جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
به دنبال جایگاه مناسب تر
نگاهی به آلبوم «آرامش» با صدای بهنام صفوی
به دنبال جایگاه مناسب تر
  • مهدی رفعتی | کار‌شناس ارشد و مدرس موسیقی
موسیقی ما -آلبوم «آرامش» با صدای بهنام صفوی و آهنگسازی خودش به همراه تنظیم‌های دوستانی همچون سیروان خسروی، زانیار، امیر عظیمی و... حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت اگر که نکات ریزی را رعایت می‌کرد که خیلی هم پر بیراهه نبود.

اولین چیزی که در مورد این آلبوم مطرح است، عنوان آن است. عنوان «آرامش» هر چند عنوان مناسبی است و قطعه‌ای نیز با همین عنوان در آلبوم به عنوان قطعه شروع وجود دارد ولی عنوان مناسبی برای آلبومی نیست که از ابتدا تا انت‌ها به گلایه‌های عاشقانه‌های یک مرد می‌پردازد.

 آرامش نامی است که کاملا با محتوای این اثر بی‌ارتباط است. شاید هم چنین چیزی هدف خواننده بوده است. اما موضوع ترانه‌های این آلبوم در خصوص مردی است که عاشق بوده و در حال کشمکش‌های درونی با معشوق و التماس‌های عاشقانه با وی است و از هر گونه آرامش به دور است.

بزرگ‌ترین خصلت و صفتی را که می‌شود به این آلبوم اختصاص داد، تقلیدی بودن صدای خواننده است که پیش از این نیز به آن اشاره می‌شد.

مقوله تقلید در بین خوانندگان ایرانی، درست از آن زمانی شروع شد که موسیقی پاپ در ایران متولد شد. تولد دوباره موسیقی پاپ در ایران شروع تقلید را رقم زد. ابتدا تقلید از خوانندگان آن سوی آب‌ها آغاز شد و به گونه‌ای ناموفق هم نبود. بعداز آن به مرور خوانندگانی که خود آن‌ها از لس آنجلسی‌ها تقلید می‌کردند، دارای مقلد و طرفدار شدند.

البته این یک موضوع فرهنگی در میان ایرانیان است که همیشه و در هر کاری اگر یک نفر موفق شد، بقیه می‌خواهند از‌‌ همان راه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌‌ همان موفقیت دست یابند.

سوالی که دراین میان مطرح می‌شود این است که این خواننده که با مهارت تمام توانسته خود را به خواننده‌ای دیگر نزدیک کند، آیا نمی‌توانسته راحت‌تر از آن عمل کرده و در واقع خود خودش باشد؟ یعنی چنین امکانی را نداشته است؟

بهنام صفوی از صدا و رنگ صدای خوبی برخوردار بوده و تکنیک‌هایی را که از خواننده‌ای دیگر برگرفته، تکنیک‌های ساده‌ای نبوده و این نشان می‌دهد که وی با فن خواندن نیز آشنایی دارد.

 موضوع بعدی در ارتباط با پیش پا افتادگی و یکنواخت بودن ترانه هاست. محتوای ترانه‌ها محتوایی بسیار معمولی دارند. سوال اینجاست که در ۹ قطعه این آلبوم فقط دغدغه‌های عاشقی اهمیت داشته و دیگر هیچ موضوعی برای پرداختن به آن وجود نداشته است؟
خواننده با این کار خود دو چالش اصلی و اساسی برای خود به وجود می‌آورد. چالش اول که در‌‌ همان ابتدا به آن پرداختیم و بحث تقلید است و چالش دیگر اینکه کسانی که او را با خواننده‌ای دیگر اشتباه می‌گیرند، این تفکر برایشان پیش می‌آید که در جاهایی متفاوت از گذشته خود ظاهر شده و به نوعی معذب می‌خواند. تکنیک‌های استفاده شده در تمام قطعات محدود بوده و بسیار شبیه به هم نیز هستند که باید در این زمینه دقت بیشتری می‌شد.

در قطعه شماره ۳ ضعف وزنی در ترانه وجود دارد در مصرع کنج این خلوت نمی‌خوام مشهود است. آهنگسازی و تنظیم‌ها از سطحی متوسطی برخوردار است. ملودی‌ها تقریبا شبیه به هم هستند و نوع تنظیم‌ها وانتخاب ریتم‌ها از هم فاصله دارند و این موضوع تاحدودی ضعف شباهت ملودی‌ها را برطرف کرده است.

قطعه شماره ۹ نیز که یک اثر ارکسترال است با مقدمه‌ای با شکوه که برداشتی عین به عین از سمفونی‌های کلاسیک است. این در موسیقی پاپ نقطه ضعف نیست اما نیازمند شعری فاخر‌تر بود که باید در انتخاب آن دقت بیشتری می‌شد. می‌توانست

 قطعه با توجه به ارکسترال بودن و اجرای با شکوه به موضوع دیگری می‌پرداخت واین سلیقه شخصی نیست که یک آلبوم صرفا در مورد یک موضوع با ملودی‌هایی مشابه به روایت کردن بپردازد.

اما آنچه که می‌توان در مورد کلیت خوانندگی بهنام صفوی گفت این است که خواننده از رنگ صدای خوبی برخوردار بوده و با فن خواندن آشنایی دارد که به کمک آن‌ها می‌توانست به دور از تقلید و با انتخاب ترانه‌هایی با موضوعات متنوع‌تر و همچنین با دقت بیشتر در ساخت آهنگ‌ها وتنوع ملودی‌ها به موفقیت و جایگاه منحصر به خود دست یابد.

آهنگسازی مقوله کاملا تکنیکی بوده و نیاز به دانش بالایی دارد اما در ایران بیشتر بر این عقیده‌اند که آهنگسازی مقوله احساسی است و نیاز به مطالعه و دانش خاصی ندارد و شاید دلیل عمده معضل امروز موزیک پاپ ایران، که همگی این سوال را می‌پرسند که چرا آثار ماندگار تولید نمی‌شود یا بسیار کم شده همین موضوع باشد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 خرداد 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

زخم میزنی اما از جذام بیزاری ... جواب به کنایه از تقلید از خواننده های اونور آبی که کاملا مشخصه منظورتون چیه اما خب جواب شما رو ژانر آهنگ های پرچم سفید و رنگ های متنوع کاور آلبوم پرچم سفید میده من نیازی نیست توضیح بدم !

اما راجع به نقدهای موزیک ما بگم که اولا برای نقد کردن فقط داشتن مدرک نیاز نیست و باید موسیقی گوش کرده باشی و با موسیقی زندگی کرده باشی تا بتونی نظر بدی ، درست مث یه مهندس که با عمری تحصیل هم نمیتونه بهتر از یه بنا دیوار بچینه ...

آلبوم فرزاد فرزین رو که کاملا مشخصه یه بار گوش کردید و یه نظر خواستید همینجوری داده باشید تا موزیک ما بدون نقد شلیک نمونده باشه ...

کلا نقد رو فقط تو کوبیدن آلبوم ها میبینید ، من شک ندارم که شما هنوز ساز ها رو از هم تشخیص نمیدید و یا هنوز منظور از تنظیم رو درست متوجه نشدید ...

خب انتظار هم بالا نیست چون فقط درسش رو خوندید و حتی یکبار ضعیف ترین نرم افزار آهنگ و تنظیم ( اف ال استودیو ) رو هم باز نکردید !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

واقعا اینکه صدای دو نفر شبیه به همه یعنی یکی داره از اون یکی تقلید میکنه؟؟؟
این دوستان منتقد چرا خودشون یه قطعه نمیدن بیرون تا ما با اثر باشکوه و فاخر و موندگار روبرو بشیم؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

نقد نسبتا خوبی بود.
با این قسمت کاملا موافقم : "قطعه شماره ۹ نیز که یک اثر ارکسترال است با مقدمه‌ای با شکوه که برداشتی عین به عین از سمفونی‌های کلاسیک است. این در موسیقی پاپ نقطه ضعف نیست اما نیازمند شعری فاخر‌تر بود که باید در انتخاب آن دقت بیشتری می‌شد."

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

من هوادار پر و پا قرص بهنام صفوی نیستم اما واقعا بد می دونم واسه "موسیقی ما " گذاشتن همچین نقدای تند و غیر کارشناسی در مورد خواننده ها رو...
از آهنگ میرن یهو رو تنظیم از تنظیم یهو میرن رو بیت سوم ترک چهارم...
کاملا مغرضانه نوشته میشه...
مثلا چاوشی که برخی از این موارد رو که ایشون گفت، رعایت کرده بود، چه گلی به سرش زدین؟ غیر از اینکه گفتین چاوشی در گذر یا سرگردانی؟!!!!!
یا علی لهراسبی در گذر یا سرگردانی؟؟؟!!!!
شما که فقط بلدین شعار بدین بگین اوضاع خراب موسیقی پاپ اوضاع خراب موسیقی پاپ بدونین بخشی از این اوضاع خراب دلیلش منتقد خراب هست.
لطفا اگه نقد میذارین یک لینک به عکس منقد بدین ببینیم آقای نقاد کیه، چیه، بقال سر کوچه اس، مسئول گروه سرود مدرسه اس...یا نه واقعا رزومه داره توی موسیقی...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

درود بر شما

به عنوان کسی که همیشه بهنام صفوی رو تحسین کرده با قسمت هایی از این نقد موافقم.
واقعا ترانه ها متوسط بودن و چیز جدیدی درونشون نبود.
این نکته رو صرفا جهت یادآوری به بهنام صفوی مینویسم.
ترانه موفق شامل 3 رکن: شروع خوب, تکیه کلام و حس انتظار هست.
نمی دونم چرا بعد از سه سال یک آلبوم متوسط رو منتشر کرد. موسیقی تک آخر فدای شعر ضعیفش شد . از اون شعر یک مصراع قابل قبول داریم
(اگه اون مرد پیدا شد خودم دستاشو میبوسم ) که اصلا مناسب فضای کار هم نبود.
تنظیم ها هم به نظرم باید کل کار رو با سیروان میگرفت . واقعا بقیه تنظیم ها منهای ترک آخر واقعا هیچ چیزی برای گفتن نداشتن.
بهنام صفوی باید تو آلبوم بعدیش خیلی چزها رو ثابت کنه.
مخصوصا این که اون ضا صادقی شماره 2 نیست.

اما صدای بهنام صفوی کاملا مال خودشه و دیگه بوی تقلید نمیده.

سپاس از موسیقی ما بابت مقالات مفیدش

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

آقای رفعتی با 2 تا از حرفاتون کاملا نخالفم:
1. درمورده صدای بهنام صفوی هستش که جنس صداش اینه تقلید از کسی نیست.
2. نام آلبوم بسیار درست انتخاب شده به طوری که آرامش در تار و پود تک تک قطعات دیده میشه. دقدقه بهنام این نبوده که بخواد در مورد ثبوت آرامش صحبت کنه. در بعضی قطعه ها به قول شما کشمکش دیده میشه ولی صاحب اثر به دنبال کسب آرامش است. شما فکر میکنید چون اسم آلبوم آرامش هستش باید تمام قطعات آرامش بخش باشن؟؟؟؟؟؟ در صورتی که در این آلبوم صاحب اثر به دنبال مسائلی پیرامون آرامش است مثل: کسب آرامش، از دست دادن آرامش خود آرامش داشتن که نورد نظر شماست و ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

بخرش..اینقدرها هم بد نیست !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

تأیید
موسیقی پاپ ایرانی از لحاظ ملودی و تنظیم خیلی دچار تکرار شده
از ترانه ها که دیگه نگو.....(وضعیت خراب بید)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

من طرفدار بهنام صفوی نیستم اما این نقد خیلی نامردیه واقعا. کلا تو ایران نقد نداشته باشیم خیلی بهتر و اثر گذار تره تا این همه موج منفی فرستادن. تقلید ؟! شباهت توی رنگ صدا یعنی تقلید ؟ خیلی نامردیه واقعا. شما اگه بهنام صفوی و شخصیتش رو از نزدیک میشناختین 1 همچین فکری به ذهنتون نمیرسید. جالب اینجاست که همون کسی که میگید ازش تقلید میشه خیلی وقت قبل گفته که بهنام صدا و سبک خودش رو داره و به هیچ عنوان ادای من رو در نمیاره.. آهنگسازی و تنظیم متوسط ؟ آهنگسازی احساسی ؟ خدا رو شکر همون قطعه ی 3 رو که گفتین رو سیروان تنظیم کرده و همه میدونن که احساس در درجه ی دوم اولویت های سیروان قرار داره و تکنیک حرف اول رو میزنه.. جالبه واقعا که در مورد ترانه ها هم نقدی مبنی بر این بود که چرا این همه از عشق و احساسو چیزهای دیگه صحبت میشه.. این برمیگرده به خواننده که چه دغدغه ای داره و میخواد چه آلبومی رو بده بیرون. خدا رو شکر همین چند وقته پیش بود که آهنگ "طاقت ندارم" رو با مضمون جنگ و دفاع مقدس از بهنام صفوی شینیدیم که نشون میده چیزهای دیگه ای هم هست واسه ترانه گفتن اما به وقت و زمان خودش. دوست مدرس عزیز، شما که از عنوان ایراد میگیری که به روند کلی آلبوم نمیاد، عنوان آلبوم شاید آرزوی خواننده باشه، که میون این همه گلایه و التماس نیاز به آرامش داره. نمیدونم واقعا.. این همه تندی و قضاوت منفی از کجا ناشی میشه !!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

بااین که هنوزگوشش ندادم.
ولی فکرنکنم به این بدی که میگیدباشه!!!!!!!
کم کم دارم ازخریدنش منصرف میشم

یعنـــــــــــــــی؟؟؟؟؟
ولی فکرنمیکنم!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

واقعا که آخه مرد مومن کجای صدای بهنام تقلیدیه
آقایون مسئول سایت تورو خدا بی طرف نقد کنید
با این کارا و طرفداری بی جهت از یه خواننده حتی درمورد نقد آلبوم به جایی نمی رسید
بهتر نیست به همه آلبوم ها یه طور نگاه بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من که از آرامش لذت بردم ولی منتقد مثلا بی طرفتون نه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

به نظرم البوم ضعیفی بود. کاملا تو این مطلب حقیقت گفته شده بود. اگر تنظیم قطعه های 1 و 5 از سیروان نبود حتی ممکن بود از البوم های کوچه بازاری که تمام سایت ها پرشده ضعیف تر باشه. خلاصه البوم چیزی نبود که حرف جدیدی برای گفتن داشته باشه...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

البوم اول معرکه بود این البومم خوبه

بحث تقلید قبول ندارم ولی تنظیم اهنگا زیاد دوست نداشتم

بهنام باید کارهای اسلو و عاشقانه ومنفی بخونه

مثل ترک چقد خوبه ک متاسفانه تو این البوم نبود وب عنوان عیدی داده شده بود یا ترک ای جان یا ترکی ک واسه دل صدا خونده بود

و ب نظرم خودش بیشتر تنظیما کنه بهتره و ترانه های البوم هم زیاد قوی نبودن

و ترک 9 ترانه خیلی زیبایی داشت ولی واسه ارکسترال مناسب نبود و اهنگ ترانه مچ نبود

امیدوارم البوم بعدی تا شهریور 92 ب بازار بیاد

و یک ترک فیت با حمید عسگری و رضا صادقی بخونه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

در اینکه بهنام صفوی نسبت به آلبوم قبلیش پسرفت کرده شکی نیست

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

بهنام صفوی از هر نظر متوسطه!
هم در آهنگسازی و هم در خوندن
این آلبومش هم مثل آلبوم قبلی یک آلبوم متوسط بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

خوشم نیومد خیلی رک بود

asa
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

رضا صادقی 2

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

اسمه البوم اصلا مهم نیست و حالت تبلیغاتی داره وبرنده البومه
مثلا کما یک تا سه حمید عسگری یا حکایت یک تا ده فردمنش

موزیک ما لطفا مصاحبه یا اخباری درباره البومای
شهاب رمضان
امین رستمی
سعید شهروز
خشایار اعتمادی
مهدی یراحی
محسن یگانه
رضا صادقی
مازیار فلاحی
و علی عبدالمالکی و داریوش شهریاری بدین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

در برخی موارد موافقم اما در مورد این که میفرمایید قصد تقلید داره اصلا موافق نیست
این صدا و استایل خود صفویه و طی این چند سال هم تثبیت شده است
ولی در کل باید پذیرفت آلبوم عشق من باش از این آلبوم موفق تر بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

آقای رفعتی نمی دونم مشکلتون با این آلبوم و کلا بهنام صفوی چی بوده
ولی کل آلبوم گلایه های عاشقانه!!! یک مرد نیست
نقد کردن کاری هست که نباید غرض شخصی توش وارد بشه و باید بی طرفانه باشه که متاسفانه شما مال شما اینجوری نبود
حداقل کاش یکبار آلبوم را گوش میدادید تا توی قطعه های 4 و5 این را متوجه بشید که آهنگ آرامش قوی ترین و آرامش بخش ترین آهنگ آلبوم هست ...
تنظیم های سطحی! در حال حاض سیروان خسروی بهترین تنظیم کننده مدرن ایران هست و تنظیمهای اون را شما سطحی میدونید!!
بسیار جالب بود نوشتتون ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

اصلا قبول ندارم.....

شاید در حد آلبوم قبلی نبود ولی واسه خودش دنیایی داره..
بعدش هم شما داری در مورد آلبوم موسیقی حرف میزنی یا مثنوی و معنوی یا مولانا
نمیدونم اسم آلبوم به موضوش نمیخوره
بس کنید...چیزی مسخره تر از این گیر نیاوردی.
جمش کن آقای رفعتی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

سایت موسیقیه ما یعنی هر کی با هر اندازه توان می تونه یه نقد برای سایت شما بذاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلا این نقده یا قصه؟؟؟؟؟
جز هوادارای 2 اتیشه صفوی نیستم ولی با این نقد احساس کردم به مخاطب داره توهین میشه!!!!!!!!!
اونم از نقدتون برای البوم چاوشی بودا؟؟؟؟
مطمئنا دیگه به سایتتون سر نمی زنم!!!!!!
حالا که ریش و قیچی دست شماست من مطمئنام نظرمو تایید نمی کنید......

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

نه آهنگساز، نه خواننده، نه تنظیم کننده، بد سلیقه در انتخاب موسیقی، تقلید کننده، کم درک در انتخاب اسم آلبوم!!!!
واقعا نقد جذابی بود، حیف سایت خوب موسیقی ما هست که با این نقدهای نادرست و بیجا و کاملا مغرضانه سطح خودشو پایین بیاره ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

نقد خوبی بود.ممنون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

... در کّل من از طرفدرای بهنام عزیز هستم و با این آلبوم خیلی‌ ارتباط بر قرار کردم تنوع سبکش تو این آلبوم عالیه واسه هر سلیقه آهنگ خوندن.بازم ممنونم به امید کنسرت بهنام عزیز در تهران

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

بهنام صفوی تو ایران تکه. هیچکی به پای بهنمام صفوی نمیرسه. حالا هرکی هرچی دلش می خواد بگه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

البوم خوبی بود تراک اول دوم و تراک ارامش بی نظیر بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

همه چیه این آلبوم عالیه. ...آخه مگه می شه همه چیز یه آلبوم مشکل داشته باشه؟ اگه اینطوری بود پس چرا تا حالا اینقدر فروش داشته؟ من که خودم اینقدر با (آرامش) حال کردم دو بار آلبومشو خریدم. بازم از بهنام صفوی تشکر میکنم و امیدوارم همیشه همینطوری موفق باشه( به کوریه چشم حسوداش)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

تنظیمای سیروان عالی بود
ترانه هام سطحشون پایین بود که خود شنونده ها باعث شدن . این روزا کم ترانه خوب پیدا میشه
بهنامم صداش تقلیدی نیست . سبک خودشو داره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

فقط محسن یگانه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

در مورد ترانه ها موافقم که زیاد قوی نبودن.
آهنگ سازی هم به غیر از تکنیک و احساس به سلیقه خود خواننده و مخاطباش ارتباط داره و اگر به نظر شما خوب نبوده مشکل از کار بهنام یا شهاب نیست.
ولی در مورد تنظیم هر چی فکر میکنم منظورتون رو از تنظیم متوسط نمیفهمم! سیروان در حال حاضر بیتردید از بهترین تنظیم کننده های ایرانه. و با این که دیگه تو این عرصه اسم و رسمی برای خودش پیدا کرده مثل برخی از تنظیم کننده ها از کیفیت کارش نزده و روز به روز هم داره پیشرفت میکنه.
بهتره در مورد خیلی از قسمت های نقدت یه تجدید نظر کنی آقای منتقد عزیز و محترم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

درسته نسبت به آلبوم اولش یه مقدار ضعیف تر بود اما دیگه این همه موج انتقاد حقش نیست به خدا.آهنگ آرامش بهترین تراک آلبوم بود و شما اون رو متوسط در نظر میگیرید.اصلا نقد خوبی نبود.توهین به مخاطب بود. به نظرم بهنام باید تو این البومش از آهنگ هایی مثل غرور.بی قرار.ای جان.که تو البوم اوش بودن بیشتر استفاده میکرد.یعنی ریتم غمگین.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

دوست عزیز لطفا با این حرکت ها اسم محسن یگانه رو خراب نکنید
تشکر

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

خیلی مسخرست که بگی بهنام صفوی از رضا صادقی تقلید میکنه و محسن چاووشی رو نبینی !!!!!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

به هیچ وجه البوم و دوست داشتم انگار البوم و داده فقط واسه بازار به جز یک ترک نه احساسی توش دیدم نه شعر قدرتمندی که ادم جذب کنه
فکر می کنم اکثر کسایی هم که دفاع می کنن بیشتر به خاطر سیروان و برادرش باشه تا خوده بهنام

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

در مورد تقلید هم باید بگم خوده بهنام صفوی تو یکی از مصاحبه های کی دو سال پیش گفت من عاشق مارای رضا صادقی هستم و با کاراش زندگی کردم بنابراین خواسته یا نا خواسته از کاراش تو موسیقیم الهام میگیرم اگه دقت کنید تحریر هایی که میزنه مخصوصا تو کارای اولیش خیلی شبیه
به نظر منم رنگ صدای خوبی داره اینکه شبیه رضا صادقی خوند واسش سکوی پرتاب شد چون یادمه امثرا اهنگ هاش و به عنوان اهنگ های جدید رضا صادقی گوش میدادن ولی از الان به بعد باید کلا خودش بشه جون اینجوری فقط دچار یکنواختی میشه هر چند بازم می گم این البومش به جز یک ترک به هیچ وجه کاره قابل دفاعی نبود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

این نقدی که من خوندم فقط بحث تقلیدش بیراه بود. من به شخصه خودم بارها به بهنام عزیزم به هر نحوی گفتم که یک مقدار سلیقه ات رو در زمینه ترانه بالاتر ببر و توقع بیشتری از ترانه ها با این صدای زیبایی که داری داشته باش اما ... فقط برای بهنام بزرگوار آرزوی موفقیت بیشتری می کنم و امیدوارم که نصیحت ها درباره ترانهع تاثیر داشته باشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

عزیزم به همه آلبوم ها به یک چشم نگاه میکنند دیگه همه آلبوم ها بد هستند همه آلبومی که اینجا تعریف بشه شما پیدا نمیکنی ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

من جز طرفدارای ایشون نیستم ولی آلبومشونو خریدم...به نظرم ضعیف تر ااز قبلیه بود ولی نه در اون حدی که ایشون گفتند!!
چون بهنام صفوی جز خواننده های خوبه بخاطر همین مردم بیشتر از اینا ازش توقع داشتن...
براشئن آرزوی موفقیت بیشتر دارم
و اینکه قطهی آرامش و دلتنگمم خیلی دوست دارم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

به نظر من این قضیه که صدای بهنام صفوی و رضا صادقی شبیه همه برای چند سال پیش بود و الآن دیگه همه راحت میتونن صدای این دو نفر رو تشخیص بدن. ضمن اینکه آهنگاشون کاملا متفاوت با همدیگس و مسخره به نظر میاد اگه از کلمه تقلید استفاده بشه... در کل آلبوم خوبی بود و تنها ایرادی که تو بعضی ترک ها بود ترانه بود و مشکل دیگه ای نداشت این آلبوم...
ضمن اینکه قطعه آرامش و دلتنگتم و همچنین عشق بی نظیر شاخص تر بودند...
برای بهنام صفوی آرزوی موفقیت دارم و برای موزیک ما کمی انصاف...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

من هم معتقدم مرسی شهرام جان

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

واقعا برات متاسفم که صدای بهنام صفوی رو تقلیدی میدونی . فقط برای خالی نبودن عریضه هر چی دلت می خواد میگی کسی هم نیست چیزی بهت بگه . اول یکم کارهای بهنام رو گوش کن بعد بیا نقدش کن . افرین پسر خوب

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

ببخشید اقای نقاد خدا باید اول از شما اجازه میگرفته بعد صدای 2 نفر رو مثل هم می افریده!!!!!!!!!!!واقعا متاسفم که شخصیت خواننده ی به این خوبی رو به همین راحتی زیر سوال میبری

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:56

توآخه نقادی؟تو فقط میخواستی بزنی تو سر آلبوم،از همون کلمه اولش معلوم بود فقط میخواد بهنام صفوی رو خراب کنه.بهنام کجا صداش تقلیدیه؟همین آقا بره یه آهنگ از اونی که میگه بهنام ازون تقلید کرده بیاره با یه آهنگ بهنام بذاره اگه یه خرده تقلید بود،این صداش داد میزنه مال خودشه.
در کل من که با آلبوم آرامش مخصوصا ترک 1و3و4و9 که این آقا میگن ضعیف بود حال کردم و حرفای این آقاروهم قبول ندارم.
به امید موفقیت همیشگی بهنام صفوی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود به دنبال جایگاه مناسب تر | موسیقی ما