفتر موسیقی برداشت می شود،تائید کننده همین نکته است. آنجائی که مدیر کل دفتر موسیقی به صورت سربسته و در ادامه تصمیم اخیرش ادامه می دهد: ((افراد حقیقی همچنین می توانند پس از دریافت مجوز از دفتر موسیقی، آثارشان را برای انتشار به شرکت‌ها ارائه کنند و دیگر شاهد بروز برخی مشکلات در این زمینه نباشند)).

  • برداشت پنجم: حرف آخر
در این روزها با افراد بسیاری که دستی در امور تهیه، تولید و اجرایی و اداری آلبوم ها دارند همصحبت شده ام. ناخودآگاه همه صحبت ها به سمت این تصمیم مهم کشیده شده است. موسسات و شرکت های موسیقی از این تصمیم، فوق العاده نگران هستند. نگرانی ها از جانب بحث های مالی نیستند. همیشه بحث مالی حرف اول را نمی زند. نگرانی ها بیشتر از آینده موسیقی پاپ و بی اعتبار شدن شرکت ها و موسساتی است که به صورت قانونی و به سختی مجوز فعالیت شان را گرفته اند و به قول معروف در این بی پولی موسیقی با سیلی صورت خودشان را سرخ نگه داشته اند تا کم نیاورده باشند. بعد از سیاست گذاری غلطی که در گذشته باعث شد پای شرکت های سینمائی و تهیه کننده های ظاهرا خصوصی به موسیقی باز شود و موسیقائی ها منزوی تر شوند، این تصمیم جدید شاید ناخواسته اقدامی باشد تا شرکت ها و موسسات موسیقی منزوی تر و محدودتر شوند و همین حداقل اعتبار را هم نداشته باشند. شاید این تصمیم که در ظاهر بسیار به نفع خوانندگان و تهیه کنندگان شخصی آلبوم هاست باعث شود که آنها از قرارداد با شرکت ها بی نیاز شوند ولی مطمئنا باعث خواهد شد که هر نوع موسیقی و اثری در هر سطح و سوادی برای کارشناسی به دفتر موسیقی ارائه شود، سطح کارهای رد شده هم مثل دو دوره ای که در گذشته این اتفاق افتاد، بدون شک سیر صعودی خواهد گرفت . تجربه ای که در گذشته تکرار شده و بی اعتمادی کامل سیستم و نظام سیاستگذار فرهنگی به موسیقی پاپ را به همراه داشته است. تصمیمی که در دوره مدیریت های پیشین نیز دو بار اعمال و اجرا شد و نتیجه اش شد حجم عظیمی از آثاری که به امید مجوز گرفتن و مطرح شدن خوانندگان و با کیفیت ها و استانداردهای سطح پائین و واقعا افتضاح برای کارشناسی به دفتر موسیقی ارائه می شدند و شده بودند نمادی از سطح و درجه و ارزش موسیقی پاپ.

در صورت اجرای این تصمیم باز هم باید شاهد افزایش مدت زمان کارشناسی های آثار، حجم بالای درخواست ها و آثار رد شده، صرف هزینه و انرژی زیاد از دفتر موسیقی، کارشناسان و حتی موسسات، بی اعتمادی کامل و بازگشت نگرش سطحی و سخیف بودن موسیقی پاپ به رده های بالای تصمیم گیر فرهنگی،جدال های هر روزه مراجعان ،متقاضیان کارشناسی آثار،کارشناسان و کارمندان دفتر موسیقی با هم، وارد شدن دلال ها و واسطه ها به حیطه فعالیت در ژانر موسیقی پاپ، محدودتر و منزوی تر شدن موسیقی پاپ مجاز و ... باشیم.

اگر خودمان خودمان را جدی نگیریم، هیچ کس جدی مان نخواهد گرفت. شعار نمی دهم عین واقعیت را گفتم.
منبع: 
تاریخ انتشار : شنبه 9 مهر 1390 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

درود
نه حمایت میکنم نه جسارت میکن
خدا رو شکر مینکم که توی این مملکت خواننده ای هستن که با وجود تمام مشکلات و وجود دلالان موسیقی پاپ می تون آهنگهای رو تولید کنن که ارزش آلبوم شدن یا نه بهتر بگیم مجوز گرفتن را دارن . ( البته به گفته اشخاص حقوقی و دست اندر کار ) .
ولی جالب ترین موضوعی که امروز توی این سایت با اون مواجه شدم این بود که تا به حال توی هیچ سایتی دیگه ای ندیده بودم که .... در مدت زمان 5 ثانیه تعداد مخالفان یک نظریه 300 شماره تغییر کنه ..........
که از نظر من قابل توجه .
اگر مقاله یا مطلبی که توی سایت زده می شه قراره صرفا جنبه خبری داشته باشه چرا نظر سنجی میکنید و اگر قراره مثل یک خانواده ( خانواده موسیقی ) نظر همو بدونیم تا بتونیم کمکی به این خواننده های جوان کنیم پس چرا .. شرط انصاف نیست که از نفوذ خودتون توی این سایت استفاده کنید .
درسته میگن نصیحت توی جمع حکم سرزنش داره اما...
کمی ریز تر نگاه کنید به این نتیجه میرسد که به این شرکتهای مربوطه میگید ... تا تو بداد من رسی ، من به خدا رسیدم .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

ین تصمیم باعث میشه تا دلالان و شرکتهای محترم برای سرخ نگه داشتن صورتاشون به جای زدن سیلی های پی در پی به صورت جوونهای عاشق موسیقی.. لطف کنن وبه صورتهای مبارکه خودشون سیلی بزنن تا سرخ نگهش دارن و همچنین یاد بگیرن تا نونه بازوانه خودشون رو میل بفرمایند...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

آقای ترابی!
شمایی که میگید به پولی که بابت اخذ مجوز برای خواننده ها دریافت میکنید نیازی ندارید چرا به جای اینکه سنگ پاگردها و پله های اداره ارشاد رو به سینه بزنید سنگ هنرمندان رو به سینه نمیزنید؟ هنرمندانی که بعضیاشون زندگیشون به طرز عجیبی توسط یک عده دلال به باد رفت.
از کدوم همهمه حرف میزنید؟ مگه ارشاد نمیتونه قانون بذاره که فقط افرادی که قصد انتشار آلبوم رو دارن میتونن برای دریافت مجوز آلبوم خودشون اقدام کنند؟
چرا باید یک خواننده باید برای دریافت مجوز آلبومش 1.5 تا 2 میلیون تومان به یک شرکت پول بده؟ برای اینکه شرکتها به حیاتشون ادامه بدن؟ این چه استدلالیه؟؟؟؟!!!!!
آیا شرکتی که فقط کارش شده دریافت مجوز برای آلبومها اسمش شرکت فرهنگی هنریه؟ شرکتی که هرگز حاضر نیست روی یک خواننده خوش صدای تازه کار سرمایه گذاری کنه کجاش فرهنگی هنریه؟جالب اینجاست که همین شرکتها از همون خواننده پول هم میگیرن تا برای آلبومش مجوز بگیرن.
شمایی که عادت دارید از زمین و زمان ایراد بگیرید نیم نگاهی هم به خودتون بندازید ببینید تا به حال در مسیر دریافت مجوز برای یک خواننده پیش نیومده که با رفتارهاتون آزارش بدید؟تا به حال نشده بد قولی کنید؟
این گردو خاکی که در متنتون به راه انداختید باعث میشه برخی از حقایق مخفی بمونه پس ازتون خواهش میکنم پای قلمتون رو آرومتر به زمین بکوبید،چون همیشه قلمهایی هست که تیزتر ، برنده تر و کوبنده تر از قلم شما باشه.اینطور نیست؟
با سپاس از سایت موسیقی ما

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

اتفاقا برعکس نظر رسول ترابی این کار وزیر ارشاد خیلی خوب بود. دلالی حذف می شه و این شرکت های منفعت طلب نمی تونن پول جون ها را بگیرن. آقای ترابی هم اگه ضرر نمی کرد  ...اینطوری نامه نگاری و داستان سرایی نمی کرد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

انصافا شرکتای موسیقی هم تو این مدت خیلی بد خودشونو نشون دادن .تو چند سال اخیر کار شرکتای موسیقی شده بود فقط دریافت مجوز برای کسانی که می خواستن وارد عرصه موسیقی بشن و این قانون جدید باعث میشه تا این شرکتا کمی هم به وظیفه اصلی خودشون که در واقع تولید آلبوم موسیقی هست بپردازند!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

کوچک بودن راهروهای ارشاد مشکل اداره ارشاده نه مشکل هنرمندا.
اداره ارشاد باید شلوغ باشه.شما چرا نگران شلوغ شدن اونجایید؟قرار نیست که برید اونجا استراحت کنید.
ارشاد هم یک ادارس مثل خیلی از ادارات دیگه و هیچ منعی برای شلوغ بودنش وجود نداره.
در ضمن مگه کلا چند تا آلبوم پاپ در سال منتشر میشه؟نهایتا 40تا.اون 960 یه چیز دیگس .لطفا مغلطه نکنید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

برخی از دوستان اینجا به رسول ترابی تاخته اند که من و همه اونایی که توی این کار هستیم دلیل رو میدونیم . قصد من حمایت از رسول نیست بلکه از جملات مثبتش هست . دوستان رسول ترابی 5 برداشت مختلف کرده و همیشه توی همین سایت و مجلات موسیقی از سیاست ها دلال ها موسیقی و شرکت های موسیقی که فقط شدن لقمه آماده خور انتقاد کرده پس پرونده این شخص و دیدگاهش برای همه معلومه .
در مورد دوستی که گفتن 40 تا آلبوم باید عرض کنم رسول ترابی بحث مجوز آثار و کنسرت های بالای 500 نفر رو اعلام کرده نه آلبوم های منتشر شده . خود من همین الان 10 الان مجوز دار منتشر نشده دستمه ، پس قرار نیست هر کاری مجوز میگیره بره برا تولید و پخش ( که عمده دلیل این افتضاح هنر هم همین شرکت های دلال هستن نه شرکت های درست و حسابی ) . در ضمن رسول ترابی خودش اشاره کرده که براش فرقی نداره که توی قالب شرکت کارکنه یا شخصی ( یعنی حقیقی ) و تا جایی که ما خبر داریم این شخص هیچ شرکتی هم به نام خودشون نداره و همیشه مدیر اجرایی و تولید بودن .
اما باز از همه اینا هم که بگذریم میرسی به بی سر و سامانی موسیقی که دقیقا کارهایی با کیفیت بسیار بد باید بره ارشاد و رد بشه و همین میشه جایی برای اینکه همون 40 تا کاری هم که اومده بیرون مثل 7 - 8 سال پیش برسه به سالی یکی دو آلبوم ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

آفرین به این پتانسیل نهفتتون... (این همه رای منفی...؟) ما فکر می کردیم با چند تا انسان کاملا عاقل و بالغ طرفیم اما گویا...........!
ولی خوب عیب نداره آقایونه دلالین گرام از این به بعد که دستان مبارکتون از سفره ی دیگران کوتاه شد و یاد گرفتید که برای در آوردن یه لقمه نون زحمت بکشید... هم عاقل می شید و هم بالغ غ غ غ!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

بعد از سیاست گذاری غلطی که در گذشته باعث شد پای شرکت های سینمائی و تهیه کننده های ظاهرا خصوصی به موسیقی باز شود و موسیقائی ها منزوی تر شوند. etefaghan siasat kheyli dorost bood ta  ...az mafia bazi biroon bian va albumaye khoobe javanano moftkhari nakonan

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

دوستان کوتاه بیائید یه نفرم که پیدا میشه وجود میکنه نقدی بنویسه شما شروع میکنید به سم پاشی ... بابا جون بنده خدا 5 تا برداشت آورده هااااا ، کوتاه بیاین و بی خیال شین دیگه ....
رسول جان می بینم که این 10 - 12 تا کنسرت آخرت تو برج میلاد بد جوری بعضی ها رو سوزونده :)) که خدا رو شکر توی همه شون هم شخص حقیقی بودی نه شرکت ...
انشاالله کنسرت محسن چاووشی رو هم تو بذاری تو برج میلاد که تا حالا هر کاری کردی ترکوندی ملت رو . دمت گرم .
البته نا گفته نمونه ها من با ثمین خیلی بیشتر موافقم که نه حمایت کرده نه جسارت ، آخه چرا نظر سنجی میذارین واسه نظر افراد ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

به نظر من رسول ترابی هم جنبه مثبتش نگاه کرده هم به جنبه منفی ... سابقه ایشون هم توی موسیقی به خیلی ها ثابت شده و روشن هست و تا به حال ندیده ام که پول کسی رو بخوره یا کسی در مورد مسائل سرکیسه کردن آقای رسول ترابی حرفی بزنه و معمولا صحبت ها در مورد ایشون مثبت بوده و از طرفی هم اکثر کارهای خوب از طرف مدیریت اجرایی و تولید ایشون تو این چند سال اومده بیرون و همین میشه یه حرکت مثبت و نمیشه خرده ای به ایشون گرفت برای این مقاله و اتفاقا به نظر من رسول ترابی این مقاله همه جوره به ضرر خودش تموم میشه چه از نظر ارشاد چون ایشون هم در قالب یه شخص دارن همکاری میکنن با ارشاد نه شرکت موسیقی و هم اینکنه این کار ارشاد کاملا به نفع ایشون تموم میشه چون باز رای ارشاد بر شخص هست نه شرکت ....
دوستانی که توی قسمت نظرات به شخص ایشون تاخته اند فکر کنم از کسانی هست که پشت فیلترینگ شرکت ها و ارشاد موندن و گیر دادن به شخصیت ایشون نه خود مقاله که از چند وجه کار وزیر محترم ارشاد رو آنالیز کرده .
با تشکر از همه خوبان و سایت موسیقی ما .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

چقدر جالبه که برای به کرسی نشوندن حرف خودتون به هر حربه ای متوسل میشین.
آدمایی که از نظر منطق ضعف دارن دست به تقلب میزنن.
همین نشون دهنده اینه که دارید جلوی حرف حق می ایستید.
خیلی واسم جالبه که حتی نظرات پربیننده ترین مطالب این سایت هم یک صدم کامنتهای این خبر رای منفی یا مثبت ندارند.
با این کار اعتبار خودتون رو زیر سوال میبرید.
توی کامنت قبلیم در آخر نوشتم با سپاس از سایت موسیقی ما ولی حالا میگم متاسفم برای سایت موسیقی ما.
میتونید نظرمو تایید نکنید ولی بدونید که یکی از مخاطبین همیشگیتونو به شدت ناراحت کردید.
متاسفم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

چه جالبه وقتی به تعداد رای های منفی بالای کامنتامون اعتراض می کنیم.. بلافاصله رای ها همه مثبت میشن..
یه سوال برام پیش اومد یهو: این قضییه ی رای های مثبت و منفیه یهویی نشون دهنده ی نظر دوستان گرداننده سایته؟ یا نفوذ دلالین گرام ؟ یه چیزایی برای مخاطبین روشن بشه بد نیست.. !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

هیچی دوستان عزیز این متاسفانه یکی از ایرادات سایت هست که باید هرچه سریع تر بر طرف بشه . و این یه شیطنت بچه گانه اس که داره شکل میگیره از طرف کی حالا معلوم نیست ؟؟؟ شما هر چندبار که دوست داشته باشی میزنی رو دکمه لایک و نظراتت هی ثبت میشه . تا دیروز برعکس بود و امروز یه جور دیگه شده . به هر حال تا دیروز ما موافقان مطلب رو داشتن خراب میکردن و امروز شما مخالفان رو . خوب این نشون میده کسانی هم این وسط هستن که دوست داشته باشن از آب های گل آلود ماهی بگیرن ، اما من گلایه میکنم از دوستانی که اینکار رو میکنن و میگم دوستان شماها حول نکنین چون این بحث بین موافقان و مخالفان این بحث نیست بلکه ظاهرا برخی از دوستان فقط می خوان با رسول ترابی تسویه حساب کنن که به نظر من کار جالبی انجام نمی دن و بحث رو از مقاله به شخص میکشونن .
به هر حال پرونده اشخاص بازه و برای همه مشخص پس لطفا ترور شخصیت رو کنار بذاریم و به نظر دادن در مورد مطلب بپردازیم نه شخص نویسنده مثل :‌قلی ، بهنود ، ثمین ، یه جاهای رامین . و یکی دو خط آخر نظر قبلی خودم .
با تشکر از سایت موسیقی ما و رسول ترابی به خاطر این مطلب و همینطور مخالفان این مطلب که فقط به خود مطلب ایراد میگیرن و نه تسویه حساب شخصی شون با رسول ترابی .

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر باید درست بزنه | موسیقی ما