برنامه یاد بعضی نفرات
 
قرار بود من ترانه «حباب» را بگویم...
پرونده ای برای آلبوم حباب - 2
قرار بود من ترانه «حباب» را بگویم...
  • ترانه مکرم | ترانه سرا
موسیقی ما - همه ترانه‌های محسن یگانه در آلبوم جدیدش، سروده خود اوست و همین باعث شده خیلی‌ها اعتقاد اشته باشند که شاید استفاده از ترانه سراهای دیگر می‌توانست به بهبود آلبوم کمک شایانی کند. همین صحبت‌ها و نقد‌ها باعث شد سراغ «ترانه مکرم» برویم و درباره روند تکامل ترانه‌های این خواننده گپ بزنیم. روندی که از ابتدای شروع به کار این خواننده بر همین منوال بوده و ادامه دار، به آلبوم «حباب» رسیده است.

  • جنس ترانه‌ها
محسن یگانه همیشه همه ترانه‌هایش راخودش می‌گوید. شاید خیلی‌ها به این موضوع ایراد بگیرند. اما حداقل ماجرا این است که این آدم خودش است. برعکس خیلی‌های دیگر. خود این خواننده هم اصراری به این قضیه ندارد که همه ترانه‌هایش را خودش بنویسد. اتفاقا من در این باره با ایشان صحبت کردم و خود آقای یگانه دلیل این ماجرا را اینگونه عنوان کردند که چون این ترانه‌ها باید روی ملودی سروده شوند، مجبور بوده خودش همه آن‌ها را یک تنه بگوید. کما اینکه قرار بود ترانه «حباب» را من بنویسم و به دلیل شدت فشارهای کاری آن دوره من نتوانستم آن را بنویسم. می‌خواهم بگویم که خود یگانه هم اصراری برای نوشتن همه ترانه‌هایش ندارد.

  • فضاسازی‌های آلبوم «حباب»
آقای یگانه حرف قشنگی را به من زدند و آن هم این بود: «همه آدم‌ها در برهه‌ای از زندگیشان دچار تکرار می‌شوند. این یک چیز طبیعی است.» دوستان دیگر هم به خوبی توانستند متوجه شوند که برای خلق فضاهای جدید باید سراغ آدم‌های جدید بروند. در این آلبوم از لحاظ فضا‌ها باید بگویم که هیچ فرقی با آثار قبلی نداشته و فضا‌ها‌‌ همان فضاهاست. در مورد تعداد قطعات من به شخصه معتقدمکه اصلا با این تعداد موافق نیستم. چون از فضای مردم و مخاطب این روز‌ها فاصله دارد. مخاطب موسیقی دیگر حوصله تعداد قطعات بالا را ندارد و بیشتر از ۸، ۹ قطعه واقعا خسته کننده است. این تعداد قطعه باعث می‌شود قطعات نشنیده و تمام نشده، هر کسی سراغ کار بعدی برود.
 
  • حس آثار آلبوم
قطعا ضعف در بخش‌های مختلف وجود دارد و بخش ترانه‌ها هم همینطور. ولی چیزی که هست یگانه همیشه احساسش را خیلی راحت و بی‌شیله پیله عنوان می‌کند. هنوز هم من قطعه «سکوت» آلبوم قبلی را بیشتر از هر آلبوم و اثر دیگر او دوست داشته و دارم. به نظر من این آلبوم به لحاظ تکنیکی ضعف‌هایی دارد، اما از طرف دیگر، آنقدر به لحاظ حسی قوی هست که این ضعف‌ها پوشانده شود و مردم با آن کنار بیایند. اگر این نقص‌ها برطرف می‌شد دیگر چیزی برای ایراد گرفتن باقی نمی‌ماند و ما الان باید در مدح این آلبوم می‌نوشتیم. بیائید این طور فکر کنیم که یگانه با همین آثارش هم حس خوب را به مخاطبان‌اش منتقل می‌کند.

  • ترانه‌ای بر اساس ملودی
اینکه ترانه‌ها بر اساس ملودی گفته شوند، از نظر من ایراد نیست. خود من تجربه‌های زیادی با این شیوه داشته‌ام. مثلا کار «ساعت ۹» سیروان. همیشه این طور نیست که با این روش ترانه گفتن به حس کار ضربه بزند. خیلی جا‌ها هم آثار زیبایی با همین روش خلق شده. بستگی به طرفی که این اثر را خلق می‌کند، دارد. باید طرف کار بلد باشد. بعضی جا‌ها هست که باید حواست جمع باشد. مثلا یک بار به خود من ترانه‌ای سفارش داده شد که قرار بود روی ملودی‌ای از «لئونارد کوئن» اجرا شود. من قبول نکردم. چون مشخص بود که هرگز نمی‌تواند مثل کار اصلی عالی شود و کار هرچقدر هم که خوب باشد، بالاخره شنونده آن را با کار اصلی که قطعا بی‌نظیر بوده، مقایسه می‌کند. همین قضاوت‌ها باعث می‌شود که به کار ضربه بخورد. قطعا بعضی جا‌ها هم هست که بر اساس ملودی ترانه نوشتن، به حس کار ضربه می‌زند.

  • نتیجه
اگر قرار باشد در یک نتیجه گیری کلی درباره ترانه‌های آلبوم «حباب» نظر بدهم، قطعا ترانه‌ها حس بالا و تکنیک متوسطی دارند. هرچند خیلی جا‌ها موسیقی و صدای محسن یگانه این ضعف را پوشانده. در مقایسه با کارهای قبلی هم بدون شک من آلبوم قبلی این خواننده را ترجیح می‌دهم.
منبع: 
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

نظراتی که ایشون داده مسلما همه درباره ی فقط متن ترانه هست چون به قدری تنظیم و ملودی آلبوم حباب قوی تر از آلبوم های قبلی یگانه هست و من و خیلی از اطرافیانم دیگه وقتی آلبوم حباب پلی میشه توانایی اینو نداریم که گوش ندیم بقیه ش رو ... در حالی که رگ خواب اینطور نبود !! این کشش رو نداشت !!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

مصاحبه ی خوبی بود.
به نظرم کاملا بی تعصب و منطقی قضاوت کرد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

bi shak hobab behtarin albume mohsen yeganehas

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

تنظیم و آهنگسازی این آلبوم فوق العاده بود که با صدای بی نظیر محسن یگانه دیگه حرفی برای گفتن باقی نمیذاره.
فقط امیدوارم در آلبوم بعدی به غیر از خودش از شاعرهای دیگه هم استفاده کنه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

بالا بری پایین بیای حباب ضعیف ترین البوم یگانه و ضعیف ترین البوم سال تا به اینجا بوده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من ترانه های محسن رو خیلی دوس دارم ترانه هاش یه احساس خاصی داره انگار حرف دله ...........اهنگ تنهایی ادمو به گریه میندازه
خدانکنه ترانه هاشو یکی دیگه بگه
البوم هم فوق العاده بود ولی به نظر من دو تا ترک مثل "ادمها"و "نباشی کم داشت که میتونست جای اهنگهای "کی جای من اومد"و "یادته " قرار داد
ولی درکل 10 تا کار شنیدنی و فوق العاده داشت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

سلام
مصاحبه ی خوبی بود
ولی به نظرم تکنیک خوبی استفاده شده
به هرحال عالی بود!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

بزرگترین مشکل آلبوم ترانه ها و تعداد قطعات بالا بود از لحاظ ملودی و تنظیم آلبوم خوبی بود همون موقع انتشارم گفتم آلبوم خوبیه اما به قول دوستان یگانه ایی آلبوم فوق العاده و فوق استثنایی و نمیدونم شاهکار نیست البته کاملا درک میکنم برای طرفداران یگ خواننده همیشه کار خوانندشون بهترینه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

اونوقت بگید موسیقی ما طرفداری کسی رو نمیکنه
آلبوم چاووشی اومد ترانه هاش ضعیف بودن
با اون که ضعیف ترین ترانش از تمام ترانه های حباب بهتر بود
هنوز نقد هاش هست
http://musicema.com/module-pagesetter-viewpub-tid-1-pid-4916.html
و
http://musicema.com/module-pagesetter-viewpub-tid-1-pid-5009.html
لطفا تایید کنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من صدای محسن یگانه رو خیلی دوست دارم ولی از لحاظ شعر خوب قابل مقایسه با روزبه بمانی نیست من فضا سازی شعری روزبه رو خیلی دوست دارم البته این آلبوم (حباب) بهتر از رگ خواب بود و تعداد ترک ها هم خسته کننده نبود فضای موسیقی حباب چندان هم یکنواخت نبود فقط فضای شعر یکنواخت بود یه خورده هم ساز زنده کم داشت ولی خریدمش و کاملا راضیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

بر عکس ترانه های البوم خیلی خوب بود
فقط تنظیم ها مهران عباسی یک خورده ضعیف بود
این البوم از رگ خواب بهتر بود فقط جای ترانه فداکاری خالی بود
و اینکه سکوت یک قطعه خیلی خیلی متفاوت بود
تو این البوم ترک کی جای من اومد هوایی شدی دوست دارم بیت اخر تنهایی و ... عالی بودن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

نظر خیلیا این نیست !!!
اگه ضعیف ترین بود هنوزم که هنوزه تو نظر سنجی همین سایت بیش ترین رتبه رو نداشت!
محسن یگانه عاشقققققققتیم!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من به عنوان یک طرفدار، علاقه مندم که همچنان خود محسن یگانه ترانه کارهاش رو بنویسه چون کلمه به کلمه ای رو که به زبون میاره رو باور میکنم. ولی بهتره که وسواس بیشتری داشته باشه توو انتخاب کلمات و واژگان
آلبوم حباب ، از نظرترانه، آلبوم قابل قبولی بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خدایی اینقدر بی انصاف نباشید ضعیفترین نبوده ولی قوی ترین هم نبوده البوم بدی نبود ولی رگ خواب بهتر بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

این مطلب منعکس کننده نظر خانم ترانه مکردم بود نه سایت موسیقی ما

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

بی شک ضعیف ترین آلبوم یگانه هست . به هرچی مقدس تر قسم!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

کاملا درست و منطقی ولی صدای محسن همیشه جادو میکنه و اگر ضعفی باشه میپوشونه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

...یعنی واقعا قراربود آهنگ حباب رو ایشون بگن؟!؟! حتی تصورشم محاله..آخه کی بهتراز محسن میتونست شعربه این زیبایی وبا مفهومی ساده اما عمیق رو بگه! نمونش،که میگه: بیافکرکن چی شدالان،تورو هرجاکه میری میشناسنو.. ازاضافه ی دلایی که شکست، فرش قرمز زیرپات میندازنو.. امیدوارم که محسن مثل همیشه ترانه سرای تمام کارای خودش باشه وبه این روند کاریش ادامه بده.. انتقادات همیشه بوده وهست حتی واسه بهترینها..ولی این دلیل نمیشه که خواننده بیاد سبک کاریش رو صرفا بخاطر انتقاد بعضی از اهالی موسیقی عوض کنه..سبک محسن مثل خودش یگانست وکسی نباید توش دخیل باشه! چون این خاصیت یگانه هاست"""

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

نقد خوبی بود...

ولی من همچنان شعرهای محسنو میپسندم ! احساسش واقعیه و این خییلی تاثیر گذاره...

حباب همچنان برای من لذتبخش هستش...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

سلام.
به نظر من که ترانه هاش خیلی احساسی و خوب بود..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

اتفاقا نظر سنجی سایت هم همینو میگه!!!!!!!!!!!!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

حسی که محسن به مخاطب القا میکنه هیشکی نمی تونه انتقال بده
چون محسن حرف دلشو میزنه و میدونه چه جوری انتقال بده
اگه شعر رو ساعت 4 صبح بگی
معلومه که سر شار از احساس خواهد بود
فقط به نظر من متن یادته ضعیف بود
بقیه متن ها عالی بودن
این خانم چون محسن ازش شعر نگرفته یکم دلخوره
وگرنه یک بیت تراک بیت آخر رو با کل شعرای این خانم عوض نمیکنم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

کجا آلبوم رگ خواب بهتر از حباب؟منم اولش همین فکر می کردم ولی بعد از اینکه چند بار آلبوک کامل گوش دادم نظرم عوض شد
دوست دارم حباب نمیشه نرو بخند........اینا ضعیف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

ترانه روزبه بمانی
صدا محسن یگانه
کاش یه روز این اتفاق بیفته

Mas
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

نمره بنده به این آلبوم صفر
MAS

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من یکی از طرفدارای محسن یگانه هستم و ترجیح میدم محسن ترانه های کاراشو خودش بگه چون ترانه هاش بی شیله پیله س درسته که از نظر فنی ضعف هایی ریزی هم داشته باشه اما به دل می شینن وقتی ترانه ای با سوز صدای و ملودی های بی نظیر محسن ادغام بشه و یه تنظیم کننده عالی هم کناره اینا باشه شاهکاری مثل " نمیشه" و بیت آخر" خلق میشه.

حباب قطعا و بدون شک بهترین آلبوم سال

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

به نظر من آلبوم حباب کاملا پیشرفت محسن یگانه رو تو زدن تحربر های بی نظر به عزصه ی نمایش گداشت و فضای کاملا متفاوتی داشت

فقط ملودی تنهایی که با دهن زده شده می ارزه به کل البوم های محسن یگانه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خانم مکرم ضمن اینکه شما ترانه سرای بزرگی هستید ، وقتی که محسن یگانه ترانه هایی از قبیل دوراهی،دعا کن،چشامو بستم،سکوت،آهای خبر نداری،سال کبیسه نوشت و خوند کسی که نمونه اش خود باشید اومد تعریف و تمجید کنه ؟؟!!

حالا تا قبل آلبوم حباب به کنار ، ولی شما یک بار دیگه این آلبوم رو گوش بدید ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

شما تلاش خودتو بکن ;)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دوست عزیز خانم مکرم که برای سایت موسیقی ما کار نمیکنه!
یکم سطح فکرتون رو بالاتر ببرید!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

حباب ، نقطه عطف موسیقی پاپ

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

البوم جدید محسن اوج هنر و خلاقیت اون هستش و میتونه خاری باشه تو جشم دشمناش.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

این نظر تو...
ب ما ربطی نداره!!!!
این حرفا هم همش از حسادته...
محسن یگانه همیشه" بهترین" هست و خواهد بود...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

این البوم تنها البومی بود که من همه ترک هاشو پسندیدم بی شک یهترینه حالا هرکی نمی خواد گوش نکنه به ما چه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

مشکل همین انقدر درگیره شنیدن شدن داره که اول ملودی میسازه بعد روی اون ملودی ها می خواد ترانه بگه اینجوری میشه که ترانه ها ضعیف و مث دیالوگ های روزانه میشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من هم با خانم مکرم از این لحاظ که ترک های آلبوم اگه یه کم جمع و جور تر میشد سطح کار یکنواخت تر بود موافقم گرچه ایجوری هم هرکس با هر سلیقه ای میتونه از بین آهنگ ها انتخاب کنه مثلا من خودم 7 تا از آهنگ ها رو سِلکت کردم و فقط همون ها رو گوش میدم!
از لحاظ تکنیکی هم موافقم که آلبوم رگ خواب قوی تر از حباب بود.

اما نکته ای که باعث میشه همه جذب کارهای محسن بشن دقیقاً همون حس محسن تو ترانه هاشه، ترانه هایی که از دل بر میاد و به دل میشینه حتی میتونی 100 بار گوش بدی چون صاف و روراسته برعکس یکسری ترانه های تکراری ، سفارشی و اتو کشیده! که معلوم نیست از زبون کی و برای کی گفته شده و کم و بیش تو آلبوم های دیگه میبینی.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خانم ترانه مکرم عزیز شاید برخی از حرف های شما درست باشه
اما هرموقع تونستی خالق اثری چون ترانه های تنهایی، نمیشه، بیت آخر و نمیذارم خسته شی، بشی میایم با احترام کامل نظراتتو میشنویم
از سایت خوب موسیقی ما خواهش دارم در مورد نقد آلبوم ها توجه بیشتری داشته باشه حیف این سایت عالی هست با چنین نقدهایی!!
تمامی قطعات آلبوم روی ملودی ترانه سرایی نشده میتونین برای اثبات این حرفم از خود محسن یگانه بپرسین
تعبیرهای بکار گرفته شده تو برخی از ترانه های این آلبوم به قدری تازگی دارن که آدم لذت برد از شعر نه به مانند ترانه های کلیشه ای این روزها برای بستن آلبوم های 4 ماهه!!!
خانم مکرم شما در مورد ترانه ها بیا بحث کن نه تعداد تراک ها این دیگه تو حوزه نظرات شما نیست که نقد میکنین
اگه نقد داری از لحاظ تکنیکی ضعیفن بیا بگو کجا ها ضعیف بود با دلیل عرض کن ماهم 2 تا چیز یاد بگیریم از شما

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

مهران عباسی توو ترک 2 فوق العاده بود.ترک 1 رو هم خوب کار کرد ولی ترک 1 شعر بسیار ضعیفی داشت

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

اهنگ ماه عسل 86 همین تیم بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

باید بگم با بعضی صحبت های ایشون موافقم ولی این که تعداد ترک ها باید چند تا باشه فکر نمیکنم بحثی باشه که در حوزه دانش ایشون باشه ولی در باره تکنیکم باید بگم تا حدی قبول دارم ولی واقعا خوبی ترانه ها اینه که همه میدونند واسه محسن یگانه اس و از دلو جونش این ترانه ها رو گفته
و این بگم که نقد این آلبوم کاریه که باید صورت بگیره و اگه نقد نباشه هیچ هنر مندی به ضعف وقوت کارش پی نمیبره

محسن جان فکر نمیکرد هوایی شدی انقدر همه گیر شه ولی حقیقتا همه این آهنگ رو حتی شده اتفاقی گوش دادن ولی محسن گفته بود که قرار بود تین آهنگ از آلبوم حذف کنه..........

پس ما باید حرفای خودمون درست و بدونه رودرواسی بگیم که محسن بدونه سلیقه مخاطب چیه و طرفداری فقط تعریف کردنن از خواننده محبوبمون نیست باید ب نقد درست کک کنیم بهش

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من به عنوان مخاطب محسن یگانه که سالهاست کارهاش رو دنبال میکنه و از شنیدن آثارش لذت میبره از ترانه های حباب راضی بودم.
البته تو این آلبوم ترانه ضعیف هم داریم ولی ترانه های بسیار قوی و دلنشین هم تو این آلبوم زیاده ( نمیشه - نرو - نمیذارم خسته شی - کی جای من اومد - تنهایی - بخند - تو که میدونی و بیت آخر)
فقط من انتقادی که دارم به یکسان بودن فضای کارهاست . یعنی این که مضمون ترانه ها غالبا در مورد جداییه و تو این زمینه به نظرم بهتر بود یه مقدار متنوع تر کار می شد.
هر چند این قضیه چیزی از ارزشهای آلبوم حباب کم نمیکنه و سطح ترانه های این آلبوم به مراتب از میانگین پاپ ایران بالاتره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من خیلی از البوم راضی هستم و به نظر من بهتریت البوم محسن یگانه حباب است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دوست عزیز اگه همه ی خواننده ها بخوان با روزبه بمانی کار کنن که نمیشه فضای ترانه های محسن و احساسش با روزبه بمانی فرق می کنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دوست عزیز اگه همه بخوان با روزبه بمانی کار کنن که نمیشه کار ها تکراری میشه نمونه ش ( البته با احترام کامل) احسان خواجه امیری که یه جورایی به همین علت البومش بوی تکرار میده اصلا فضای ترانه های محسن و احساسش با روزبه بمانی فرق می کنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خانم مکرم شما ترانه سرا هستید پس بهتر اینه ک در مورد مسائل تکنیکی البوم وتعداد ترک ها نظری ندید چون این موضوع اصلا تو حوزه کار شما نیست

با احترام کامل

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

شاید شعر های محسن از نظر تکنیکی کمی اشکال داشته باشه, ولی برای یه طرفدارش مثل من احساسی که این شعر ها میده , شعر هیچ ترانه سرایی نمیده...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

امیدوارم هیچوقت این اتفاق ( همکاری محسن یگانه با روزبه بمانی ) رخ نده

روزبه بد اسیر تکرار شده خیلی بد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

محسن یگانه ترانه هارو مینویسه چون خودش ماجرای زندگیشو چجوریبنویسه بهخاطر همین خیلی احساسی است
با احترام کامل هر وقت تونستید ترانه هایی مثل تنهایی و بیت آخر بنویسید نظر دهید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

aسلیقه ها متفاوت شایدنظر شما این باشه ولی از نظر یه آدم معمولی نگاه کنید امثال این آلبوم وجود نداشته و آلبومه مهشریههههههههه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

منم فبول دارم که میشه به بعضی از اشعار حرده گرفت(مخصوصا تراک
1) که البته برای قشر عام جامعه که فقط سرآلبومی گوش میکنن ساخته شده
ولی اینقدر موسیقی هاو تنظیم ها و وکال بعضی جاها از 100 درصد هم بالاتر میره که خیلی راحت میشه آلبوم رو موفق دونست.
ولی من خیلی دوست دارم یگانه بازهم با بمانی همکاری کنه چون در اون صورت دیگه آثارش تسخیرناپذیر میشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

هر وقت کسی از ترانه سرا ها تونستن یه ترانه زیبا مثل بیت اخر بگن بعد بیان نظر بدن لطفا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

جالبه ... کلا انقدر برید از ادمایی که 99.9 مردم نمیدونن کی هستن و چیکارن نظر بگیرین که هی البومو با سلیقه خودتون بکوبین. خدا رو شکر که چیزی به اسم نظر سنجی هست که نشون میده واقعا البوم از نظر مردم خوب و عالی بوده و نظرات این کارشناساتون به پشیزی نمی ارزه. خدا پشت محسن هست که نمی زاره ادمهای ضعیف پایین بکشنش. هرچند که نظرسنجی رو هم به راحتی میشه تغییر داد اما مهمتر از همه عقیده و سلیقه مردمه که نه تنها از البوم استقبال کردن بلکه حتی کسایی که محسنو نمیشناختن با کارای قوی این البوم شناختن و فهمیدن که حرف اول پاپ ایرانو کی میزنه. چاپ کن لطفا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقا امین لطف کنید نگید بهترین آلبوم سال آخه خندم میگیره بزار آلبوم چاووشی بیاد بعدمیفهمی آلبوم سال ایران کدوم هست به هرحال آلبوم حباب ضعیف بود نسبت به رگ خواب

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قرار بود من ترانه «حباب» را بگویم... | موسیقی ما