برنامه یاد بعضی نفرات
 
به آهنگسازی مجید درخشانی؛
«حریر شبنم» با صدای «رحیم عدنانی» منتشر شد
موسیقی ما - ساخته های جدید مجید درخشانی در قالب آلبوم «حریر شبنم» با صدای رحیم عدنانی منتشر و روانه بازار موسیقی کشورشد.

«رحیم عدنانی» خواننده سنتی خوان این آلبوم با اعلام این خبرگفت: «آلبوم «حریر شبنم» که  در سال 92 ضبط شد، دارای 6 تصنیف و 4 قطعه آوازی است. قسمت اول آن در دستگاه سه گاه و قسمت دوم آن در آواز ابوعطاست. در این آلبوم از اشعار حضرت حافظ، سعدی، عطار نیشابوری، شفیعی کدکنی، فایز دشستانی و دکتر شهرام اقوامی استفاده شده است.»

او درخصوص ویژگیهای این آلبوم گفت: «از ویژگی ها و مختصات این آلبوم باید به دو مورد مهم اشاره کنم. اول آهنگسازی زیبا و دلنشین استاد مجید درخشانی، دوم آوازهای آن. در طول مراحل طراحی و معماری آوازها تمام سعی و تلاشم بر این بود که با بهره مندی از تجربیات شنیداری ام و نقطه نظرات گران سنج اساتیدم، به دور از هر گونه تقلید و شبیه سازی به شیوه خواندن اساتید مطرح آواز، با صدای واقعی خودم، آوازهایی را خلق کنم که متعلق به خودم باشد.»

این خواننده همچنین گفت: «اشعار این آلبوم از میان اشعار شاعرانی همچون لایق شیرعلی (شاعر تاجیک)، محمد سبزواری، عطار نیشابوری، سعدی، حافظ، شفیعی کدکنی، فائز دشتستانی و شهرام اقوامی انتخاب شده است. تصنیف زمانه، وادی عشق، ساربان، عاشق زار، لاله واژگون، صیاد دل و همچنین قطعاتی ساز و آوازی قطعات اجرا شده در «حریرشبنم» هستند.»

عدنانی درباره شیوه اجرایی خود در آلبوم منتشر شده اش گفت: «کوشش کردم با بهره مندی از شیوه  آوازخوانی اساتیدی که صدایشان و نوع آواز خواندنشان را دوست دارم بدون هر گونه تقلید، از ذوق و خلاقیت خود در طراحی آوازها استفاده کنم.»

رحیم عدنانی از طایفه بابادی یکی از طوایف اصیل و بزرگ ایل همیشه سرافراز بختیاری است. او فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی و دارای مدرک کارشناسی موسیقی از شورای ارزشیابی هنرمندان  و از معدود خوانندگان ایل بختیاری است که آواز را به صورت علمی و اصولی و در محضر بهترین اساتید آواز ایرانی همچون زنده‌یاد رضوی سروستانی (ردیف آوازی)، استاد محمدرضا شجریان (اصول صداسازی و رفع اشکال در اجرا)، حمیدرضا نوربخش (صداسازی تکنیک آوازو ردیف آوازی)، محمدعلی کیانی نژاد (نفس گیری)، علی اکبر شکارچی (تلفیق شعر و موسیقی و مقام های لری و بختیاری)، کورش اسدپور و ملک محمد مسعودی (موسیقی بختیاری) فرا گرفته است.

«مندگار»، «شولیز»، «دا» و «کُ نار» عنوان آلبوم‌های این خواننده هستند. بنا به اظهار این هنرمند، از آنجایی که وی به فراگیری علمی و اصولی آواز معتقد است، اندوخته‌های خود که از محضراساتیدش آموخته است را در قالب کلاسهای نفس گیری، صداسازی، تکنیک های آواز، ردیف آوازی و طراحی آواز در آموزشگاه های آوای مهربانی تهران، نوای مهر اصفهان، کیان بانگ مهر یاسوج، باران شیراز، نوبانگ شهرکرد و مهرگان بروجن به هنرجویان خود آموزش می‌دهد.
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 تیر 1394 - 12:02

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «حریر شبنم» با صدای «رحیم عدنانی» منتشر شد | موسیقی ما