جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
صدای خواننده نقطه مثبت اثر
نگاهی به آلبوم «شلیک» با صدای فرزاد فرزین
صدای خواننده نقطه مثبت اثر
  • مهدی رفعتی | کار‌شناس ارشد و مدرس موسیقی
موسیقی ما- هنر‌‌ همان گونه که از نامش پیداست، پرداختن به مقولات و موضوعاتی است در زندگی انسان‌ها از زوایایی تازه! یک اثر هنری، بایستی چنین خصلت‌هایی را داشته باشد تا بتوان آن رابه عنوان یک اثر هنری پذیرفت، وگرنه هیچ فرقی با هیچ چیز دیگری نخواهد داشت و نام هنر بر روی آن اضافی و زاید است.اعم از اینکه موضوعی را برای اولین بار به آن توجه کند یا به موضوعات قدیمی و کهنه از زاویه‌ای نو بنگرد.

آلبوم «شلیک» با صدای فرزاد فرزین:
محصول تولید شده در ژانر هنر موسیقی است. یعنی آلبوم «شلیک» قابلیت‌های یک اثر هنری خوب را دارد. اما در یک تحلیل کلی، چنین خصلتی را دارا نیست. به دلایلی که در زیرذکر می‌شود:

در موسیقی با کلام، اولین مولفه‌ای که بسیارتاثیر گذار است، کلام آن اثر است. در این اثر عمدتا به مساله عشق، از سطحی‌ترین زاویه نگاه شده است. یعنی پیش پا افتاده‌ترین عناصری را که در مورد عشق، یا یک رابطه عاشقانه می‌توان گفت، در قلب کلام این آلبوم دیده و شنیده می‌شود.

فاکتور دوم خوانندگی است. از منظر خوانندگی، فرزاد فرزین خواننده‌ای است که صحیح می‌خواند اما کاراک‌تر صدایی او در هر کاری که می‌خواند تک به تک با دیگر قطعات آلبوم متفاوت است. به گونه‌ای که در بعضی قطعات این گونه احساس می‌شود که خواننده دیگری مشغول اجرای قطعه است. احساس می‌شود که صدا از آن او نیست و مختص شخصیت مستقل دیگری است.

حجم صدایی او، حجم صدایی خوبی است و از حجم صدایی خوبی برخوردار است و کاراک‌تر صدایی‌اش یک کاراک‌تر بسیار مردانه دارد. خوانندگانی از این دست که قدرت صحیح خواندن را دارند بسیار تاسف برانگیز است که از این ابزار در جهت بیان موضوعات بسیار پیش پا افتاده و انزوایی سطحی بپردازند.

از لحاظ آهنگسازی تمامی قطعات، شبیه به یکدیگر هستند و ملودی‌هایی نزدیک به هم دارند. شاید بهتر بود آهنگساز هر قطعه دقت بیشتری در آهنگسازی قطعه خود می‌کرد تا از این یکدستی و یکنواختی فاصله بگیرند. چرا که جنبه آهنگسازی در آلبوم و در واقع ساخت آهنگ مطرح نیست. کار‌ها در واقع مونتاژ ملودی آهنگ‌های غربی یا آهنگ‌هایی است که تاکنون بسیار شنیده‌ایم. در حالی که خواننده می‌توانسته با توجه به توانایی صدایی که دارد، آهنگ‌هایی را انتخاب کند که از لحاظ بافت ملودیک نیز حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد. اما استفاده خواننده از یک تکنیک تکراری در تمام قطعات در حالی که حنجره او توانایی اجرای تکنیک‌های بالا‌تر و سخت‌تر از این را نیز داراست و صرفا تکیه کردن بر روی یک تکنیک ثابت در فواصل شبیه به هم در تمام قطعات جزو نقاط ضعف کار است و از نکات منفی اثر محسوب می‌شود.

تنظیم قطعات نیز حرف تازه و خاصی برای گفتن نداشته و صرفا استفاده از لوپ‌های الکترونیک و بعضا تکرار فضاهای موسیقی‌های غربی است که صورت عین به عین برداشته شده و کپی شده است.

بهتر این بود که مجموع عواملی که در این آلبوم با یکدیگر همکاری داشته‌اند با توجه به مجوعه امکانات و اینکه پدید آورندگان این آلبوم و اکثر دست اندرکاران اصلی موسیقی این مرز و بوم می‌باشد. بهتر این بود از امکانات استفاده بسیار بهینه‌تر و چشمگیرتری می‌کردند.

در کل آلبوم «شلیک» فرزاد فرزین به نوعی درگیر تکرار‌ها شده است و حسن آن تنها صدای خواننده آن است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 30 اردیبهشت 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

... البته بیشتر شبیه به تخریب بود به هر حال آلبوم موفق بود وشکی در قدرت فرزاد فرزین وجود نداره هرکسی این آلبوم رو گوش بده متوجه تغییر فصا تو هر قطعه میشه این آقا به نظزم البوم شراره رو نقد کردن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

راجع به سکوت که اصلا حرفی ندارم چون حرفی نمونده. کسانی که موسیقی میدونن قبول کردن که فقط یه جوسازی بود این مساله. انرژیم هم بیشتر ارزش داره تا بخوایم بیایم به همه توضیح بدیم!
ولی راجع به ترانه, قبول دارم هرکسی خواننده خوبی باشه دلیل نمیشه ترانه سرای خوبی هم باشه! اما قطعه های "بچه" , "نه" و "عذاب" از ماندگارترین قطعه های چند سال اخیر موسیقی هستن که یکی از دلایل مهمش داشتن ترانه بسیار قوی از شاعران توانمندی مثل روزبه بمانی و زهرا عاملی هستش.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

inja site havadaraye chavoshie?ya site mosighie?modiriate mosighie ma ye tazakor bedid bad nist k enghad ma esme aghae chavoshio nabinim.khanande khob niaz be tabligh nadare.aghae chavoshiam ba album jakat o parcham sefid neshon dadan chand marde halajan

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

باسلام.
نقد شما منصفانه نیست.
مگه کدوم یکی از خواننده های پاپ خون ما اشعار عمیق خوندن که شما میفرمایید آقای فرزین اشعار سطحیه عاشقانه خوندن؟
موسیقی پاپ با موسیقی سنتی خیلی متفاوته وباید به موسیقی دنیا نزدیک باشه تا بتونه مخاطب جوان رو جذب کنه. من نمیدونم شما چرا انقدر حساسیت به واژه موسیقی غربی دارید !!! بهتربود میگفتید موسیقی روز در دنیا.
ضمنا صدای خواننده اونطور که میگید در هر قطعه متفاوته خودش یک هنر محسوب میشه و اگر منظورتون اینکه صدا ساختگیه بهتون پیشنهاد میکنم حتما به یکی از کنسرتای ایشون برید و اجرای زندشونو ببینید.
باتشکر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

فعلا که محسن چاوشی عزیز یه خواننده جهانیه و سبکش هم جهانی هست ...
شما که میگی 4 میلیون الکیه یه جستجو درباره پرفروشترین آلبوم دهه 80 بزن بد نیست !
چند روز پیش 2 بار صداش رو میلیون ها نفر از تلویزیون ایران شنیدن که واسه خرمشهر خونده بود / آهنگ پرچم سفیدش از شبکه 3 پخش شد / ویژه برنامه شبکه 2 در نوروز 91 آهنگ لباس نو چاوشی رو پخش کرد / بهترین خواننده از دیدگاه رادیو فردا در همین ماه (اردیبهشت 91) شد / پرطرفدارترین خواننده در نظرسنجی شبکه ایرانیان شد / بازم بگم یا بسه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلطان احساس / آقای خاص / محسن چاوشی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

من تعجب می کنم واقعا!!!
فرزاد فرزین و کارهاش تو ایران تک و بهترینه و اینو همه بی شک میدونن...مثل کنسرت هاش...مثل میکروفونش مثل حرف ها و مصاحبه هاش!!اما مثل هرکس دیگه ای اشتباه هم داره خودش هم گفته که من هنوز به اون ایده آلی که از خودم توقع دارم نرسیدم و فرزاد اشتباه داره و جای پیشرفت هم داره!!
این ک این نقد نقد اشتباهی بوده کاملا مشخصه!
پس امیدورام متوجه شده باشید ک طیف سلیقه ای که فرزاد فرزین و کارهاش رو می پسندن یه سری سلیقه کاملا خاص هستن مثل خودش...پس مشخصه که ی سری ب راحتی دربارش نظر عامیانه و سطحی بدن پس ما که اینو می دونیم واس چی خودمونو ناراحت کنیم؟این آدما تو دنیا زیادن!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

...در مورد اجرای زنده هم استاد چاوشی بارها و بارها گفته زمانی که موقعیت فراهم باشد ((( با قدرت تمام ))) کنسرت خواهد گذاشت . توی فروش هم که آخه برادر من کدوم خواننده رو دیدی آلبومش بیش از 4 میلیون نسخه فروش کنه ؟ (آلبوم حریص) به فروش 400 هزار نسخه ی شلیک میگی پرفروش ترین ؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

 .....عزیزم تو هنوز نمیدونی قطعه چیکه چیکه مال آلبوم شانس بود نه شوک.........من خودم دانشجوی موسیقی هستم....از نظر علم موسیقی ملودی دوریت هیچ ربطی به سکوت نداشت........یه بار امتحانی سعی کنید ترانه ی سکوت رو مثل دوریت بخونید تا به طور واضح متوجه بشید...........

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

خب این احساساتو توی پیج های مرتبط با ایشون ابراز کنید نه اینجا.
ارزش ایشونم پایین نیارین با این کارا لطفا!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

نخیر جناب ابی خان. باید محترمانه خدمتتون عرض کنم که طرفدارای فرزاد دیگه به شنیدن حرفای مفت و بی منطق یک گروه عادت کردن و تصمیم گرفتن پیرو رفتارهای کاملا منطقی و بزرگوارانه خود فرزاد عزیز سکوت و بزرگ منشی رو سرلوحه کارهاشون قرار بدن
آخه از قدیم و ندیم گفتن: جواب ........
امیدوارم که مسئولین این سایت اینقدر مرد باشند که این حرف منو حذف نکنن و اینجا عنوانش کنند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

Har ki nazari dare vali man ashegh farzad va albume shelikam dorovariyam ham hamintor zoori ke nemishe nazare mardomo avaz kard taraf havadar ziyad dare dige

EBI
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

من دیگه غیراز خواننده محبوبم برا کسی نظر نمیدم
متاسفم برا همتون
موزیک ما {البته مال ما که نیست} هرکی بیاد توهین کنه تایید می کنی
منو تایید نکنی هم مهم نیست چون دیگه میرم
عزت زیاد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

تو هر البوم چاوشی نهایتا یک اهنگ یا دوتا آهنگ خوب توشو پیدا میکنی
مگه آدم هر 6 ماه آلبوم میده؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

اینم نحوه ی تایید نظارت توسط سایت بزرگوار موسیقی ما ... نمی دونم این نظر چه ربطی داشت به این مطلب ... آقا ... اسمی از چاوشی می بینی اینجا شما ؟! کسی اسمی از ایشون آورده ؟ آدم این کامنت ها رو که می بینه یاد اسپم ها و ایمیل های ناخواسته میافته !!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

در ضمن بعید میدونم حتی یه کنسرت از فرزین دیده باشی! چون اگه دیده بودی این حرفو نمیزدی!!! صدای ثابت نداره :))))))

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

mikhastam begam ke vaghan harfe hossein ro ghabool daram va in ke dar morede on dostemon ke mige farzad vasat ahang seda az khodesh dar miare in ye sabke ke kase dige i joraate on va ejra kardaneshoo nadare man kheli haro mishnasam ke ba goosh kardan in albume ahseghe farzad shodan makhsosan track dorit va daste akhar ham mikham be yade farzad in harfo bezanam
BAYAD JESARAT BEKHARJ DAD
hala che to concert va che to albume

EBI
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

خیلی منطقی و بجا بود
آفرین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

اینم شد کارشناسی آقا؟؟؟
اگه این همه مورد داشت چرا تو نظر سنجی بین مردم رتبه دوم و بین هنرمندها رتبه سوم بهترین آلبوم سال رو از بین این همه آلبوم آورده؟؟؟
حتما پرچم سفید خوب نه؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

با این بخش از نقد موافق بودم که نقطه قوت آلبوم صدای خواننده است معتقدم فرزاد فرزین با این حجم صدای خوبی که داره این توانایی رو داره تا قطعات موندگاری رو در تاریخ موسیقی ایران بوجود بیاره اما از ملودی های خوبی هیچوقت استفاده نکرده و متاسفانه همین مسئله باعث شده تا صدای خوبش میون خواننده های دیگه در طول این چندسال اون چنان که شایستگیش رو داره به چشم نیاد درحالیکه واقعا صدای خاصی داره!
به شخصه انتظار داشتم توی آلبوم جدیدش از آهنگسازهای دیگه ای هم استفاده کنه که متاسفانه بیشتر قطعات کار خودش بود و تکراری! مطمئنم اگر آهنگسازی کارها رو به اشخاص دیگه ای که واقعا توانایی خلق ملودی های زیبا رو دارند بسپره موفق تر میشه و قطعا طرفداران جدیدی هم پیدا میکنه....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

سلام به همه ی طرفدارهای خوب فرزاد فرزین ما از خود فرزاد عزیز یاد گرفتیم که جواب این آدم هارو ندیم همه میدونن که شلیــــــــــــــــــــــــــــــک بهترین آلبوم بوده حالا بزارین برای دلخوشی هرچی میخوان بگن به امید موفقیت هرچه بیشتر فرزاااااااااد فرزیــــــــــــــــــــــــــــــــــن سلطـــــــــــــــــــــــــــان پاپ ایــــــــــــــــــــــــــــــــران

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

من نفهمیدم این چه نقد و برسی بود این توهین به مخاطب و خواننده است خواهشن توجه کنید به مسایل ریز و درشت این آلبوم من تا حالا از آقای رفعتی یه نقد درست هم ندیدم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

شما نگران کم شدن طرفداراش نباش...فرزاد آلبوم بی کلام هم منتشر کنه ما همچنان طرفدارش میمونیم!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

به نظر بنده این تحلیل تا حدود زیادی با سلیقه شخصی ایشون بوده نه با داشن موسیقی!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

جالبه این جناب منتق هم گرفتن ملودی های آلبوم کاملا اقتباسی بود
ولی آلبوم زیادی ضعیف بود
خواهشا همه آلبوم ها رو با یه لحن نقد کنید
یه نگاه به نقد پرچم سفید بندازیم متوجه میشیم بین خواننده ها فرق میذارید و لحن نقدهاتون در آلبوم های مختلف با هم فرق داره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

به نظر من آلبوم فرزاد فرزین تا اینجای کار ،بهترین آلبوم سال بوده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

جز توهین به مخاطب و خواننده چیز دیگه ای نداشت. با اینکه من از طرفدارای فرزاد فرزین نیستم ولی این آلبومش خیلی حرف برای گفتن داشت و خیلی آلبوم زیبایی بود.و متاسفانه این مطالبی که خوندم نقد نبود سلیقه ی شخصی آقای رفعتی بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

به نظر میرسه این منتقد، جناب مهدی رفعتی در همه ی زمینه ها کارشناس ارشد هستند !! موسیقی ، حنجره ، و حتی شعر !!!
نمیدونم واقعا ممکنه آلبومی منتشر بشه و این منتقد عزیز کشورمون نظر مثبتی بهش داشته باشند یا نه! ولی احتمالا بعیده،خیلی بعیده!
هرچقدر نقدهاشون رو میخونم نکته ی مثبتی نمیتونم ازش دربیارم که خواننده ی متن و یا حتی تهیه کنندگان اثر از خوندنش استفاده ی مفیدی ببرند! فقط زیرسوال بردنه و بس ، فقط برای جهت دادن به ذهن برخی انسان هاست و بس!
کاش نقد های بیشتر و بهتری هم از سایت خوب موسیقی ما منتشر میشد...
با تشکر از شما .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

چیزی که مسلمه اینه که فرزاد فرزین با آلبوم شانس چند پله بلند رو طی کرد و خودش رو به سطح اول موسیقی پاپ ایران رسوند. در حالی که تا قبل از شانس یه خواننده معمولی بود.
شلیک هم دقیقا در امتداد شانس ساخته شده ولی از نظر تنظیم حرفه ای تره
با حرف نویسنده این مطلب در مورد تنظیمها اصلا موافق نیستم و به نظرم تنظیم برگ برنده این آلبومه
در بخش ملودی کاملا مشخصه که فرزاد دچار تکرار شده و داره خودش رو تکرار میکنه حتی در یکی از تراکها از ملودی آهنگ "سکوت" (ساخته محسن یگانه) اقتباس شده!!
و ترانه هم همچنان مهمترین معضل کارهای فرزاد فرزینه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

کاملا صحیح
آلبومی که 80درصد از موزیک داخلی و خارجی کپی شده بود

EBI
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

کاملا درسته
موافقم شدیدا
آلبوم خیلی ضعیفی بود
الانه که هوادارا بریزن سرمون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

واقعاایشون کارشناس اند
بااین که بعضی ازحرفاش درسته اماخیلی هاش نظرمو نسبت به موسیقی ازبین برد
رسمادیوونه شدم
اه!!!!!!!!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

آقای رفعتی عذر می خوام اما خنده دارترین نقدی که تا حالا خونده بودم این بود.
من طرفدار فرزادم درست و قصدم این نیست بگم شلیک بی نظیر بود واسه همه ی مخاطب اهل موسیقی ولی خدا وکیلی این نقد در مورد آلبوم شلیک بی انصافی که چه عرض کنم؟؟؟ مناسب نیست!!!
بهرحال این نظر شخصی شماست!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

آلبوم فاجعه بود
چطور توی آلبومای برتر بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این سه نفر نباشن موسیقی پاپ ایران تعطیله:

چاوشی یگانه و خواجه امیری.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

حرفای ایشون برام قابل قبول بود اما نه کاملا.درسته قبول دارم 3یا4تا اهنگ تقلیدی داشت اما کاور نبود مثلا گیتار اهنگ دوریت برای یکی از اهنگای انریکست.استعداد فرزادم خیلی بیشتر از ایناست اما هر جور حساب کنی بازم بهترین البوم بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

یه تراک خوب داره: دوریت
اونم که از مرد دوم موسیقی پاپ ایران کپی شده!!!
دم یگانه گرم که شکایت نکرد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

این آلبوم به کوریه چشم حسودان در همه ی نظرسنجی ها درخشید و بهترین آلبوم سال 1390 شد. بعضی از نکاتی که یه عنوان نقطه ضغف این آلبوم در این نقد آمده است اصلا صحیح نیست و فقط نظر خود آقای رفعتی است.

آلبوم شلیک با فروش بیش از 400 هزار نسخه هیچ حرفی را برای گفتن نگذاشت.

فقط فـــــــــــــــــــرزاد فــــــــــــــــــــرزین ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

صد درصد مخالفم. شلیک بهترین آلبوم ساله و ماندگار هم می مونه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

من اول از همه یک تشکر ویژه میکنم از فرزاد فرزین و گروه شلیک بعدش به آقی منتقد عرض کنم برادر شما اول معنی نقد رو یاد بگیر بعد که فرقشو با کوبیدن متوجه شدی نقد کن در مورد تک تک قطعات باید بگم که قطعات با هم کاملا متفاوت بود چه از نظر ترانه چه از نظر ملودی و تنظیم مثلا قطعه ی اول با دوم کلا فضای متفاوتی داشت دوم با سوم همینجور وتا قطعه ی آخر و ترانه های یه زن.... بچه....دوریت ...میدونم ونه ترانه های پر معنی و سنگینی بودند در مورد سایر ترانه ها هم بگم که فرزاد فرزین یک کنسرت گذار تک تو ایرانه ومن در یکی از کنسرتاش حاضر بودم جو کنسرت به گونه ای هست که آهنگ سنگین مورد پسند نیست و مردم آهنگ های شاد و انرژیک میخواهند پس فرزاد باید به فکر کنسرت هاشم باشه و همه جور سلیقه ای رو درنظر بگیره .....صدای فرزاد یک صدای ثابت شدس و قابل تشخیص هستش و قرار نیست در همه یترک ها از تمام ظرفیت صداش استفاده کنه این کار رو در آلبوم شانس انجام داد و باعث شد تا احساس از کار بیرون بره صدای فرزاد قابلیت بالا و پایین رفتن داره که این قضیه رو در آهنگ عاشقت بودم یا خلیج فارس میشه دید

EBI
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

اشعار ابتدایی و خسته کننده :بیشتر تراکها" بیا "داره
ملودیهای ضعیف و تکراری
به نظرم فقط تراک یه زن معمولیه
ما بقی ....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

کاملا این نقد سلیقه شخصی بود بدون شک آلبوم شلیک بهترین آلبوم 90 بود هم آهنگسازی هم تنظیم مثل قطعه دوری و بچه و باتو و به خصوص شورشی و میدونم این کارها بسیار قوی بودن من خودم شخصا آهنگ میدونم رو هزار بار گوش میدم به نظر من هم آهنگسازی و تنظیم عالی بود هم کلام و صدای فرزادم که عالیه خیلی این نقد یکطرفه و غیر منطقی بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

داداش من اگه آلبوم ضعیف بود تو نظر سنجی مردم و کارشناسها بهترین نمیشد
با ککلی جو سازی از طرف بعضی افراد مثلا هنر مند آلبوم جزو بهترینا بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

بهترین البوم بود به نظر من اصلا اقتباس نبود مثلا البوم قوی چی بودن من که البوم قوی دیگه ای نشنیدم

EBI
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

میثم جون جمله آخرتو قبول دارم
قرزاد توی چند تراک صدایی از خودش در میاره!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

پس خودتم میدونی چه حرفی زدی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

من یکی از دلایلی که همیشه سر صدای فرزین و چاووشی داشتم نداشتم صدای ثابت هست. 3 البوم اخر فرزین صداها فرق داره. همین طور چاووشی از البوم اول از صدا نازک تا الان صدای به قول همه کلفت خوندن یا خش خوندن. این اولین ضعف خوانندست. چاووشی صداش کامپیوتری نیست ولی صدای ثابت ندارن فرزین - چاووشی و خیلی های دیگه. بر عکس صدای ثابت 10 سال فریدون آسرایی - اصفهانی - سعید شهروز - حامی - مانی رهنما و... بوده که نشانه کلاس عالی صداسازی این افراد هست. این البوم که خیلی ضعیف بود از همه لحاظ

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

درسته .... واقعا درد موسیقی همین تکرار ها هست .... همینجوری الکی هم به به و چه چه میکنن یه عده و خواننده ها دور میگیرن .... به خدا من خیلی فرزاد رو دوست دارم .... صداش خیلی خوب هست ولی شعر هایی که انتخاب میکنه خوب نیست و بعضا فاجعه هست ..... تا کی و تا کجا میخواد بخونه : بیا بیا برو برو با همون ریتم و تنظیم تکراری ؟ وقتی میتونی اهنگی مثل عذاب بخونی چرا واقعا ...

در کل فرزاد داره خودش رو نابود میکنه و اینجوری پیش بره مطمئن هستم نهایتا دو تا البوم دیگه بتونه بده و بعد از اون هست که همین تعداد طرفدار رو هم از دست میده و خیلی زود ...

البته اینی که میگم فقط مختص فرزاد عزیز نیست و خیلی از خواننده هامون با این مشکل موجه خواهند شد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

موسیقی ما چرا فقط کامنتای تخریبیو تایید میکنید؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

چه نقد مغرضانه ای!!!
اصلا موافق نیستم!
تنظیم که خیلی خوب و حرفه ای کار شده!
کلام هم شاید فقط تو چند قطعه به اون نگاه سطحی که ایشون میگه نزدیک شده وگرنه قطعات می دونم . بچه. یه زن . عذاب یا حتی دوریت و جای خالیت از نظر ترانه خوب کار شدن.
به قول این دوستمون این نقد کاملا سلیقه ای هست نه از روی دانش موسیقیایی..
شاید فقط اون قسمتی که درباره تکرار تکنیک خوندن صحبت شده یه مقدار منطقی به نظر میرسه که اونم قطعا تو البوم های بعدی رفع خواهد شد.
در کل به نظر من شلیک یه آلبوم موفق هست... هم از نظر ارتباط با مخاطب و هم از نظر فنی و ارزش هنری و موسیقیایی. و مصداق این حرف من هم میتونه همین نظرسنجی باشه که اخیرا تو همین سایت انجام شد..
شلیک هم از نظر مخاطبین عام و هم از نظر فعالان این حرفه جزو برترین ها بود!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

دادا ما اهل گفتگو هستیم نه جدل.
شما آلبوم رو دوست نداشتی و سلیقت برای همه ما محترمه..امیدوارم در آینده فرزاد فرزین هم کارایی بخونه که رضایت طیف سلیقه ی بیش از اینی که الان هست رو در بر بگیره!
باید یاد بگیریم که نظرای همدیگرو بشنویم و بهشون احترام بگذاریم...
با تعصب بی مورد و جدل به جایی نمیرسیم...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

.اصلا صحیح نیست این اقا ظاهرا با فرزاد مشکل داره یا میخواد معروفشه یعنی ترانه یه زن بچه. عذاب. میدونم. جای خالیت بده! بیخیال ضمنا سبک هر خوانندهای منحصر به خودشه اقای محترم و نوع ملودی های یک اهنگساز هم همینطور در جامعه که ضد حرف شما صادقه ضمنآ خوب شد دیگه روتون نشد به صداشم گیر بدین موفق هستی و باشی فرزاد جان لطفا تایید کنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

به نظر من تنها مشکل فرزاد اینه که
خیلی بیشتر از ظرفیت ایران میخونه
ما قدر خواننده ها مونو اونجوری که هست نمیدونیم
ما همیشه طرفه خالیه لیوانو میبینیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

album badi nabod amma hamon edame album shans bod.vali kolan kare khob az lahaze melody in rooza zaief shode.bayad ghabol konim.tanzima kareshon khob pish mire shayad age in melodyha ye tanzim addi dashtan hichkas hazer be shenidan kar nemishod

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

کاملا درسته.آلبوم بسیار ضعیفی بود در برابر هنر عظیم چاوشی یعنی پرچم سفید.آلبوم خیلی ضعیف بود.اگه خود فرزین هم برای آلبومش تبلیغ نکرده بود فکر نکنم کسی می خریدش.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

سلام این چجور نقد و بررسی اخه این البوم انقدر نقاط قوت داره که واقعا بی انصافیه راجبش اینجور نظر داد این البوم 11 ترک داشت ک واقعا همشون ارزش 1000 بار گوش دادن رو دارن من نمیدونم این کارشناس چرا نظر شخصی میده بو جای اینکه کارشناسی کنه مرسی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

منم نظرم اینه که آلبوم شوک فرزاد فرزین چیزه دیگه ای بود
توی اون آلبوم چندتا آهنگ واقعا شندیه شد مثه چیکه چیکه یا...
ولی توی این آلبوم خیر
منظور منتقد از (کار‌ها در واقع مونتاژ ملودی آهنگ‌های غربی یا آهنگ‌هایی است که تاکنون بسیار شنیده‌ایم)

تقریبا کنایه ای زده به موضوع آهنگ (دوریت) و سکوت محسن یگانه

ولی امیدواریم فرزاد فرزین با این صدای خوب و قوی دوباره مثه سابق برگرده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

دوستان البته منظور ایشون دانش موسیقی بود,منتها تو دهنشون نچرخید!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

*دانش موسیقی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

کاملا مخالفم با این نقد.
"فقط صدای خواننده نقطه مثبت اثر بود" واقعا بی انصافید آقای رفعتی واقعا...
همیشه همینطور بوده آلبوم هایی که اصلا ارزش گوش دادن ندارن بهترینا میشن از دیدگاه منتقد ها اما آلبوم های مثل آلبوم شلیک دچار تکرار میشن.
متاسفم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

من اگه بخوام حرفی که واقعا نظرمه رو بزنم که تایید نمیشه! به گوش تو نمیرسه! چه بچرخه چه نچرخه!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

متاسفانه باید بگم به نظر من موسیقی کشور ما گرفتار یک گروه مافیایی شده که هرکسی رو خودشون صلاح بدونند بزرگش میکنند و هرکس دیگه ای رو هم ، هرچند که با کلی زحمت و تلاش به جایگاه بالایی رسیده اگه مورد نظر و مورد تاییدشون نباشه با هر بدبختی شده سعی میکنند تخریبش کنند.
انگار فرزاد ما هم، مایه تنگ نظری خیلی ها شده . هرچند خدا بزرگه و بهترین داور.
و اون منتقد محترمی که گفته بودن فرزاد از نظر متن موسیقی دچار یک نوع تکرار شده بد نیست یادش بیاد که اینجا ایرانه و با هزار جور گیر و گور مجوز ارشاد. اینو که دیگه نمیشه منکر شد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

من فرزاد فرزین رو دوست داشتم خیلی با شوق و ذوق به استقبال آلبومش رفتم اما خورد تو ذوقم آلبوم یکم مصنوعی بود یعنی حداقل من نمیتونستم راحت باهاش

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

من فرزاد رو دوست داشتم و با دید خیلی مثبت به استقبال آلبوم رفتم اما خورد تو ذوقم آلبوم خیلی مصنوعی بود یعنی حداقل خود من اصلا نتونستم با شعر ها و آهنگ ها ارتباط برقرار کنم
ولی بازم خوشحال شدم بعد از محسن فرزاد رای آورد
نقد خوبی بود مخصوصا در قسمت کلام که گفتید سطحی بود واقعا همینطور بود
این آلبومو یه خواننده دیگه میداد هیچ موفقیتی کسب نمیکرد
(نظر شخصیم)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

با بعضی از حرفات موافقم(کمترش)
خیلی دیگه داری کم لطفی میکنی
برو تو بازار ببین چه آلبومهای آبکی میاد بیرون آقای کارشناس
اگه اینقدر بد بود به تو نظرسنجی سایت موسیقی ما این همه رای نمی آورد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

اصلا نقد صحیحی نبود چون این آلبوم کاملا جواب گرفت !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

سلام
خب نقد تندی بود البته خیلی جاهاش درست و قابل قبوله!!!!
در مورد ترانه های این آلبوم متاسفانه ضعیف بود فقط سه چار تا تراک عالی بود(عذاب - جای خالیت - یه زن - نه )
با نظر آقای رفعتی در مورد ملودی ها موافقم !! فرزاد فرزین ملودی های آنچنانی رو خلق نکرده به غیر از همین تراک هایی که ترانه هاش عالی بودن!!!
تنظیم قطعات: تا حدودی میشه گفت تنظیم ها تکراری و تقلید از موزیک غرب است!!!
در کل در مورد آلبوم شلیک چه از نظر ملودی و تنظیم و ترانه فقط 5 تراک عالی داشت (عذاب - جای خالیت - یه زن - نه )

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

این آقا کاملا مغرضانه حرف میزنه
شلیک واقعا آلبوم موفقی بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

با اون کارشناسیت
اگه این آلبوم اینقدر ایراد داشت پس باید در موسیقی پاپ رو گل بگیریم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

آقای رفعتی خیلی خیلی کم لطفی کردی
شلیک بهترین آلبوم 90 بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

ta onja ke hame midonan aghaye karshenase aziz, farzad aje be faghat eshgh nemikhone raje be masaele ejtemay farhangy eteghadish khonde manzoram raje be iran raje be eshgh be khoda ke harchy har ensan dare az oost....khonde pas chera enteghade bimored mikonin mozoe eshgh ham ye mzooye ke dar har sher va ghalebe mosigh vojod dare,,,dalile in enteghado nemifahmam

EBI
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

afarin

EBI
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

دلیل فروشش تراک دوریته
100٪

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

یعنی این آلبوم اینقدر ضعیف بوده و کلی طرفدار پیدا کرده ؟؟؟!! اینکه صدای خواننده تو بعضی قطعه ها تغییر میکنه یعنی چی ؟؟! واقعا کدوم خواننده ای تو موزیک پاپ مجاز یه همچین صدایی داره ؟؟!
و از نظر شما حتی یه قطعه هم تو این آلبوم خوب نبود ؟؟ حتی یه زن و یا عذاب ؟؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

من نمیدونم واقعا بعضیا چی میگن!!!!!!!!!!
آقای محترم همه دارن از این آلبو خوب میگن.
اونوقت شما یه نفر این چیزارو درموردش نوشتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

بچه ها زیاد جدی نگیرین این نظر شخصی آقای رفعتی هست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

"من یکی از دلایلی که همیشه سر صدای فرزین و چاووشی "داشتم" "نداشتم" صدای ثابت هست"

بالاخره تکلیف مارو روشن کن, داشتی یا نداشتی؟!!؟!؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

استاد ! فرزاد فرزین و خیلی خواننده های دیگه برای تمام مردم با تمام سلیقه های می خونن ... شما به فکر خودتی فقط . ممکنه شعری که شما باهاش ارتباط برقرار نمی کنی بقیه ارتباط برقرار کنن . شما مگه کارشناسی که به یک شعر میگی فاجعه ؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

موسیقی ما عزیز : شما نوشتید ::
در صورت مشاهده هر گونه توهین به عقاید و تفکرات دیگران و مباحثه بصورت گستاخانه با کاربران دیگر، نظر متخلف ویرایش و یا حذف خواهد شد .مجادله های خصوصی تایید نخواهند شد . چشم ! پس بر همین اساس منتظر تایید نظرم خواهم بود !

مگر غیر از این هست که همین منتقدان سایت شما فقط به بعضی از نقاط مثبت آلبوم ها اشاره می کنند و بعدش شروع می کنن با بهانه ی اینکه کارشناس موسیقی هستند آلبوم رو می کوبند ، می کوبند در قالب نقد ! موسیقی پاپ نیاز به این نوع کارشناسی ندارد ! موسیقی پاپ ما نیاز به مخاطبان موسیقی حرفه ای دارد . کارشناس از دید و زاویه ی کارشناسی نگاه می کند . در صورتی که موسیقی پاپ برای طیف های مختلف مردم ماست و هر مخاطبی با هر شعر ، موزیک و یا خواننده ای ممکن است ارتباط خوبی برقرار کند . موسیقی پاپ فقط برای کارشناسان شما اصولاً نیست ! برای مردمی هست با سلیقه های فوق العاده متنوع ! آیا اگر اکثریت مردم از یک اثر و از یک خواننده راضی باشند و در همان حال کارشناس شما به انتقاد ( مغرضانه ) در مورد آلبوم ها بپردازد مردم از آلبوم و خواننده فاصله می گیرند ؟! چه هدفی جز بازدید بیشتر برای سایت شما و جذب مخاطب بیشتر و به راه انداختن جنجال های رسانه ای پشت چنین نقد های پشت سرهم هست ؟؟!! کمک و ارتقای سطح موسیقی ؟! نه ! خواهش می کنم ! باور نمی کنیم ! آلبومی که جزو پر فروش ترین ها بود ، جزو بهترین آثار فرزاد فرزین از هر لحاظ بود ... آلبومی که مورد استقبال اکثریت مردم قرار گرفت و بهترین آلبوم فرزین شناخته شد با چنین نقد هایی تنزل پیدا نخواهد کرد . همین کار را به فاصله ی کوتاهی برای آلبوم پرچم سفید چاوشی به راه انداختید ... جالب ترین بخش ماجرا استفاده از یکی دو منتقد خاص هست . شما که ادعای تریبون موسیقی پاپ ایران را دارید از یک منتقد خاص چرا انتقاد منتشر می کنید ؟! چرا نقد یک آلبوم را به یک کارشناس موسیقی که رشته ی تخصصی او ممکن است شعر یا آرانژمان نباشد می سپارید ؟! ترانه های یک آلبوم را یک کارشناس شعر و ترانه ، ملودی ها را یک موزیسین خوب ! نه ایشون که حتی اسمی از ایشون تا بحال جایی شنیده نشده ... تنظیم های مختلف را به کسی که در حوزه ی آرانژمان موسیقی شناخته شده و دارای دانش مناسب باشه بسپارید . کلیت آلبوم را یک نفر نقد می کنه . امان از بازدید بیشتر و جذب و مخاطب و ...!

متاسفم ! و تبریک به هنرمندان و خواننده های خوبی چون فرزاد فرزین ، خواجه امیری یگانه و چاوشی که هر زمانی آلبوم دادند تمام نقد ها به سمت آلبوم هایشان روانه می شود !!!!! دریغ از ذره ای حمایت و نقد منصفانه و درست !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

آلبوم بسیار ضعیف آلبوم هست که در نظرسنجی کارشناسان و اهالی موسیقی یک عدد رای هم نمیاره ! آلبوم ضعیف آلبومی هست که هیچ جا شنیده نمیشه ... بیخودی آقای م.چ را بزرگ نکنید ! شلیک پرفروش ترین آلبوم بوده در سال 90 !!! و متاسفم برای تعصب بیجای شما .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

معنی نقد هم فهمیدیم...............یه دفعه تنها حسن اثر که صدای فرزاد هست رو هم میبردین زیر سوال که کلا اثرو نقد کرده باشین دیگه!!!!!!!!!!!! اون جمله ی آخر منو کشته :

در کل آلبوم «شلیک» فرزاد فرزین به نوعی درگیر تکرار‌ها شده است !!!

از همین جمله میشه فهمید که این نقد واقعا سطحی صورت گرفته چون به هیچ عنوان من تکرار رو توش ندیدم و ملودی ها وشعرها با وجود سادگی خیلی تازه و ابتکاری بودن...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

شما تا حال موسیقی گوش دادی که نظر میدی؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

یعنی نظرسجی ازبین اهالی موسیقی هم قبول ندارید؟؟؟(توهمین سایت فرزاد سوم شد)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

بدون شک بهترم آلبوم سال 90 بود
درضمن شما یکبار کنسرت فرزاد برو ببین صدا چیه(به حساب من)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

تو بهتر از شلیک تو یال 90 آلبومی دیدی؟
شما ببه این میگی کارشناسی؟؟؟؟؟؟؟
اصلا خدایی آلبومو گوش دادی؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

اگه موسیقی پاپ ضعیفه،‌تنها دلیلش کارشناسهایی مثل شماست دیگه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

اگه این آلبوم بد بود پس برید در موسیقی پاپ رو تخته کنید

آقای کار شناس شلیک بهترین بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

به کوری چشم مخالفان فرزاد فرزین ((شلیک بهترین بود))

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

شلیک بدون ایراد نبود
هیچ آلبومی بدون ایراد نیست
اما بهترین بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

موافقم شدید...
موسیقی ما منتقداتونو عوض کنید سنگین ترین چون اینطور نقدها واسه خواننده ها و هواداراشون هیچ ارزشی نداره.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

فقط فرزاد فرزین
فقط شلیک

تو اصلا به آلبوم گوش دادی کارسشناس؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

آقا احسان ولشون کن اینا هنوز درگیر اون مساله هستن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

با این کارشناسی ها سطح سایت موسقی ما پایین میاد
فرزاد بهتربن آلبوم سال 90 رو شلیک کرد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

جالبه ها... هرکی که با یه چیزی مخالف باشه، میشه دشمن، ابله، حرف مفت‌زن و... ولی تمام کسانی که چشم و گوش بسته، فقط تعریف و تمجید می‌کنن، می‌شن بزرگوار، حر حساب‌زن و.... با اینکه طبق معمولِ همیشه، نظرم تایید نمیشه، ولی همینکه شمایی که نظراتو به تایید می‌رسونی، اینو می‌خونی، بسه. من خودم یکی از طرفدارای فرزادم. ولی اصلاً بلد نیستم الکی از کسی تعریف کنم. آلبوم شلیک خوب بود. ولی نسبت به آلبوم قبلی خیلی ضهیف‌تر بود. چرا؟ چون به جرات می‌تونم بگم تک‌تک آهنگا، دقیقاً همون آهنگای آلبوم قبلی بودن که فقط یکی دو تا نت اضافه یا کم کرده بودن. خود من به شخصه، اصلاً از آهنگ عذاب خوشم نیومد. و اصلاً گوش نمی‌دمش. چرا؟ بخاطر اینکه به شدت ترانه‌ی بدی داره. محض اطلاع: حرفِ خوب زدن مهم نیست. خوب حرف زدن مهمه! ترانه‌ی بچه هم همینطور. اصلاً خوب نیست. ولی آهنگ‌های "دوریت" (که کوچکترین شباهتی به سکوت نداره!) و "نه"، بهترین آهنگای آلبوم هستن. بعد از اون هم، "شورشی" که البته اسم غلطی براش انتخاب کردن! خوندنِ فرزاد هم توی این آلبوم، زیاد جالب نبود. مخصوصاً توی همون آهنگهایی که گفتم ازشون خوشم نمیاد، بدتر از بقیه‌ی آهنگا خونده. ...هرکس باید با صدای خودش بخونه. آلبومهای قبلیتو یه نگاه بنداز. ببین چقدر خوب می‌خوندی...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

آفریننننننننننننننن!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

زنده باد آقای خاص / صدای زخمی ایران / استاد چاوشی که موسیقی ایران رو زنده نگه داشته

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

خانم ازیتا بهتره ادبو حفظ کنید،شان هواداری فرزین بالاتر از این ادبیات شماست،پس اگه واقعا طرفدارشید کمی سعی کنید مودب باشید تا وجهه ی طرفدارای فرزینو خراب نکنید،اقای ابی گرچه نظرتونو قبول ندارم اما برای ما طرفدارای فرزاد محترمه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

نداشتن صدای ثابت از این 2 خواننده که البومهاشون مشخصه و نیاز به بحث نیست. کنسرت هم دیدم هم البوم کنسرت با کیفیت عالی ازش شنیدم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

fk nakonam nazaram taied beshe chon zaheran site musicema bishtar be site havadaraye chavoshi shebahat dare.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

این نظر شماست فقط . به نظر من یکی از بهترین و طبق نظر سنجی ها عذاب جزو بهترین تراک های این آلبوم بود و بدون هیچ نقص و ایرادی هست . یک شاهکار از آقای بمانی و تحریر ها و ملودی زیبای فرزاد فرزین . به هر حال هر کسی یه سلیقه ای داره . چون شما از قطعه ای خوشت نیومده دلیل نمیشه بد باشه ! من از فلان آهنگای آقای ا.بــ.ی مثلا خوشم نمی یاد . آیا آهنگ ایشون ضعیف هست ؟ یا ایشون خواننده ی بدی هستند ؟!

جواب : هیچکدام !!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

1.این نقد نیست داری میکوبی حالا به هر دلیلی (شما اصلا یک بار آلبوم رو گوش دادی؟؟؟؟)
2.بین خواننده ها تو نقداتون فرق میزاری
3.با تمام احترام اصلا فکر نمیکنم در حدی باشین که بخواین نقد بکنین چه این آلبوم رو چه آلبوم بهنام صفوی رو چه هر آلبوم دیگه

موسیقی ما لطفا تایید کن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

خب حالا به نظرت صداش تو آلبوم با کنسرت و اجرای زندش چقدر تفاوت داره؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

چه بخوای چه نخوای اسم سلطان چاوشی همه جا هست ... این ها احساسات هواداراس نه تبلیغ

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

طرفدارهای فرزاد فرزین روز به روز درحال افزایشن و این خودش دلیل محکمی برای تائید موفقیت این خواننده است.
((فــــــــــــــــــقط فـــــــــــــــــــــــرزادفــــــــــــــــــــــــــــــــرزین))

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

آقای امیر حسین که میگی آلبوم فرزاد ضعیف بود فقط چاوشی آخه برادر من برو یه سری به نظر کار شناسا بزن برو یه سری به فروش بزن یا اصلا تو خیابون که میری به صدای باند ماشینا گوش کن بعد بیا حرف بزن  ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

تو کنسرت که 100 برابر از نوازنده ها و گروهش قوی تره نه واسه صداش به خاطر هزینه نکردن و نوازنده های خوب انتخاب نکردن و گرنه کنسرتهاش هیچ ترک جالب و خلاقیت موزیکی نداره اما تو البوم بر عکسه تنظیم و... خوب اما صدای خواننده...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

بهترین نوازنده ها رو واسه کنسرتاش میاره!!! اونوقت شما میگی نوازنده های ضعیف میاره؟!
یاشار خسروی , کسری خدیور , امیر میلاد نیکزاد و . . .
اینا از بهترین نوازنده های داخل کشور هستن!
میدونی حرفت مثل چیه؟ مثل اینه که بگی یه ماشین , ماشین خوبیه و لی فقط موتورش به درد نمیخوره!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

دوستان دعوا نکنید .... به نظره من این دوستمون شدیدا تحت تاثیر آلبوم فوق العاده ی فرزاد بوده و ..... یه خدا یا حسودی آدم به جایی نمیرسه .... در ضمن به اینکه فرزاد بهترینه هیچ شکی نیست .... به این دوسته عزیزمونم توصیه میکنم آلبوم رو گوش بده بعد نظر بده .... دیدید این آلبوم انقدر خوبه که هیچ نظره مخالفی نداره بر خلافه آلبومای دیگه ی سال گفتید بذار به نظرم مخالف شلیک بزاریم ....
آخرشو یگم ... شلیک تیره خلاصو به همه زده ...... والسلام ....
فقط فرزاد فرزین ...
موسیقی ما خواهشا تایید کن ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

4 میلیون نسخه ؟! بابا دیگه هر چیزی حدی داره ... زشته به خدا !!!!!!!!
رکورد آلبوم بالای یک میلیون هنوز دست بنیامینه ... پرفروشترین آلبوم چاوشی 700 هزار نسخه فروخت ... اونم یه شاخه نیلوفر بود که اولین آلبومش بود ... حریص حدود 500هزار تا فروخت ... زشته به خدا ! از ژاکت بگم که چند تا فروخت ؟!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

4میلیون نسخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همین جوری حساب میکنید که فکر میکنید چاوشی پر طرفدارترینو بهترین خوانندست جک خوبی بود دوست عزیز بعدشم ما منتظریم چاوشیتون با قدرت تمام کنسرتشو بذاره واسه نوه هام بلیط رزو کردم ....هیچ وقت چاوشی رو با فرزاد مقایسه نکن چون سطح چاوشی پایینتر از این حرفاست خواننده یعنی کسی که بتونه زنده بخونه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

با این دوستمون موافق نیستم منم طرفدار چاوشی هستم و آلبوم فرزین به نظرم آلبوم خوبی بود مطمئنن برای من که طرفدار چاوشی هستم به اندازه پرچم سفید نبود اما خوب بود درضمن محمد جان پرفروشترین آلبوم پرچم سفید محسن چاوشی بود و شلیک دومین آلبوم پرفروش بود ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

منم به عنوان یه هوادار چاوشی شدیدا موافقم بسیار زیبا نوشتی دوست عزیز...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

آلبوم محسن چاوشی همه نوع موسیقی داشت گفتن چون سبک زیادی داره به هم ربطی نداره!
این یکی فقط یک سبک داشت گفتن خسته کننده است!
آلبوم علی لهراسبی که با بهترینا همکاری کرده بود گفتن شعراش بدرد نمیخوره و قافیه نداره!
آخه اینا پس با چی راضی میشن! خودشون اگه میتونن یک آلبوم با بهترین فاکتورها درست کنن ما هم لذت ببریم. همه آلبومها که از نظر منتقدها بدرد نخور شدن!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

4 میلیون نسخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اصلا این قدر ادم محسن چاووشی رو میشناسن؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

سلام به همه ی طرفدارای موسیقی نه فقط طرفدارای فرزادفرزین یا محسن چاووشی
من 10سال طرفدار فرزادفرزین هستم دقیقا از آلبوم شراره الان هم 23سالمه
من تمامی کارهای فرزادفرزین رو دنبال کردم تا اخریش شلیک
متاسفانه شلیک ضعیف ترین آلبوم فرزادفرزین بود چون تا آلبوم شانس خوب پیش اومد سبک متفاوت ,تنظیم و... اما دیگه شلیک شد کاور حالا نگیم کاور شد کلی شباهت از ملودیها و آهنگهای قدیمی
1.دوریت(ملودی اقتباس از محسن یگانه)
2.میدونم(اهنگی یونانی ) که روی خود آلبوم هم ذکرشده (حتی این آهنگ شاه بیتش از اهنگی دیگر گرفته شده)
3.شورشی ( اقتباس از اهنگ bimbo)
به هرحال من هم با کارشناس یا دوست عزیزمون موافقم که فرزاد توانایی های بسیاری دارد که به جای تکرار باید از این توانایی ها استفاده کند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

ااااااااااااه ه ه!!!این سایت فقط به درد به هم ریختن و خورد کردن اعصاب مردم می خوره من هر دفعه اومدم با صورت از عصبانیت گر گرفته بلند شدم.آخه بابا چرا انقدر بی انصافین شما ها چه طوری دلتون میاد بگید شلیک آلبومه ضعیفی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟حتی اگه فرزاد همه ی تراک هاشم کاور کرده باشه که شک نکنید حتی یه موردش کاور نیست!!از همه ی آلبوم های اخیر قشنگ تره و این و از هر آدم بی طرفی که بپرسید بهتون میگه که متن آهنگای فرزاد همیشه قوی و خوب بوده حالا شاید غزله حافظ نخونه ولی حد اقل ضعیف نیست.
ولی اینو قبول دارم که اگه بخواد ظرفیته صداش خیلی بیشتر از این حرف هاس.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

sajad1368 و جناب آقای کارشناس
میخواستم ازتون بپرسم که آهنگ یه زن رو از کی کپی کرده؟
این آهنگ که هم از نظر تنظیم و هم از نظر اجرا جزو 3 تا آهنگ برتر سال هستش
دوست عزیز کارشناس حقش بود که در زمان ذکر کردن نقاط قوت آلبوم شلیک این آهنگم مد نظر قرار میدادی.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

من خیلی رو انتخاب البوم خیلی خیلی حساسم تو یک البوم
ممکنه یکی دو اهنگ خوشم بیاد ولی تو این البوم اولین بار
بیش تر اهنک ها شو دوست داشنم از همه نظر این آلبوم عالی بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

واقعا بعضی از شما ها که اسم خودتونو هوادار میزارید، این چه طرز صحبت کردنه؟؟؟؟؟؟؟ واقعا دارید یک طرفه نگاه میکنید... شما نام همونایی که طرفدارش هستینو، خراب کردین... شما چشم دیدن موفقیت های همدیگرو ندارید.... حالا که دیدین تراک "دوریت" بین همه ی مردم طرفدار پیدا کرده، ... اما بدونید که این رسمش نیست.....

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

سلام.از حرف این جناب بسیار ناراحتم.خود فرزاد روی همه ی کاراش کار کرده بود و به بهترین نحو ارائه کرد ولی یه از خدا بی خبر موسیقی داره به طور کامل از فرزاد بد میگه.فرزاد فکرشم نمیکرد این همه نفر پشتشو خالی کنن.من تا قیام قیامت قول میدم (قول راست و خدایی)فرزاد فرزینی باشم و هستم و خواهم بود. همیشه فرزاد فرزین را سر لوحه موسیقی پاپ و گیتار و پیانو میدونم .همیشه فرزاد فرزینی و هوادارش خواهم بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

آلبوم شلیک از همه نظر خوبه.اون آقا هم وحی منزل نکرده که یه حرفی زده.صدای فرزاد هم تو همه کارها عین همه من نمیدونم این آقا چی میگه.همه ترک ها هم روش کار شده.تنها آلبومی که من همه کاراشو دوست دارم.در مورد دوستانی هم که طرفدار یه خواننده دیگن و میان اینجا نظر میدن خواهشا تو بخش مربوط به خواننده خودشون نظر بدن.

شنبه 28 اردیبهشت 1392 - 16:22

سلام.این نظری که ایشون دادن اولا ک تخریب بود.دوما شعرای بسیار زیبای داشت.تازه اینم نظر شخصی این اقا بود....................خیلی هم البوم خوبی بود.....فرزاد همه کاراش عالیه..

دوشنبه 7 بهمن 1392 - 01:37

سلام
منم تقریبا با ایشون موافقم!نقدشون تقریبا به جا بود!البته درمورد بحث این که مال کدوم آلبمشونه حرفی نمیزنم!
ولی فکرمیکنم که فرزادفرزین خان هم باید یکم خلاقیت داشته باشند و آهنگسازی که میکنندخلاقیت داشته باشند مث آقای سیروان خسروی)البته من کلا بی طرف ام(
خوبه که روی نت های صداشون هم کار کنند!من احساس میکنم وقتی میخونه یه نیرویی بهشون فشار وارد میکنه که نمیذاره اون ماهیت اصلی صداشون پیدا بشه!
ای کاش یکم تدوین بیشتری روی آهنگ هاشون میکردم!
بازم میگم من نه طرفدارفرزادفرزینم نه مخالفشون!یه بی طرف ام که فکرمیکنم اگه این کارهارو بکنند بتونند شانس این رو که خواننده مورد علاقه افراد بی طرف زیادی مثل من بشن رو داشته باشند!

دوشنبه 7 بهمن 1392 - 01:39

سلام
منم تقریبا با ایشون موافقم!نقدشون تقریبا به جا بود!البته درمورد بحث این که مال کدوم آلبمشونه حرفی نمیزنم!
ولی فکرمیکنم که فرزادفرزین خان هم باید یکم خلاقیت داشته باشند و آهنگسازی که میکنندخلاقیت داشته باشند مث آقای سیروان خسروی)البته من کلا بی طرف ام(
خوبه که روی نت های صداشون هم کار کنند!من احساس میکنم وقتی میخونه یه نیرویی بهشون فشار وارد میکنه که نمیذاره اون ماهیت اصلی صداشون پیدا بشه!
ای کاش یکم تدوین بیشتری روی آهنگ هاشون میکردم!
بازم میگم من نه طرفدارفرزادفرزینم نه مخالفشون!یه بی طرف ام که فکرمیکنم اگه این کارهارو بکنند بتونند شانس این رو که خواننده مورد علاقه افراد بی طرف زیادی مثل من بشن رو داشته باشند!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود صدای خواننده نقطه مثبت اثر | موسیقی ما