جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
برنده تندیس بهترین نوازنده نخستین جشن «موسیقی ما» پس از همکاری جدیدش در قطعه «خیابونا» عنوان کرد؛
هومن نامداری: مخاطبان خواجه امیری یک شکل هستند و مخاطبان یگانه یک شکل دیگر
موسیقی ما – بهمن بابازاده: هومن نامداری بعد از انتشار آلبوم «عاشقانه ها» کاراکتر هنری اش از این رو به آن رو شد و حضورش به عنوان رهبر ارکستر «احسان خواجه امیری» باعث شد هنرش بیشتر نمود پیدا کند تا این چهره یک موزیسین خلاق و نوآور در جامعه ی موسیقی لقب بگیرد. همکاری جالب این هنرمند با «محسن یگانه» در تک قطعه «خیابونا» باعث شد سراغی از او بگیریم و در این باره با او گپ بزنیم:

* داستان شکل گیری این قطعه و همکاری ات با محسن یگانه از کجا شروع شد؟
محسن این قطعه را برای شخص دیگری ساخته بود و خودش هم خوشش آمده بود. بعد از پخش شدن غیر رسمی آن، یک مقدار هم از طرفداران گلایه دارم. چون من از این کاری که پخش شده فقط سی ثانیه را شنیده ام و خیلی معلوم است که این کار ماکت است. طرفداران یک خواننده طرز فکر آن خواننده و سلیقه اش را می دانند و توقع نداشتم که اینقدر شلوغ شود. چون معلوم بود که ماکت است و به بیرون درز پیدا کرده است.

*در مورد نحوه شکل گیری همکاری با «محسن یگانه» نگفتی...
من محسن را از مدتها قبل می شناسم و سالها قبل تجربه ی استیج هم با یکدیگر داشتیم. در این سالها رابطه کاری زیادی نداشتیم و من هم که خیلی وارد مقوله تنظیم شدم دیگر همکاری زیادی نداشتیم. محسن هم سلیقه خودش را دارد و یک سری چیزهای او شاید سلیقه من نباشد. مثلاً من فضای آلبوم قبلی محسن را نسبت به این آلبوم جدیدش بیشتر دوست داشتم. این ترکی هم که کار کردم سعی داشتم در این فضاها باشد و فضای آن آلبوم را بیشتر می پسندم. سلیقه مخاطبان محسن برای من محترم است، ولی چون فضای این شکلی را بیشتر دوست داشتم سعی کردم در همین سبک کار کنم تا اینکه خیلی نوآوری انجام بدهم.

* این همکاری تو با محسن یگانه ادامه خواهد داشت؟
نمی دانم همه چیز بستگی به آینده دارد. امیدوارم که این ترک جواب بدهد. هرچند همه کارهای آن خیلی با عجله انجام شد و فکر می کنم کلاً برای همه چیز آن دو شبانه روز وقت صرف شده باشد. فکر می کنم با توجه به این مدت کم کار آبروداری شده باشد و همه وقت و انرژی خودمان را روی آن معطوف کردیم.

* تو بعد از آلبوم «عاشقانه ها» احتمالاً این قبیل پیشنهادهای کاری را بیشتر خواهی داشت. قرار است که از این به بعد با هنرمندان گوناگون همکاری داشته باشی؟
همانطور که خودتان می دانید این داستان یک وجه خوب و یک وجه بد دارد. وجه خوب این است که تجربه های مختلف داری و سبک های متفاوت را کار می کنی ولی وجه بد این است که به تکرار می افتی. من سعی می کنم از بخش دوم اجتناب کنم و بیشتر تنوع و تجربه سبک های گوناگون داشته باشم. در حال انجام یک کار جدید برای احسان هستیم که سبک و سیاق آن کاملاً با کارهایی که از احسان شنیده ایم تفاوت دارد و درحال تجربه موارد جدید هستیم.

* اگر قرار باشد در مورد سلایق و روند کاری «محسن یگانه» و «احسان خواجه امیری» قضاوت کنی، به چه نکاتی اشاره می کنی؟
یک مقدار مخاطبان به سلیقه ها شکل می دهند. مخاطبان احسان یک شکل هستند و مخاطبان محسن یک گروه دیگر هستند. همانطور که از کنسرتهای آنها مشخص است و جنس مخاطبان متفاوتی دارند. اما دقیقاً نمی توانم به نکته خاصی اشاره داشته باشم.

* کدام یک از اینها به سلیقه شخص تو نزدیک تر است؟
سلیقه «احسان خواجه امیری» بیشتر از محسن به من نزدیک است.

* از آلبوم جدید احسان چه خبر و چه کسانی مشغول به کار هستند؟
خوب پیش می رود و امیدوارم حرکتی که انجام می دهیم رو به جلو باشد و اینکه عاشقانه ها کار ما را سخت کرده است. تقریباً همان تیم عاشقانه ها است ولی یک مقدار فضا بازتر و گسترده تر شده است. احسان یک سری همکاری با نفرات قبلی که با آنها کار کرده است هم در این آلبوم جدید انجام داده است و امیدوارم نتایج خوبی داشته باشد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مرداد 1392 - 13:37

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 20 مرداد 1392 - 14:17

ما این بهمن بابازاده رو می خوایم. بدون حاشیه سازی مصاحبه بگیره

یکشنبه 20 مرداد 1392 - 18:25
meysam1991

دقیقا

2.190.50.98
دوشنبه 21 مرداد 1392 - 16:56
saber1550

بععععععععععععله

151.247.97.45
یکشنبه 20 مرداد 1392 - 15:10

مرسي هومن مرسي اقاي عاشقانه ها فقط احسان خواجه اميري
موفق باشيد منتظر البوم تك ستاره موسيقي پاپ اقاي عاشقانه ها بي صبرانه هستيم زنده باشيد
مطمئنن اقاي عاشقانه ها اين سري هم بيشتر و بهتر از قبل با البومش كولاك ميكنه شك ندارم
احسان جان منتظر كولاك جديدت تو موسيقي هستيم موفق باشي

یکشنبه 20 مرداد 1392 - 15:11

من بقیش رو میگم مخاطبان محسن پیگیر مخاطبان احسان ساده

یکشنبه 20 مرداد 1392 - 16:13
sadaf

منظور از سادخ و پیگیر چیه داداش واسه من یه کم شائبه داره

5.201.195.100
یکشنبه 20 مرداد 1392 - 21:55
ترانه سرا

منظورتون رو از پیگیر و یا ساده دقیق متوجه نشدم اما فکر کنم منظورتون واکنش ها و عکس العمل های یک طرفدار در قبال کارهای خوب یا بد هنرمند باشه ... آیا درسته ؟؟ اگر این باشه که جای سخن داره .بله.

2.177.114.144
یکشنبه 20 مرداد 1392 - 15:48

مرسی

یکشنبه 20 مرداد 1392 - 16:59

به قول خود احسان ماشاالله هومن نامداری با اون نفس گرمش

یکشنبه 20 مرداد 1392 - 19:36

"هومن نامداری بعد از انتشار آلبوم «عاشقانه ها» کاراکتر هنری اش از این رو به آن رو شد"
دقیقا!
دیگه همه عالم میخوان باش همکاری کنن!
ولی نمیدونن که احسان "احسانه"...

یکشنبه 20 مرداد 1392 - 21:53

همومن نامداری تو کار خودش کاربلد هست و واقعا یکی از بهتین ها میتونه باشه که هست اما به نظر من احسان در پر رنگ شدنش خیلی موثر بوده. تاثیر و رشدی که یک خواننده داره 2x یا حتی بیشتر ار یک تنظیم کننده هست بالاخره مخاطبین با پوسته ی اصلی سرو کار دارند که همون خواننده ی مورد علاقشون هست.

آلبوم*** جدید هم واقعا کار سختی دارند مواظب انتقادها باشند چون من یکی واقعا انتظارم خیلی بالاست و بدون حاشیه کار فوق العاده میخوام.احسان خواجه امیری در حدی رسیده که منه دو آتیشه در حد عالی بخوام.

>>> در ضمن من معتقدم نطفه ی اصلی تفاوت ها ریشه و بسامد خدادادی حنجره ی یک خواننده هست و شروع تفاوت سبک ها و سلیقه ها از اینجا استارد میخوره بعد به قول هومن مخاطبین تاثیر میذارن و کنسرت ها متفاوت میشه. خوب بالاخره صدای محسن و احسان فضایی متفاوت واقعا هست اما نقطه های عطفی هم دارند که شاید اونقدر چشم گیر یا مهم نباشند.

بهمن بابازاده و موسیقی ما: سپاسگذارم.

یکشنبه 20 مرداد 1392 - 22:14

دقیقا ما چی کار کردیم آقای نامداری؟!؟!؟
همه وقتی ماکت لو رفته رو شنیدن فهمیدن ماکته..
گله ی چی و داری شما دقیقا ؟!!

دوشنبه 21 مرداد 1392 - 16:56
saber1550

والا کاری نکردیم
همون دقیقه اول همه گفتن کاوره.... و لو رفته....

151.247.97.45
یکشنبه 20 مرداد 1392 - 22:35

من طرفدار فرزاد فرزینم ولی به نظرم خوندن آقای خواجه امیری خیلی بهتر از انجام وظیفه ی آقای نامداری بود. احسان واقعا خواننده ی خوبیه اما نه به اندازه ی فرزاد. یگانه هم که خیلی عقبه.

دوشنبه 21 مرداد 1392 - 13:41
ترانه سرا

*** صرفا جهت اطلاع ***

همه ی هنرمندان به حول قوه الاهی هم صدای خوش دارند و هم اخلاق و این باعث سربلندی موسیقی یک کشور میتونه باشه اما مقایسه ی خواننده ها با یکدیگر کار کاملا غیر تخصصی و ناشی گرایانه ایی در حوزه ی موسیقی است. شاید بتوان محک هایی از یکدیگر به صورت چکیده بیرون کشید اما مقایسه و برتری اصلا .
این رو برای مخاطبین معمولی همانند شما و بقیه دوستان عرض کردم البته با احترام به نظر شما.

نیازی به بازگو و بیان کردن نیست لیکن احسان خواجه امیری تربیت شده ی کلاس ها یا علاقه ی شخصی خودش نیست و ستون های موسیقی کهن ایران بزرگ شده - گوش داده - سوال کرده و حتی تمرین داشته!
" همه میدونند پاپ سنتی خوندن هم صدا میخواد هم واقعا استعداد ذاتی که اگر تمرین هم هنرمند بکنه باز هم همانند جنس های چینی. "

2.177.111.145
دوشنبه 21 مرداد 1392 - 16:54
elyar

bale?yeganeh az farzin aghabe?namordimo in harfaro ham shenidim kheyli jalebe bekhoda

151.239.40.245
دوشنبه 21 مرداد 1392 - 18:31
Ali Garshasbi

آقای هوادار محترم. تو همین مقایسه ی بین خواننده هاست که بهترین ها انتخاب میشن وگرنه بهترینی نداشتیم. مثال هم انتخاب احسان به عنوان بهترین اجرای کنسرت از سوی کارشناسان موسیقی ما و انتخاب فرزاد به عنوان بهترین اجرای کنسرت از نظر مردم. هر دو تا بهترین شدن چون با دیگران مقایسه شدن.

2.190.4.181
دوشنبه 21 مرداد 1392 - 21:11
حسام تاجکی

یگانه هر چقدر هم که عقب باشه بازم از فرزاد فرزین خیلی جلو هستش اینو مطمئن باش.

91.98.205.8
سه شنبه 22 مرداد 1392 - 00:06
Khaab Abad

آقا علی مطمئنی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! بعد هم شما برو تو تاپیک هنرمند محبوبت نظر بذار حرفهای بی ربط لطفا نزنین

109.110.183.188
سه شنبه 22 مرداد 1392 - 01:24
طهورا مشکی پوش ( Only Reza Sadeghi )

هر خواننده جایگاه خودشو داره .... صادقی .... یگانه ... فرزین ... خواجه امیری .... و خیلیایی دیگه
همه برای مخاطبانشون خوب هستن همه ..... و من به شخصه اصلا خوشم نمیاد که همچین مقایسه بکنم
مثلا شما خوشت میاد من بگم محسن یگانه به پای رضاصادقی نمیرسه ازش سر تره
نه دیگه خوشت نمیاد ...
پس چیزی که خودت خوشت نمیاد رو به زبون نیار چون قطعا طرفدارای یگانه هم خوششون نمیاد
امیدوارم درک و منطق مخاطبان خواننده ها بره بالا البته بعضیاشون ....

2.191.49.181
سه شنبه 22 مرداد 1392 - 12:20
amin assar

che chiza aaajab Soltalen POP Iran JUST Yeganeh

2.180.97.175
سه شنبه 22 مرداد 1392 - 12:24
saber1550

همین حرفای شما و طرفداری اشتباه شما باعث میشه خواننده مورد علاقت ازت دلخور بشه
بابا این روش طرفداری نیست
تو جایی که جاش نیست اسم خواننده تو میاری که چی بشه
بخدا بد تر میشه...

106.186.113.180
سه شنبه 22 مرداد 1392 - 14:45
elyar

shoma lotf kon boro sokoto gosh kon baad ahange taglidie dorit in khonero virone tar kard ta befahmi ki jolotare.just mohsen yeganeh

151.239.63.92
سه شنبه 22 مرداد 1392 - 15:42
sadaf

اینکه دوتا اهنگ وزنشون شبیه به هم باشه چه مشکلی داره الیار جان

5.201.211.83
چهارشنبه 23 مرداد 1392 - 15:17
elyar

kheyli moshkel dare sadaf khanom faghat sher nis ahangam has mitoni az ye shenavandeye addi beporsi kamelan malome az ro sokot sakhte shode harchan 10 darsade movafaghiate sokotam nadasht

151.239.41.219
یکشنبه 20 مرداد 1392 - 23:05

ترکیب تیم عاشقانه ها و سلام آخر یه آلبوم فوق العاده میده
اگه از دوتا شاعر یعنی روزبه بمانی و افشین یدالهی استفاده کنه عالیه
دیگه یواش یواش باید آلبوم ها از اینی که هستن پیشرفته تر شن استفاده از افراد متفاوت باعث میشه تنوع کار بیشتر بشه و از یکنواختی در بیاد. کاری که محسن چاوشی تو آلبوم جدیدش داره انجام میده همینه.
بنظرم نباید همه شعرها و همه تنظیم ها رو به یه نفر داد. روزبه بمانی هم دیگه داره با کار زیاد شعرهاشو تکرار میکنه بنظرم احتیاج به یه جهش داره. گرچه فضای شعر روزبه جذابه ولی گاهی اوقات به بی ربطی و گنگی میکشه.

دوشنبه 21 مرداد 1392 - 01:09

هومن خیلی کارش خوبه و من اگه بخوام یه اشکال بگیرم ازش به عنوان منتقد میگم که تنظیماش لهجه ندارن و خیلی در اختیاره ملودین ... هیچ لوپ یا صداسازی عجیب و غریبی از سازای الک. یا آکوستیکش نشنیدم تاحالا یه کم باید نو آوری و ریسک رو بیشتر کنه...ولی میکس کاراش محشرن

دوشنبه 21 مرداد 1392 - 01:31

من یگانه ای ام ولی احسان خدایی فوق العاده ست

سه شنبه 22 مرداد 1392 - 00:07
Khaab Abad

دقیقا مثل من! موافقمممممممممممممم!

109.110.183.188
سه شنبه 22 مرداد 1392 - 12:25
amin assar

hichi yeganeh Nemishe soltan faghat Mohsen Yeganeh,ino faghat man nemigam be site www.taranehmaah.com moraje konid

2.180.97.175
دوشنبه 21 مرداد 1392 - 02:46

قطعه ی خیابونا به شدت ضعیف بود و بیشترش مربوط به تنظیم ضعیف و ناقص هومن نامداری بود.هومن نامداری تنظیم کننده ی بسیار معمولی و در واقع متوسط به پایینی هستش و اگر البوم عاشقانه ها البوم خوبی شد فقط به خاطر ترانه های زیبای روزبه بمانی و صدای احسان بود .همین اهنگ خیابونا رو اگر تنظیم کننده ای دیگر مانند کوشان حداد یا بهروز صفاریان یا شهاب اکبری یا نیما وارسته یا سیروان تنظیم میکرد مطمئنن اهنگ بسیار خوبی از کار در میمود ولی نامداری این اهنگ رو کشت.

دوشنبه 21 مرداد 1392 - 16:58
saber1550

تنظیمش چه ایرادی داره دوست گلم؟

151.247.97.45
دوشنبه 21 مرداد 1392 - 21:36
sadaf

دفعه ی دیگه حتما هماهنگ میکنیم از شما اقا به عنوان تنظیم کننده بهره ببرند چون وقتی اینطوری به ضرس قاطع اعلام میکنید که کی قابله یا نه حتما موسیقیدان تشریف دارید حیف که من داش احسان رو نمیبینم

37.221.5.124
سه شنبه 22 مرداد 1392 - 00:08
Khaab Abad

مخالفممممممممممممممممممممم

109.110.183.188
سه شنبه 22 مرداد 1392 - 12:25
saber1550

ضمنا چاوشی از دست شماها میخواست فرار کنه....

106.186.113.180
دوشنبه 21 مرداد 1392 - 11:00

به هنر آقای نامداری وقتی بيشتر پی می بری که روی استيج زنده برنامه اجرا می کنند. احسان جون عاشقتم هومن را مثل ميثم مروستی از دست نده.

دوشنبه 21 مرداد 1392 - 13:44
ترانه سرا

میثم مروستی رو از دست داد. یکی از خطاهای احسان خواجه امیری بود :-(

2.177.111.145
دوشنبه 21 مرداد 1392 - 21:18
Armita Parsa

آقای مروستی خودشون از گروه رفتن و این بخاطر اینه تازه داشتن استقلال کاری پیدا میکردن. احسان، میثم رو از دست نداد!
همین الان هم نوازنده های گروه احسان بسیار بسیار عالی و استادن. آقای نی زن هم به نظر من دست کمی از میثم مروستی ندارن...

2.178.23.222
دوشنبه 21 مرداد 1392 - 22:53
شهریار دلکانی

میثم مروستی خودش جدا شد.میخواست خودش بخونه و آلبوم بده.
میخواست بیشتر پیشرفت کنه.
آلبومش هم خدایی از خیلی از آلبوم ها بهتر بود با اینکه بهش توجه نشد زیاد.
میثم مروستی فوق العادس...مثه هومن...
مثه احسان...

37.254.207.229
دوشنبه 21 مرداد 1392 - 16:57

هومن جان عالی بود خیابونا
ممنونیم
هیچ کاری نکردیم ها......!!!!!
دقیقه اولی که پخش شد همه دونستن کاوره و لو رفته....چیزی شده که بی اطلاعیم؟

دوشنبه 21 مرداد 1392 - 17:04

مخاطبان خواجه امیری یک شکل هستند و مخاطبان یگانه یک شکل دیگر

صحبتشون در این باره خیلی کلی بود

سه شنبه 22 مرداد 1392 - 12:49
مائده کلانتری

حالا باید از آقای نامداری پرسید کسی که مخاطب هر جفتشونه تکلیفش چیه!؟!؟

80.242.5.207
دوشنبه 21 مرداد 1392 - 19:07

من موندم اگه احساس ارامش با تنظیم بی نظیر سیروان در البوم وجود نداشت یا بهتره اینجوری بگم اگه سیروان تو البوم نبود احسان سر البومی البومشو کدوم اهنگ میذاشت؟!

دوشنبه 21 مرداد 1392 - 22:23

امیدوارم بازم با محسن همکاری کنی

دوشنبه 21 مرداد 1392 - 22:55

مرسی از هومن عزیز که با آلبوم عاشقانه ها هم خودش سری تو سرا درآورد وهم یه جون تازه به ارکستر و گروه احسان داد...

سه شنبه 22 مرداد 1392 - 09:41

منتظر کولاک "احسـان خواجـه امیـری" با انتشار آلبوم جدیدشون هستیم...

سه شنبه 22 مرداد 1392 - 13:48

tanzim hich kasi be paye garohe puzzle band va Mehran Abbasi va Mohsen Yeganeh Nemirese

سه شنبه 22 مرداد 1392 - 15:44

همکاری با گروه سلام آخر خبر خیلی خوبیه چون خیلی از طرفدارای احسان دلشون واسه ی اون فضا و سبک تنگ شده. امیدوارم مثل همیشه موفق باشه.ما که بی صبرانه منتظریم

چهارشنبه 23 مرداد 1392 - 18:27

وقتی خواننده ای مث "مجید خراطها" با تمام فروتنی و تواضع خودش آلبوم عاشقانه های احسان بهترین آلبوم سال معرفی میکنه فک نکنم جای انتقادی از این آلبوم باشه ، مطمئنا آلبوم جدید هم عالی تر از قبل هست!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هومن نامداری: مخاطبان خواجه امیری یک شکل هستند و مخاطبان یگانه یک شکل دیگر | موسیقی ما