برنامه یاد بعضی نفرات
 
حسین علیزاده در ۱۱ شهر کشورمان به روی صحنه می‌رود
به همراه پژمان حدادی
حسین علیزاده در ۱۱ شهر کشورمان به روی صحنه می‌رود
موسیقی ما - حسین علیزاده به همراه پژمان حدادی تور کنسرت‌هایی را با عنوان «آن و آن» در تهران و ۱۰ شهر دیگر به روی صحنه خواهد برد.

طی نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه ۴ اردیبهشت) پیرامون تور کنسرت‌های «آن و آن» در تالار وحدت برگزار شد حسین علیزاده به تشریح جزئیات این تور پرداخت.

در بخشی از این نشست بهرنگ تنکابنی مدیر برنامه‌های علیزاده ضمن اشاره به نقطه شروع برنامه این تور گفت: تور «آن و آن» بهمن ماه سال گذشته از امریکا و کانادا آغاز شد و پس از آن در فرانسه نیز به روی صحنه رفت. این کنسرت‌ها که آلبومی از آن نیز با عنوان «آن و آن» منتشر شده بعد از رایزنی‌هایی قرار شد در ایران ادامه پیدا کند.

کیوان فرزین برنامه ریز برنامه‌های این تور نیز در بخش دیگری از این نشست ضمن اشاره به کنسرت‌های سال گذشته عیلزاده در شهرستان‌ها گفت: از آنجا که همواره مردم شهرستان‌ها از دیدن اجرای اساتید محروم بوده‌اند ما سال گذشته طی مذاکراتی که داشتیم برنامه اجرا در ۶ شهرستان را عملی کردیم که تجربه موفقی بود. امسال نیز به دنبال آن تجربه موفق تلاش کردیم تا در تهران و ۱۰ شهر دیگر تور کنسرت‌هایی را برگزار کنیم.

وی همچنین در ادامه افزود: در می‌سر هماهنگی‌های این کنسرت‌ها خوشبختانه مدیرکل دفتر موسیقی یعنی آقای می‌رزمانی و معاون ایشان یعنی آقای شریفی همکاری‌های مناسبی انجام دادند که جای تقدیر و تشکر دارد. این همکاری‌ها ظاهرا در راستای حمایت از موسیقی سنتی در سال جاری است که اتفاق جالبی محسوب می‌شود.
حسین علیزاده نیز در بخش بعدی این نشست ضمن اشاره به امکان برگزاری چنین توری گفت: برای من شانس بزرگی است که می‌توانم به نقاط مختلف ایران سفر کنم و کنسرت داشته باشم و از این بابت بسیار خوشحال هستم. قبل از انقلاب چنین امکانی وجود نداشت و ما نهایتا می‌توانستیم در تهران و شیراز به اجرای برنامه بپردازیم؛ اما امروز شرایط به نسبت آن زمان تغییرات بسیاری کرده است.

این موسیقیدان در ادامه افزود: البته متاسفانه همچنان که شاهد هستیم در اکثر شهرهای کشورمان و حتی در اصفهان که خود مهد هنر است هنوز سالنی مناسب برای برگزاری کنسرت نداریم که این موضوع ناراحت کننده است. با این همه وقتی ما دوستان صحبت کردیم به این نتیجه رسیدیم که در بسیاری از شهرهای حتی کوچک نیز می‌توانیم کنسرت‌هایی را برگزار کنیم. البته این کنسرت‌ها با توجه به شرایط با امکانات محدودتری برگزار می‌شود.

آهنگساز نی نوا با اشاره به جایگاه موسیقی سازی تصریح کرد: آنچه در کنسرت‌های این تور اجرا خواهیم کرد موسیقی است که خواننده در آن نقشی ندارد. به نظر می‌رسد نگاهی که طی سال‌های اخیر بر محوریت خواننده وجود داشته باعث ساده پند شدن مخاطبان موسیقی ایرانی شده است و باید در این نگاه تجدید نظر کرد. جا دارد کمی بر روی موسیقی سازی اهمیت بیشتر به خرج بدهیم.

وی همچنین ضمن اشاره به برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها گفت: ما سال گذشته تجربه بسیار جالبی از برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها داشتیم و نگاه من طی آن برنامه بسیار تغییر کرد. من در آن اجرا‌ها عشق و انرژی بسیاری از مردمی که به کنسرت‌ها می‌آمدند می‌گرفتم. مجموع آن اتفاقات باعث شد تا بخش مهمتری از دغدغه‌ام به ارتباط با مخاطب معطوف شود.

حسین علیزاده ادامه داد: من سال گذشته بهترین و زیبا‌ترین اجرا‌هایم را در شهرستان‌ها تجربه کردم. کنسرت‌های خارج از کشورم در شرایط بسیار خوبی برگزار شده است اما حس و انرژی و عشقی که از مردم شهرستان‌ها گرفته‌ام در جای دیگری تجربه نکرده‌ام. برای مثال وقتی در یکی از قطعاتی که در کنسرت بندرعباس اجرا می‌کردم از یکی از ملودی‌های بندری به طور بداهه استفاده کردم و مردم آنجا در پایان قبل از اینکه تشویق کنند، متناسب با فرهنگشان برایم کل کشیدند که واقعا واکنش عجیب و جالبی بود.

این موسیقیدان در پاسخ به سئوالی در مورد استفاده از موسیقی سازی در کنسرت شهرستان‌ها و تناسب آن با فرهنگ شنیداری مردم آن مناطق گفت: بیشترین مخاطبان ما در شهرستان‌ها را جوان‌ها تشکیل می‌دهند. شاید برایتان جالب باشد که ما در این کنسرت‌ها نه تنها تلاشی برای نگه داشتن مخاطبان در سالن نمی‌کنیم؛ بلکه به فکر این هستیم که بالاخره کنسرت‌ها باید کجا تمام کرد. مردم هم به این نوع موسیقی علاقه دارند و هم اینکه به دلیل اینکه هرگز اتفاقات اینچنینی در شهرستان‌ها نیفتاده برایشان جذابیت فوق العاده‌ای دارد.
این نوازنده تار همچنین افزود: موسیقی به دلیل تنوعی که دارد مخاطبان متنوعی نیز دارد؛ من ۲۰ سال قبل نیز که موسیقی ساز می‌نوشتم یا اجرا می‌کردم مخاطبان بسیاری داشتم و به نظرم می‌بایست کمی نگاه‌مان را به موسیقی تغییر بدهیم.

علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کلاس‌های کارگاهی‌اش تاکید کرد: سال گذشته ۲ کارگاه را برگزار کردم و امسال نیز این برنامه را ادامه خواهم داد. اولین کارگاه من چهارشنبه آینده در شیراز برگزار می‌شود و در ادامه در قزوین و کرج نیز این برنامه ادامه پیدا خواهد کرد. در جریان این کارگاه‌ها ضمن آموزش‌هایی که ارائه می‌شود اگر استعدادهایی مشاهده شود حتما در جهت حمایت و معرفی او تلاش خواهد شد.
وی تصریح کرد: تور کنسرت‌های «آن و آن» قطعا اجرایی بداهه است و بداهه نیز یعنی اینکه موسیقی در لحظه شکل می‌گیرد. در این کنسرت آلبوم «آن و آن» تکرار نخواهد شد و هر اجرا با توجه به شرایط خاص‌اش، رنگ و بویی متفاوت و خاص خواهد داشت.

این موسیقیدان همچنین ضمن اشاره به جایگاه موسیقی ایران در عرصه بین المللی گفت: قبل از انقلاب هیچ‌شناختی از موسیقی ایران در خارج از کشور وجود نداشت و اگر گروهی به خارج از کشور اعزام می‌شد شامل گروه‌های پاپی بود که آثارشان کیفیت خوبی نداشت. اما پس از انقلاب گروه‌های مختلفی از ایران در نقاط مختلف جهان به اجرا پرداخته‌اند که باعث شناخته شدن موسیقی کشورمان شده‌اند.

حسین علیزاده ادامه داد: موسیقی ایرانی سختی‌هایی دارد که باعث می‌شود در همنوازی‌های نوازندگان ایرانی، این ایرانی‌ها باشند که به سمت خارجی‌ها موسیقیشان را تعدیل می‌کنند. برای مثال شما هرگز یک نوازنده هندی را در همنوازی با ایرانی‌ها نمی‌بیند که یک جمله ایرانی را بنوازد. در گذشته آذربایجان هم چنین شرایطی داشت که با تغییراتی در فواصل موسیقاییشان، شرایط جدیدتری به وجود آوردند.
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اردیبهشت 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

to ro ghoran bendazanesh bad az konkur

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

استاد علیزاده عااااااااااااشقتم....
تا رسیدن تیرماه و روز کنسرت لحظه شماری میکنم....
عاشقتم........استاد همه هستی من هستی........عاشقتم..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

بد نبود تاریخ و اسم شهرهایی را که قرار است کنسرت در آن اجرا شود را مینوشتید تا بدانیم کدام شهر به ما نزدیکتر است و بتوانیم برنامه ریزی کنیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

از سال 90 استاد علیزاده فعالیت جدیدی را آغاز کردند که بهترین آن ایجاد مکتب علیزاده می یاشد.دیدار استاد با کسانی که سالیان آرزو دیدار ایشان را داشتند به واقعیت تبدیل کردند امیدوارم این روند ادامه و استاد همیشه سلامت باشند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

چه خوبه به سمت نوازنده محوری بریم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

اگه کلهر هم بود چی می شد . . .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

عزیزان من
از طرف همتون از برنامه استاد علیزاده لذت بردم
واقعا جاتون خالی بود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسین علیزاده در ۱۱ شهر کشورمان به روی صحنه می‌رود | موسیقی ما