جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
فردین بهتر از خود من آثارم را می‌خواند!
گفتگو با استاد حسین خواجه امیری (ایرج) در حال و هوای شخصی و آلبوم جدیدش:
فردین بهتر از خود من آثارم را می‌خواند!
موسیقی ما - بهمن بابازاده: لید نوشتن برای این مصاحبه کار ساده‌ای نیست. تو با خرواری از خاطرات چند نسل، طرفی و باید حواست باشد که حق نداری با آن‌ها بازی کنی یا نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت باشی. استاد ایرج را از فیلمفارسی‌های عهد بوق به یاد داریم. وقتی فردین، به یک باره هوس خواندن‌اش می‌گرفت و قصه از همین جا بود که شروع می‌شد. خاطره بازی‌ها همین جا شروع می‌شد... همخوانی عجیبی که بین تصویر و صدا به وجود آمده بود، آوازه‌اش در مدت زمان خیلی کوتاهی به دور افتاده‌ترین مناطق کشور هم رسید و «ایرج» خیلی زود به انتخاب اول خیلی‌ها تبدیل شد. بگذریم که قبل از این همکاری‌ها هم او خواننده‌ای صاحب سبک در ایران قبل از انقلاب به حساب می‌آمد و بزرگان زیادی از او به عنوان «آبروی آواز ایران» نام برده بودند.

سالهای زیادی گذشت و خدا نخواست فردین زنده بماند و «ایرج امروزی» را ببیند. استاد هم دلگیر از ناسازگاری‌های روزگار سکوت کرد تا «آبروی آواز ایران» در سکوت کامل به پرورش جوانان عشق آواز در «آموزشگاه آواز ایرج» مشغول شود. تابستان چهار سال پیش بود که احسان خواجه امیری در تالار وزارت کشور «پرنده» را برای اولین بار خواند تا سالن به هوا برود و این محبوبیت کهنه باز هم رو بیاید. از آن روز به بعد احسان مجبور شد در تمام برنامه‌هایش «پرنده» را با توجه به درخواست‌های فراوان حاضرین در سالن اجرا کند تا از آن پس یکی از انگیزه‌های اصلی مخاطبان احسان خواجه امیری برای پر شدن سالن‌های برنامه‌اش باشد. این محبوبیت بالا تهیه کننده‌های موسیقی را به فکر انداخت تا استاد را باز هم به میادین آواز برگردانند. این پروژه دو سال و اندی زمان برد تا حالا «قصه زندگی» آماده انتشار باشد و بنا به اعلام رامین بصیرت نیا (تهیه کننده آلبوم) یکشنبه هفته بعد در بازار موسیقی کشور منتشر شود. یک هفته قبل از انتشار این‌آلبوم سراغ استاد رفتیم و با او گپ زدیم و ایشان هم علی رغم کسالت با خوشرویی جوابمان را داد. «بهنام خدا رحمی» در برقراری ارتباط و هماهنگی این مصاحبه نقش اصلی را داشت که همین جا از ایشان ‌‌نهایت تشکر را داریم.

***

  • سرانجام پس از وقفه‌ای طولانی قرار است آلبومی از شما در بازار موسیقی کشور منتشر شود. خودتان پیش بینیتان درباره این آلبوم چیست؟
اولا من خدمت شما عرض کنم. این دوری زیاد هم طولانی نبوده و فقط برخی اوقات به خاطر تنبلی خودم انتشار آثارم عقب افتاده. من بعد از انقلاب مرتب در حال انتشار آلبومم و چون برای مخاطبانم احترام زیادی قائل‌ام به خاطر همین مرتب سعی کرده‌ام که با آثار جدید سراغشان بروم.

  • دمویی که از آلبوم جدید شما منتشر شده تا حدودی نشان می‌دهد که موسیقیتان پاپ‌تر و امروزی‌تر شده. این تغییر سبک را چطور توجیه می‌کنید؟
موسیقی من موسیقی اصیل ایرانی است با المان‌های امروزی‌تر و به روز‌تر. نوع خوانش من همیشه یک جوره بوده و خواهد بود. فقط به نظرم در این آلبوم سعی شده به سلیقه مخاطب عام نزدیک‌تر شویم. ولی این بدان معنی نیست که مثل بسیاری از جوانان حاضر در موسیقی، برای جلب نظر مخاطب بیشتر دست به هر کاری بزنم.
 
  • در آلبوم جدیدتان قطعه‌ای هست که بیشتر از بقیه نظر شما را جلب کند و دلبستگی خاصی به آن داشته باشید؟
راستش را بخواهید من کلیت آلبوم را دوست دارم و از من نخواهید درباره جزئیات نظر بدهم. به هر حال بهتر است مخاطبان در این باره اظهار نظر کنند.

  • تصویری که همیشه در ذهن مخاطبان نسل گذشته با شنیدن صدای شما ظاهر می‌شود، تصویر مرحوم فردین است که همیشه صدای شما بروی تصویر ایشان پخش می‌شد و طرفداران فراوانی هم داشت. دوست دارم خودتان دراین باره صحبت کنید. برخورد‌ها و خاطراتتان با فردین.
این اتفاق یک بار به صورت اتفاقی صورت گرفت و چون بین مردم بسیار پرطرفدار شد و به قول معروف «گرفت»، تداوم پیدا کرد. خدا بیامرزد ایشان را. فردین استعداد خیلی خوبی در کارش داشت و همیشه هم در PLAY BACK کردن کار‌ها خیلی خوب ظاهر می‌شد. جمله همیشگی من در این باره این بوده که فردین بهتر از خود من کار‌هایم را می‌خواند!

  • چه خاطره‌ای از فردین دارید که همیشه در ذهنتان می‌آید؟
خاطره همین بس که ما با هم دوست بودیم و آمد و رفت داشتیم و دوستیمان به اندازه‌ای بود که باعث شده بود کارهای مشترک ما جان بگیرد.

  • خود شما کدامیک از کارهایی را که با صدای شما و تصویر فردین پخش شده را بیشتر دوست داشته و دارد؟
ما همیشه سعی می‌کردیم که بهترین کار‌ها و آثار را برای این قبیل همکاری‌ها انتخاب کنیم. کارهایی که خودمان در موفقیتشان کوچک‌ترین شکی نداشتیم. مثلا از بین ده تا کار همیشه می‌نشستیم و بهترین را برای فیلم انتخاب می‌کردیم. اصلا این طور نبود که هر چیزی را که به دستمان می‌رسید، برای فیلم پیشنهاد بدهیم. بعد فیلم‌های آن دوره این طور بود که مناسبتی در آن‌ها بود و مثلا برای هر صحنه ما تصویر سازی می‌کردیم و مثلا به این نتیجه می‌رسیدیم که مثلا این آهنگ و این قطعه به درد این بخش از فیلم می‌خورد.

  • پسر شما احسان خواجه امیری در حال حاضر جزو ستاره‌های بازار موسیقی پاپ داخل کشور است و طرفداران بسیاری دارد. می‌خواهم نگاه و نظر پدرش ایرج را هم در مورد او بشنوم. به هر حال شما قاضی خوبی برای این قضاوت می‌توانید باشید.
احسان صدای جذاب و گیرایی دارد و بسیار خاص است. قطعا صدای احسان صدای منحصر به فردی است که خیلی کم مثل آن پیدا می‌شود. اینکه او هفت، هشت سال کلاس موسیقی رفته و ردیف‌های آوازی را به خوبی می‌داند هم در موفقیتش تاثیر فراوانی گذاشته است. من هم در بسیاری از اوقات اشکالاتش را به او گوشزد کرده‌ام و کمکش کرده‌ام. من اعتقادم این است که خداوند احسان را فقط برای خوانندگی آفریده و بس! فقط برای کار موسیقی. خود احسان هم عاشق و بی‌قرار موسیقی است و هرچند خیلی کم در مورد کارش صحبت می‌کند ولی در عمل نشان داده که واقعا کارش خوب است و نسبت به سن‌اش پیشرفت قابل توجهی داشته است.

  • آیا می‌شود از حالا ما خودمان را برای کنسرت دو نفره شما و پسرتان آماده کنیم و پس از انتشار آلبومتان شاهد این اتفاق بزرگ در عرصه اجراهای زنده باشیم؟
ممکن که هست. چرا که نه. هر چند ما در آلبوم «من و بابا» هم سابقه همکاری دو نفره را با هم داشتیم. ولی احسان به قدری روی کار‌هایش تسلط دارد که هر اتفاقی را ممکن می‌کند. باید ببینیم آینده چه می‌خواهد و چه آخر و عاقبتی در انتظار این آلبوم است.

  • خصوصیت بارز احسان چیست که تا این حد توانسته مورد توجه علاقمندان به موسیقی قرار بگیرد؟
احسان همیشه برای مخاطبان‌اش وقت می‌گذارد و زحمت می‌کشد و حساسیت دارد. به قول خودش پاپ – سنتی می‌خواند و همین باعث شده گستره مخاطبان بیشتری هم داشته باشد.

  • شما خودتان به شخصه کدام یک از کارهای پسرتان را بیشتر دوست دارید؟
من همه آثار احسان را دوست دارم و به محض اینکه صدایش را در قطعه‌ای می‌شنوم حس می‌کنم که چقدر این کار دلنشین است. چند وقت پیش هم نتایج یکی از نظرسنجی‌ها را دیدم که احسان جزو رتبه‌های اول بود. همین نشان دهنده محبوبیت خوب او در بین همه اهالی موسیقی و مخاطبان است.

  • می‌خواهم نظر شما را درباره جوانان این دوره بپرسم. آنهایی که در هجوم صداهای تقلیدی و ملودی‌های دزدی و تکرار‌های پی در پی توانسته‌اند جانشین خلف همه بزرگان نسل‌های گذشته موسیقی ما باشند.
قضاوت کردن کار درستی نیست و نباید آثار جوانان را به این شکل داوری کرد. آن هم من که واقعا وقت نمی‌کنم همه آن‌ها را گوش کنم و اگر قضاوتی کنم، قطعا قضاوت کاملی نیست. ولی اغراق نیست اگر بگویم که از جوانان جدید بازار من هیچکدام را نمی‌شناسم! یعنی در بین آنهایی هم که به گوشم رسیده و آثارشان را شنیده‌ام چیزی در ذهنم نمانده. شاید بشود این جمله‌ها را این گونه تعبیر کرد که هنوز آنجانشین خلف ظهور نکرده. ولی در کل از من توقع نداشته باشید که درباره کلیت چیزی که زیاد درباره‌اش اطلاعات ندارم، اظهار نظر کنم.

  • ممنون که وقتتان را با کسالتی که داشتید به ما دادید. حرفی مانده؟
این مردم هستند که ما را به شهرت رسانده‌اند و ما همه چیزمان را مدیون این مردم هنردوست و نازنینیم. باور کنید در لحظه لحظه‌ای که این آلبوم در حال تولید بود به این فکر می‌کردم که آن‌ها چه قضاوتی درباره این آلبوم خواهند داشت و همین باعث شد که برای تولیدش واقعا وقت صرف کنیم و حساسیت به خرج بدهیم. ما به امید رضایت مردم زندگی می‌کنیم و به این رضایت دلخوشیم. از تهیه کننده آلبوم، آقای بصیرت نیا هم که در همه این سال‌ها با حوصله فراوان برای انتشار این‌آلبوم زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم و برایشان بهترین آرزو‌ها را دارم و امیدوارم بازار موسیقی کشور همیشه از این قبیل دوستان که فقط به فکر تولید آثار فرهنگی هستند و به هنر احترام می‌گذارند، به خود ببیند.

عکس:
محسن عسکری
منبع: 
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

عزیزم قبل از البوم دادن کار میکنن نه بعدش شما که کار موسیقی میکنی باید اینا را بدونی بعدشم من احساسی شما چه مشکلی با احسان داری؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

دوست من فقط میتونم بگم متاسفم همین چون خودت خودتو لو دادی و من اصلا اسم کسی رو نبردم و حتی تا الان نمیدونستم تو گفتی از 5 سالگی رو چون فقط بحث تو نیست و خیلی اینو گفتن ولی بازم میگم دوست من تحریر فقط خوانندگی نیست و همه چیزهایی که گفتم با تحریر میشه خواننده و خیانتم توضیح دادم یعنی چی تو صفحه کنسرت استرالیا. ما اینجا نظر میدیم من از اول گفتم به همه حسودم دیگه از این بهتر؟ فقط احسان تو دنیا اوله همه هم برن خونه هاشون. اما یادت باشه ماه پشت ابر نمیمونه و یه روزی داد بزرگان موسیقی اگه وقت کنند موسیقی گوش کنند در میاد سر خیلی خواننده ها که 100 برابر پاپی ها معروفیت و علم دارن بازم میگم ناراحت نباش من که گفتم هر کی از احسان بد بگه حسوده و همه دنیا هم اشتباه میکنن و حتی همه اطافیان ما حسودن که 1 نفر هم نمیگه احسان خوب. شما هم ادامه بده بگو حامی بد و خیلی از بزرگان

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

منم جواب تمام حرفاتو ریز و درشت دادم کلام به کلام ولی شما هی حاشیه میرفتی و بحث منحرف میکردی. نه احساسی برخورد کردم نه اینکه اومدم توی کامنت بعضی از خواننده ها بگم یا چیز دیگه.. شمام دیدی همونجور بود که اون اول بهت گفتم ... بهت قول میدم اگه بخوای و تلاش کنی به هر جا که بخوای میرسی ولی اینکه همهی وقت و فکرتو بذاری اینجا که بیای توی این سایت و ببینی که یکی موفقه توی کاراش با حرفای نادرست بی جا تو 1 نفر بخوای اون هنرمندو ببری زیر سوال اصلا کار درستی نیست و فقط خودتو درگیر میکنی و هیچی گیرت نمیاد از این کارا. با پول توی موسیقی هم موافقم تا حدودی باهات که فقط پول دارن و اومدن البوم دادن یا خواننده شدن... کسانی که با پول وارد موسیقی شدن خیلی زیادن خیلی شبکه های ماهواره ای رو ببین مخصوصا این کلیپ هایی که روزی حداقل 20 تا به روز نشون میده اونا یه پولی دارن نمیدونن چیکارش کنن میان یه اهنگ میخونن میشن خواننده که توی ایران هم خیلی داریم پولی دارن و نمیدونن چیش کنن میرن البوم میدن نه صدایی نه سوادی و نه استعدادی تو موسیقی. ولی در مورد احسان خواجه امیری اصلا اینجور نیست برادر من احسان خواجه امیری موسیقی تو خونشه یعنی همه ی وجود احسان و احساساتش و عمرش تا الان با موسیقی بوده شما اگه میخوای کار موسیقی کنی باید فقط و فقط احسانو الگوی خودت بکنی که بتونی موفق بشی نه بیای اینجا نمیتونی چشم دیدن پیشرفت و استعدادش باشی بخوای پشت سرشم اینجور حرف بزنی...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

مشکلی ندارم فقط میگم صداقت خوبه همین نه جو سازی و... که یکی 20 سال کلاس رفته یا...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

با آرزوی موفقیت برای استاد ایرج و احسان عزیز.به شدت منتظر شنیدن آلبوم های ایرج و احسان خواجه امیری هستیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

موسیقی ما اینو حتما تایید کن!!!

دیدی میگم همش حرفات از روی حسادته دیدی میگم داری از حسودی میترکی!!
دیدی میگم چشم دیدن احسانو نداری دیدی میگم چشم دیدن پیشرفت احسانو نداری...
داری میگردی توی این سایت که یه چیز پیدا کنی بیای بگی که مثلا بخوای خودتو اروم کنی و از این فشاری که داری کم کنی فقط میای توی پست های احسان از این چرت و پرتا میگی.اونوقت نگو من اینجور نیستم و چرا به بقیه حسودیم نمیشه و مظلوم نمایی میکنی...فقط میتونم بهت بگم خجالت بکش و از رو برو واقعا شرم اوره متاسفم واست.تو با این کارا و طرز فکر به هیجا نمیرسی خیلیم دوست داری چیزی یاد بگیری از هیچ وقت این اتفاق نمیوفته تا اینجوری.
اول صب کن جواب اون چیزیو که خودتم میدونی الکی میگی و هیچ هدفی نداری بگم
احسان موسیقی رو از 5 سالگی شروع کرده و ردیف ها رو از 6 سالگی یاد گرفته و حفظ بوده به قول استادم ۸ سال کلاس اواز رفته بعدم من کجا تو اون صفحه گفتم از ۵ تا ۲۷ چرا الکی حرف میزنی کجا برو بیار که من گفتم.
ببین من دیگه تو رو کاملا شناختمت از خودم حتی بیشتر چون خیلی باهات بحث کردم و میدونم چطوری ...تو ادمی هستی که تو فکر رو رویاهات دوست داری به جایی برسی حالا چ موسیقی باشه چه هر چی و تا الان نتونستی یا توانایی نداشتی خیلیم به موسیقی سنتی و تحریر زدن حساسی یعنی وقتی میبینی یه خواننده تحریر میزنه یا اواز میخونه نمیدونم حالا شاید اینه بشه گفت که زورت میبره خیلی حسودیت میشه یعنی دوست داری توام روزی به این توانایی برسی و هی سعی میکنی میکنی اون خواننده رو بیای تو کامنتا پیش خوت ببری زیر سوال.
در مورد احسانم که قبلا بهت دلیل حسودی و اینکه چشم دیدنشو نداری بهت گفتم...تو نمیتونی ببینی احسان با این سنش اینقد تو موسیقی پیشرفت کرده و میتونه موسیقی سنتی و اواز رو کار کنه بخونه.
تموم شد داستان تو اینه بار ها هم بهت ثابت شده و جواب تمام اون حرفاتو که خودتم میدونستی الکیه و فقط واسه اینکه پیش خودت کم نیاری رو دادم.
و تا موقعی که اینجور باشی از این کارا بکنی باور کن به هیجا نمیرسی به جا پیشرفت پسرفت میکنی.
از همه دوستان هم میخوام دیگه بحث نکنن چون ایشون هدفش چیز دیگس و فقط وقت خودتونو میگیرین.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

مرسی موسیقی ما خیلی وقت بود منتظر یه گفتگو با استاد بودم خداوند این پدر و پسر هنرمند و واسه موسیقی ایران نگه داره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

استاد یه دونه ای

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

عاشق خودت و پسرتم سرهنگ
من که با گوش دادن دموی آلبومت باور کردم موسیقی ایران هنوز زندس
از طرف هواداران محسن یگانه انتشار آلبوم استاد رو به خودش پسرش و طرفدارای این دو بزرگوار پیشاپیش تبریک میگم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

پدر و پسر هر دو بی نظیرن......

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

واقعن منظور شما از این حرکات چیست که همیشه یه سوال بی ربط میپرسید؟ اما استاد ایرج ادمی نیست که شما بخوایند با اسمش بازی کنید
فقط به یادت بیار که اقای احسان خواجه امیری دوست داشت با محسن یگانه قطعه مشترک اجرا کنن
امثال شما باعث میشن شادمهر.....
موسیقی ما تایید کن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

دل تو دلم نیست تا یکشنبه!

( موسیقی ما این باگ سایت که میگه:" شما مجاز به عملیات نیستید" خیلی اذیت می کنه.گاهی 10 خط می نویسیم بعد که ارسال رو می زنیم همش می پره و این پیغام رو میده.ممنون میشم پی گیری کنید).

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

امان از دست این تهیه کننده های موسیقی !
آخه آقایون عزیز شما که میدونید توی ایران هیچکس برای یک دقیقه بعد خودش هم برنامه ای نداره واسه چی میایید تاریخ انتشار اعلام می کنید؟؟؟

فقط آفرین به شرکت هنر اول که امسال گفت آلبوم بهنام صفوی 13 اردیبهشت میاد ، یه روز هم زودتر روانه بازار کرد.

کاشکی این تهیه کننده ها دوتا مساله رو رعایت میکردن یکی اینکه تا به زمان انتشار آلبوم نزدیک نشدیم دمو آلبوم رو به سایتای مختلف ندن نه اینکه دموی آلبوم الان بیاد خود آلبوم سه ماه دیگه و یکی اینکه تا همه چیز آماده نیست زمان واسه انتشار آلبومها نگن!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

خداوند احسان را فقط برای خوانندگی آفریده و بس!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

فقط إحسان و ایرج عشق است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

مرسی از ایرج عزیز که گفت 7 یا 8 سال کار کرده آواز نه از 5 سالگی تا 27 سالگی تا فرق 7 سال با 22 سال رو ما متوجه بشیم. مرسی ار پدر راستگو واقعا ممنون. بعضی وقتها پدر بیشتر از مخاطب و مردم میدونه تعداد سال کار کردن پسرشو. پس پرونده احسان 7 سال هست نه از 5 سالگی تا 27 سالگی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

دوست من خیلی وقتها پیش میاد اینجوری و شما قبل ارسال تو word save کن حل میشه و یه جا هم ذخیره میشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

شما که خیلی ادعات میشه یک چیزرا تا تهش بخون بعد اظهار نظر کن خود ایرج گفته که من اشکالاتشا برطرف میکردم اون 7 سالا کلاس رفته بعدشم اولین البومشا هفده سالگی داده در نتیجه
شانزده منهای هفت مساوی است با نه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

شما نمیخواین نتایج نظر سنجی اعلام کنین ؟! این شد 4 بار کامنت میذارم تایید نمیکنین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

هردواستادند!هردوبی رقیبن!خداحفظشون کنه!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

دوستت دارم استاد بزرگ. ایرج و احسان نعمت های خداوند به موسیقی ایران هست.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

دوست عصبانی من همه طرفدارای احسان تو صفحه کنسرت استرالیا احسان و جاهای دیگه گفتند از 5 سالگی کلاس آواز رفته الانم 27 داره کم کنیم میشه نزدیک 20 سال نه 9 ساله شما که البته پدر حرف درست رو میزنه نه طرفدار احساسی

Mah
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

به به چه شود فصل بهار.......
دو آلبوم......
از پدر و پسر.......
ولى مى ترسم مال پسرشون به تابستون بکشه!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

اسم آلبوم ایرج رابهتر است بگذاریم (نگاهی دیگر به عشق)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

سلام یزدانی عزیز میخواستم نظرتو راجع به علیرضاقربانی بدونم کامل توضیح بدی ممنون میشم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

سلام دوست من. علیرضا قربانی خواننده به شدت قوی و خوبیه. همه چیش سر جاشه از تحریر و گام بلند که بعضی وقتها درسته تحریراش سر میخوره اما سبکی جدید تو موسیقی اصیل هست که فکر کنم تو همه زمینه ها توانایی داره از تلفیقی بگیر که به نظرم شب دهم - مدار صفر درجه و خیلی سریالهای دیگه عالی خوند تا صدای دلنشین که واقعا این نظر شخصی منه بهترین خواننده ایرانی هست که میتونه کلام رو به شنونده عالی انتقال بده و بیننده لذت ببره. البوم آخرش البوم خاصی هست چون بیشتر ساز با تنبور بود ولی اونم خوب بود. درسته سنتی اکثرا اسم پدر و پسر شجریان و حمیدرضا نوربخش و اینجور افراد به عنوان بهترین یاد میشه بعد انقلاب اما قربانی بعد این افراد عالیه مخصوصا صدای با سوز و زیبا که خیلی جا داره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

سلام دوست عزیز ممنون که پاسخ دادید بانظر شما موافقم البته به نظرم قربانی از برخی لحاظ از همایون شجریان بهتره یکیش خواندن بارکستر بزرگ که کار هرکسی نیست البته من همایون روهم خیلی دوست دارم اگه میخواید پاسخ بدید توصفحه البوم برسماع تنبور منتظرم خوشحال میشم صحبت کنیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

سلام دوست عزیز ممنون که پاسخ دادید بانظر شما موافقم البته به نظرم قربانی از برخی لحاظ از همایون شجریان بهتره یکیش خواندن بارکستر بزرگ که کار هرکسی نیست البته من همایون روهم خیلی دوست دارم اگه میخواید پاسخ بدید توصفحه البوم برسماع تنبور منتظرم خوشحال میشم صحبت کنیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

موسیقی ما اینو حتما تایید کن!!!

دیدی میگم همش حرفات از روی حسادته دیدی میگم داری از حسودی میترکی!!
دیدی میگم چشم دیدن احسانو نداری دیدی میگم چشم دیدن پیشرفت احسانو نداری...
داری میگردی توی این سایت که یه چیز پیدا کنی بیای بگی که مثلا بخوای خودتو اروم کنی و از این فشاری که داری کم کنی فقط میای توی پست های احسان از این چرت و پرتا میگی.اونوقت نگو من اینجور نیستم و چرا به بقیه حسودیم نمیشه و مظلوم نمایی میکنی...فقط میتونم بهت بگم خجالت بکش و از رو برو واقعا شرم اوره متاسفم واست.تو با این کارا و طرز فکر به هیجا نمیرسی خیلیم دوست داری چیزی یاد بگیری از هیچ وقت این اتفاق نمیوفته تا اینجوری.
اول صب کن جواب اون چیزیو که خودتم میدونی الکی میگی و هیچ هدفی نداری بگم
احسان موسیقی رو از 5 سالگی شروع کرده و ردیف ها رو از 6 سالگی یاد گرفته و حفظ بوده به قول استادم ۸ سال کلاس اواز رفته بعدم من کجا تو اون صفحه گفتم از ۵ تا ۲۷ چرا الکی حرف میزنی کجا برو بیار که من گفتم.
ببین من دیگه تو رو کاملا شناختمت از خودم حتی بیشتر چون خیلی باهات بحث کردم و میدونم چطوری ...تو ادمی هستی که تو فکر رو رویاهات دوست داری به جایی برسی حالا چ موسیقی باشه چه هر چی و تا الان نتونستی یا توانایی نداشتی خیلیم به موسیقی سنتی و تحریر زدن حساسی یعنی وقتی میبینی یه خواننده تحریر میزنه یا اواز میخونه نمیدونم حالا شاید اینه بشه گفت که زورت میبره خیلی حسودیت میشه یعنی دوست داری توام روزی به این توانایی برسی و هی سعی میکنی میکنی اون خواننده رو بیای تو کامنتا پیش خوت ببری زیر سوال.
در مورد احسانم که قبلا بهت دلیل حسودی و اینکه چشم دیدنشو نداری بهت گفتم...تو نمیتونی ببینی احسان با این سنش اینقد تو موسیقی پیشرفت کرده و میتونه موسیقی سنتی و اواز رو کار کنه بخونه.
تموم شد داستان تو اینه بار ها هم بهت ثابت شده و جواب تمام اون حرفاتو که خودتم میدونستی الکیه و فقط واسه اینکه پیش خودت کم نیاری رو دادم.
و تا موقعی که اینجور باشی از این کارا بکنی باور کن به هیجا نمیرسی به جا پیشرفت پسرفت میکنی.
از همه دوستان هم میخوام دیگه بحث نکنن چون ایشون هدفش چیز دیگس و فقط وقت خودتونو میگیرین.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

... من گفتم از 5 سالگی موسیقی رو شروع کرده فایل صوتی مصاحبه با خوده احسانم هست. اون استادایی که ازشون دم میزنی احسان از کوچیکی با اینا بزرگ شده و نصف عمرشو با اینا بوده اگرم تو نظری داشته باشن فقط از احسان حمایت میکنن از اساتید هم خیلی شنیدم.. من هیچ وقت نگفتم کسی بده اصلا اینجور نیستم هیچ کدوم از طرفدارای احسان اینجور نیستن و به نظر هم احترام میذارن مث شما نیستم از یکی خوشم نیاد بیام اینجا نظرمو تلقین کنم به بقیه اینقد شعورم میرسه که نظرمو راجب کسی واسه خودم نگه دارم و به سلیقه بقیه احترام بذارم نه مث شما بیای اینجا شعار بدی و بگی چیزی حالیمه تمام ایران بلکه تمام جاهایی که احسانو میشناسن با احسان و صداش زندگی میکنن این وسطم یه چند نفری مث شما هستن که بیان یه پارازیت بندازن وسط و دوست ندارن این موفقیت و محبوبیت رو ببینن تموم قصه ی تو هم اینجوره و بهتم گفتم تو چطوری یه بار دیگه بخون: ...خیلیم به موسیقی سنتی و تحریر زدن حساسی یعنی وقتی میبینی یه خواننده تحریر میزنه یا اواز میخونه نمیدونم حالا شاید اینه بشه گفت که زورت میبره خیلی حسودیت میشه یعنی دوست داری توام روزی به این توانایی برسی و هی سعی میکنی میکنی اون خواننده رو بیای تو کامنتا پیش خوت ببری زیر سوال. متاسفم فقط متاسف

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

من دیگه بحث نمیکنم از سایت هم ممنونم واسه اینکه نظرات منو گذاشت همیشه مخالف انگ همیشه بهش میزنند از من بی سواد تا فراستی سینما 7 که بهترین منتقد بعد انقلابه و گفت جدایی نادر سیمین فیلم بد و ضعیفی هست ما که دیگه جای خود. علاقه با واقعیت فرق میکنه دوست من. احسان راجبش کامل توضیح دادم و هیچ وقت از حرفم بر نمیگردم. خیلی از خواننده - ترانه سرا - تنظیم که نون به هم قرض میدن رو دفاع نکن. همشون پاس میدن به هم فلانی میگه تو عالی میخونی اون یکی میگه تو تنظیم عالی و... من فقط پول میلیونی ندارم و گرنه کار بیرون میدادم بی شک. من آشنایی داشتم یه ترانه سرا زن معرفی کرد گفت اشنا هستی 600 هزار تومان و تنظیم کننده ای هم اشنا در اومد گفت 3 میلیون و... واسه یه ترک پس افرادی مثل من وضعشون معلومه. پول غیر سلامتی همیشه حلال مشکلاته. من نمیتونم اسم ببرم ولی چیزهایی هست که نمیشه باز کرد واسه پول و چیزهای دیگه چون سرم اومده و باید یه کار عالی پیدا کنم تا پول یه ترک جور کنم. البته این دلیل نداره من فقیرم نه ببین وضع من خوبه اینو میگم وای به حال جوونی که صدا داره و عالیه ولی پول و... نداره. اگه 1% معروف شم قسم میخورم تمام واقعیتهای کثیف موسیقی رو با اسم بگم و با سند تا مردم ببینند موسیقی شده چی. البته ادمهای با شرف همیشه تو همه جا هستن ولی بگذریم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

توصفحه برسماع تنبور نوشتم برو بخون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

الگو احسان؟ نه دوستم الگوی من استاد بنان و استاد شجریان و حمیدرضا نوربخش و قربانی هست نه خواننده پاپ. من الان بگم کلاس رفتم و... میگی تعریف از خود من کلاسی که رفتم و یاد گرفتم میدونم کی خوبه کی بد و نیازم نیست کسی بهم بگه حالا میگیم استادهای من هم حسود. ولی بچه هم با 1 سل کلاس اواز و تکنیک ردیف آوالزی میتونه بفهمه کی خواننده هست یا نه دوست عشقه احسان. البته فکر کنم هر کی از بزرگترین اساتید هم بیان یه روز بگن حرفای منو میگی اونام حسودن مثل فیلم جدایی که فراستی و حاتمی کیا بیچاره رو گفتین حسود چرا؟ چون گفتن فیلم بد و ضعیفی هست. در کل احساسی هستی از همون حرفت گفت استاد شجریان گفت احسان فرق داره با بقیه تو مجله و منم خوندم و دیدم اصلا بیچاره پاپی ها رو نمیشناسه چه برسه راجب احسان حرف بزنه.احسان از نظر 100% موسیقی اصیل مشخصه چه طور خواننده هست و بس نیازم به بحث الکی نیست. دوست من مگه میشه احسان پول میلیونی نداشته باشه و کلیپ تصویری و تنظیم و ترانه چند میلیونی بگیره؟ پول داره و نوشه جونش و کلیپ هم احسان تصویری زیاد داده از البوم سلام آخر بگیر تا... تو سایتشم هست و همین طور پول که تنظیم بالای 3 تا 5 میلیونی واسه 1 ترک استفاده میکنه حالا نوازنده بماند.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فردین بهتر از خود من آثارم را می‌خواند! | موسیقی ما