
باید ۷۰ خواننده مطرح داشته باشیم
این خواننده به میگوید: نوع موسیقی ما به دلیل ارتباط تنگاتنگ با ادبیات و اینکه زندگی ما با شعر و ادبیات گره خورده است کلام را دارای اهمیت خاصی از نگاه مخاطب کرده است، به همین دلیل مردم ما از طریق خواننده با موسیقی ارتباط برقرار میکنند چراکه او حامل شعر و کلام است.
وی در ادامه با انتقاد به اینکه تعداد خوانندههایی که به مردم معرفی شده محدود است خاطرنشان کرد: در جامعه ۷۰ میلیونی ایران ما باید حداقل ۷۰ خواننده مطرح و خوب موسیقی ایرانی داشته باشیم آیا داریم؟ مشکل همین جاست که تنها نام عدهای معدود بر سر زبانها میافتد.
وی ادامه میدهد: این ضرورت وجود دارد که سازمانها و مراکز تصمیم گیرنده و همین طور بخش خصوصی با ارائه امکانات جهت تبلیغ و معرفی کاری کنند که تعداد خوانندگان مطرح به ۷۰ نفر برسد. متأسفانه مدیران سالنها هم مثل یک شرکت تجاری عمل میکنند و با اختصاص اجارههای سنگین توان برگزاری کنسرت را از خوانندگان میگیرند طبق همین روال جوانان مستعد مطرح نمیشوند.
این خواننده معتقد است مهمان تابع میزبان است و در این باره در حوزه موسیقی خاطرنشان میکند: باید روند برنامهریزی برای یک کنسرت به گونهای باشد که علاوه بر اینکه مردم از موسیقی با کلام لذت میبرند شنونده مشتاق موسیقی بدون کلام هم باشند باید مردم را به این سمت برد که از شنیدن موسیقیهای اصیل ایرانی بدون کلام هم لذت ببرند.
وی میافزاید: من به عنوان خواننده نهایت تلاشم را میکنم در اجراها به گونهای عمل کنم تا مخاطب بعد از کنسرت از حضورش در یک اجرا پشیمان نشود به خوانندهها هم احترام میگذارم اما بشدت معتقدم باید شرایط معرفی خوانندههای جوان مستعد که شناختهشده نیستند نیز فراهم شود.
گفت و گو: راضیه غنجی
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 تیر 1390 - 00:00
دیدگاهها
سلام...خب ایشون به دلیل اینکه خودشون خواننده هستن موضوع رو از زاویه ی خود نگاه کردن...و شرح دادن...خواستار اضافه شدن به جمعیت خوانندگان مطرحمون شدن که بسیار هم درست میگن و صحبتهاشون متین هست...خواننده حامل کلام هست و بیشتر دیده میشه اما در عین حال این کلامی که این همه اهمیت دارد که میتواند به موفقیت یا عدم موفقیت خواننده بیانجامد در جامعه ی ایرانی بابتش کمترین دستمزد در مقایسه با سایر عوامل اعم از نوازنده-خواننده و...داده میشد و این یعنی مظلومیت جماعت شاعر و خواننده محوری.
انشاا... روزی برسه که مردم به این فهم برسن که باید موسیقی رو بلد بود و واردش شد و من هم با صحبتهای آقای جمشیدی موافقم و باید جوونهایی که استعدادش رو دارن حمایت بشن...
به امید روزی که هنر از این مظلومیت در بیاد
ممنون از مطلب خوبتون:)
گوش مردم ایران ملودی محور هستش و با مثالهای خیلی خیلی زیادی میتونم اینو ثابت کنم
- صدای خواننده بعد شعر در درجه بعدی قرار دارند
افزودن یک دیدگاه جدید